Voinko suunnitella iltamenon itselleni kun vauva 2kk
Kyseessä tapahtuma joka pitäisi varata jo nyt. Eli olen raskaana nyt, en tiedä millaista 2 kk ikäisen kanssa tulee olemaan, onnistuuko yksi ilta niin että en ole kotona (ja miten?)
Kommentit (48)
Toki voit suunnitella, voi olla, että joko toteutuu tai ei.
Kunhan ensin elät sinne saakka. Ja tietysti vauva myös... Ja se isi...
Kunpa ihmiset ymmärtäisivät, miten hetkessä kaikki voi olla ohi ja tärkeät suunnitelmat turhia.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 07:34"]
Kyseessä tapahtuma joka pitäisi varata jo nyt. Eli olen raskaana nyt, en tiedä millaista 2 kk ikäisen kanssa tulee olemaan, onnistuuko yksi ilta niin että en ole kotona (ja miten?)
[/quote]Niitä menoja tulee ja menee joten älä suunnittele menoja kun vauva masussa ja mitä sitten 2 kuukauden päästä. Huolehdi vauvasta, ovat niin vähän aikaa pieniä.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 22:00"]
Toki voit suunnitella, voi olla, että joko toteutuu tai ei.
Kunhan ensin elät sinne saakka. Ja tietysti vauva myös... Ja se isi...
Kunpa ihmiset ymmärtäisivät, miten hetkessä kaikki voi olla ohi ja tärkeät suunnitelmat turhia.
[/quote]
Ja siksi ei siis koskaan kannata suunnitella mitään vai?
Pumppaamalla ei välttämättä tule mitään. Mulla tuli ehkä pisara kun yritin, tai sitten ei sitäkään. Vauva sai kyllä imettyä.
Meillä yksi vauva osasi juoda heti, toiset kaksi taas eivät vaikka harjoiteltiin. Toinen niistäkin silti jätettiin pullon varaan illaksi ja olihan se siitä juonut kun oli tarpeeksi nälkä. Kyllä se vauva pärjää tuon ajan varmasti, ja luultavasti sen hoitajakin;)
Pitkäpinnaisen hoitajan tarvitset vauvalle ainakin. Jos sattuu itkemään koko 2-3 tuntia perääsi. Omani ovat itkeneet refluksia ja on aika haastavaa hoitaa = kantaa useampi tunti holtittomasti itkevää vauvaa. En olisi ainakaan vieraalle jättänyt. Isälle kyllä, mutta syystä tai toisesta meillä äiti kelpasi vauvalle ihan vastasyntyneenä paremmin.
Kävin luennoilla siitä lähtien kun esikoinen oli 2 viikkoinen, hyvin onnistui isän ja lapsen kaksin olla ja pumpatulla maidolla hoitui syötöt. Poissaoloni olivat juurikin 2-4h mittaisia.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 07:55"]
Eikö lapsen kuuluisi olla nyt päällimmäisenä mielessä eikä yö juoksut!!! Taitaa tulla taas yksi lapsi minkä isovanhemmat kasvattaa kun äiti viettää laatuaikaa....
[/quote]
Yhdyssanat ja pilkut!