Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä lopetin kynsilakan käytön

Vierailija
23.10.2020 |

Tai ainakin hetkellisesti. En tiedä jos vielä joskus innostun niistä, mutta tällä hetkellä ei oikein kiinnosta yhtään lakkailut.

Käytätkö sä? Jos et, oletko joskus aktiivisesti käyttänyt, milloin lopetit, kauanko ehdit lakata ennen kuin päädyit lopettamaan?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lopettanut, mutta käytän harvemmin.

Laiskottaa.

Vierailija
2/29 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lopettanut enkä aio. Käytän harvemmin nyt, kun ei tule mentyä ulos... 

Vierailija
4/29 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en lakkaa kynsiäni, ne alkavat liuskoittua ja katkeilla parissa päivässä, mistä taas seuraa kynsinauhojen jyrsimistä ja kivuliaat, repaleiset sormenpäät. Lakan ja pelkän kynnenvahvistajan alla kynteni kasvavat nätisti, joten en ole luopumassa niiden käytöstä koskaan.

Vierailija
5/29 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tein kaikenlaisia leimauskuvioita ja koristeita, nyt mennään aika perusmeinigillä, vahvistaja ja nudelakka riittää. 10 vuotta sitten aloitin, homma on joko järkiintynyt tai sitten oon vaan laiskistunut. ;)

Vierailija
6/29 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aina. Ällöttää joidenkin pitkät lakkaamattomat kynnet, näyttää inhottavilta. Jos on tosi lyhyet kynnet, niissä ei tarvitse lakkaa välttämättä.

Vierailija
7/29 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan aloittanutkaan, ei tarvitse lopettaakaan. Ja kynnet ovat kauniit ja terveet.

Vierailija
8/29 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin joskus 5 vuotta sitten kanssa. Aloin vaan pitämään ihan lyhyitä kynsiä ja ilman lakkaa. Alkanut sen jälkeen joten ihan ällöttää pitkät kynnet, etenkin jos ne on aidot. Varsinkin jos osa kynsistä on lyhyitä ja osa pitkiä. Puhumattakaan jos lakka on lohkeillut, yäk!

Tekokynnet ei jostain syystä ällötä niin paljon, älkää kysykö miksi :) Ehkä kun ne on niin tasaisen ja siistin ja kestävän näköiset. Mutta en halua sellaisiakaan.

Olo on tosi vapautunut kun ei tarvii koko aikaa pelätä lohkeilua ja käyttää aikaa lakan poistoon ja uuden laittoon. Lisäksi mun kaltaiselle puutarhassa tonkijalle/ urheilijalle/ lapsiperheen äidille nää lyhyet sopii hyvin.

Ja ei, en ole muuten mitenkään epänaisellinen. Noi kynsi- ja ripsihommat vaan ei ole mua varten. Mielummin säästän rahaa ja aikaakin, kun ei tarvii parin viikon välein tuhlata paria tuntia huoltoihin.

N 37

Vierailija
9/29 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän aina. Ällöttää joidenkin pitkät lakkaamattomat kynnet, näyttää inhottavilta. Jos on tosi lyhyet kynnet, niissä ei tarvitse lakkaa välttämättä.

Joo sama, pitkät lakkaamattomat kynnet on pahinta!!! Ja pitkät aidot kynnet muutenkin, koko ajan tunnen takaraivossa miten lakka lohkeaa tai kynsi liuskoittuu tai katkeaa ... uuuuuh.

Vierailija
10/29 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos en lakkaa kynsiäni, ne alkavat liuskoittua ja katkeilla parissa päivässä, mistä taas seuraa kynsinauhojen jyrsimistä ja kivuliaat, repaleiset sormenpäät. Lakan ja pelkän kynnenvahvistajan alla kynteni kasvavat nätisti, joten en ole luopumassa niiden käytöstä koskaan.

Miksi et vaan pitäisi kynsiä lyhyinä?

Lyhyet kynnet ja kynsinauhojen säännöllinen öljyäminen voisi auttaa. Mutta toki jos tykkäät pitkistä kynsistä.

Ehkä tarviit jonkun vitamiinin myös, jos kynsinauhat repeilee.

Vierailija
11/29 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko totta, että lakatut kynnet on epähygieenisemmät, koska niiden pinta on huokoisempi?

Vierailija
12/29 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, lakan rosoihin ja pieniin väleihin jää helposti ylimääräisiä pöpöjä.

Vierailija
13/29 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette lopettaneet lakkailun, niin miten kynnet pysyvät pitkinä, tai edes siisteinä? Mulla liuskottuu ja lohkeilevat, jos en käytä lakkaa.

Vierailija
14/29 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko totta, että lakatut kynnet on epähygieenisemmät, koska niiden pinta on huokoisempi?

Keittiötyössä lakan käyttö ei ole sallittu.

Jokin perustelu kiellolle on.

Vierailija
15/29 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hygieenisyydestäsi.

Vierailija
16/29 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et vaan pitäisi kynsiä lyhyinä?

Lyhyet kynnet ja kynsinauhojen säännöllinen öljyäminen voisi auttaa. Mutta toki jos tykkäät pitkistä kynsistä.

Ehkä tarviit jonkun vitamiinin myös, jos kynsinauhat repeilee.

Kynsien päissä näkyy pari milliä valkoista, joten eivät nämä kovin pitkät ole. Tämä pituus sopii sormieni ja kynsieni muodolle ja näyttää huolitellulta.

Käytän kynsinauhaöljyä ja muutenkin huollan kynsiäni hyvin. Liuskoittuminen on sukuvika. Kynsinauhat eivät repeile, vaan kun lakan puuttuessa alkaa kynsien mureneminen, alan huomaamattanikin "hoitaa" asiaa jyrsimällä. Aina on se yksi "tuosta vielä vähän kiskaisen hampailla" liikaa. Hivenaineet ja vitamiinit eivät tepsi. Luuni ovat vahvat, samoin hiukset, kulmakarvat ja ripset, mutta kynnet ovat toista maata.

Vierailija
17/29 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni tuore, tasainen, laadukas lakka on hygieeninen, mutta heti pinnan kuluessa bakteerit jäävät helposti pesimään kynsiin.

Vierailija
18/29 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai käyttääkö suomi-naiset muka vielä kynsilakkaa?! Mä olen ajatellut, että vapaa, voimaantunut, itsenäinen ja vahva naisoletettu ei moiseen sorru. Ihan kuten ei pitkiin hiuksiin, huulipunaan tai valokynäänkään. Pahimpia ovat tietenkin rakennekynnet, microblading kulmat, ripsien pidennykset ja hiuslisäkkeet. Hyi olkoon. Pahimmat nais-naiset jopa geelilakkauttavat varpaankyntensä. Ketä niilläkin oikein miellytetään, kysyn vaan?! Mun mielestä tummat silmän alukset on ainoa oikea luomiväri. Se on naturel sentään.

Vierailija
19/29 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana lakkailin kynsiä jatkuvasti, nykyään harvemmin. Haluaisin kyllä mutta olen liian laiska ja se kuivumisaika on liian pitkä. Jos olisi ylimääräistä rahaa niin menisin laitattamaan geelikynnet.

Vierailija
20/29 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen salaa samaa mieltä. Ihailen tietenkin asiaankuuluvasti muiden mukana jonkun pitkiä luonnollisia kynsiä, mutta oikeasti pidän niitä vähän ällöinä. Töissä yhdellä naisella on vielä tupakan kellastamat pitkät kynnet... Lyhyet kynnet ei minunkaan mielestä tarvitse lakkaa jos ei halua lakata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi