Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ex-mies lopetti työnsä, kun elatukset alkoi mennä ulosottoon

Vierailija
30.01.2014 |

Joskus vuosi sitten täällä kerroin kipeästä erosta ja exän kusipäisyydestä ja sain paljon paskaa niskaan, kun kuulema exällä on isänä niitä oikeuksia.

Tilannekatsaus:

Vuoden ajan olen nahjuksena suostunut kaikkeen, että isän OIKEUDET toteutuvat eli isä saanut tavata lastaan, kun haluaa. (ei suostunut sovittuihin tapaamisiin työhönsä vedoten) On halunnut nähdä 8 kertaa ajalla elokuu-tammikuu. Tapaaminen 2 tuntia per kerta. Lapsi itkee isänsä perään ja on aiempaaa levottamampi.

Elatuksia ei maksanut. Joulukuusta alkoi palkasta ulosotto ja nyt se sitten irtisanoi itsensä. Ei kuulema rupea maksamaa mitään ulosmittauksia ja sossupummeilee ennemmin.

Minähän olin silloin aikinaan sitä meltä, että lapsen ja isän ei tarvitse nähdä jos isä ei kykene noudattamaan esim. joka toinen vkonloppu tms aikataulua, vaan haluaa tapaamisten menevän niin, että soittaa edellisenä päivänä.

Nyt vuoden tilannetta seuranneena en ole löytänyt yhtään hyvää syytä ylläpitää isä/lapsi- suhdetta ja puhallan pelin poikki ellei jollain ole hiton pätevä syy puoltaa tapaamisia.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:58"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:55"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:48"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:43"]

Ei ole eri asia, vaan käytännössä on aivan samasta asiasta kyse. Unohditko jo sovinistiluusereita puolustaessasi lapsen edun? 

[/quote]

Onko tämä nyt sinusta kypsää keskustelua?! Hyvää päivän jatkoa sinulle, pidä kivaa yksinäsi.

[/quote]

On kypsää. Enkä yllättynyt, että sinusta ei ollut siihen.

[/quote]

Demin keskustelupalstalla on sinulle varmasti ikäistäisi seuraa.

[/quote]

Ja hoh hoh hoijakkaa. Oletkos koskaan istunut esim käräjillä? Tämä on kuule varsin fiksua ja pientä ajatustenvaihtoa verrattuna siihen mitä se pahimmillaan AIKUISTEN maailmassa on.

[/quote]

En ole en. Olen viettänyt aikaani vain täyspäisten ja empatiakykyisten aikuisten kanssa, jotka ovat erosta huolimatta osaneet joustaa omasta edustaan lapsen eduksi.

Vastavuoroiseen keskusteluun tarvitaan aihe, yhteinen kieli ja vuorovaikutus, siksi edotin sinulle demiä...keskustelu ei oikein etene, kun yrittät sijoittaa omaa arvomaailmaansi keskusteleen ala-arvoisesti nimittämällä toista keskusteliaa älykääpiöksi.

Niin ja muuten...mikä olikaan se mielipiteesi, se meni vähän turhan tuuban länkyttämisen varjoon.

Vierailija
62/85 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun isä oli tuollainen ja kyllä mun lapsuus meni ikuisessa odottamisessa. Teininä olin tosi raivopää ja kostin pahan olon äitiin. Käytännössä isän tapaamiset oli sitä, että se puhu vaan omasta paskasta elämästään eikä koskaan kysynyt mun kuulumisia. Äiti sit lohdutteli tapaamisten jälkeen.

Mulla oli aina huono omatunto, kun en saanut otetta isästä ja en osannut sitä oikeasti rakastaa ja kaikki vaan toitotti, että se on kuitenkin sun isäs... Paskapää se on.

En saanut ikinä synttäri / joululahjoja siltä, ei kuulema osannut tytölle ostaa.. Mitään se ei musta maksanu ja äidin kanssa oltiin aina persauki.

Olisin päässyt paljon helpommalla ilman näitä satunnaisia tapaamisia, jotka loppujen lopuksi vaan hämmensi.

Täytettyäni 18 en ole äijästä kuullut...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 11:20"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 11:11"][quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 10:51"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 10:45"]

Olet rikkomassa lapsen huoltoa ja tapaamisoikeutta koskevan lain ykkös ja kakkos pykälää.  Huollon tulee turvata myönteiset ja läheiset ihmissuhteet erityisesti lapsen ja hänen vanhempiensa välillä ja lapsen vanhempien tulee keskinäisessä yhteisymmärryksessä ja pitäen silmällä ennen kaikkea lapsen etua pyrkiä siihen, että tapaamisoikeuden tarkoitus toteutuu.

[/quote]

etkö sä osaa todellakaan lukea. Exä nimenomaan itse kieltäytyi tekemästä tapaamissopimusta, jossa tapaaminen oli tarkoin määritelty ja huomattavasti enempiä aikoja mitä nyt tapaa. Eli pykälääsi viitaten, nimenpmaan exä sitä rikkoo, koska omalla tominnallaan estää säännöllisen suhteensa lapseen.

Ap

[/quote]

Huoh! Miksi typistät itsesi hänen tasolleen. Kun mieskin niin sinäkin. Ja maassa makaavan lapsen yli peruutetaan joka mutkassa uudelleen ja uudelleen.

Tämä on kahden kauppaa. Pitäisikin aina yhden osapuolen syyttelyn sijaan miettiä olisiko kummassakin vikaa. Ja asiat on näin mustavalkoisia vain, kun niitä katsotaan vain toisen osapuolen lasien läpi. Siksi viranomaisten kanta näissä asioissa on yksi selitteinen "kiusaaminen" on molempien osapuolten riitelyä.

[/quote]

en minä riitele. Huoh. Jos mies ei halua sitoa itseään sovittuihin tapaamisiin eikä jaksa kahta tuntia kauempaa olla lapsen kanssa (ja senkin ajan yleensä isovanhemmilla syömässä), ei osallistu mihinkään, ei osaa nimetä yhtään lapsen kaveria, ei tiedä harrastuksista, ei soittele lapselle, niin miksi minä edes auttaisin ylläpitämään heidän suhdetta, josta lapsi lähinnä kärsii? Jokaisen isätapaamisen jälkeen saan päiväkodissa kuulla, kuinka levoton lapsi oli ja se polo jopa unissaan puhuu isästään. Olen asiasta koettanut puhua exälle, mutta hän kuittaa kaiken minun syyksi. Kesällä ei nähnyt lastaan kuin kerran alkukesästä. Ja ei vastannut edes isänpäivänä puhelimeen kun lapsi yritti soittaa.

ap

[/quote]

ja sinä ihan oikeasti luulet, että estämällä tapaamiset lapsesi unohtaa isänsä? Lapset ovat usein levottomia tapaamisten jälkeen, se on valitettava fakta eroperheissä eikä ole todellakaan merkki siitä, että tapaamisia pitäisi vähentää tai että se etävanhempi olisi lapselle haitaksi. Tuossa tilanteessa tapaamisia pitäisi lisätä ja sinun tulisi myös ihan arjen tasolla pitää se lapsen isä puheissa mukana (jo pelkästään kehu "teet tuon yhtä taitavasti kuin isäsi" antaa lapselle todella paljon. Jos lapsi kerran unissaankin kaipaa isäänsä niin ihanko oikeasti sinä mietit, että tapaamisia tulisi harventaa? Haloo!

Ja kyllä, exäni on hankalampi kuin sinun, mutta tiedän, kuinka tärkeää se isäsuhde lapsen kehitykselle on. Koita päästä erosta ja miehestä yli, sen jälkeen helpottaa ja pystyt todella toimimaan lapsen edun mukaisesti.

Vierailija
64/85 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole eri asia, vaan käytännössä on aivan samasta asiasta kyse. Unohditko jo sovinistiluusereita puolustaessasi lapsen edun? 

[/quote]

Onko tämä nyt sinusta kypsää keskustelua?! Hyvää päivän jatkoa sinulle, pidä kivaa yksinäsi.

[/quote]

[/quote]

Keskustelu ei oikein etene suotuisasti, kun ei voi asettaa sanojansa siten, että toinen voisi niihin vastata. Sori.

Sovinistiluuseri?! En nyt puhuisi miesten ylivallasta, kun puhutaan eron jälkeisestä vanhemmuudesta.

Vierailija
65/85 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 15:13"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja hoh hoh hoijakkaa. Oletkos koskaan istunut esim käräjillä? Tämä on kuule varsin fiksua ja pientä ajatustenvaihtoa verrattuna siihen mitä se pahimmillaan AIKUISTEN maailmassa on.

[/quote]

En ole en. Olen viettänyt aikaani vain täyspäisten ja empatiakykyisten aikuisten kanssa, jotka ovat erosta huolimatta osaneet joustaa omasta edustaan lapsen eduksi.

Vastavuoroiseen keskusteluun tarvitaan aihe, yhteinen kieli ja vuorovaikutus, siksi edotin sinulle demiä...keskustelu ei oikein etene, kun yrittät sijoittaa omaa arvomaailmaansi keskusteleen ala-arvoisesti nimittämällä toista keskusteliaa älykääpiöksi.

Niin ja muuten...mikä olikaan se mielipiteesi, se meni vähän turhan tuuban länkyttämisen varjoon.

[/quote]

Älykääpiö ei ollut nimittely vaan toteamus. Ja samanlaisia empaattisia ja gloria- gloria -hallelujaah- ihmisiä minäkin tietenkin vaan tunnen, niinkuin kaikki täällä ja siksi on vaikea asettua samalle ajatusviivalle ihmisen kanssa, joka syyttää vieraannuttamisesta huoltajaa, vaikka etävanhempihan se  tässä ihan itse vieraannuttaa itseään. Teilläpäin tämä lienee sitä"lapsen etua" erotilanteissa, meilläpäin puhdasta kusipäisyyttä.

Vierailija
66/85 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidänkään lasten isää ole näkynyt, kun säännöllisen epäsäännöllisesti. Mutta ei siitä tehdä minkäänlaista numeroa. Katkeruudet olen käynyt läpi ja hyväksynyt elämän sellaisena kuin se on. Lapseni olen kasvattunut niin, että heidän ei ole tarvinnut miettiä, kuka heidät oli unohtanut vaan keskitytty heihin, jotka on läsnä.

Vierailija
67/85 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 15:19"]mun isä oli tuollainen ja kyllä mun lapsuus meni ikuisessa odottamisessa. Teininä olin tosi raivopää ja kostin pahan olon äitiin. Käytännössä isän tapaamiset oli sitä, että se puhu vaan omasta paskasta elämästään eikä koskaan kysynyt mun kuulumisia. Äiti sit lohdutteli tapaamisten jälkeen.

Mulla oli aina huono omatunto, kun en saanut otetta isästä ja en osannut sitä oikeasti rakastaa ja kaikki vaan toitotti, että se on kuitenkin sun isäs... Paskapää se on.

En saanut ikinä synttäri / joululahjoja siltä, ei kuulema osannut tytölle ostaa.. Mitään se ei musta maksanu ja äidin kanssa oltiin aina persauki.

Olisin päässyt paljon helpommalla ilman näitä satunnaisia tapaamisia, jotka loppujen lopuksi vaan hämmensi.

[/quote]

Hyvä näkökulma. Ois kiva kuulla muittenkin kokemuksia etävanhemmista, jotka vaan satunnaisesti vieraili.

Vierailija
68/85 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 15:28"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Älykääpiö ei ollut nimittely vaan toteamus. Ja samanlaisia empaattisia ja gloria- gloria -hallelujaah- ihmisiä minäkin tietenkin vaan tunnen, niinkuin kaikki täällä ja siksi on vaikea asettua samalle ajatusviivalle ihmisen kanssa, joka syyttää vieraannuttamisesta huoltajaa, vaikka etävanhempihan se  tässä ihan itse vieraannuttaa itseään. Teilläpäin tämä lienee sitä"lapsen etua" erotilanteissa, meilläpäin puhdasta kusipäisyyttä.

[/quote]

Teilläpäin?! Eikö sinulle mene älykääpiö jakeluun, että tämä on keskustelua yleisellä tasolla. Vai tunnetko sinä ap niin henkilökohtaisesti, että voit kauhistella hänen tilannettaan vain hänen lasien läpi katsottuna. Pirun loukaavaan toistaosapuolta kohtaan mennä sanomaan hei tiedän sinusta kaiken ja sinä olet sovinistisluuseri kusipää.

Eihän tilanne voi mitenkään olla toisin päin, eihän?! Eihän äiti ole voinut tietämättää provosoida tilannetta niin, että isä on kääntänyt selkänsä entiselle perheelleen, eihän?! Eihän äiti ole voinut lapsensa kanssa jättää yhteistä kotia jne. syyttäen kaikista ongelmista yksin isää, eihän. Mutta eihän äidissä voidan osoittaa vikoja ja puutteita, eihän?!

Näkisin tämänkin tapauksen olevan huomattavasti monimutkaisempi asia, kuin että paha paha mies pelkkää pahuuttaan kiusaa kilttiä naista. Maailma on niin mustavalkoinen vain omissa elämäkerroissa, jossa jokainen kirjoittaa itsestään sen sankarin ja muista syypään kaikkiin ongelmiinsa.

Vierailija
69/85 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 15:49"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 15:28"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Teilläpäin?! Eikö sinulle mene älykääpiö jakeluun, että tämä on keskustelua yleisellä tasolla. Vai tunnetko sinä ap niin henkilökohtaisesti, että voit kauhistella hänen tilannettaan vain hänen lasien läpi katsottuna. Pirun loukaavaan toistaosapuolta kohtaan mennä sanomaan hei tiedän sinusta kaiken ja sinä olet sovinistisluuseri kusipää.

Eihän tilanne voi mitenkään olla toisin päin, eihän?! Eihän äiti ole voinut tietämättää provosoida tilannetta niin, että isä on kääntänyt selkänsä entiselle perheelleen, eihän?! Eihän äiti ole voinut lapsensa kanssa jättää yhteistä kotia jne. syyttäen kaikista ongelmista yksin isää, eihän. Mutta eihän äidissä voidan osoittaa vikoja ja puutteita, eihän?!

Näkisin tämänkin tapauksen olevan huomattavasti monimutkaisempi asia, kuin että paha paha mies pelkkää pahuuttaan kiusaa kilttiä naista. Maailma on niin mustavalkoinen vain omissa elämäkerroissa, jossa jokainen kirjoittaa itsestään sen sankarin ja muista syypään kaikkiin ongelmiinsa.

[/quote]

Minähän kommentoin tässä vain asioita, jotka ap.n kertomuksen mukaan tiedän, enkä tee tästä mitään salaliittoteoriaa.

- isä ei maksa elareita

-isä nähnyt lasta n. kerran kuussa pari tuntia kerrallaan omasta tahdostaan

- isä ei ole suostunut allekirjoittamaan lastenvalvojalla tapaamissopimusta, jossa laajemmat tapaamisoikeudet

-isä lopetti työnteon välttääkseen elatusmaksun

nämä ovat apn. esille tuomat asiat eli ongelman ydin. Sinä syytit vieraannuttamisesta...

Vierailija
70/85 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 15:19"]

mun isä oli tuollainen ja kyllä mun lapsuus meni ikuisessa odottamisessa. Teininä olin tosi raivopää ja kostin pahan olon äitiin. Käytännössä isän tapaamiset oli sitä, että se puhu vaan omasta paskasta elämästään eikä koskaan kysynyt mun kuulumisia. Äiti sit lohdutteli tapaamisten jälkeen.

[/quote]

Inhottavaa. Kuulostaa narsistilta; tällaisiahan ne narsistin tapaamiset sitten ovat.

kaikkea hyvää elämääsi.

Vierailija
71/85 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä hyvä esimerkki siitä miksei kannata siunata kellekkään naiselle lasta. Pahoinpitelevät sekä isän, että lapsen henkisesti. Naiset luulevat voivansa tehdä mitä vaan. Minä tekisin ihan samoin, lopettaisin työt.

Vierailija
72/85 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 16:04"]

Tässä hyvä esimerkki siitä miksei kannata siunata kellekkään naiselle lasta. Pahoinpitelevät sekä isän, että lapsen henkisesti. Naiset luulevat voivansa tehdä mitä vaan. Minä tekisin ihan samoin, lopettaisin työt.

[/quote]

Lutunen :) ihan kuin olisin kuullut äitis huutelevan sulle sinne peräkammariin ja pyytävän päiväkaffeelle.. ps. thailovelinks.com

Vierailija
73/85 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 16:04"]

[/quote]

Samaa mieltä älä lisäänny. Jää enemmän rahaa juomiseenkin.

Vierailija
74/85 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 10:29"]

Mun ex taas sanoi ettei mene töihin ettei tarvi hu*ralle maksaa baarirahaa ;) Siis elareita. 

[/quote]

Ja aattele, tommosen kanssa vielä pykäsit lapsenkin. Oi mikä iiiiihana miäs, kyllä on koko palsta nyt kateellisena sulle. Huh ja yöks. Kaikki teille kelpaakin.

Vierailija
75/85 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 16:04"]Tässä hyvä esimerkki siitä miksei kannata siunata kellekkään naiselle lasta. Pahoinpitelevät sekä isän, että lapsen henkisesti. Naiset luulevat voivansa tehdä mitä vaan. Minä tekisin ihan samoin, lopettaisin työt.

[/quote]

Pakko yhtyy. Sori, mammalahko. Taas nähtii, et jos joku näyttää vähänkin heikommalta joukolla kimppuun vaan kuin hyeenalauma, tiemällä kaiken toisen elämästä yhden viestin perusteella. On vaan naisia, joita ei pitäis päästää lasten lähellekään ilman kuonokoppaa.

Vierailija
76/85 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 09:37"]

On sinun velvoolisuutesi ponnistella sen eteen, että LAPSEN oikeudet toiseen vanhempaan toteuttuu. Sinulla ei ole oikeutta määritellä millaista se isyys on vaan tukea sitä sellaisena, kuin se on.

Juridisesti on säädetty isän ainoaksi velvollisuudeksi elatukset, muut velvollisuudet on sinulla.

[/quote]

Totutuuko mielestäsi lapsen oikeus siinä, että isä tapaa kaksi tuntia kerrallaan ja lapsi oireilee, kun näkee isäänsä vain pikaisesti? Tai että lapsen äiti ei voisi suunnitella perheensä elämää sopimusten mukaan, vaan sen mukaan, millä tuulella isä sattuu olemaan ja milloin tapaaminen sattuu huvittamaan?

Vierailija
77/85 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein viisainta on olla tekemättä lapsia. Ajatelkaas, ei tarvitse tapella niin mistään!

Vierailija
78/85 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 16:28"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 16:04"]Tässä hyvä esimerkki siitä miksei kannata siunata kellekkään naiselle lasta. Pahoinpitelevät sekä isän, että lapsen henkisesti. Naiset luulevat voivansa tehdä mitä vaan. Minä tekisin ihan samoin, lopettaisin työt.

[/quote]

Pakko yhtyy. Sori, mammalahko. Taas nähtii, et jos joku näyttää vähänkin heikommalta joukolla kimppuun vaan kuin hyeenalauma, tiemällä kaiken toisen elämästä yhden viestin perusteella. On vaan naisia, joita ei pitäis päästää lasten lähellekään ilman kuonokoppaa.

[/quote]

Sen ku yhdyt. Ei edelleenkään poista mainittuja asioita, joita etäisä ei pysty millään verukkeella selittämään.

Vierailija
79/85 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 10:36"]

Voisiko joku miesasiamies tai tossukkanainen vääntää minulla rautalangasta miksi miehellä tulisi aina olla vain oikeuksia muttei koskaan velvollisuuksia ja miksi naisilla tulisi olla vain velvollisuuksia muttei oikeuksia? Jos lapsilla olisi oikeuksia niin vanhemmat pakotettaisiin toimimaan lapsen hyväksi, mutta tällä hetkellä painotetaan aina miehen oikeuksia lasten sijaan.

[/quote]

Ei kysymys ole miehestä ja naisesta, vaan lapsen lähihuoltajan ongelmista etähuoltajan kanssa. Jos lähihuoltaja on isä, hänen tulee yhtä lailla joustaa tapaamisissa, jos toinen vaihtoehto on se, että tapaamiset loppuvat kokonaan. Tällainen sopimuksista kiinnipitämätön (= haluton tai kyvytön tekemään niin) on sairaaseen ihmiseen rinnastettava tapaus, joten jos lapselleen haluaa hyvää, on lähihuoltajan terveenä ihmisenä mentävä osittain sairauden ehdoilla. Ihan sama, kenellä se sairaus on, mutta joustettava on silti, jos haluaa lapselleen parasta.

Vierailija
80/85 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otat hikeä?! Pari tuntia silloin tällöin ja muutama kyynel. Mielipahan kanssa on lapsenkin opittava elämään.

Jos perusarki on kunnossa lapsesta kasvaa terve aikuinen yhdenkin vanhemman läsnäololla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan