Mä lopetin kynsilakan käytön
Tai ainakin hetkellisesti. En tiedä jos vielä joskus innostun niistä, mutta tällä hetkellä ei oikein kiinnosta yhtään lakkailut.
Käytätkö sä? Jos et, oletko joskus aktiivisesti käyttänyt, milloin lopetit, kauanko ehdit lakata ennen kuin päädyit lopettamaan?
Kommentit (29)
Mulla on omien kynsien geelaus, ei tarvi lakkailla, ei lohkeile, on hygieeniset ja kauniit. Kerran kuussa huolletaan. Ja siis ei ole mitkään pitkät tekokynnen näköiset.
En käytä. Kuivattaa vain kynsiä ja pahentaa halkeilua jne..
Kaikenmaailman tekokynnet ja uv-uunit sanoo järkikin ettei ole tervettä touhua.
Silloin kun mä aloitin kynsilakan käytön huomasin että kynsi ei enää "hengittänyt" vaan tuntui jotenkin "ahdistuneelta" ja pahalta. Eihän tuollaiset myrkyt ole elimistölle hyväksi, sanoohan sen jo maalaisjärkikin. Minäkään en enää käytä, koska tajusin että käytin tai en, sillä ei ole mitään vaikutusta mielialaani tai elämääni. Todella turha keksintö mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Onko totta, että lakatut kynnet on epähygieenisemmät, koska niiden pinta on huokoisempi?
On. Sen on jopa aiheuttanut kuolemia sairaalaolosuhteissa kun kynsilakan kautta on siirtynyt taudit. Siksi hoitoalan ihmisillä ei saa olla mitään kynsilisäkkeitä tai lakkoja. Käsidesi vielä pehmittää lakan pintaa lisää ja tekeen sen kasvualustaksi kaikenlaisille taudeille.
Lopetin kynsien lakkaamisen 18-vuotiaana ihotautilääkärin kehoituksesta. Olin lakannut kynsiä jo vuosia ja kärsinyt pahasta ihottumasta, johon eivät auttaneet kortisonit sun muut hoidot. Ilman lakkaa iho parani viikossa. Jos olisin tiennyt tuolloin, millaisia myrkkyjä lakat sisältävät, en olisi ikinä niitä käyttänytkään. 20 vuotta olen pärjännyt ilman tolueeni- ja formaldehydialtistusta oikein mainiosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko totta, että lakatut kynnet on epähygieenisemmät, koska niiden pinta on huokoisempi?
Keittiötyössä lakan käyttö ei ole sallittu.
Jokin perustelu kiellolle on.
En tiedä, mutta kuvittelisin sen johtuvan enemmänkin siitä, että sitä lakkaa saattaisi lohkeilla ruoan sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keittiötyössä lakan käyttö ei ole sallittu.
Jokin perustelu kiellolle on.En tiedä, mutta kuvittelisin sen johtuvan enemmänkin siitä, että sitä lakkaa saattaisi lohkeilla ruoan sekaan.
Etenkin siis jossain leipomossa taikinan sekaan.
Ei, en käytä kynsilakkaa enkä enää hiusvärejäkään. Ainesosat voivat laukaista autoimmuunisairauden, ainakin teoriassa, näin sanoi sisätautilääkäri. Itselläni on hepatiitti.