Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ex-mies lopetti työnsä, kun elatukset alkoi mennä ulosottoon

Vierailija
30.01.2014 |

Joskus vuosi sitten täällä kerroin kipeästä erosta ja exän kusipäisyydestä ja sain paljon paskaa niskaan, kun kuulema exällä on isänä niitä oikeuksia.

Tilannekatsaus:

Vuoden ajan olen nahjuksena suostunut kaikkeen, että isän OIKEUDET toteutuvat eli isä saanut tavata lastaan, kun haluaa. (ei suostunut sovittuihin tapaamisiin työhönsä vedoten) On halunnut nähdä 8 kertaa ajalla elokuu-tammikuu. Tapaaminen 2 tuntia per kerta. Lapsi itkee isänsä perään ja on aiempaaa levottamampi.

Elatuksia ei maksanut. Joulukuusta alkoi palkasta ulosotto ja nyt se sitten irtisanoi itsensä. Ei kuulema rupea maksamaa mitään ulosmittauksia ja sossupummeilee ennemmin.

Minähän olin silloin aikinaan sitä meltä, että lapsen ja isän ei tarvitse nähdä jos isä ei kykene noudattamaan esim. joka toinen vkonloppu tms aikataulua, vaan haluaa tapaamisten menevän niin, että soittaa edellisenä päivänä.

Nyt vuoden tilannetta seuranneena en ole löytänyt yhtään hyvää syytä ylläpitää isä/lapsi- suhdetta ja puhallan pelin poikki ellei jollain ole hiton pätevä syy puoltaa tapaamisia.

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muutama kaveri, jotka itkee, kun entiset vaimot ei anna tavata lasta jne. Jokainen näistä haukutuista vaimosta kyllä antaisi, mutta ei kiinnosta. Niin siis olen itsekin eronnut mies ja entinen vaimo ei olisi halutessaankaan pystynyt estämään viikko-viikko huoltajuutta. Se on ensisijainen tarjottava vaihtoehto lastenvalvojallakin. Olen ollut isä lapsilleni 24/7 ja ero ei vaikuta siihen mitenkään. Ei tipu säälipisteitä niille miehille, jotka asiasta vinkuvat. Mitään vieraannuttamista ei ole olemassakaan. Se on vaan näiden lässytystä, kun hakevat hyvitystä munattomuudelleen.

Vierailija
82/85 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 15:21"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 11:20"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 11:11"][quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 10:51"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 10:45"]

Olet rikkomassa lapsen huoltoa ja tapaamisoikeutta koskevan lain ykkös ja kakkos pykälää.  Huollon tulee turvata myönteiset ja läheiset ihmissuhteet erityisesti lapsen ja hänen vanhempiensa välillä ja lapsen vanhempien tulee keskinäisessä yhteisymmärryksessä ja pitäen silmällä ennen kaikkea lapsen etua pyrkiä siihen, että tapaamisoikeuden tarkoitus toteutuu.

[/quote]

etkö sä osaa todellakaan lukea. Exä nimenomaan itse kieltäytyi tekemästä tapaamissopimusta, jossa tapaaminen oli tarkoin määritelty ja huomattavasti enempiä aikoja mitä nyt tapaa. Eli pykälääsi viitaten, nimenpmaan exä sitä rikkoo, koska omalla tominnallaan estää säännöllisen suhteensa lapseen.

Ap

[/quote]

Huoh! Miksi typistät itsesi hänen tasolleen. Kun mieskin niin sinäkin. Ja maassa makaavan lapsen yli peruutetaan joka mutkassa uudelleen ja uudelleen.

Tämä on kahden kauppaa. Pitäisikin aina yhden osapuolen syyttelyn sijaan miettiä olisiko kummassakin vikaa. Ja asiat on näin mustavalkoisia vain, kun niitä katsotaan vain toisen osapuolen lasien läpi. Siksi viranomaisten kanta näissä asioissa on yksi selitteinen "kiusaaminen" on molempien osapuolten riitelyä.

[/quote]

en minä riitele. Huoh. Jos mies ei halua sitoa itseään sovittuihin tapaamisiin eikä jaksa kahta tuntia kauempaa olla lapsen kanssa (ja senkin ajan yleensä isovanhemmilla syömässä), ei osallistu mihinkään, ei osaa nimetä yhtään lapsen kaveria, ei tiedä harrastuksista, ei soittele lapselle, niin miksi minä edes auttaisin ylläpitämään heidän suhdetta, josta lapsi lähinnä kärsii? Jokaisen isätapaamisen jälkeen saan päiväkodissa kuulla, kuinka levoton lapsi oli ja se polo jopa unissaan puhuu isästään. Olen asiasta koettanut puhua exälle, mutta hän kuittaa kaiken minun syyksi. Kesällä ei nähnyt lastaan kuin kerran alkukesästä. Ja ei vastannut edes isänpäivänä puhelimeen kun lapsi yritti soittaa.

ap

[/quote]

ja sinä ihan oikeasti luulet, että estämällä tapaamiset lapsesi unohtaa isänsä? Lapset ovat usein levottomia tapaamisten jälkeen, se on valitettava fakta eroperheissä eikä ole todellakaan merkki siitä, että tapaamisia pitäisi vähentää tai että se etävanhempi olisi lapselle haitaksi. Tuossa tilanteessa tapaamisia pitäisi lisätä ja sinun tulisi myös ihan arjen tasolla pitää se lapsen isä puheissa mukana (jo pelkästään kehu "teet tuon yhtä taitavasti kuin isäsi" antaa lapselle todella paljon. Jos lapsi kerran unissaankin kaipaa isäänsä niin ihanko oikeasti sinä mietit, että tapaamisia tulisi harventaa? Haloo!

Ja kyllä, exäni on hankalampi kuin sinun, mutta tiedän, kuinka tärkeää se isäsuhde lapsen kehitykselle on. Koita päästä erosta ja miehestä yli, sen jälkeen helpottaa ja pystyt todella toimimaan lapsen edun mukaisesti.

[/quote]

Allekirjoitan edellisen viestin täysin!

Tosin emme tiedä, miksi lapsi oireilee isätapaamisten jälkeen. Syynä voi olla ikävä tai jokin muu asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanne ratkaisua ei ole, mutta se löytyy kyllä. Vuosi on lyhyt aika kaikilla sopeutua tilanteeseen.

Vierailija
84/85 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa tutulta tarinalta ja ajoituskin osuisi...

Ainiin paitsi että mun tietämässäni tarinassa tuo on äidin versio.

Isän versio on se, että jäi työttömäksi, ex ei suostunut lastenvalvojalle uusimaan sopimusta eikä lapsiakaan pysty tapaamaan, kun ex ei vastaa yhteydenottopyyntöihin...

Vierailija
85/85 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 17:38"]

Kuulostaapa tutulta tarinalta ja ajoituskin osuisi...

Ainiin paitsi että mun tietämässäni tarinassa tuo on äidin versio.

Isän versio on se, että jäi työttömäksi, ex ei suostunut lastenvalvojalle uusimaan sopimusta eikä lapsiakaan pysty tapaamaan, kun ex ei vastaa yhteydenottopyyntöihin...

[/quote]

Oho, kuulostaa niin tutulta. Exä aina vetoaa tuohon, ettei saa puhelimella kiinni. Tällöin on soitellut yöaikaan.. tämä ihan todistettavissa. Lastenvalvoja yritti tuloksetta saada exää kiinni ja lopulta tapaamissopimus jäi vahvistamatta. Minä nimenomaan olin siihen suuntaan aktiivinen osapuoli ja tämäkin ihan todistettavissa. Omille vanhemmilleen exä valehteli jääneensä työttömäksi, kun ei kehdannut kertoa totuutta, joka kylläkin lopulta selvisi, kun tarjottiin sukulaisten kautta uutta työtä.. että semmosta.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi