Mitä amerikkalaista tapaa sinä olet ihmetellyt?
Minulla ei ole kokemusta muusta kuin telkkarista, mutta oletan että nämä asiat ovat hyvin tavallisia Amerikassa.
-kokolattiamatot
-kengät jalassa sisällä
-kertakäyttöastiat
Kommentit (9006)
Vierailija kirjoitti:
Alastomuuden kauhistelu. Pari viikkoa sitten luin redditistä, miten 18v amerikkalaispoika oli vahingossa nähnyt kaksossiskonsa alasti. Poika mietti, oliko tapahtuneessa jotain seksuaalista ja äidiltään hän oli saanut kunnon saarnan.
Siis ihan kieroutunutta settiä.
Ei mikaan kansa koe vaatteita niin ahdistaviksi kuin suomalaiset. Kekkaloivat kotonakin alasti kuin alkuasukkaat konsanaan.
Kuolaa ja örisee yöllä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eurooppalaisia pidetään hienostelijoina
Veitsellä ja haarukalla pilkotaan ruoka ja sitten laitetaan veitsi pois.
Amerikkalaiset aina odottavat miten eurooppalaiset taiteilevat herneen haarukan kuperalle puolelle.
Sormin syöminen se vasta sivistynyttä on . Nuole vielä sormesi ja pyyhi vaatteisiin .
Miljoonat ihmiset syovat sormin, heidan mielestaan metallinen ruokailuvaline suussa muuttaa ruoan maun.
Sormiruokailussa on aivan oma etikettinsa eika sormia nuolla tai pyyhita vaatteisiin. Kadet pestaan ennen ja jalkeen ruokailun. Jonkin oppikirjan lukeminen voisi tehda sinulle hyvaa.
Huutaminen. Varsinkin sen OMG:n huutaminen. Ja yleisönä huutaminen. Se on heille ihan normaalia, mutta itse en vaan pysty huutamaan ihan täysillä jossain keikalla Suomessa yhtäkkiä WUUHUU! Koska kaikki suomalaisethan kääntyy katsomaan huutavaa hullua.
Kastijärjestelmä länsimaassa. Ihonvärin ja koulutuksen mukaan.
Sneakers. Junttisneakers, hippisneakers, urposneakers, juppisneakers. Mikään ei ole niin junttia kuin sneakerssit.
Ei pidä paikkaansa luvut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on tuo kengät jalassa sisällä. En voi käsittää, miksi kukaan haluaisi oleskella kotona kengät jalassa? Ja kun monesti perustelevat sitä sillä, että "kun se lattia on niin likainen niin tuntuisi vastenmieliseltä olla ilman kenkiä", niin johtuisikohan se lattian likaisuus juuri siitä että siellä kuljetaan koko ajan kengät jalassa? Ja en tiedä muista, mutta minulla on ainakin tapana siivota ja pestä lattiat silloin tällöin.
Vaikka taman asian selittaisi sata kertaa niin ei uppoa. Ei USA olen kaikkialla mikaan loskan ja ravan maa. Kadut on paallystetty ja joissakin osavaltioissa on saanut odotella sadetta 200 paivaa. Kotoa mennaan autotallissa autoon ja kauppakeskuksessa astutaan puhtaalle parkkipaikalle joita pestaan usein. Ei kerkea kengat likaantua.
Ruokakaupassakin missa kay sadoittain ihmisea lattiat kiiltavat puhtauttaan kuin peilit.
Eli mielestäsi vain näkyvä lika on likaa?
Kodeissa on aina etuoven edessa matto johon voi pyyhkia kenkansa, suurennuslasia tai mikroskooppia en kanna mukanani.
No mun mielestä se on vaan epähygieenistä olla ulkokengillä kotona, jopa sohvalla tai sängyllä. Muistan, kun 80-luvulla olin kielimatkalla USAssa, niin meitä valistettiin etukäteen, että heidän hygieniakäsitykset poikkeavat meikäläisistä…
Kaytanto riippuu ilmastosta, Suomessa on helppoa kun koko maa on suunnilleen samanlaista ja asukkaita vain 5.5 miljoonaa.
Amerikkalaiset kayvat suihkussa vahintaan kerran paivassa eika samoja vaatteita pideta kahtena paivana perakkain.
Talvella ratikassa tai bussissa matkustaminen Suomessa on oikea hajujen sinfonia.
Suomessa asuu yli 7 miljoonaa laillisesti ja osa osittain sekä laittomat ja turistit päälle niin yhteensä täällä liikkuu noin 10-12 miljoonaa ihmistä . Suurin osa muuttamista ei ole kansalaisia vaan kaksois tai opiskelu tai avioliitto turistiviisumilla . Heitä on miljoona ainakin sitten työläiset poimijat ja mansikkatilat osan vuotta Suomessa muista maista tullut ja kiinalaiset on oma joukkonsa sekä opiskelija vaihdot ja muu joukko . Suomeen muuttaneet virolaiset on oma lukunsa . Osan kansalaisuus on Afrikassa vaikka asuu Suomessa.
Suomessa asuu suuri joukko myös latinoja ja ranskalaisia joita ei lasketa suomalaiseksi .
www.worldometers.info › world-population › finlandFinland Population (2021) - Worldometer
The current population of Finland is 5,552,178 as of Monday, November 1, 2021, based on Worldometer elaboration of the latest United Nations data.
Sitä, että pitää puhua koko ajan. Pelkääkö ne, että jos tulee liian pitkä hiljainen hetki, niin aivot saattaisivat alkaa toimimaan?
Vierailija kirjoitti:
Sitä, että pitää puhua koko ajan. Pelkääkö ne, että jos tulee liian pitkä hiljainen hetki, niin aivot saattaisivat alkaa toimimaan?
Mista tuollainen luulo etta amerikkalaiset puhuvat koko ajan? Ei ole totta. Sopii tulla edes kerran vierailemaan maassa ennenkuin levittaa epatotuutta.
Vierailija kirjoitti:
Huutaminen. Varsinkin sen OMG:n huutaminen. Ja yleisönä huutaminen. Se on heille ihan normaalia, mutta itse en vaan pysty huutamaan ihan täysillä jossain keikalla Suomessa yhtäkkiä WUUHUU! Koska kaikki suomalaisethan kääntyy katsomaan huutavaa hullua.
Vuosia sitten amerikansuomalaista kuoroa varoitettiin juuri tasta ennen Suomenmatkaa. Siita etta se suomalaisten hiljaisuus esityksen jalkeen ei merkitse sita etta esitys olisi ollut huono, on vaan omituinen tapa. Vaisusti vaan taputetaan kasia.
Ne rakentaa talot liian lähelle toisiaan . Tulipalossa palaa aina naapurilta joko katto seinä tai autotalli . Talojen välit on oltava pitemmät . Lisäksi osa palomiehistä ei äikä asukkaista ymmärrä käyttää puutarhaletkua oman seinän kastelemiseen ettei se tuli tartu ja autoja ne ei saa siirrettyä pois palopaikalta ei naapurit ei he itse eikä palomiehet . Ne olisi siirrettävissä . Kuvataan vaan paloa vaan ei älyä siirtää autoja pois tulesta.
Egyptin orjuus tarkoittaa synnin orjuuttaa ihmiskauppaa uskonto orjuutta himojen orjia .
Pakko antaa autojen palaa kirjoitti:
Ne rakentaa talot liian lähelle toisiaan . Tulipalossa palaa aina naapurilta joko katto seinä tai autotalli . Talojen välit on oltava pitemmät . Lisäksi osa palomiehistä ei äikä asukkaista ymmärrä käyttää puutarhaletkua oman seinän kastelemiseen ettei se tuli tartu ja autoja ne ei saa siirrettyä pois palopaikalta ei naapurit ei he itse eikä palomiehet . Ne olisi siirrettävissä . Kuvataan vaan paloa vaan ei älyä siirtää autoja pois tulesta.
Mene itse siirtelemaan tulikuumaa autoa. Ja voihan olla etta on niin vanha auto etta antaa menna, vakuutuksella ostaa uuden. Ei USAssa palvota autoja niinkuin Suomessa, ne ovat vaan kulkuneuvoja.
Vierailija kirjoitti:
Koulutuksen maksaminen jollain stipendipelleilyllä. Eli käytännössä urheilulla. Ihmeellistä. Urheilullisimmat nuoret ovat niitä tyhmimpiä. Siksi urheilevat kun eivät muuta osaa.
Tai armeijalla, pitkiä komennuksia esimerkiksi lentotukialuksilla.
Tuntuu hassulta että sanaa tyttö (girl) käytetään aika vanhoistakin naisista. Esim. girlfriend kun Suomessa sanottaisiin naisystävä ja The girl in a train joka käännetään suomeksi Nainen junassa (ko. hahmo yli kolmekymppinen)
Seksistiset työvaatteet esim pikaruokaketjussa. Paljastavat pintaa älyttömästi.
Uurh...no huomenna aloitan vähän rajoittaa syömisiä..
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSsaPaikqtgRjAEs03…
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu hassulta että sanaa tyttö (girl) käytetään aika vanhoistakin naisista. Esim. girlfriend kun Suomessa sanottaisiin naisystävä ja The girl in a train joka käännetään suomeksi Nainen junassa (ko. hahmo yli kolmekymppinen)
Se on kylla The Girl ON a train, ei in. Sarahti pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulutuksen maksaminen jollain stipendipelleilyllä. Eli käytännössä urheilulla. Ihmeellistä. Urheilullisimmat nuoret ovat niitä tyhmimpiä. Siksi urheilevat kun eivät muuta osaa.
Tai armeijalla, pitkiä komennuksia esimerkiksi lentotukialuksilla.
Armeijassahan voi saada koulutuksen vaikka kirurgiksi.
Vastaatko Suomessa Heihin selostamalla VTIsi yksityiskohtaisesti?