Tulevatko silmälaserleikkausten hinnat halpenemaan?
Haluaisin kovasti mennä, mutta mahtavatko halveta esimerkiksi parissa vuodessa yhtään? Jotenkin veikkaan että niistä kyllä osataan repiä rahaa.
Kommentit (6)
Mun tuttava kertoi myös että hänellä meni hämäränäkö laserleikkauksen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 23:45"]
2 ja 3, teidän silmänne on siis leikattu, vai?
[/quote]Ei ole, kirjoitin juuri että tuttavani silmät on leikattu, ja hämäränäkö meni. #3
Mulle ihan lääkäri sanoi, ettei mun kannata mennä leikkaukseen, koska mulla oli valmiiksi huono hämäränäkö ja toisilla se huononee leikkauksessa huomattavasti.
Luin lehdestä tai näin tv:stä. Luin nettikeskusteluja sen jälkeen, kun alkoi kiinnostamaan tämä mahdollisesti yleinenkin ongelma, joka ei onneksi kosketa minua. Minullahan on silmälasit, enkä edes harkitse leikkausta. 2.
Kannattaa ottaa selvää leikkauksista ennenkuin niitä harkitsee. Esim silmän mukautumiskyky eri katseluetäisyyksille heikkenee leikkauksen myötä. Minä ainakaan en halua silmiä, joilla näkee selvästi vain tietyn senttimetrimäärän päähän. Silmälasien kanssa silmät mukautuvat eri etäisyyksille. Tätä leikkauksen heikkoutta ei haluta mainostaa, koska se vähentäisi selvästi kysyntää. Silmät voivat väsyä leikkauksen jälkeen nopeasti. Esim erään oli vaikeaa ajaa autolla työmatkojaan, koska silmät eivät sopeutuneet siinä tarvittaville näköetäisyyksille. Joutui pitämään ylimääräisiä taukoja. Ei olisi mennyt leikkaukseen, jos olisi tämän tiennyt.