Kiristäjältä tuli minulle henkilökohtainen yhteydenotto, 200 euroa maksamalla 24 tunnin kuluessa Vastaamon tietoja ei minun osalta paljasteta
En tosin yhtään tiedä onko tuo rahojen pyytäjä edes tuo kiristäjä vai joku ihan ulkopuolinen huijari.... Todennäköisesti joku ulkopuolinen. Varmaan hetu ja sähköpostiosoite jo levinnyt pimeään verkkoon ja siksi osaa ottaa yhteyttä....
Kommentit (985)
Vierailija kirjoitti:
Alla yksi kommentti koko kannan imasseelta:
"En ole hakkeri. Satuin olemaan oikeassa paikassa kreivin aikaan. Muitakin lienee.
Mulla on nyt about 1% maamme väestöstä tietokantana. Saatan sen poistaa jo tänään, ehkä huomenna, ensi vuonna tai en koskaan. Salaukset ovat sitä luokkaa ettei joku sikojen kybernörttigalleria saa konettani ikinä auki jos tulevat ovelle. En levittele harmittomien siviilien tietoja enkä koskaan vaadi rahaa mistään."
Eli tuo avaa vähän näitä tulevaisuuden visioita...
Mistä tää on peräisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos nuo potilastiedot julkaistaan tor-verkossa, niin kannattaa muistaa, että valtaosa suomalaisista ei edes tiedä, kuinka kyseiseen verkkoon pääsee. Eli vaikka ne julkaistaan, ne eivät tule näkyviksi "kaikelle kansalle".
Uskomatonta naiiviutta. Vaikka tiedot julkaistaan aluksi pelkästään Tor-verkossa, luuletko että ne pysyy pelkästään siellä? Ei tarvita kuin yksi pahantahtoinen ihminen, joka päättää levittää tietoja eteenpäin, niin sen jälkeen tiedot löytyy helposti Googlella vaikkei niitä erityisesti etsisikään.
Tällaisen materiaalin levittäminen ihan normaaliverkossa ei ole ihan noin yksinkertaista. Kiinni jäämisen riski on merkittävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä merkitystä sillä on jos koko maailma tietää että sulla on vaikka joku paniikkihäiriö?
Ei välttämättä ajattelekaan.
Mutta mikä on pahon mahdollinen skenaario esim. henkilölle, joka selvittelee exänsä aiheuttamia traumoja terapiassa, kun ex on ammattirikollisjärjestössä isokin pamppu?
Tai kun joku herra iso herra (tai rouva) käsittelee omaa menneisyyttään, johon kuuluu vaikka raiskausta tai välivaltaa tekijänä eikä uhrina? Saattaa olla vanhojakin juttuja, ei ajankohtaisia eikä uhkaa kenellekään tänä päivänä, mutta käsitellyt menneisyyttään?
Tai pedofiliaan taipuvainen (mutta ei sitä toteuttava) henkilö haluaa käsitellä tätä asiaa?
Kaikkien terapia ei ole sitä että pohditaan lapsuuden traumoja siitä näkökulmasta että on ollut perheellä huono taloudellinen tilanne tai sitä että äiti oli alkoholisti.
Eihän se ole tavallisen tallaajan ongelma ollenkaan, ovat todennäköisesti varautuneet riskiinsä jo silloin kun ovat päättäneet mennä terapiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alla yksi kommentti koko kannan imasseelta:
"En ole hakkeri. Satuin olemaan oikeassa paikassa kreivin aikaan. Muitakin lienee.
Mulla on nyt about 1% maamme väestöstä tietokantana. Saatan sen poistaa jo tänään, ehkä huomenna, ensi vuonna tai en koskaan. Salaukset ovat sitä luokkaa ettei joku sikojen kybernörttigalleria saa konettani ikinä auki jos tulevat ovelle. En levittele harmittomien siviilien tietoja enkä koskaan vaadi rahaa mistään."
Eli tuo avaa vähän näitä tulevaisuuden visioita...
Mistä tää on peräisin?
Tor-verkosta. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos nuo potilastiedot julkaistaan tor-verkossa, niin kannattaa muistaa, että valtaosa suomalaisista ei edes tiedä, kuinka kyseiseen verkkoon pääsee. Eli vaikka ne julkaistaan, ne eivät tule näkyviksi "kaikelle kansalle".
Uskomatonta naiiviutta. Vaikka tiedot julkaistaan aluksi pelkästään Tor-verkossa, luuletko että ne pysyy pelkästään siellä? Ei tarvita kuin yksi pahantahtoinen ihminen, joka päättää levittää tietoja eteenpäin, niin sen jälkeen tiedot löytyy helposti Googlella vaikkei niitä erityisesti etsisikään.
Tällaisen materiaalin levittäminen ihan normaaliverkossa ei ole ihan noin yksinkertaista. Kiinni jäämisen riski on merkittävä.
Oletpa sinäkin naiivi. Fiksut ihmiset osaa suojautua niin, ettei poliisin resurssit riitä tekijän henkilöllisyyden selvittämiseen, kun kyse on kuitenkin pelkästä tietojen levittämisestä.
Olo on ihan epätodellinen. Olen tehnyt nyt rikosilmoituksen ja kaikki viranomaispuolen osoite yms kieltojutut. Itse terapiassa en mitään niin kovin kummallista kai vuodattanut mutta en enää muista noita useamman vuoden takaisia kahta-kolmea istuntoa paniikkihäiriöstäni ja ahdistuskohtauksista. Mutta ajatus että yksityisyyteeni on näin törkeällä tavalla koskettu saa minut voimaan pahoin. Itken ja oksettaa 😢 voimia kaikille teille joita asia koskettaa ❤️
Vierailija kirjoitti:
Sähköinen rikosilmoitussivu on tällä hetkellä ruuhkautunut, sivu ei etene.
Aika heppoinen järjestelmä, joka kyykähtää 200 rikosilmoituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että rikosilmoituksia on tehty jo useampi sata / tuhansia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi sivuilla on käynyt paljon uteliaita, jotka on käynyt asian saaman julkisuuden innoittamatta katsomassa miten sähköisen rikosilmoituksen tekeminen toimii.
Esim kannattaa katsoa yksityisiä terveysfirmoja. Jos ajan pystyy varaamaan ilman vahvaa tunnistautumista, hetun saa selville sitä kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko. Moni on jättänyt rikosilmoituksen tekemättä, koska siitä tuskin on mitään hyötyä ja sen myötä oma nimi tulisi julkisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanon vieläkin, että minä kyllä maksaisin. Vaatisin sen sitten Vastaamolta takaisin.
Tuo 10 gigan tar(ei sano mulle mitään) laitettiin hetkeksi varoitukseksi. Toivottavasti viranomaiset ottavat sen vakavasti. Kuinka he uskaltavat edes sanoa, että älkää maksako? Ottavatko sitten myös vastuun siitä, että tiedot vuodetaan, kun ei maksettu?
koita nyt ymmärtää, että ne tiedot on jo vuoettu, ne ovat olleet jo netissä ja kun jotain kerran nettiin laittaa, ne ovat siellä ikuisesti. joko jollain muulla palvelimella tai ne palaavat sinne muiden ihmisten laittamana. Ne siis ovat jo netissä ja tulevat aina olemaan. Siksi on turha maksaa, kun vahinko on jo tapahtunut.
ei ole vielä hakkeri pannu julki. Sehän veisi juuri pohjan kiristykseltä. Sehän sanoo että ne on hänen palvelimella, mutta ei ole laittanut vielä julki, laittaa jos ei maksa, siinä viestissä.
Älytöntähän tuo olisi olla maksamatta noin pientä summaa.
Samaa mieltä! En voi ymmärtää miksi kaikki poliisia myöten kieltävät maksamasta. Ottavatko he myös vastuun siitä, että tiedot julkaistaan?
En yhtään epäile, etteikö tämä tunteeton terroristi julkaise kaikkea mitä hänellä on, jollei rahojaan saa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanon vieläkin, että minä kyllä maksaisin. Vaatisin sen sitten Vastaamolta takaisin.
Tuo 10 gigan tar(ei sano mulle mitään) laitettiin hetkeksi varoitukseksi. Toivottavasti viranomaiset ottavat sen vakavasti. Kuinka he uskaltavat edes sanoa, että älkää maksako? Ottavatko sitten myös vastuun siitä, että tiedot vuodetaan, kun ei maksettu?
koita nyt ymmärtää, että ne tiedot on jo vuoettu, ne ovat olleet jo netissä ja kun jotain kerran nettiin laittaa, ne ovat siellä ikuisesti. joko jollain muulla palvelimella tai ne palaavat sinne muiden ihmisten laittamana. Ne siis ovat jo netissä ja tulevat aina olemaan. Siksi on turha maksaa, kun vahinko on jo tapahtunut.
ei ole vielä hakkeri pannu julki. Sehän veisi juuri pohjan kiristykseltä. Sehän sanoo että ne on hänen palvelimella, mutta ei ole laittanut vielä julki, laittaa jos ei maksa, siinä viestissä.
Hakkeri kyllä livautti tyhmyyttään koko paketin saataville ja ne jotka sattui paikalla olemaan ehti imaista siitä läjän tietoja itselleen. Näinollen tuon yksilöidyn kiristämisen takana voi olla ihan muut tyypit kuin alkuperäinen hakkeri.
Ja siksi ei tosiaan kannata maksaa, voi tulla kohta vielä kymmeneltä muulta jonnelta sama vaatimus. Lisäksi maksamalla vain yksilöit itsesi sellaiseksi joka todella haluaa ettei tiedot pääse vuotamaan = sopiva kiristyskohde.
Vierailija kirjoitti:
Joku ulkopuolinen yrittää todennäköisesti rahastaa nyt lisäksi, joten ei varmaan kannata maksaa mitään ellei ole vakuuttunut ettei omat tiedot ole jo levinneet.
Ja vaikka olisi levinneetkin, ei kannata maksaa. Ei ole mitään hävettävää siinä, että käyttää tuollaisia palveluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älytöntä maksaa, koska maksamalla antaa vain häikäilemättömälle rikolliselle selvän viestin siitä, että kuuluu niihin joilla on jotain salattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älytöntä maksaa, koska maksamalla antaa vain häikäilemättömälle rikolliselle selvän viestin siitä, että kuuluu niihin joilla on jotain salattavaa.
Minä varasin sinne ajan, sieltä soitettiin ja se auka peruttiin kun oli kuulemma väärä lääkäri. Siellä oli niin paljon niitä en osannut valita.
Oli ahdistusta veljen kuoleman ja uuden työpaikan huonon ilmapiirin takia, mutta sain itseni jotenkuten raiteille ja en mennyt mihinkään lääkäriin.
Ihmettelen kuitenkin miten mun sotu on sinne jäänyt. En käynyt siellä kertaakaan.
Pelkään että ei näitä saada kiinni, miten sen USA:n ison tietomurron lopussa kävi?
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä! En voi ymmärtää miksi kaikki poliisia myöten kieltävät maksamasta. Ottavatko he myös vastuun siitä, että tiedot julkaistaan?
En yhtään epäile, etteikö tämä tunteeton terroristi julkaise kaikkea mitä hänellä on, jollei rahojaan saa?
Luotatko sinisilmäisesti siihen, että tämä "tunteeton terroristi" tuhoaa kiltisti rahanarvoiset tietonsa 200 euron kertamaksua vastaan? Mitä jos maksajat saakin pian uuden mailin, jossa kiristäjä kertoo poistaneensa heidän tietonsa tietokannasta kuten lupasikin, mutta säilyttäneensä ne jossain muualla ja vaativansa jatkossa 200 €/kk, jottei tee tiedoilla jotain vielä pahempaa?
Vastaamossa on myös pari- ja perheterapeutteja.