Onnistuuko lasten kanssa reissu Thaimaaseen?
Olen miettinyt matkaa Thaimaaseen yksin 1.5 v ja 3.v lasten kanssa. Lentomatka mietityttää eniten, mutta toisaalta lento on yöllä joten toivottavasti lapset nukkuvat sen. Mitä mieltä olette, "selviänkö" reissusta kahden pienen lapsen kanssa? Paljon olen matkustanut, mutta Thaimaassa en ole ollut ennen. Kaikki vinkit siis tulevat tarpeeseen :)
Kommentit (31)
Ei onnistu, mutta matka Thaimaahan onnistuu kyllä. Jos menet johonkin seuramatkakohteeseen, niin järjestelyt eivät paljon Kanariasta poikkea.
älä lähde pitkälle lennolle muita ihmisiä piinaamaan lapsinesi. Mikään ei vie muitten viattomien lomalaisten lomamatkasta tai työmatkasta niin mehuja kuin jatkuvasti kiljuvat pikkulapset. Kun sun ei ole pakko mennä, niin anna olla nyt muutama vuosi. Sitten kun lapset ymmärtävät, missä pitää istua hiljaa paikallaan niin sitten on aika lähteä.
En muuten linkannut nelosen linkkiä. Ihan sama kummin kirjoitetaankaan, mutta asia varmaan tuli tästä huolimatta selväksi. T. oikea ap.
Miksi sinne pitäisi pienet lapset raijata?
Ehkä pitäisi ottaa käyttööön muoto "Thailanti" (kuten tuossa kotuksen linkissä mainitaan Islanti ja Grönlanti). Silloin taivutuskin onnistuisi paremmin.
Koska olen loman tarpeessa ja uskon, että lapset nauttisivat myös kun pääsisivät uimaan jne. :) Tähän aikaan vuodesta on aika harvassa kohteet jossa on aurinkoa. T. ap
Thaimaa on hyvin lapsiystävällinen kohde, kun ei nyt niihin isoihin kaupunkeihin mene. Rantapaikat ovat rauhallisia ja vaivattomia. Tosin mun lapseni eivät rakasta thairuokaa yhtä paljon kuin mä toivoisin, annan heidän välillä tilata länsimaista.
Ne lennot ovat minustakin rankin kohta matkaa, sillä lapseni nukkuvat huonosti koneessa - joidenkin kaverien mielestä taas just nuo pitkät lennot ovat helppoja, kun jos lapsi saa koneessa hyvin unta niin siitä saa ihan kokopitkän yöunen.
Minäkin ilahduin tuosta Thailanti-vaihtoehdosta! Mutta väärä ap, kai huomasit kuitenkin artikkelisi loppupäätelmän?
Sinne vaan, vain reissaamalla lapset oppivat.
t. vauvasta saakka reissannut äiti, jonka lapset ovat myös vauvoista saakka reissanneet.
Tunnet itse lapsesi, millaisia he ovat? Minä matkustin paljon tyttöjeni kanssa, heillä on ikäeroa 2 v 8 kk. He ovat aina osanneet olla nätisti matkoilla, toki ole itse heitä myös viihdyttänyt ja varannut muovailuvahat, kynät, paperit, elokuvat... Jos lapsillasi on lyhyt pinna eivätkä kestä yhtään epämukavuutta, ei kannata. Samoin sinä itse, oletko valmis olemaan vastuussa itseksesi koko ajan?
Minä menin suunnitelmissa niin pitkälle, että mietin jopa mitä sitten, jos minulle sattuu jotain, miten lapset pärjäävät. Teimme omatoimireissuja, joten opastakaan ei ollut paikalla. Esikoinen tiesi kenelle olisi pitänyt soittaa ja kotimaassa tiedettiin matkasuunnitelmamme, yöpymispaikkamme jne.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 10:10"]
Koska olen loman tarpeessa ja uskon, että lapset nauttisivat myös kun pääsisivät uimaan jne. :) Tähän aikaan vuodesta on aika harvassa kohteet jossa on aurinkoa. T. ap
[/quote]
Ainakin tässä Salon seudulla paistaa aurinko ihan nyt ja kylpylöihin pääsee uimaan, ei tarvitse rasittaa valtavalla hiilijalanjäljellä tätä maapalloa. Älä totuta lapsia siihen, että lomalle pitää päästä "kauas ja lentäen".
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 10:03"]
En muuten linkannut nelosen linkkiä. Ihan sama kummin kirjoitetaankaan, mutta asia varmaan tuli tästä huolimatta selväksi. T. oikea ap.
[/quote
Ei ole "ihan sama". Sinulla on lapsia, he oppivat äifdinielensä ensimmäiseksi sinulta ja isältään. Jos te pahoinpitelette suomen kieltä, niin tekevät lapsetkin. Kieli on ajattelun väline ja sen avulla hahmotetaan maailmaa. Jos oma kieli on ihan sössöä maailma sumenee ja kuka tahansa nasevia, lyhyitä iskulauseita suoltava poliitikko vaikuttaa uskottavalta. Viranomaisten ja oikeuslaitoksen kieli on sössökieliselle käsittämätöntä ja kansalaisesta tulee johdateltava alamainen.
Suomea puhuu vain n. 5 miljoonaa ihmistä maailmassa (vrt. esim. espanja, hindi, englanti, kiina). Ellemme me pidä siitä huolta, kukaan ei pidä. "Ihan sama"-asenteella täällä puhutaan muutamassa sukupolvessa formulakuskienglantia.
3
Kiitos vinkeistä! Ehdottomasti rauhalliseen paikkaan, ehkä Krabille. Nuorempi lapsi aika vilkas tapaus, saa vahtia silmä kovana mutta muute lapset kilttejä, tottelevaisia ja sopeutuvat helposti uusiin paikkoihin. Lennolle pitää varata uusia leluja ja tekemistä mukaan, niin uskon että siitäkin selvitään. Ruokailu kyllä vähän mietityttää, sillä lapset eivät ole kovin innokkaita maistelemaan uusia ruokia. Otan kyllä all-inclusiven, sieltä toivottavasti löytyy ruokaa joka makuun... t.ap
Itse en lähtisi noin pienten kanssa vaikka olisi kaikki kummit ja mummitkin mukana.
Yksin en lähtisi edes noiden 7 ja 9 vuotiaiden kanssa. Olen sairastanut Thaimaassa niin pahan mahataudin etten päässyt pedistä kahteen päivään mihinkään. Miten vahdit puoltoistavuotiasta jos sairastut?
Katso ennen thaimaalle menoa kuinka poliittisen tilanteen käy... kai tiedät , että bangokissa on suuret mellakat nyt?
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 10:24"]
Kiitos vinkeistä! Ehdottomasti rauhalliseen paikkaan, ehkä Krabille. Nuorempi lapsi aika vilkas tapaus, saa vahtia silmä kovana mutta muute lapset kilttejä, tottelevaisia ja sopeutuvat helposti uusiin paikkoihin. Lennolle pitää varata uusia leluja ja tekemistä mukaan, niin uskon että siitäkin selvitään. Ruokailu kyllä vähän mietityttää, sillä lapset eivät ole kovin innokkaita maistelemaan uusia ruokia. Otan kyllä all-inclusiven, sieltä toivottavasti löytyy ruokaa joka makuun... t.ap
[/quote]
Oho - minä kun luin nuo vastaukset läpi, niin ei siellä nyt niin kauheasti vinkkejä sadellut. Oliko aloituksesi vain "kissanhännännostoa" meitsi-nyt-lähtee-thaikkuihin, vähän uusia leluja kehiin ja menoksi.
Minä olin kahdestaan 1v6kk lapsen kanssa omatoimireissulla. Hyvin meni mutten ehkä olisi jaksanut jos olisi ollut 2 lasta.
ja tosiaan voit ap sairastua reissussa ja se olisi painajainen kun ei ole toista aikuista mukana.
Se on THAIMAAHAN!!!!!!