Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada mies maksamaan elarit?

Vierailija
25.10.2020 |

Minulla kävi niin, että tuomari määräsi elatusavuksi 15,5% miehen tuloista.

Ex-miehelläni on paljon rahaa ja tuo summa olisi hänen helppo maksaa, mutta hän muutti pian tuomion jälkeen yrityksensä kirjanpitoa, eikä enää tienaa
suomessa rahaa lainkaan, vaan rahat on jotenkin kierrätetty viron kautta.

Eli siis kun miehellä ei ole tuloja, ei hän maksa elareitakaan. Tiedän, että hän saa rahaa firmansa kautta ja elää edelleen leveästi, mutta elareita hän ei aio maksaa.

Miten tällaisessa tilanteessa pitäisi menetellä?
Miten saan rahat, jotka minulle kuuluu?

Kommentit (118)

Vierailija
101/118 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vaikea on ymmärtää, että jos nainen mieheltä kysymättä tekee lapsen, asia ei silloin kuulu miehelle millään tavalla, ja on ihan oikein jättää elarit maksamatta. Sanokoon tuomarit mitä tahansa

Vierailija
102/118 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, nainenhan voisi hoitaa hedelmöityksen spermapankin kautta. Mutta silloin ei tietenkään olisi mahdollisuutta miehen maksamiin elatusmaksuihin. Siksi se tapa ei ole kovin suosittu. Nykyinen tilanne on se, että mieheltä ei kysytä, koska mies maksaa aina. Mutta tosiaan jos ei ole tuloja, niin milläs maksaa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
104/118 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne on minunkin rahoja, näin tuomarikin sanoi. Tottakai lapseen menee rahaa.

Pointti onkin se, että exällä on ihan valtava omaisuus ja tulot. Kyllä hänellä on rahaa maksaa. Mutta ei maksa! Voiko tuomarilta hakea uuden päätöksen? Jossa mies pakotetaan maksamaan?

Miehen pitää kantaa vastuu, kun on isäksi ruvennut!

Anna lapsi tai lapset isälle. Siinä ratkaisu.

Vierailija
105/118 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
106/118 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita Gino ja Luigi soittamaan ovikelloa, lohenraato postiluukkuun jne.

Vierailija
107/118 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
108/118 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
109/118 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori mutta osaan neuvoa vain kuinka välttää elareiden maksamisen. Nyt on viimeinen vuosi kunnes täyttää 18 ja nollasopimus kuten aina. Lapselle olen antanut rahaa kokoajan. Periaate kysymys miksi näin.

Vierailija
110/118 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea sinne työväenluokkaan

Vierailija
111/118 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela maksaa sulle ja perii ne sitten myöhemmin mieheltä.  Näin oli ainakin vielä parikymmentä vuotta sitten.

Ja Kelan maksu oli vaan se joku perusminimi.

Surullista, että monet miehet tekee tällä tavalla.  Eivät ajattele lainkaan lasta, joka on heidän omansa.  Ajattelevat vain sitä lapsen äitiä, jota haluavat tällä tavoin vahingoittaa.  Tiedän niin monen monta tapausta, jotka on keplotelleet itsensä tavalla tai toisella irti omasta lapsestaan ja tämän elättämisestä.  

No ei sen puoleen, omakin lapsuuden aikainen elämiseni perustui tasan tarkkaan vain siihen, että äiti kävi töissä ja hoiti asiat.  Vaikka minä en ole avioerolapsi enkä avioton.

Isä enimmäkseen juopotteli.  Äiti meillä kaiken maksoi.  Leveästi ei eletty.   Enemmänkin köyhästi, mutta hengissä pysyttiin.

Kuinkahan paljon tällaista tässä maassa onkaan, on ollut ennen ja on nytkin.  Kaikilla miehillä ei vastuuntunto herää ikinä.  

Kun hoidan isäni hautaa, joskus sitä nousee mieleen, että mitähän varten minä täällä käyn.  Ethän se sinäkään minun eteeni ikinä mitään tehnyt.  Mutta sitten näen sen sotaveteraanimerkin siinä kivessä, ja ajattelen, että menihän sulta se neljä vuotta nuoruutta kuitenkin siihen, joten tehdään nyt tämä.

Monet äidit eivät oikeasti näitä elareita edes tarvitse, mutta ovat mukavaa lisätuloa. Ei mene lapsen eduksi, vaan mamman elelyyn.

Vierailija
112/118 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
113/118 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiristä sitä lapsilla, ei saa nähdä jos kunnon elareita ei rupea kuulumaan. Hommaat uuden miehen niin se tulee kateelliseksi. Jos teillä on yhtään kemiaa jäljellä niin voit kiristää sitä seksillä. Jos tiedät siitä arkaluonteisia asioita, uhkaat levittää ne nettiin ja hänen ystäväpiirilleen. Itse ole käyttänyt noita kaikkia keinoja hyvällä menestyksellä.

Tuntuu siltä, että monet naiset yrittää käyttää näitä kaikkia, vaikka maksut on maksettu. Ihan vain levittääkseen omaa paskaa fiilistään.

Vierailija
114/118 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen uhannut levittää parin miehen arkaluonteisia tietoja heidän työnantajilleen, nykyään tienaan elareilla ihan hyvin.

Merikukka?

Vierailija
115/118 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
116/118 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee äitistäs lasu...ja perustele sitä sillä, että se on tehnyt tähän maailmaan todella tyhmän lapsen, eli sinut.

Vierailija
117/118 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
118/118 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelan kautta. Eli Kela maksaa sinulle ja perii mieheltä takaisin. Elarit ei ole vapaavalintainen asia.

Eli oikeuden kautta. Meillä mentiin hoviin asti. Oikeudesta tarvii päätöksen Kelalle, jos isä ei vapaaehtoisesti maksa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi