Mitä mieltä nimestä: Jessica Amanda Aurora Korhonen?
Tyttäremme laskettu aika on 14.2 ja ollaan mietitty tuollasta nimeä. Mitä mieltä?
Kommentit (68)
Ei oikein istu suomalaisen suuhun. Ei varsinkaan Jessica. Yksinkertaisempi olisi kauniimpi. Mieti nyt vielä.....
Ei Jessicaa, oikeesti.. Yleensä käyn tällä palstalla vaan lukemassa enkä jaksa vastata mihinkään ketjuun, mutta nyt oli pakko kirjoittaa. Ei Jessicaa. Mielummin sit vaiks Jessika. Sekin on kyllä järkky.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 22:23"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 22:19"]
Jokaisella on oikeus kauniiseen etunimeen, myös Korhosilla.
[/quote]
No Jessica Amanda Aurora on minusta kaunis nimi ja sukunimen uskalsin laittaa tuohon myös koska se on niin yleinen. :)
[/quote]
Nojoo, ne on vähän pitkiä nuo nimet mutta harvoimpa esim toisia nimiä tarvitsee. Kalenterista kun kattelin a:n kohdalta sitten niin kauneimpina pomppasi nuo Amanda ja Aurora esille. Mietimme kyllä myös Aleksandraa, Amaliaa ja Anniinaakin toisiksi nimiksi vaihtoehtoina.
Onko järkeä kysyä mielipidettä, jos jokaista sinua miellyttämätöntä vastausta pitää alkaa puolustelemaan? Nimeä muksusi miksi haluat, mutta minusta Jessica on yksi tökeröimmistä ns ulkomaalaisista nimistä minkä lapselleen voi antaa. Vaikka Jessica Alba on minustakin jumalainen.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 22:23"]
Aurora pelkästään jo ihana <3
[/quote]
Kiitos! :)
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 22:27"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 22:19"]
Amanda Aurora on kaunis, mutta Jessica on yksi hirveimmistä lähiönimistä ikinä.
[/quote]
No tuskimpa kaikki lähiössäkään asuvat on Jessicoita...
[/quote]
Missä niin väitin?
[/quote]
No vähän siltä kuulosti kun rupesit yhdistämään sen sinne. Mutta en nyt rupea tästä asiasta sun kanssa väittelemään, meidän Jessicasta tulee varmasti ihana tai minkä nimen hän ikinä sitten saakaan.
Jennifer-Jessica Korhonen eli J-Ko
Olisit kokeillut provoa N-alkuisella sukunimellä. Nimikirjaimet JAAN sopisivat hyvin Jessicalle.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 22:36"]
Jennifer-Jessica Korhonen eli J-Ko
[/quote]
Jessica-Aurora Korhonen on paljon parempi, eli JA-Ko.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 22:29"]
Ellette ole suomenruotsalaisia, niin laita siihen ihan suomalainen k: Jessika. Tai jätä ensimmäinen nimi kokonaan pois.
[/quote]
Miksi? on musta vähän tönkön näköinen noin. Kirjotusasuna Jessica on paljon kauniimpi ja sitä paitsi kukaan ystävistäni ei ole ollut Jessikoita vaan Jessicoita ja tykätään tuosta nimestä kuitenkin enemmän c:eellä.
Ja Amanda sopii siihen sitten hyvin kun molemmissa nimissä vierasperäinen kirjain esimerkiksi.
Ja ei, emme ole suomenruotsalaisia.
Jessica jos joku.Ei todellakaan Jessika.
Jessica jos joku.Ei todellakaan Jessika.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 22:27"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 22:19"]
Amanda Aurora on kaunis, mutta Jessica on yksi hirveimmistä lähiönimistä ikinä.
[/quote]
No tuskimpa kaikki lähiössäkään asuvat on Jessicoita...
[/quote]
Missä niin väitin?
[/quote]
No vähän siltä kuulosti kun rupesit yhdistämään sen sinne. Mutta en nyt rupea tästä asiasta sun kanssa väittelemään, meidän Jessicasta tulee varmasti ihana tai minkä nimen hän ikinä sitten saakaan.
[/quote] Niimpä, parempi kun muista lapsista tietenkin! Tulee varmaan pissisjengin pomoksi ja teiniäidiksi 15-vuotiaana. Ja koulussa huonosti menestyvä, lellitty kakara :)
Ja Jennika ja Jannika voisi esim mennä ihan hyvin suomalaisittain koolla, mutta emme ole kiinostunut niistä nimistä tai Janikasta tms. Janina kyllä yhtenä vaihtoehtona kiinosti myös, mutta päädyimme sitten Jessicaan.
Miehellä on jo 2 poikaa edellisestä liitosta, joten tämä 3 lapsi jää hänen viimeiseksi ja minun ainoaksi ja kun saamme tyttären, olen miettinyt hartaasti nimeä Jessica. Yksi suosikeistani ollut jostain syystä lapsuudesta lähtien.. Jennien ja Jennojen, sun muiden sellaisten nimien rinnalla.
Ja Jennika ja Jannika voisi esim mennä ihan hyvin suomalaisittain koolla, mutta emme ole kiinostunut niistä nimistä tai Janikasta tms. Janina kyllä yhtenä vaihtoehtona kiinosti myös, mutta päädyimme sitten Jessicaan.
Miehellä on jo 2 poikaa edellisestä liitosta, joten tämä 3 lapsi jää hänen viimeiseksi ja minun ainoaksi ja kun saamme tyttären, olen miettinyt hartaasti nimeä Jessica. Yksi suosikeistani ollut jostain syystä lapsuudesta lähtien.. Jennien ja Jennojen, sun muiden sellaisten nimien rinnalla.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 22:39"][quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 22:29"]
Ellette ole suomenruotsalaisia, niin laita siihen ihan suomalainen k: Jessika. Tai jätä ensimmäinen nimi kokonaan pois.
[/quote]
Miksi? on musta vähän tönkön näköinen noin. Kirjotusasuna Jessica on paljon kauniimpi ja sitä paitsi kukaan ystävistäni ei ole ollut Jessikoita vaan Jessicoita ja tykätään tuosta nimestä kuitenkin enemmän c:eellä.
Ja Amanda sopii siihen sitten hyvin kun molemmissa nimissä vierasperäinen kirjain esimerkiksi.
Ja ei, emme ole suomenruotsalaisia.
[/quote] Niin, kun kukaan kavereista ei ole Jessikoit vaan ceellä, niin eihän oman kultamussukankaan nimeksi voi antaa Jessikaa koolla! Koska ystäviäsihän yrität nimellä miellyttää, ette itseänne :)
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 22:30"]
Komps, amanda aurora olis hyvä nimi.
[/quote]
Mutta kun en halua pelkkää Amanda Auroraa...! on vähän tönkkö tuo a-a. ja kuten sanoin, olen aina tykännyt eniten j-alkusista nimistä, joten haluan sellaisen myös etunimeksi.. ja se on miehelle kanssa ok. Vaikka mies olisi halunnut enemmän nimiä Suvi, Sara, Susanna, Sofia, Saana... kun pojat on s-alkusia mut ite en oikeen innostunu, vaikka kauniita nimiä ovatkin, koska jos lapsi jää ainoakseni, haluan että nimi tuntuu varmasti omalta jonka lapselle annan. :) aikuisenahan hän voi itse vaihtaa nimensä jos ei ole tyytyväinen. Sitten mies sanoi ettei hällä ole myöskään mitään j-alkusia nimiä vastaan joten päädyttiin tähän, Amanda oli myös mun keksimä ja käskin miehen ehdottaa vielä sitten 3 nimeä niin hän ehdotti Auroraa. Hän tykkää enemmän näistä perin suomalaisista nimistä. :)
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 22:32"]
Ei oikein istu suomalaisen suuhun. Ei varsinkaan Jessica. Yksinkertaisempi olisi kauniimpi. Mieti nyt vielä.....
[/quote]
Musta Jessica on ainakin ihan helppo lausua. Suomalaisenkin.
Meillä kanssa erikoisempi nimi tyttärellä, vaikkakin yleinen muissa pohjoismaissa ja jenkeissä, mutta on myös itellä erikoinen sukunimi. Nyt oon kyllä huomannu miten vaikeeta täällä voikaan nimen kanssa olla jossei oo joku perus anna tai heidi, kun kaikki suomalaiset ei noita nimiä osaa lausua. Tosin itekin siihen tottunu kun omakin nimi on erikoisempi. Mut Jessicasta ainakaan en ite henk koht tykkää, koska pomppaa niin pahasti esille sieltä se sika. Mut mulla oli itekin hurjan vaikeeta nimen kanssa joten ehdotan vaan odottamaan kunnes tytsy maailmassa ja sit taas mietit asiaa uudelleen. Me jo aluks kutsuttiin tyttöä Claraksi, kunnes sitten muuttu ja lopputuloksena Natalie Amanda Alexandra.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 22:22"]
Karmea!
[/quote]
Kiitos! :) en tiedä mutta itse en nää siinä mitään karmeaa... ihan kaunis nimi