Kiristäjältä tuli minulle henkilökohtainen yhteydenotto, 200 euroa maksamalla 24 tunnin kuluessa Vastaamon tietoja ei minun osalta paljasteta
En tosin yhtään tiedä onko tuo rahojen pyytäjä edes tuo kiristäjä vai joku ihan ulkopuolinen huijari.... Todennäköisesti joku ulkopuolinen. Varmaan hetu ja sähköpostiosoite jo levinnyt pimeään verkkoon ja siksi osaa ottaa yhteyttä....
Kommentit (985)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku olla noin epäkypsä että luulee että nämä kaikki 40000 ovat mt-ongelmaisia?
He todennäköisesti ovat fiksuimmasta päästä tässä maassa. He yrittävät että apua on saatavilla ja sitä pitää hakea.Osa mt-ongelmaisista eivät hakeudu mihinkään terapiaan tms. Heillä on oikeasti todella huonosti asiat.
Usein omat läheiset joutuvat kestämään kaiken oireilun. Moniko esim perhesurmaajista yritti itse hakeutua hoitoon ennen tekoaan? Todella harva, jos kukaan heistä.Terv. psykiatrinen sairaanhoitaja
jos hakee apua mt-puolelta, ihmisellä on mt-ongelma, poislukien työnohajusryhmät yms. Mt-ongelma ei merkitse psykiatrista sairautta, tajuatko sinä sen?
Noin yksinkerta se ei ole. Ihmisellä voi olla kriisi aihe elämässä, johtuen läheisen kuolemasta, avioerosta, työuupumisesta tai muusta akuutista tilanteesta johtuen. Kyseessä ei ole varsinaisesti mielenterveyteen liittyvä asia, vaan kriisi johon hän kaipaa keskusteluapua ja näkökulmia.
Mutta sinulla on tarve leimata, miten sun oma mielenterveys voi?Leimaaminen on kyllä nyt sinun puolellasi. Jos on fyysinen vaiva, kyseessä on fyysinen ongelma, jos on mielellinen vaiva, kyseessä on mielellinen ongelma, mt-ongelma.
Tuo ei ole leimaamista.
Tuohon asenteeseen voi törmätä myös psykoterapiassa tai psykiatrian poliklinikalla. Jos toteat mielenterveyskuntoutujana huomanneesi jotakin, niin saatetaan äkkiä korjata että eihän toistuva masennus tee sinusta mielenterveyskuntoutujaa yms. Joo, olen työelämässä jne., mutta silti Kelan kuntoutuspsykoterapiassa. Miksen voisi siis puhua itsestäni mielenterveyskuntoutujana ammattilaisille?
Minusta termi kuntoutuja on pohjimmiltaan ihan myönteinen. Sehän on henkilö, joka näkee tietoisesti vaivaa tullakseen parempaan kuntoon tai oppimaan paremmin elämään omien mahdollisten rajoitteiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60 prosenttia vastasmon asiakkaista maksoi itse eikä saanut kelatukia
40 prosentin asiakkaista kulut maksoivat toiset veronmaksajat.
Koska Kelalta saa tukea kuntoutuspsykoterapiaan vain ne joiden katsotaan hyötyvän siitä niin että ne pysyy työkuntoisina tai pystyy opiskelemaan, on suuri osa näistä itse ihan työssäkäyviä (kuten minä) joten maksan Kelan tukemasta terapiastani paitsi 38 euroa kerta, myös verotuksen kautta. Veroprossa 32.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sijoitus veronmaksajilta. Terapialla tuetaan työkyvyn ylläpitämistä, jolloin henkilö ei luultavasti vuosikausia ole veronmaksajien kukkarolla.
Ei ole. Kukin saisi maksaa itse terapiansa. Verorahat pitäisi sijoittaa infraan eikä päävikaisten palvelemiseen.
Valtio voi antaa terapiatyrkyille lainaa joka vähennetään myöhemmin vaikka KELA korvauksista jos ei maksuhaluja muuten löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sijoitus veronmaksajilta. Terapialla tuetaan työkyvyn ylläpitämistä, jolloin henkilö ei luultavasti vuosikausia ole veronmaksajien kukkarolla.
Ei ole. Kukin saisi maksaa itse terapiansa. Verorahat pitäisi sijoittaa infraan eikä päävikaisten palvelemiseen.
Valtio voi antaa terapiatyrkyille lainaa joka vähennetään myöhemmin vaikka KELA korvauksista jos ei maksuhaluja muuten löydy.
Noin pahaa asennevammaa ei taida edes vuosikymmenen pituinen terapiajakso korjata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtio voi antaa terapiatyrkyille lainaa joka vähennetään myöhemmin vaikka KELA korvauksista jos ei maksuhaluja muuten löydy.Noin pahaa asennevammaa ei taida edes vuosikymmenen pituinen terapiajakso korjata.
Verotus on laillista ryöstämistä. Pahoittelen etten ole sosialisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtio voi antaa terapiatyrkyille lainaa joka vähennetään myöhemmin vaikka KELA korvauksista jos ei maksuhaluja muuten löydy.Noin pahaa asennevammaa ei taida edes vuosikymmenen pituinen terapiajakso korjata.
Vitsit, olen joskus erehtynyt tapailemaan tuollaista hyypiötä. Olin todellakin terapian tarpeessa siihen aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vitsit, olen joskus erehtynyt tapailemaan tuollaista hyypiötä. Olin todellakin terapian tarpeessa siihen aikaan.
Sosialisti on aina terapian tarpeessa, harmi vaan kun ei ole itse halukas maksamaan sitä, kuten ei mitään muitakaan kuluja elämässään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosialisti on aina terapian tarpeessa, harmi vaan kun ei ole itse halukas maksamaan sitä, kuten ei mitään muitakaan kuluja elämässään.
Eikö ole vähän säälittävää provoilla Vauvapalstalla ja ainoana tykkäillä omista kommenteistaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole vähän säälittävää provoilla Vauvapalstalla ja ainoana tykkäillä omista kommenteistaan?
Sinähän sen tiedät.
Toivottavasti yksikään ei maksanut ja jannu miettii nyt, että voiko vit utuk seen kuolla?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti yksikään ei maksanut ja jannu miettii nyt, että voiko vit utuk seen kuolla?
Olen melko varma, että jotkut ovat maksaneet. Joidenkin mieli on niin heikoilla kantimilla, etteivät pysty ajattelemaan selvästi.
Kiristäjän tarkoitus oli siis pelotella haavoittuvia ihmisiä ja saada sillä keinolla rahaa. Ensin julkaisi 100 henkilön tietoa, jolla sai kaikki 45 000 ihmistä varpailleen. Sitten vielä 200 lisää ja laittoi tämän jälkeen erikseen kiristyskirjeet valmiiksi pelotelluille ihmisille. Tähän vielä täkynä aikaraja ja uhkaus, että jos ei reagoida ajoissa, niin tapahtuu kamalia.
Toivottavasti hän jää kiinni. Uskoisin, että hän on tällä hetkellä suomen vihatuin henkilö.
Itselläni on tällä hetkellä päällimmäinen tunne raivo! Olen maksanut lähes 40€ luottokiellosta ja tulen maksamaan loppuelämäni joka toinen vuosi tuon summan! Miten tuollaisella voi edes rahastaa?! Entä jos joku tekee klarnan löperön tietoturvapolitiikan takia ( ostaa hetullani ) ostoja ?! Olenko minä vastuullinen maksamaan laskut ??! Yritin eilen soittaa klarnaan, 2 tunnin jono!!!
Minä olen kunnossa, terapiakäynneistä on aikaa! Silti meinaan hajota tämän alla kun pitää muistaa vaikka mitä ja silti tietoni voivat joutua väärinkäytetyksi! Onko muilla samoja fiiliksiä??!
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on tällä hetkellä päällimmäinen tunne raivo! Olen maksanut lähes 40€ luottokiellosta ja tulen maksamaan loppuelämäni joka toinen vuosi tuon summan! Miten tuollaisella voi edes rahastaa?! Entä jos joku tekee klarnan löperön tietoturvapolitiikan takia ( ostaa hetullani ) ostoja ?! Olenko minä vastuullinen maksamaan laskut ??! Yritin eilen soittaa klarnaan, 2 tunnin jono!!!
Minä olen kunnossa, terapiakäynneistä on aikaa! Silti meinaan hajota tämän alla kun pitää muistaa vaikka mitä ja silti tietoni voivat joutua väärinkäytetyksi! Onko muilla samoja fiiliksiä??!
Tämä harmittaa minuakin paljon. Traumatisoituneena olen tottunut siihen että aina kun tapahtuu jotain ikävää, niin pakka hajoaa joksikin aikaa. Minusta ei tosin ole kiristäjällä muita kuin henkilötiedot, koska käynti peruuntui.
Vierailija kirjoitti:
Käytä raivoa energiana kirjoittaa sähköpostia eduskuntaan ja ministereille. He kuulemma tänään iltakoulussa puhuvat hetujen muuttamisesta vain tietomurron uhreille.
Väärä keino. Laitoin jo itse meiliä avainhenkilöille, että henkilötunnuksen tunnistautumisoikeus pitää kieltää kokonaan. Mainitsin myös Klarnan, joka ei noteeraa edes luottokieltoja. Vastuu pitää olla toimijoilla, ei asiakkaalla. Jos vahvaa tunnistautumista ei ole tehty, on tappiot ja selvitystyö jäätävä vain toimijalle, ei asiakkaalle.
Kun aihetta lähestytään näin päin, ovat kaikki suomalaiset henkilötunnuksineen turvassa, eivät siis ainoastaan tietomurron nykyiset uhrit.
Tästä on jo 2 kansalaisaloitetta vireillä, käykää allekirjoittamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kunnossa, terapiakäynneistä on aikaa! Silti meinaan hajota tämän alla kun pitää muistaa vaikka mitä ja silti tietoni voivat joutua väärinkäytetyksi! Onko muilla samoja fiiliksiä??!Käytä raivoa energiana kirjoittaa sähköpostia eduskuntaan ja ministereille. He kuulemma tänään iltakoulussa puhuvat hetujen muuttamisesta vain tietomurron uhreille.
Väärä keino. Laitoin jo itse meiliä avainhenkilöille, että henkilötunnuksen tunnistautumisoikeus pitää kieltää kokonaan. Mainitsin myös Klarnan, joka ei noteeraa edes luottokieltoja. Vastuu pitää olla toimijoilla, ei asiakkaalla. Jos vahvaa tunnistautumista ei ole tehty, on tappiot ja selvitystyö jäätävä vain toimijalle, ei asiakkaalle.
Kun aihetta lähestytään näin päin, ovat kaikki suomalaiset henkilötunnuksineen turvassa, eivät siis ainoastaan tietomurron nykyiset uhrit.
Tästä on jo 2 kansalaisaloitetta vireillä, käykää allekirjoittamassa.
Jatkan vielä, että kun tällainen säädös saataisiin voimaan (pian!), niin loppuelämän kestävät luottokiellot olisivat turhia. Hetu + nimi -yhdistelmällä kun ei saisi tehdä yhtään mitään eikä saada asioita eteenpäin, kaikki tyssäisi vahvan tunnistautumisen puutteeseen.
Voin käyttää ruokatuntini sähköpostin kirjoittamiseen. Kenelle ministereille tai mihin osoitteeseen kannattaa viestiä? Kävin eduskunnan sivuilla ja siellä oli vaan liuta nimiä. Terv. Se joka on raivona
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen melko varma, että jotkut ovat maksaneet. Joidenkin mieli on niin heikoilla kantimilla, etteivät pysty ajattelemaan selvästi.
Ehdottomasti osa on maksanut, jo ihan todennäköisyyksien takia. Ei 100% ihmisiä noin isossa massassa toimi kaikki samalla tavalla. Jos 5% maksoi niin kiristäjä sai sen saman puolisen miltsiä mitä aluksi yritti saada vastaamolta.
Tuohon asenteeseen voi törmätä myös psykoterapiassa tai psykiatrian poliklinikalla. Jos toteat mielenterveyskuntoutujana huomanneesi jotakin, niin saatetaan äkkiä korjata että eihän toistuva masennus tee sinusta mielenterveyskuntoutujaa yms. Joo, olen työelämässä jne., mutta silti Kelan kuntoutuspsykoterapiassa. Miksen voisi siis puhua itsestäni mielenterveyskuntoutujana ammattilaisille?