Onko pakko elää jos ei halua?
Mun elämäni ei yli 20v aikana ole paremmaksi muuttunut,elämä on aina sellaista niukasti elämistä taloudellisesti tiukkaa. Tutut ostelevat uusia autoja tuosta vain yms ja minä vielä 41v olen ihan köyhä. Eihän mun tarvitse elää?
Kommentit (67)
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 10:55"][quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 10:50"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 09:35"]
Tällä palstalla ei näköjään kukaan taas tajua mitä on elää köyhänä ja vielä tämän ikäisenä. Muilla on hienot talot,autot,matkustelut yms ja meidän perheemme elää kuin eri maailmassa. Meillä pieni mökki,lapsella ei omaa huonetta tuskin tulee koskaan olemaan kun tämä niin pieni, ajetaan vanhalla auton rämällä,ulkomaille ei ikinä olla matkusteltu,vaatteet halppiksia ja kirppikseltä. Kuulostaako tuo hauskalta elämältä?
[/quote]
Hae apua. Ei materia tuo onnea. Hullua, kun nykyään kuvitellaan että kaikilla pitäisi olla KAIKKI, vieläpä uutena. Muuten olet köyhä ja pohjasakkaa.
Minä olen vasta 23, mutta onnellinen vaikka vuokran jälkeen käteen jääkin 100 €. En omista autoa saatika mökkiä, en ole ikinä käynyt Viroa pidemmällä, vaatteet on todellakin suurin osa kirppikseltä. Olen silti osannut poimia ne tärkeimmät asiat elämästäni ja jättänyt vähemmän tilaa negatiivisille :)
[/quote]
Sä olet vielä nuori sulla kerkiää tässä 40v olemaan vaikka mitä on ihan normaalia olla köyhä ja elää pienillä tuloilla kun on nuori mutta ei enää 40v.
[/quote]
No tulevaisuuteen en voi kurkata, mutta uskon olevani onnellinen vaikka olisin samassa jamassa nelikymppisenäkin. Elämässä on niin paljon muutakin kuin raha.
- se 23v
Elämähän on just huippua! Rakastan olla 25-vuotias sinkku!
Ei kukaan ostele autoja tuosta noin vain. Harva ostaa käteisellä autoa, suurimmalla osalla on isot talovelat ja siihen päälle autolainat. Näyttää hienolta, mutta todellisuus voi olla ihan toista.
Ei omaa elämää voi verrata rahaan. Kai sä edes joskus olet onnellinen? Naurat ja pidät hauskaa?
On surkeaa jos ainoa elämisen motiiivi olisi se, että on varaa ostaa uusi auto. Autosta on valtavasti kuluja ja sen arvo laskee joka päivä. Onko sinulla velkaa? Jos ei ole, voit olla tyytyväinen. Suurin osa suomalaisista saavuttaa elintasonsa velaksi.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 09:08"]
Ei kukaan ostele autoja tuosta noin vain. Harva ostaa käteisellä autoa, suurimmalla osalla on isot talovelat ja siihen päälle autolainat. Näyttää hienolta, mutta todellisuus voi olla ihan toista.
Ei omaa elämää voi verrata rahaan. Kai sä edes joskus olet onnellinen? Naurat ja pidät hauskaa?
[/quote]
No en naura ei ole mitään syytä olla onnellinen.
Ei ole pakko elää, ymmärrän...
Mutta ELÄ vaan :)
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 09:11"]
On surkeaa jos ainoa elämisen motiiivi olisi se, että on varaa ostaa uusi auto. Autosta on valtavasti kuluja ja sen arvo laskee joka päivä. Onko sinulla velkaa? Jos ei ole, voit olla tyytyväinen. Suurin osa suomalaisista saavuttaa elintasonsa velaksi.
[/quote]
Ei pitkäaikaistyötön velkaa saa eli ei ole velkaa,miehelläni on.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 09:13"]
Ei ole pakko elää, ymmärrän...
Mutta ELÄ vaan :)
[/quote]
Miksi pitäisi elää? mun elämä tulee olemaan samanlaista aina ehkä pääsen sairauksieni takia eläkkeelle mut muuta ei ole odotettavissa.
Tee jotakin kivaa, älä mieti vain itseäsi koko ajan. Etsi ilo muualta, ei raha ja uudet autot todellakaan ole tärkeintä tässä elämässä. Jokaisella toki on oma elämänsä, mutta en usko, että olisit kauaa sen iloisempi kuin nyt, vaikka voisitkin auton ostaa.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 09:15"]
Tee jotakin kivaa, älä mieti vain itseäsi koko ajan. Etsi ilo muualta, ei raha ja uudet autot todellakaan ole tärkeintä tässä elämässä. Jokaisella toki on oma elämänsä, mutta en usko, että olisit kauaa sen iloisempi kuin nyt, vaikka voisitkin auton ostaa.
[/quote]
Voi kuule kyllä mä olisin ja niin olisi lapsikin. Ei tarvitsisi aina viedä hoitoon vanhalla ja rämällä autolla,pukea häntä halppisvaatteisiin yms kyllä raha vaikuttaa tavattoman paljon mutta sitä moni terve ja työssäkäyvä ei halua tajuta.
Kuulostaa masennukselta. Terve ihminen näkee syitä elää. Hanki apua ennen kuin tapat itsesi, se kannattaa.
Älä itsemurhaa ajattele jos sulla on lapsi! Lapsen takia sun täytyy elää. Jos olet masentunut, tarvitset siihen hoitoa.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 09:23"]
Älä itsemurhaa ajattele jos sulla on lapsi! Lapsen takia sun täytyy elää. Jos olet masentunut, tarvitset siihen hoitoa.
[/quote]
No en kuule ole masentunut ja lapsella on isäkin ja vieläpä hyvä sellainen joka pärjää lapsen kanssa.
Kyllä sä olet masentunut, ei tervepäinen ihminen harkitse itsemurhaa eikä ole noin toivoton. Olet vain tottunut tuohon olotilaasi ja kuvittelet, että sairaudet ja työttömyys yms yms oikeuttavat/pakottavat jäämään siihen.
Ei ole mikään pakko elää jos sille tuntuu, jokainen tekee omat ratkaisunsa. Silti kannattaa miettia tarkoin ennen kuin tekee mitään peruuttamatonta, että olisiko siltikin jokin syy vaan jatkaa täällä, vaikka ei muuta kuin toisten kiusana.
Samaa mieltä kuin edellinen. Terve ihminen ei edes harkitse itsemurhaa ja kuvittele, että lapsi pärjää kyllä, vaikka äiti tappaisi itsensä sen takia, koska hänellä on hyvä isä. Se ei todellakaan mene niin. Vaikka sä kuinka yrittäisit hoitaa asian hyvin, voi käydä niin, että lapsesi näkee sut kuolleena. Tai jonkun muun lapsi. Lapsi tulee myös syyttämään itseään sun teosta. Hän on ollut niin tuhma ettei äitikään halunnut elää. Kuulostaa tyhmältä, mutta niin se menee.
Lapsen on aina parempi olla onnellinen, mitä vähemmän suuria menetyksiä hän on kokenut.
On sulla pakko olla mukavaa ainakin sun lapsen kanssa. Elä niitä hyviä hetkiä, äläkä mieti miten huonosti sulla menee tai mitä kaikkea sä voisit saada, jos sulla olisi rahaa.
Ei kukaan voi pakottaa sinua elämään. Valinta on sinun olimme me muut mitä mieltä tahansa ja vaikka siitä seuraisi surua läheisillesi.
Ihmettelen kylläkin miksi arvostat rahaa tai omaisuutta niin korkealle? Onko onni oikeasti kiinni auton vuosimallista? Olisitko todella onnellinen, jos sinulla olisi enemmän rahaa vai huomaisitko kenties olosi pysyvän samana?
Sinun olisi hyvä miettiä onko sinun kohdallasi kyse masennuksesta. Silloin oloasi voisi helpottaa jonkinlainen terapia ja lääkitys. Jos kyse ei ole masennuksesta niin jäljelle jääviä vaihtoehtoja ovat lähinnä oman asenteen muuttaminen tai luovuttaminen. Minua ei oma köyhyyteni haittaa pätkääkään sillä en anna suurta arvoa ulkoisille asioille. Tilanne on toki eri siinä mielessä, että minun pienituloisuuteni on oma tietoinen valinta. On mahdotonta olla joka päivä aamusta iltaan onnellinen, mutta yritän löytää joka päivä pienen hetken jolloin voin olla rauhassa tyytyväinen tai jopa onnellinen ja se hetki voi olla jotain niinkin pientä kuin kirjan lukeminen.
Tällä palstalla ei näköjään kukaan taas tajua mitä on elää köyhänä ja vielä tämän ikäisenä. Muilla on hienot talot,autot,matkustelut yms ja meidän perheemme elää kuin eri maailmassa. Meillä pieni mökki,lapsella ei omaa huonetta tuskin tulee koskaan olemaan kun tämä niin pieni, ajetaan vanhalla auton rämällä,ulkomaille ei ikinä olla matkusteltu,vaatteet halppiksia ja kirppikseltä. Kuulostaako tuo hauskalta elämältä?
Jos osaisit arvostaa muutakin kuin maallista mammonaa, voisit elää hyvän elämän myös köyhänä.
Astu ulos mukavuus alueeltasi.Vaadi itseltäsi enemmän :) painota päivittäin,että minä tulen onnistumaan ja onnistunkin elämässä! Aseta itsellesi tavoitteet.Älä anna muun maailman hämmentää sinua.Anna anteeksi asioille,joita et voinnut itse muuttaa tai joita itse olet katunut.Päästä irti tuskasta sisälläsi.Maailma on kaunis :) värit,musiikki,naurut,kaikki! Rakasta itseäsi,ole rehellinen.Liity vertaisryhmiin ja jaa oloasi.Voit tavata ihmisiä jotka ovat samassa tilanteessa kun olet itse ja saada tukea.Jokainen elämä on erityinen.Jos et pidä siitä mitä teet tai olet nyt.Muuta se.Anna itsellesi lupa olla onnellinen ja tasapainoinen.