Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta vapaaehtosesti lapsetonta on ystävissäsi?

Vierailija
29.01.2014 |

Missä iässä päättivät elää ilman lapsia? Minulla yksi ystävä päätti jo lukiossa, ettei koskaan tee lapsia ja on tässä pysynyt. Ikää jo sen verran, ettei enää ehkä saisikaan. On toista kertaa avioliitossa.

Toinen teki st:n reilu 20-vuotisena, yksityispuolelta sai lähetteen. Ei ole katunut.

Arvostan näitä valintoja, vaikka omat unelmani olivatkin ihan muuta. Haaveilin lapsista jo lukiossa, mutta opinnot suoritin ensin. Nyt lapsia 3.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme

Vierailija
2/27 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kuusi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi. Mun käsittääkseni jo aika nuorena. Nyt yli 40 v. ja elää kadehdittavaa elämää ja ainakin tuntuu tosi onnelliselta.

Vierailija
4/27 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Olen niin vanha etten jaksa tuhlata aikaa ihmisiin joiden kanssa ei ole mitään yhteistä. Olen itse suurperheen äiti ja pitkän linjan kotiäiti (tuskin lapseton saisikaan mitään mun jutuistani irti että win-win).

Vierailija
5/27 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmuudella kaksi, koska ovat itse näin sanoneet. Sitten on ehkä viisi lapsetonta, mutta luulen, että haluaisivat lapsia, jos vain elämäntilanne olisi toinen.

Itse kyllä löydän paljonkin keskusteltavaa lapsettomien kanssa. Meillä on vielä niin, että varsinkin toinen näistä lapsettomista jaksavat kuunnella lasten höpötyksiä huomattavasti keskittyneemmin ja kauemmin kuin sellaiset, jotka ovat itsekin vanhempia. Ja se on kiva se.

Vierailija
6/27 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi

Vierailija
7/27 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään.

Vierailija
8/27 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 16:59"]

Ei yhtään. Olen niin vanha etten jaksa tuhlata aikaa ihmisiin joiden kanssa ei ole mitään yhteistä. Olen itse suurperheen äiti ja pitkän linjan kotiäiti (tuskin lapseton saisikaan mitään mun jutuistani irti että win-win).

[/quote]

reps. etkö pysty mistään muusta puhumaan kuin kodistasi ja lapsistasi? OMG

Vierailija
9/27 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään.

Vierailija
10/27 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuttavapiirissäni neljä yli nelikymppistä naista, joilla ei ole lapsia. Näistä yhden tiedän varmuudella olevan vela. Kukaan näistä kolmesta muustakaan ei ole koskaan ilmaissut halunneensa lapsia, mutta en tiedä, ovatko oikeasti veloja vai vain olosuhteiden pakosta lapsettomia. Ja itsekin olen vela.

Vierailija
11/27 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 16:54"]

Toinen teki st:n reilu 20-vuotisena, yksityispuolelta sai lähetteen. 

[/quote]

Tuo ei ole Suomessa mahdollista, paitsi aivan tuiki harvinaisissa erikoistapauksissa. 

Vierailija
12/27 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtään velaa, mutta kolme lapsetonta tiedän, ja vaikuttaa siltä, että kaksi ainakin jäävätkin lapsettomiksi :( Yksi nelikymppinen kyllä on vakavassa suhteessa, mutta silti ei näy eikä kuulu.

Vierailija
13/27 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi (miespuolinen), kolmekymppisenä putket poikki. Ei ole katunut. 

Yks 50-vuotias homo työkaveri, ei ehkä ajatellut mahdollisuutta saada lapsia. Mutta voi olla velakin. 

Yksi pariskunta toitottaa kovaan ääneen, että inhoavat lapsia. Mutta en osaa sanoa, lasketaanko nämä. 

Sitten on kolme ex-velaa, joilla lapsi/lapsia.

Ja sitten valitettavasti useampi lapseton 40-vuotias nainen, joka ei ole vain löytänyt miestä. Haluaisivat lapsia, mutteivät yksin. 

Eli vastaukseni, varmuudella yksi, ehkä useampi. 

Vierailija
14/27 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtäkään. 

Yhdellä ei ole lapsia, mutta se ei käsittääkseni ole vapaahetoista. 

Vierailija
15/27 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukku nro 13:lle? Oho...

Vierailija
16/27 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi, jotka ovat sanoneet etteivät varmuudella halua lapsia. Tosin itse olen nuori, 22, ja ystäväpiirissä suunnilleen samaa ikäluokkaa, joten saattavathan itse kunkin ajatukset vielä muuttua.

Vierailija
17/27 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Paras ystäväni olisi halunnut lapsia, mutta monista hoidoista huolimatta ym. ei sitten kuitenkaan raskautunut.

No keskittyi sitten koiriin ja muuhun elämään.

Vierailija
18/27 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti laskien kuusi, ikähaarukka 35-45. Ovat kaikki puhtaasti veloja.

Vierailija
19/27 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin moni antaa ymmärtää kaikilla tavoin, että on vapaaehtoisesti lapseton vaikka asia olisi jotain aivan muuta, joten täysin mahdotonta sanoa, mikä on totuus ja oikeastaan eihän se muille kuulukaan.

Vierailija
20/27 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisella ihmisellä ei ole yhtään vapaaehtosesti lapsetonta ystävää? Epäsosiaalisella ja/tai ammatillisesti koulutetulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän