Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kaipaa enää matkoja, en yöelämää, enkä työelämää

Vierailija
23.10.2020 |

Keväästä asti olen ollut työttömänä. Ensin kauhistuin ja vielä kun korona sulki maailmaa, tuntui, että kaikki on tyhjää.

Nyt olen kai vanhentunut. Tajusin, kun näin televisiosta jotain kaupunkia ja yöelämää, että on ihana olla kotona. En jaksaisi enää bailata, en metsästää, en käydä edes keikoilla, enkä ainakaan matkustaa. Enkä tarvitse siis juuri rahaakaan ja olen tajunnut, että se tyhjä juhliminen johtuikin lähinnä työstressistä.

Nyt olen vapaa ja aion rauhallisesti elää omassa kodissa kohti vanhuutta :)
T. N43

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että tajusit jo nuorena. Nyt voit keskittyä nauttimaan elämästä kotona, se on ihan parasta.

Vierailija
2/27 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona aika on ollut parasta aikaa mun elämässä. Ei tarvii nousta töihin, eikä palvella yllätysvieraita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kutsutaan masennukseksi.

Vierailija
4/27 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että tajusit jo nuorena. Nyt voit keskittyä nauttimaan elämästä kotona, se on ihan parasta.

Voi kiitos! Kiva, että kutsuit nuoreksi, kun jotkut ovat pitäneet yli nelikymppisen iltamenoja epäsopivina.

Vierailija
5/27 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta koen olevani onnellisempi kuin koskaan.

Vierailija
6/27 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ihminen, joka haluaa elää eikä hillua ympäriinsä, masentunut?

Vierailija
7/27 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo asiat sulje pois myöskään kotona olemista. Jos vaikka matkustamista ajattelee, niin onhan se aivan eri asia, matkustaako monta kertaa vuodessa vai vaikka kerran kahdessa, kolmessa tai viidessä vuodessa. Sama juttu myös yöelämän osalta, että meneekö sinne joka viikonloppu vai kenties kerran kuussa tai kerran vuodessa.

Työelämän voi toki aina halutessaan jättää, mutta silloin kannattaa hyväksyä se, että jos omaa rahaa elämiseen ei ole, niin myöskään yhteiskunnan puolelta ei juurikaan rahaa tule, jos kyseessä on työikäinen ja työkykyinen ihminen. Katsos kun tukijärjestelmät toimivat sillä periaatteella, että työkykyisen ja työikäisen ihmisen pitää ainakin yrittää hakea töitä, että rahaa siltä suunnalta tulee. Työttömyysetuus vaatii ilmoittautumista TE-toimistoon, aktiivista työnhakua ja työnhaun pitämistä voimassa. Toimeentulotukea taas on turha odottaa, jos on ensisijaisesti mahdollista saada työttömyysetuutta.

Vierailija
8/27 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juupa.

Nyt kun oli lupa ja jopa pakko elää toisin, "pienemmin", moni on huomannut näitä asioita. Saimme entisessä elämässä niin paljon viestejä ja vertailukohtia ns. paremmasta elämästä ympäri maailmaa (sairasta), että niitä oli pakko tavoitella tai joutui pohtimaan onko ihan luuseri tai kunnianhimoton. Ja eihän kukaan sellainen halua olla, vaikka kuinka voisi työelämässä pahoin, univaikeudet vaivaisi, stressi kroonistumassa, ja jokailtainen viinilasillinen ainoalta tuntuva tapa rentoutua edes siksi yhdeksi pieneksi hetkeksi.

Vierailija
9/27 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni tosiaan voi tajuta nyt jotakin todellista elämästä, kun on aikaa rauhoittua.

Vierailija
10/27 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa sulla olla sitten aikanaan huikean korkea eläke. No, omapa on valintasi. Ethän sitten myöskään eläkeiässä valita, jos esim. vanhuutesi vaivoihin ja sairauksiin tarvitsemasi lääkkeet ja hoito ovat pienelle eläkkeellesi liian kalliita? Lupaatko?

Vierailija
11/27 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juupa.

Nyt kun oli lupa ja jopa pakko elää toisin, "pienemmin", moni on huomannut näitä asioita. Saimme entisessä elämässä niin paljon viestejä ja vertailukohtia ns. paremmasta elämästä ympäri maailmaa (sairasta), että niitä oli pakko tavoitella tai joutui pohtimaan onko ihan luuseri tai kunnianhimoton. Ja eihän kukaan sellainen halua olla, vaikka kuinka voisi työelämässä pahoin, univaikeudet vaivaisi, stressi kroonistumassa, ja jokailtainen viinilasillinen ainoalta tuntuva tapa rentoutua edes siksi yhdeksi pieneksi hetkeksi.

Ei ollut mikään pakko tavoitella niitä ennekään. Nuo pakot ja puheet luusereista tai kunnianhimottomuudesta olivat ja ovat olleet vain sataprosenttisesti ihmisillä omassa päässään. Ei missään muualla.

Vierailija
12/27 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa sulla olla sitten aikanaan huikean korkea eläke. No, omapa on valintasi. Ethän sitten myöskään eläkeiässä valita, jos esim. vanhuutesi vaivoihin ja sairauksiin tarvitsemasi lääkkeet ja hoito ovat pienelle eläkkeellesi liian kalliita? Lupaatko?

No emme me kukaan tiedä, mitä maailmalle kuuluu kolmenkymmenen vuoden päästä. Sen tiedän, että en halua tuhlata elämääni enää sen enempää tyhjään juhlintaan kuin eläkkeen kartuttamiseenkaan.

Voin luvata olla valittamatta. En vain usko, että vuonna 2050 tapaamme tällä palstalla.

Vierailija
13/27 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä aion todellakin nähdä maailmaa pandemian jälkeen. Teenkin oikein kunnon matkan, jopa maailmanympärimatka on harkinnassa. Matkakassan kerääminen on parasta aikaakin käynnissä. Ja sitten Instagramini laulaa matkakuvista kahta kovemmin, kuin ennen koronapandemiaa!

Vierailija
14/27 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh. Perisuomalaista olla jotenkin ylpeä siitä, että ei tarvitse ketään eikä jaksa nähdä ketään.

Kyllä ihmisten ilmoilla oleminen piristää ja tuulettuminen uudistaa. Ei pelkkä kotona nyhjötys ole oikein, vaikka se välillä tekeekin hyvää.

Itsekään en yleensä viitsisi mihinkään mennä ja viihdyn yksin, mutta patistan itseäni koska kun lähtee, onkin kivaa ja mielenkiintoista. Eikä ole pakko ryypätä paljon, niin ei tarvitse kärsiä morkkiksesta ja darrasta.

Vierailija
15/27 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäää enemmän korostat tätä niin sitä enemmän alan epäilllä asiaaa.

Vierailija
16/27 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäpä aion todellakin nähdä maailmaa pandemian jälkeen. Teenkin oikein kunnon matkan, jopa maailmanympärimatka on harkinnassa. Matkakassan kerääminen on parasta aikaakin käynnissä. Ja sitten Instagramini laulaa matkakuvista kahta kovemmin, kuin ennen koronapandemiaa!

Tehdään toki jokainen, mikä parhaalta tuntuu.

Vierailija
17/27 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona asettaa kyllä raamit jokaiselle, mutta meistä jokainen voi aika paljon vaikuttaa valinnoilla minkälainen oman elämän kuva me tehdään ja eletään. Yksin ei ole kukaan tekemässä omakuvaa, vaan se syntyy kaikesta mitä maapallo päällään kantaa. Hyvä aloitus.

Vierailija
18/27 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäää enemmän korostat tätä niin sitä enemmän alan epäilllä asiaaa.

Ei tämä minullekaan mikään lukkoon lyöty kanta tai uskonto ole. Tältä vain todella vahvasti tuntuu. Voi toki olla, että viiden vuoden päästä olenkin päätynyt toisiin ajatuksiin. Vaikea kyllä kuvitella.

Vierailija
19/27 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä kaipaan matkoja, mutta siihen ei ole mahdollista ilman työelämää=rahaa. Olisi ihanaa saada vielä työpaikka, eikä pelkästään rahan takia. Olen ollut kome vuotta työttömänä, se rassaa pahasti. 

Olen 52v, eikä taida toivoa työpaikasta enää olla. 

Vierailija
20/27 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä kaipaan matkoja, mutta siihen ei ole mahdollista ilman työelämää=rahaa. Olisi ihanaa saada vielä työpaikka, eikä pelkästään rahan takia. Olen ollut kome vuotta työttömänä, se rassaa pahasti. 

Olen 52v, eikä taida toivoa työpaikasta enää olla. 

Etkö ole tuohon ikään mennessä ehtinyt riekkua kylliksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi