Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta vapaaehtosesti lapsetonta on ystävissäsi?

Vierailija
29.01.2014 |

Missä iässä päättivät elää ilman lapsia? Minulla yksi ystävä päätti jo lukiossa, ettei koskaan tee lapsia ja on tässä pysynyt. Ikää jo sen verran, ettei enää ehkä saisikaan. On toista kertaa avioliitossa.

Toinen teki st:n reilu 20-vuotisena, yksityispuolelta sai lähetteen. Ei ole katunut.

Arvostan näitä valintoja, vaikka omat unelmani olivatkin ihan muuta. Haaveilin lapsista jo lukiossa, mutta opinnot suoritin ensin. Nyt lapsia 3.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 05:59"]

Millaisella ihmisellä ei ole yhtään vapaaehtosesti lapsetonta ystävää? Epäsosiaalisella ja/tai ammatillisesti koulutetulla.

[/quote]

Ei vaan sellaisella akateemisella, joka luuli hakeutuvansa muitten onnellisten yksineläjien ja vapaaehtoisesti lapsettomien seuraan, mutta tajusi tehneensä virhearvion.

Minä olen siis itse vapaaehtoisesti lapseton. Olen jotenkin vain lapsesta asti tiennyt, etten halua parisuhdetta enkä perhettä. Tai siis pikemminkin, että haluan elää elämäni itsenäisesti, en noita asioita vältellen vaan muuta tavoitellen.

Tietysti kuten ihmiset yleensä, olen sitten hakeutunut ja ystävystynyt kaltaisekseni kokemieni ihmisten kanssa. Olikin aika yllätys, kun nämä ujohkot, ei baareissa kiertelevät, ei yhtään seurustelusuhdetta -ihmiset sitten kaikki yliopistosta valmistumisvaiheessa vuorollaan loggasivat itsensä jonnekin nettitreffipalstalle ja hankkivat sen ainoan vakavan poikaystävänsä, josta kohta tuli aviomies ja parin mukelon isä. Siis ihan oikeasti suunnitelmallisesti ja toinen toisistaan mallia ottaen. En vieläkään oikein ymmärrä, mitä tapahtui.

Ihan mukavahan näitä on edelleen muuten tavata (silloin kun lapsiltaan ehtivät) ja lapsistakin suurin osa on ihan mukavia (pari todella hankalaa ja vanhempiensa elämää rajoittavaa rääkyjääkin kyllä on). Mutta pieni haikeus kyllä on, kun olisin halunnut itselleni edes yhden ystävän, joka katselee elämää vähän samasta näkökulmasta kuin minä. Kun onhan niitä muitakin vapaaehtoisesti lapsettomia ja parisuhteettomiakin kuitenkin olemassa.

Vierailija
22/27 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiset tuntuvat lisääntyvän villisti, kaverit eivät juuri ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ystäviä, kun ei ole ystäviä muutenkaan, mutta miehen sisko on. Hän on ihan täyspäinen verrattuna näihin "vihaan kaikkia lapsia, kaikki mammat on kauheita vamppeja jotka ovat huijanneet miehensä lapsentekoon" -huutelijoihin, joita netti on täynnä. 

Vierailija
24/27 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaks lasta, ja suurin osa mun kavereista on lapsettomia (ei siis välttämättä loppuikää kun ollaa kolmekymppisiä, mut ainakin vielä) ja lapsettomien kanssa on tuhat kertaa kivempaa! Monet äideiksi tulleet kun jauhavat niistä mukuloistaan 24/7, ja mua ei toisten lapset vaan kiinnosta. Omistani saan jauhaa vanhemmilleni ja miehelleni ihan tarpeeksi, enkä rasita kavereitani kertomalla kuinka hienosti pentti-maija tänään söi salaattinsa. Huoh.

Vierailija
25/27 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aika monta tuttua, siis pariskuntaa, jotka ovat lapsettomia. Heistä kukaan ei ole mikään lastenvihaaja, vaan ovat syystä tai toisesta ovat päättäneet, etteivät hanki lapsia. Itse olen myös sellainen.

Vierailija
26/27 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmeniä! Oikeastaan vain muutamia poikkeuksia joilla on lapsia. Ja puhun siis 25-35 vuotiaista. :)

Vierailija
27/27 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseni lisäksi tiedän kaksi vapaaehtoislapsetonta pariskuntaa (minun miehelläni on lapsia). Ikää meillä "veloilla" on +/- 40v. Itse tiesin jo 16-vuotiaana etten halua omia lapsia. Olen sen myös kertonut aina heti seurustelun alussa enkä olisi nykyisen mieheni kanssa jos olisimme olleet asiasta eri mieltä. Entisillä avomiehilläni (2kpl) on nykyään lapsia, joten ei tainnut mennä kaaliin kummallekaan että olen tosissani kun jaksoivat kuitenkin 6-7v kanssani olla. Tai sitten heille asialla ei ollut väliä ja antoivat naisen päättää uudessakin suhteessa. Lapsiasia ei ollut syy eroon kummallakaan kerralla, ne tapahtuivat alle 30-vuotiaana.

Ystäväpariskunnissa asiaa on kypsytelty pitkään eivätkä vain ole keksineet yhtään hyvää syytä lasten haluamiseen.

Suurin osa ystävistäni on perheellisiä tai vastentahtoisesti lapsettomia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi