Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko suunnitella iltamenon itselleni kun vauva 2kk

Vierailija
31.01.2014 |

Kyseessä tapahtuma joka pitäisi varata jo nyt. Eli olen raskaana nyt, en tiedä millaista 2 kk ikäisen kanssa tulee olemaan, onnistuuko yksi ilta niin että en ole kotona (ja miten?)

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten siinä on myös se vaara että ei huoli rintaa enään sen jälkeen kun on tottunut pulloon.. näin kävi meillä, hirveitä raivareita rinnalla.. ainoastaan jos oli vain vähän nälkä niin huoli rintaa, kovassa nälässä meni vain hermot ja korviketta oli annettava pullosta..

Vierailija
22/48 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok! Uskon minäkin että kaikki menee hyvin. Tosiaan mietin, mikä mahtaa olla imetysten väli kaksikuisen kanssa. Mutta hyviä neuvoja, kiitos!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko iltameno kallis? tai loukkaako jotain kaveria, jos sitten et pääsekään?

2,5h on kyllä aika lyhyt aika. Jos harjoittelette pullon kanssa etukäteen (mielellään isä tai joku muu kuin Sinä), niin varmasti onnistuu. Voihan toki käydä myös niin, ettei lapsi jostain syystä voi sitä rintaa imeä: lyhyt kielijänne yms, allerginen maidollesi jne.

Vierailija
24/48 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksikuinen söi 4h välein, ja ihan hyvin söi sekä pullosta että hörpytysmukista. Kaksi muuta 3h välein samanikäisenä. 

Olisi ihan järkevää totuttaa lapsi syömään myös pullosta, Avent Natural on aika hyvä rinnankorvike. Jos isä syöttää lasta pullosta vaikka yöllä yhden syötön joka yö kotiutumisesta saakka, ei tuotakaan tarvitse murehtia sitten myöhemmin.

Minä otin vauvan ollessa 2kk kokonaisen yön lomaa, menin illalla hotelliin, nukuin hyvin ja lepäsin vielä aamullakin kunnollisen aamiaisen jälkeen. Kenellekään ei tullut traumoja.

Tsemppiä ja onnittelut tulevasta perheenlisäyksestä!

Vierailija
25/48 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sinunlaisten ei pidä tehdä koskaan lapsia, vauva ja äiti kuuluvat yhteen aina ja vain silloin kun lapsi on pieni, kyllä ennätät mennä sitten kun lapsi on vuoden tai kaksi jolloin isä tai isovanhemmat ovat lapsen kanssa, niin.

Vierailija
26/48 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovi meno valmiiksi ja katsele sitten että voitko lähteä ulos kun on sen aika:)

Vierailija
27/48 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten moni muu sanoi: Ei kukaan voi tietää. Meillä oli erittäin itkuinen huonosti nukkuva vauva. Olin niin väsynyt, etten olisi halunnut lähteä mihinkään iltamenoon vaikka olisi mitä ihanaa ollut tarjolla. Ainoa mistä haaveilin, on saada nukkua hetki rauhassa, ei olisi huvittanut mennä minnekään, jos toinen vaihtoehto olisi ollut edes pieni mahdollisuus saada nukkua. Toisekseen olisi tuntunut pahalta lähteä yli tunniksi, kun tiesin, että vauva ei rauhoittunut kuin minun kanssani ja olisi huutanut suurimman osan aikaa. (Tai joskus kyllä, mutta sitä ei voinut ennakoida kuin hetken etukäteen.)

Mutta toisaalta: Harvan vauvan kanssa on aivan noin raskasta, mutta koskaan ei voi tietää kenen kohdalle se hankala vauva osuu. Toisaalta 2,5 h on sen verran lyhyt aika, että on erittäin hyvät mahdollisuudet päästä ongelmitta. Jopa minä pääsin käymään tuossa vaiheessa ekaa kertaa tunnin kauppareissulla ihan yksin!

Vierailija
28/48 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 09:21"]

Juuri sinunlaisten ei pidä tehdä koskaan lapsia, vauva ja äiti kuuluvat yhteen aina ja vain silloin kun lapsi on pieni, kyllä ennätät mennä sitten kun lapsi on vuoden tai kaksi jolloin isä tai isovanhemmat ovat lapsen kanssa, niin.

[/quote]

Ai isäkään ei saa olla sitä 2h vauvankanssa kahdestaan? vau... vanhempihan sekin yhtälailla on. Mutta joo, itse kävin kuukaus synnytyksen jälkeen juuri 2h kahvilla kaverin kanssa eikä tuo pieni ole vinoon kasvanut vaikka hetken joutui erossa olemaan

Vierailija
29/48 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetyksen sujumista ja maidon tuloa ylipäätään on mahdoton ennustaa joten voihan olla että lapsi on pulloruokinnassa jokatapauksessa ja vaikka ei olisikaan niin kyllä ne pari tuntia pärjää!

Mulla oli sovittu meno lapsen ollessa noin kuukauden ikäinen, sellainen once in a lifetime-juttu jota en halunnut missata ja hienosti lapsi oli pärjännyt isänsä kanssa, itselläni sen sijaan oli kamala ikävä lapsen luo :) ja tapahtuma meni aika lailla hormonihuuruissa.

Vierailija
30/48 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 09:31"]

[/quote]

Ai isäkään ei saa olla sitä 2h vauvankanssa kahdestaan? vau... vanhempihan sekin yhtälailla on. Mutta joo, itse kävin kuukaus synnytyksen jälkeen juuri 2h kahvilla kaverin kanssa eikä tuo pieni ole vinoon kasvanut vaikka hetken joutui erossa olemaan

[/quote]

Eiköhän tuo viesti ollut sarkasmia.

Vierailija
31/48 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aikoinani kaveripariskunnan häät, kun esikoinen oli 6kk ja itkin silmät päästäni kun vauva piti jättää mummulle hoitoon.:D Sanoin miehellekin että perutaan koko lähtö, en halua mennä. Mentiin kuitenkin, mutta koko ilta meni itkua pidätellessä enkä pystynyt nauttimaan juhlista lainkaan.

Toisen ja kolmannen vauvan kanssa en ihan niin jumissa ollut vaan vapaaillasta on pystynyt jopa nauttimaan.

Vierailija
32/48 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa oman mielenterveyteni pelastus oli osallistuva isä ja myös pulloa tarvittaessa syönyt vauva! Kun liikuntaluvan sain (muistaakseni 6 kk synnytyksestä), lähdin heti liikkumaan ja olin poissa sen max. kaksi tuntia muutamina iltoina viikoss. Ja lapsi oli melkein 3 kk, kun olin sellaiset 6-7 tuntia poissa iltamenossa. Ei kannata kuunnella näitä imetysfanaatikkoja ja äidin ja lapsen 24/7-symbioosista puhuvia, kyllä äidinkin pitää saada omaa aikaa. Yksilöllistä toki on, syökö lapsi pullosta, mutta kannattaa kokeilla. Meillä ei ainakaan pulloruokinta vähentänyt rinnan syöntiä ja lapsesta on tullut aivan perusterve taapero.

Vierailija
33/48 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä on ollut tosi tiheästi syöviä vauvoja tuon ikäisenä. Olen imettänyt enkä edes yrittänyt pulloa. Sen olen huomannut, että imetykseen tottunut vauva tankkaa iltaisin maitoa tosi pitkiä pätkiä. Eli en olisi päässyt mihinkään ilman, että vauva huutaa. Meillä on kolme lasta ja kaikki ovat olleet samanlaisia. Isi kelpaa päivällä seurusteluun kyllä ja vain äiti illalla. Et voi muuten tietää myöskään koska vauva syntyy! Voi olla viiden viikon heittokin, siis rv37-42 välillä. Et voi tietää joudutko sektioon (jouduin ite ekan kanssa kiireelliseen) ja kaks seuraavaa taas on syntynyt normaalisti. Toipumiseen ja jaksamiseen vaikuttaa paljon sekin miten synnytys sujuu. Voit saada hyvin nukkuvan vauvan tai koliikkivauvan. Voi olla, että et jaksa lähteä mihinkään. Et siis voi suunnitella - tai suunnitella voit, mutta miten käy jacraaskitko esim. jättää itkevän vauvan... Et voi tietää.

Vierailija
34/48 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauva ei syö pullosta, niin maitoa voi vaikka hörppyyttää lusikalla tai mittaruiskulla.

2,5h on lyhyt aika. Ihan hyvä hengähdystauko sinulle.

Vierailija
35/48 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnistuu varmasti, jos on tärkeä meno niin vauvalle voi antaa pullosta maitoa paristi viikossa, jotta suostuu/oppii juomaan ennen sun menoa.

en tuon ikäistä itse jättäisi muiden kuin isän kanssa..

Vierailija
36/48 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tämä ketju kukoistanut kun olen ollut poissa koneelta :) kiitos kirjoittajille, jotka ovat asian itse kokeneet, neuvoista! Vielä yksi kysymys - kuinka paljon aiemmin sitä pumppumaitopullottelua pitäisi harjoitella?

ap

Vierailija
37/48 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 09:21"]Juuri sinunlaisten ei pidä tehdä koskaan lapsia, vauva ja äiti kuuluvat yhteen aina ja vain silloin kun lapsi on pieni, kyllä ennätät mennä sitten kun lapsi on vuoden tai kaksi jolloin isä tai isovanhemmat ovat lapsen kanssa, niin.

[/quote]

Hahahah *huuto naurua*.

Tsiisus mikä kommentti:D. Kukkahattu liian kireällä? :)

Vierailija
38/48 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 09:21"]Juuri sinunlaisten ei pidä tehdä koskaan lapsia, vauva ja äiti kuuluvat yhteen aina ja vain silloin kun lapsi on pieni, kyllä ennätät mennä sitten kun lapsi on vuoden tai kaksi jolloin isä tai isovanhemmat ovat lapsen kanssa, niin.

[/quote]

Hahahah *huuto naurua*.

Tsiisus mikä kommentti:D. Kukkahattu liian kireällä? :)

Vierailija
39/48 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ennätät mennä sitten kun lapsi on muuttanut pois kotoa! Kaikkien äidiksi tulleiden on luovuttava omasta elämästä sataprosenttisesti, ei vain osasta. Ei sellainen ole valmis äidiksi, joka haluaa elää vielä omaakin elämäänsä.

Vierailija
40/48 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi käydä niinkin ettet vaan itse pysty lähtemään. Tulee vaan sellainen olo, ettei voi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme