Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minun täytyy pyytää anteeksi helppoa elämääni?

Vierailija
29.01.2014 |

Olen 30-vuotias. Minulla on kaksi alakouluikäistä lasta ja asun mieheni ja lasteni kanssa omakotitalossa. Teen 4-tuntista työpäivää. Toiveeni on olla kotona kun lapset lähtevät kouluun ja olla kotona kun tulevat koulusta. Olen aina vapaa kuljettamaan lapsia harrastuksiin ja kavereille. Kotityöt eivät aiheuta murhetta, koska minulla on paljon aikaa niiden tekemiseen. Minulla on myös aikaa itselleni niin halutessani, koska lapset ovat jo sen ikäisiä, että pärjäävät hyvin juoksulenkin tai kauppareissun ajan.

Mielestäni meillä on mukava elämä. En ole stressaantunut tai loman tarpeessa juuri koskaan. Ymmärrän olevani etuoikeutettu. Se mitä en ymmärrä on miksi olen jatkuva naureskelun kohde tuttavapiirissäni. Minulla on liian helppoa. En tiedä oikeasta elämästä mitään. Kaikilla muilla on paljon vaikeampaa. Minulle naureskellaan hyväntahtoisesti, mutta pilkallisesti "pitäisköhän munkin jäädä vaan kotiin leipomaan kakkuja...".

Elämäntyylini on valinta. Voisin tehdä kokonaista työpäivää, mikä tarkoittaisi lisää rahaa, mutta pärjäämme näinkin. Hankimme kaksi lasta, koska ymmärsin, ettei minusta olisi suurperheen äidiksi. Meillä ei ole lemmikkejä. Minulla ei ole kuin yksi oma harrastus kerran viikossa. Toisaalta minä käytän valtavasti aikaa lapsiini ja heidän ystäviinsä. Käyn joka viikko siivoamassa molempien isovanhempieni talon. Autan ystäviäni lastenhoidossa aina kun he tarvitsevat apua. Teen paljon asioita, joita en vain pystyisi tekemään jos olisin kokopäivätyössä. En ole laiska.

Olemme pitäneet elämän monella tavalla yksinkertaisena ja se on valinta. En koskaan kritisoi niitä, jotka valitsevat toisin. Miksi minun elämäni on vitsi?

Onneksi on myös tosi ystäviä. 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, eivät oikeat ystävät ole kuten sinun ystäväsi. Ei, ystävä hyväksyy elämäntyylin. Itse olen myös sunnuntailapsi,lisäksi menin rikkaisiin naimisiin, näin vanhanaikaisesti. Ei tarvitse laskea euroja,teen mitä huvittaa, harrastan mitä haluan. Silti ne muutamat ystävät ovat säilyneet ystävinä.Minä en ns. ystäviäsi katselisi.

Vierailija
22/28 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on onnekas, KOSKA hänellä on positiivinen ja ratkaisukeskeinen ajattelutapa. Ap kertoo, että tekee 4-tuntista työpäivää. Se varmasti tarkoittaa jostain asioista tinkimistä. Ap kertoo, ettei heillä ole lemmikkiä. Ehkä sekin on valinta elämän yksinkertaistamiseksi, ei merkki siitä ettei ep halua lemmikkiä. Heillä on kaksi lasta. Ei ehkä siksi ettei ap halunnut enemmän, hän vain ymmärsi näin olevan järkevää.

Moni ihminen keksisi ap:n tilanteesta paljon valitettavaa " ei ole varaa kolmanteen lapseen/lemmikkiin/reissata/harrastaa" jne. Ap näkee itsensä etuoikeutettuna ja onnellisena. Se minun silmääni pisti aloituksesta. Ap ei epäilemättä ryve rahassa, eikä kiidä uraputkessa, hän vain näkee elämän oikeasti tärkeät asiat. SITÄ minä ihailen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa helppo elämä kun mun 13- ja 15-vuotiaat pojat osallistuu kotitöihin. Pojat laittaa ruokaa, leipoo, osallistuu siivoamiseen, käy kaupassa jne. Nii-i. Se on hyvä sieltä 3-vuotiaan lapsen äidin näkökulmasta katsoa. Ei ne pojat itsestään näitä asioita oppinut. Se vaati älyttömän määrän hermoja, kärsivällisyyttä ja aikaa! Ja vaatii edelleen. Enkä minä opettanut poikia, että pääsisin itse helpommalla. Minä opetin ja opetan, koska rakastan poikia ja haluan, että HE pääsevät elämässä helpommalla. Kotityöt tulee ihan selkärangasta noilta jätkiltä ja väitän, että sellainen mies on myös kovaa valuuttaa naismarkkinoilla. Mitään nynnyjä piikoja en pojista kasvata vaan toivoisin heistä moderneja naista kunnioittavia nykymiehiä. Sellaisia kuin isänsä. :)

Vierailija
24/28 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan tarvitse pyydellä mitään anteeksi. Ihanaa, että ihminen on tyytyväinen elämäänsä eikä jatkuvasti valita joka asiasta. Itse syyllistyn aika lailla juuri siihen... Ja yritä pysytellä erossa niistä naljailevista tuttavista ja vietä aikaa vain hyvien ystävien kanssa.

Vierailija
25/28 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pyytele anteeksi, en minäkään niin tee. Yritin vuosikausia pitää muut tyytyväisinä ja vähättelin sekä itseäni että omaa elämääni. Yhtenä päivänä sitten lopetin vaan. Et tarvitse sellaisia ihmisiä elämääsi jotka eivät osaa edes alkeellisimpia käytöstapoja!

Vierailija
26/28 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keneltä pitää pyydellä anteeksi? Ei ihan selvinnyt aloituksesta.

Vierailija
27/28 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap ne ihmiset jotka sua arvostelee ole mitään ystäviä. Ei ystävät puhu noin ilkeästi. Ihmettelen usein tällä palstalla näitä muiden ihmisten "ystäviä" jotka arvostelevat ja pilkkaavat milloin mitäkin, minkälaisia mahtaa teidän vihamiehet olla jos ystävätkin ovat noin ilkeitä?

Mahtaako olla niin, että jotkut kuvittelevat kaikkien ihmisten joita tuntee, ja tapaa joskus olevan ystäviä? Ei kaikki tutut ole ystäviä, ystävyydelle on olemassa aika monta kriteeriä, esimerkiksi se että ystävät tykkäävät toisistaan, ja ovat aina toistensa puolella arvostelijoita vastaan. Ystävä voi sanoa rehellisen mielipiteen silloin kun sitä tarvitaan, mutta sitä ei todellakaan sanota ikävästi vittuilemalla.

Vierailija
28/28 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse pyydellä anteeksi. Jokaisen pitäisi elää sellaista elämää, missä tuntee itsensä onnelliseksi. Jos se ei ole sellaista nyt, niin tehkää asialle jotakin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme