Onko pakko elää jos ei halua?
Mun elämäni ei yli 20v aikana ole paremmaksi muuttunut,elämä on aina sellaista niukasti elämistä taloudellisesti tiukkaa. Tutut ostelevat uusia autoja tuosta vain yms ja minä vielä 41v olen ihan köyhä. Eihän mun tarvitse elää?
Kommentit (67)
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 10:50"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 09:35"]
Tällä palstalla ei näköjään kukaan taas tajua mitä on elää köyhänä ja vielä tämän ikäisenä. Muilla on hienot talot,autot,matkustelut yms ja meidän perheemme elää kuin eri maailmassa. Meillä pieni mökki,lapsella ei omaa huonetta tuskin tulee koskaan olemaan kun tämä niin pieni, ajetaan vanhalla auton rämällä,ulkomaille ei ikinä olla matkusteltu,vaatteet halppiksia ja kirppikseltä. Kuulostaako tuo hauskalta elämältä?
[/quote]
Hae apua. Ei materia tuo onnea. Hullua, kun nykyään kuvitellaan että kaikilla pitäisi olla KAIKKI, vieläpä uutena. Muuten olet köyhä ja pohjasakkaa.
Minä olen vasta 23, mutta onnellinen vaikka vuokran jälkeen käteen jääkin 100 €. En omista autoa saatika mökkiä, en ole ikinä käynyt Viroa pidemmällä, vaatteet on todellakin suurin osa kirppikseltä. Olen silti osannut poimia ne tärkeimmät asiat elämästäni ja jättänyt vähemmän tilaa negatiivisille :)
[/quote]
Sä olet vielä nuori sulla kerkiää tässä 40v olemaan vaikka mitä on ihan normaalia olla köyhä ja elää pienillä tuloilla kun on nuori mutta ei enää 40v.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 09:31"]
Ei ole mikään pakko elää jos sille tuntuu, jokainen tekee omat ratkaisunsa. Silti kannattaa miettia tarkoin ennen kuin tekee mitään peruuttamatonta, että olisiko siltikin jokin syy vaan jatkaa täällä, vaikka ei muuta kuin toisten kiusana.
[/quote]
Varmaan kannattaa harkita, mutta toisaalta en tunne ketään, joka katuisi omaa kuolemaansa... Ihan jo siksikin, että on fyysisesti mahdotonta ajatella, kun on kuollut.
Ei millään pahalla, mutta olet aivan käsittämättömän ärsyttävä kaikesta valittaja AP!!! Nyt mie romahan :-D
Kannattaisiko lähteä ulkomaille. Suomessa on niin ankeeta eteenkin nyt kun työpaikkoja ei ole.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 09:23"]Älä itsemurhaa ajattele jos sulla on lapsi! Lapsen takia sun täytyy elää. Jos olet masentunut, tarvitset siihen hoitoa.
[/quote]
Ei nyt shoppailun takia masentua. Itse en saa iloa tai
merkitystä mistään laitteista.
Ihmiset, elämän mielekkyys jne. on se juttu.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 09:39"][quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 09:38"]
Jos osaisit arvostaa muutakin kuin maallista mammonaa, voisit elää hyvän elämän myös köyhänä.
[/quote]
Miten voi elää hyvää elämää köyhänä?
[/quote]
Onpas sulla vielä paljon oppimista!
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 09:35"]
Tällä palstalla ei näköjään kukaan taas tajua mitä on elää köyhänä ja vielä tämän ikäisenä. Muilla on hienot talot,autot,matkustelut yms ja meidän perheemme elää kuin eri maailmassa. Meillä pieni mökki,lapsella ei omaa huonetta tuskin tulee koskaan olemaan kun tämä niin pieni, ajetaan vanhalla auton rämällä,ulkomaille ei ikinä olla matkusteltu,vaatteet halppiksia ja kirppikseltä. Kuulostaako tuo hauskalta elämältä?
[/quote]
Hae apua. Ei materia tuo onnea. Hullua, kun nykyään kuvitellaan että kaikilla pitäisi olla KAIKKI, vieläpä uutena. Muuten olet köyhä ja pohjasakkaa.
Minä olen vasta 23, mutta onnellinen vaikka vuokran jälkeen käteen jääkin 100 €. En omista autoa saatika mökkiä, en ole ikinä käynyt Viroa pidemmällä, vaatteet on todellakin suurin osa kirppikseltä. Olen silti osannut poimia ne tärkeimmät asiat elämästäni ja jättänyt vähemmän tilaa negatiivisille :)