Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on ollut tällänen elämä.

Vierailija
29.01.2014 |

Kun synnyin niin isäni oli jo silloin alkoholisti. Hän ryyppäsi kaikki viikonloput. Äiti kävi ahkerasti töissä ja loi uraa. Isä hakkas äitiä ja isompia sisaruksiani, mutta ei mua koska olin niin pieni. Äiti ja isä erosi kun olin 4 vuotta. Äidille oli ura niin tärkeä, että päätettiin että jään isäni luokse asumaan.

Isommat sisarukset muuttivat eri paikkakunnille opiskelemaan. Minä asuin yksin isän kanssa. Isä oli joka päivä kännissä, huumeissaan, tai lääkkeissään. Meillä oli aina kämppä täynnä jotain ihme huumeporukkaa. Yritin käydä eskarissa ja sitten myöhemmin koulussa.

Koulussa kaikki meni aluks hyvin. Tykkäsin mennä sinne, koska sielä oli kavereita ja lämmintä ruokaa. Söin mahan aina ihan täyteen koska tiesin, että kotona ei ole kuitenkaan mitään syömistä.

Isä saatto välillä nukkua monta päivää putkeen kun oli vetäny unilääkkeitä. Itse osasin tehdä mikrossa puuroa ja suihkun lattialla pesin vaatteitani. Meillä oli välillä puukkotappeluita ja poliisit kävi meillä tosi usein, kun naapurit oli valittanut metelistä. Musiikki soi yöllä niin kovaa, etten pystynyt nukkumaan. Isän kaverit hiipi yöllä mun huoneeseen ja käytti seksuaalisesti hyväksi mua. Isä yritti usein itsemurhaa.. se veti pään täyteen lääkkeitä ja makas vessan lattialla. Minä osasin onneks soittaa puhelimella hätänumeroon.

Mä en kertonut ikinä kenellekkään mitä kotona tapahtu. Viikonloput olin äitini luona.

Kun täytin 11 vuotta, niin joku oli ilmeisesti huomannut että mulla ei ole kotona kaikki hyvin. Meille tuli nimittäin lastensuojelusta työntekiät kotiin ja ilmoitti, että nyt pitää pakata reppu, ja mennä äidin luokse. Sinne menin ja sinne jäin asumaan.

Sitten aloin olla jo teini-ikäinen. Aloin ryypätä ja polttaa tupakkaa. Jäin luokalleni. Mulla oli väkivaltainen poikaystävä, joka hakkas ja petti mua. Äiti ei ollut ikinä kotona. Hän oli joko töissä tai uuden miehensä luona.

Isä osti mulle aina viinaa, kun kävin sielä. Sitten jäin jo toisen kerran luokalleni. Eihän ne voinu mua päästää luokalta, kun en ikinä ollut koulussa.. poissaoloja oli enemmän kun paikalla oloja.

Erosin siitä mun poikaystävästä. Sitten mun sisko kuoli äkillisesti. Pari kuukautta eteenpäin niin mun rakas mummi kuoli. Sitten mun koira jouduttiin lopettamaan, mutta se ei tässävaiheessa tuntunut enää missään.

Sit olin aika palasina ja aloin juoda lisää. Tulin raskaaks vahingossa yhden illan panolle. Äiti pakotti mut tekemään abortin, koska olin alaikäinen.

Sit sairastuin pahasti, ja ja jouduin olemaan paljon sairaalassa. Lopetin juomisen ja polttamisen kokonaan. Aloin elää terveellisesti. Kerrankin alkoi tuntumaan että kaikki olis hyvin. Kunnes mua 10 vuotta vanhempi mies raiskasi mut.

Sitten tapasin nykyisen aviomieheni. Rakastuin ja muutin hänen kanssa asumaan. Yritettiin pitkään lasta ja useiden keskenmenojen jälkeen onnistuttiin. Nyt ollaan asuttu jo 5 vuotta yhdessä. Meillä on 2 vuotias tyttö. Isäni kuoli vuosi sitten. Nyt rakastan elämääni. En ole koskaan ollut näin onnellinen. Toivon, että mun vastoinkäymiset olis nyt loppunut tähän ja saisin vaan nauttia tästä ihanasta arjesta rakkaan perheeni kanssa. Niin ja me ollaan mieheni kanssa täysin absolutisteja. Viinaan en koske enää ikinä.. siitä ei ole muuta kun harmia.

Ja nyt jos joku ihmettelee, miten uskalsin näin yksityiskohtaisesti kertoa kaiken, niin voin vannoa että ei mua kukaan tunnista. Koska en ole näistä asioista ikinä kenellekkään kertonut. Paitsi nyt teille.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 17:19"]

Olen ylpeä sinusta! Vaikka olet kokenut vaikka mitä uskon, että olet saanut sellaista itse- ja ihmistuntemusta, jota ehkä voit jollain tavalla hyödyntää nykyisessä elämässä. Näytit, että vaikka on kokenut vaikeita ei auta märehtiä vanhoja, vaan mennä rohkeasti eteenpäin!

[/quote]

Näyttikö?

Vierailija
42/46 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 17:21"][quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 17:19"]

Olen ylpeä sinusta! Vaikka olet kokenut vaikka mitä uskon, että olet saanut sellaista itse- ja ihmistuntemusta, jota ehkä voit jollain tavalla hyödyntää nykyisessä elämässä. Näytit, että vaikka on kokenut vaikeita ei auta märehtiä vanhoja, vaan mennä rohkeasti eteenpäin!

[/quote]

Näyttikö?

[/quote]

Näytti. Eikö sinusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nään mielessäni sen pienen tytön joka pesee niitä vaatteita sielä pesuhuoneessa. Kamalaa että olet joutunut käymään noin paljon pahoja asioita läpi. Kaikkea hyvää sinulle ja toivon että olet onnellinen <3

Vierailija
44/46 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sinulla ollut aikamoinen "koulu"! Olen tosi pahoillani puolestasi ja kaikkien, jotka vastaavis joutuvat tai ovat joutuneet kokemaan.

Olet tosi vahva ja selvästi älykäs! Toivon perheellenne kaikkea hyvää jatkossa!

Miksi muuten joillain on tarve tulla valittamaan, että on provo? Niitä on melkein joka ketjussa. Kun itse en edes mieti sellaista, ei sillä vaan ole merkitystä. Tuleeko joidenkin selkainen olo, että pitää koko ajan varoa, ettei vaan tule huijatuksi? Mitä siitä, jos kommentoisi jotain mikä sitten ei olisikaan totta?

Joka tapauksessa, hyvä ap!!

Vierailija
45/46 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sinulla ollut aikamoinen "koulu"! Olen tosi pahoillani puolestasi ja kaikkien, jotka vastaavis joutuvat tai ovat joutuneet kokemaan.

Olet tosi vahva ja selvästi älykäs! Toivon perheellenne kaikkea hyvää jatkossa!

Miksi muuten joillain on tarve tulla valittamaan, että on provo? Niitä on melkein joka ketjussa. Kun itse en edes mieti sellaista, ei sillä vaan ole merkitystä. Tuleeko joidenkin selkainen olo, että pitää koko ajan varoa, ettei vaan tule huijatuksi? Mitä siitä, jos kommentoisi jotain mikä sitten ei olisikaan totta?

Joka tapauksessa, hyvä ap!!

Vierailija
46/46 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiitos kaikille kivoista kommenteista! Ja kyllä vain osaan nauttia elämästäni nyt täysillä jokaikinen päivä. Mulla on niin monta syytä olla onnellinen, että ihan helposti mua ei saa huonolle tuulelle. Ja lapselleni aion antaa parhaan mahdollisen lapsuuden. Tiedättekös, oon jotenkin niin iloinen että mä meinaan oikeen pakahtua. Ja sulle joka kyselit, että vaivaako asiat mua vielä, niin vastaus on että eipä ne pahemmin vaivaa. En aijo jäädä katkerana murehtimaan menneitä. Otan koko loppu elämäni ilon irti jokaisesta päivästä. Ja jos vastoinkäymisiä vielä tulee niin ne on ihan ok, niiden kanssa pitää vaan oppia elämään. -AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi