Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummat vaatteet hautajaisiin?

Vierailija
31.01.2014 |

Hei!

Yli polvipituinen kapea, asiallinen mekko, polvipituiset saappaat ja bolero vai mustat suorat housut ja jakku?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin ilman muuta mekon ja saappaat kirkkoon ja haudalle, ellen mene eteen lukemaan adressia. Sitten jälkitilaisuuteen pikkukengät. Laittaisin myös extra villasukkikset, jotka voi riisua sitten kun mennään sisätilaisuuteen. Mutta ennenkaikkea, lämmintä päälle, mä laittaisin mieluummin vaikka mustat Kuomat kuin palelisin siellä haudalla kylmissä kesäkengissä! 

t. Viluvarvas

Vierailija
2/23 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkimmäinen kuulostaa asiallisemmalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorat housut. Asiallista pukeutumista, hautajaisiin ei mennä sääriä vilauttelemaan.

Vierailija
4/23 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin housut ja jakun. Ihan siitä syystä että nyt on talvi (oletan että asut Suomessa) ja ihan tautisen kylmä. Etkä varmasti ole väärin pukeutunut. Tai entäs mekko ja jakku?

Vierailija
5/23 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hame, laita mustat sukkahousut. Mutta mielestäni housut paremmat, jos meinaat hameen kanssa laittaa pitkät saappaat. Saappaat eivät oikein istu hautajaisiin, ota mielummin pikkukengät mukaan.

Vierailija
6/23 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laita kummia vaatteita. Ihan tavalliset on ok ;)

Vierailija
7/23 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksisaappaat toimii aina.

Vierailija
8/23 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman näköisenä ap täällä ihmettelee :). Kiitti nro 6 hyvästä herjasta.

Laitan joko jakun ja hameen tai jakun ja housut. Ja jos hameen, niin laitan sitten teidän mieliksi pikkukengät ;). Kylmä ei tule, koska kyseessä on polttohautaus, joten emme palele haudalla.

Vierailija
9/23 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 saappaani ovat asialliset, nahkaiset, upeat. Ei mitkään halvat wt-saappaat :)

ap

Vierailija
10/23 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoonkin kuinka upeat saappaat, niin ne eivät oikein hautajaisiin kuulu... Eli mustat sukkikset ja pikkukengät, tai pitkät housut :) Näin et loukkaa ketään ja olet pukeutunut vainajaa ja surevia omaisia kunnioittaen, se kaiketi on tärkeintä.

t. liian monissa hautajaisissa käynyt

Vierailija
11/23 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en laita saappaita. Ne on niin ihanat ja kauniit, että haluaisin käyttää niitä aina ja joka paikassa. Siksi kysyinkin teiltä. ap

Vierailija
12/23 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita saappaat ulos ja vaihdat pikkukengät sisällä? Win-win :)

Vierailija
13/23 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 tuokaan ei ole huono idea :D. Oikeasti tuo mekko on laadukkaamman näköinen kuin housut ja jakku. Mutta tosiaankin, nyt on kyse hautajaisista, joten...  ap

Vierailija
14/23 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No millaiset ne saappaat on? Kiiltävät, mattapintaiset? Linkitä netistä kuva. 

Vierailija
15/23 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei matat, eivätkä kiiltävät. Siltä väliltä. Mutta en ole nyt kotona, enkä muista merkkiä. Sokos merkkiä myy, saappaat maksoivat 109 €. Jos se nyt yhtään mitään kertoo. En jaksa googlata malleja, olen pahoillani :). ap

Vierailija
16/23 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla tuntuu olevan tosi tiukat säännöt hautajaisiin (ja häihin) pukeutumisesta. Oikeasti kukaan ei kyllä kiinnitä huomiota toisten vaatteisiin hautajaisissa, kunhan ne ovat asialliset ja siistit. Ihan sama onko pikkukengät vai saappaat, jos hame on järkevän pituinen eikä ihan minimekko.

Vierailija
17/23 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jos mikä on pinnallista katsoa, mitä ihminen pukee hautajaisiin päällensä! Tietysti sen ymmärrän että mustaa/tummaa pitää olla, eikä mitään ihan älytöntä, mutta muuten, who cares? Pukeuduin oman äitini hautajaisiin mustaan mekkoon, jossa oli sitten ehkä liian antava kaula-aukko (sellainen syvempi, ei kuitenkaan rinnat pursuneet), ja oli sellaiset mustat siistit talvisaapikkaat. En hetkeäkään miettinyt, oliko asuni sopimaton koska kyseessä oli sentään oma äitini. Myöhemmin olen lukenut näitä pukeutumissääntöjä ja miettinyt, monikohan sukulainen katsoi pahalla.

Mä en edes muista mitä muilla oli päällä, koska keskityin olennaiseen, eli suremiseen!

Vierailija
18/23 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jos mikä on pinnallista katsoa, mitä ihminen pukee hautajaisiin päällensä! Tietysti sen ymmärrän että mustaa/tummaa pitää olla, eikä mitään ihan älytöntä, mutta muuten, who cares? Pukeuduin oman äitini hautajaisiin mustaan mekkoon, jossa oli sitten ehkä liian antava kaula-aukko (sellainen syvempi, ei kuitenkaan rinnat pursuneet), ja oli sellaiset mustat siistit talvisaapikkaat. En hetkeäkään miettinyt, oliko asuni sopimaton koska kyseessä oli sentään oma äitini. Myöhemmin olen lukenut näitä pukeutumissääntöjä ja miettinyt, monikohan sukulainen katsoi pahalla.

Mä en edes muista mitä muilla oli päällä, koska keskityin olennaiseen, eli suremiseen!

Vierailija
19/23 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekko ei kuulosta miltään liian lyhyeltä bilemekolta, vaan asialliselta ja tyylikkäältä. Mekko on juhlavampi kuin housut ja tarkenet siinä kyllä, jos sulla on pitkä takki. Laittaisin mekon ja saappaat ja sisälle sitten vaihtaisin pikkukengät.

Vierailija
20/23 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

minusta molemmat sopii. Kuukausi sitten olin äitini hautajaisissa pukeutuneena mustaan, polviin ulottuvaan kotelomekkoon, jossa pitsinen päällyskangas ja hihat sekä ihan tavanomaiset mustat nahkasaappaat. Suurinpiirten samoin oli pukeutunut myös veljeni vaimo. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme