Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pakko elää jos ei halua?

Vierailija
29.01.2014 |

Mun elämäni ei yli 20v aikana ole paremmaksi muuttunut,elämä on aina sellaista niukasti elämistä taloudellisesti tiukkaa. Tutut ostelevat uusia autoja tuosta vain yms ja minä vielä 41v olen ihan köyhä. Eihän mun tarvitse elää?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 09:38"]

Jos osaisit arvostaa muutakin kuin maallista mammonaa, voisit elää hyvän elämän myös köyhänä.

[/quote]

Miten voi elää hyvää elämää köyhänä?

Vierailija
42/67 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 09:14"][quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 09:13"]

Ei ole pakko elää, ymmärrän...

Mutta ELÄ vaan :)

[/quote]

Miksi pitäisi elää? mun elämä tulee olemaan samanlaista aina ehkä pääsen sairauksieni takia eläkkeelle mut muuta ei ole odotettavissa.

[/quote]

Ymmärrän edelleen :)

Mutta tukevaa et voi tietää mitä tapahtuu, vaikka jotain hyvääkin.

Itselläni vähän sama tilanne; haluanko elää...

Mutta elän, en muutakaan voi. Enkä mä siinä enään häviä mitään, näiden kurjavuosien jälkeen.

Se on samaa, ei mitään, tai... Voin vaan voittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 09:21"][quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 09:15"]

Tee jotakin kivaa, älä mieti vain itseäsi koko ajan. Etsi ilo muualta, ei raha ja uudet autot todellakaan ole tärkeintä tässä elämässä. Jokaisella toki on oma elämänsä, mutta en usko, että olisit kauaa sen iloisempi kuin nyt, vaikka voisitkin auton ostaa.

[/quote]

Voi kuule kyllä mä olisin ja niin olisi lapsikin. Ei tarvitsisi aina viedä hoitoon vanhalla ja rämällä autolla,pukea häntä halppisvaatteisiin yms kyllä raha vaikuttaa tavattoman paljon mutta sitä moni terve ja työssäkäyvä ei halua tajuta.

[/quote]

Eikö sulla ole syy elää????

LAPSI !!!!!!

Vierailija
44/67 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin voi lopettaa siinä itsesäälissä rypemisen. Sä olet jo aikoja sitten päättänyt olla se heikkolahjainen, josta ei ole mihinkään. Se, jonka mies on tyranni ja kävelee täysin sun ylitse. Se, joka ei saa mistään rahaa kun ei osaa sitä hakea. Se, jonka lapsen kanssa ei kukaan leiki. Se, joka on monisairas ja joka haluaa vain kuolla.

Vierailija
45/67 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettamalla ruikuttamisen ja muihin vertaamisen. Ala arvostaa sitä mitä sinulla jo on: ainakin katto pään päällä, hyvä mies ja lapsi. Paraintaisiko se sitten elämäsi laatua, jos ajaisit hienommalla autolla ja teillä olisi kalliit vaatteet? Epäilen. Onnellisuus lähtee sisältä päin, ei ulkoisista asioista.

Vierailija
46/67 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 09:42"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 09:21"][quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 09:15"]

Tee jotakin kivaa, älä mieti vain itseäsi koko ajan. Etsi ilo muualta, ei raha ja uudet autot todellakaan ole tärkeintä tässä elämässä. Jokaisella toki on oma elämänsä, mutta en usko, että olisit kauaa sen iloisempi kuin nyt, vaikka voisitkin auton ostaa.

[/quote]

Voi kuule kyllä mä olisin ja niin olisi lapsikin. Ei tarvitsisi aina viedä hoitoon vanhalla ja rämällä autolla,pukea häntä halppisvaatteisiin yms kyllä raha vaikuttaa tavattoman paljon mutta sitä moni terve ja työssäkäyvä ei halua tajuta.

[/quote]

LAPSI !!!!!!

[/quote]

Sullekko riittäisi syyksi elää pelkästään se että sulla on lapsi?veikkaanpa että ei.

Vierailija
47/67 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 09:35"]

Tällä palstalla ei näköjään kukaan taas tajua mitä on elää köyhänä ja vielä tämän ikäisenä. Muilla on hienot talot,autot,matkustelut yms ja meidän perheemme elää kuin eri maailmassa. Meillä pieni mökki,lapsella ei omaa huonetta tuskin tulee koskaan olemaan kun tämä niin pieni, ajetaan vanhalla auton rämällä,ulkomaille ei ikinä olla matkusteltu,vaatteet halppiksia ja kirppikseltä. Kuulostaako tuo hauskalta elämältä?

[/quote]

Minulla on hauskaa kun vietän aikaa perheeni kanssa tai kun esim. juttelen kavereiden kanssa elämästä ja sen erikoisuuksista. Minulle tärkeät asiat ovat siis ilmaisia. 

Vierailija
48/67 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ajattelin lähteä taivaaseen, verenpainelääkkeellä..ei satu. Aika moni tekee sen ratkaisun, tunnen ainakin 20 henkilöä jotka ovat meneet itse.

Vierailija
49/67 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 09:48"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 09:35"]

Tällä palstalla ei näköjään kukaan taas tajua mitä on elää köyhänä ja vielä tämän ikäisenä. Muilla on hienot talot,autot,matkustelut yms ja meidän perheemme elää kuin eri maailmassa. Meillä pieni mökki,lapsella ei omaa huonetta tuskin tulee koskaan olemaan kun tämä niin pieni, ajetaan vanhalla auton rämällä,ulkomaille ei ikinä olla matkusteltu,vaatteet halppiksia ja kirppikseltä. Kuulostaako tuo hauskalta elämältä?

[/quote]

Minulla on hauskaa kun vietän aikaa perheeni kanssa tai kun esim. juttelen kavereiden kanssa elämästä ja sen erikoisuuksista. Minulle tärkeät asiat ovat siis ilmaisia. 

[/quote]

Minulla ei kavereita ole eikä valitettavasti tunnu olevan lapsellakaan ei ainakaan saa kutsua edes kaverisynttäreille vaikka meille 5 kaveria kutsuttiin päiväkodista hänen 5v synttäreille ja kaverisynttäreitä on paljon pidetty ja jo toista vuotta on samassa ryhmässä taitaa hänkin jäädä ilman kavereita.

Vierailija
50/67 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan köyhänäkin elää onnellista elämää. Kliseiseltä ja ärsyttävältä kuulostaa, mutta onnellisuus on asenteesta aikalailla kiinni. Tietenkään täällä ei kukaan elä ketään varten, joten ketään ei voi pakottaa elämään.

Vierailija
51/67 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pitää pystyä pysähtymään ja miettiä mikä on oikeasti tärkeää elämässä.

Olen pahoillani että sinulla on sairauksia, jotka rajoittavat elämääsi ja sitä kautta varmaankin vaikuttavat tulotasoosi. Mutta, sinulla on lapsi ja mies, et ole kuolemansairas, sinulla todennäköisesti on katto pään päällä ja ruokaa syötäväksi?! Siinä on jo aika hyvä lähtökohta!

Suomalaiset on kateellista kansaa ja joskus tuntuu että pahin helmasyntimme on ainainen vertailu muihin. "Muilla ei varmastikaan ole mitään ongelmia, ei ainakaan niin isoja kuin mulla?!" Ei kaikki voi olla rikkaita, ei kaikista voi tulla 'lääkäreitä', ei kaikkien tarvitse rakentaa omakotitaloa tai omistaa kallista autoa! Olishan se kivaa, mutta monelle täysin mahdoton saavutettava, jos ei voita lotossa. Ja kuinka monella rikkaalla tuntuu kuitenkin olevan tyytymättömyyden tunteita omaa elämäänsä kohtaan! Ei ole esim. aikaa olla lasten ja puolisonsa kans, lapset saattaa käyttää huumeita tai on vaan 'mikään ei vaan riitä'-tunne.

Jos olet vahvasti sitä mieltä että et ole masentunut, niin lähde mukaan vapaaehtoistöihin. Löydä sisältöä elämääsi ja opi ymmärtämään olemaan onnellinen siitä mitä sinulla on. Jollakin toisella voi olla asiat vielä huonommin. Rikas on hän joka on tyytyväinen elämäänsä!

Vierailija
52/67 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen köyhä. Olen sinua vähän nuorempi mutta muuten vähän sama tilanne.On monenlaisia sairauksia ja rahaa niin vähän että hyvä kun saa jotain ruokaa ostettua. Ei ole varaa käydä lomalla missään, ei tehdä mitää mukavaa. Kaiken ostan lapsille kirpparilta, itselle en osta mitään edes sieltä kun ei rahat riitä. Multa lähti just hampaasta iso pala irti, ei ole varaa hoitaa sitä kuntoon ym. Välillä on tosi synkkiä htekiä kun miettii että miten tätä elämää jaksaa, kun omasta sitkeydestä ja tsemppauksesta huolimatta aina menee huonosti. Mulla kavereilla menee mukavasti, shoppailevat ja reissaavat ja nauravat mun epäonnelle, joka on jo kyllä vähän koomistakin. Mutta en mä aio antaa periksi.

Vierailija
53/67 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro,lle 29 vastaisin että olen tehnyt vapaaehtoistyötä paljonkin ja monenlaista mutta eipä se mielestäni mitään auta turhaa hommaa minusta. Ja tsemppiä sulle nro 30.

Vierailija
54/67 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 09:48"][quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 09:42"]

[/quote]

[/quote]

LAPSI !!!!!!

[/quote]

Sullekko riittäisi syyksi elää pelkästään se että sulla on lapsi?veikkaanpa että ei.

[/quote]

No todella riittää.

Se on ainut mikä PITÄÄ MUT HENGISSÄ tällä hetkellä.

Vierailija
55/67 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 09:59"]Minäkin ajattelin lähteä taivaaseen, verenpainelääkkeellä..ei satu. Aika moni tekee sen ratkaisun, tunnen ainakin 20 henkilöä jotka ovat meneet itse.

[/quote]

Elä lähde.

Siis verenpainelääkkeillä, miten..?

Mulla orloc verenpainelääke, migreenin estoon.

Vierailija
56/67 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 09:59"]Minäkin ajattelin lähteä taivaaseen, verenpainelääkkeellä..ei satu. Aika moni tekee sen ratkaisun, tunnen ainakin 20 henkilöä jotka ovat meneet itse.

[/quote]

Mistä voit tietää ettei satu?

Vierailija
57/67 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun lapsuus oli köyhää ja en mä siitä kärsinyt eikä kyllä mun vanhemmatkaan. Oli talo joo.. sellainen hiilillä lämmitettävä ja lämmintä vettä ei tullut ja ulkosaunassa käytiin missä ei ollut juoksevaa vettä. Meidän matkustelut rajoittui suvun mökille ja kesän kohokohta oli korkeasaari ja lintsi. talvisin lähdettiin pilkille tai hiihtoretkille. Muualle ei päästy, Autoa ei ollut, fillarin pakkarilla mä istuin kun poljettiin tuttujen luokse kylään, kyläiltiin paljon ja sain viettää aikaa serkkujeni ja muiden kavereiden kanssa. Ruoasta en muista että olisi ollut pulaa mutta en mä teininäkään saanut niitä kalliita MicMacin farkkuja vaikka kaverit sai. (kunnes menin töihin 16v opiskelujen ohella) Mun elämän arvot tuon tilanteen takia on kohdillaan ja vaikka meillä on nyt kohtuullisesti raahaa niin en mä sitä suuna päänä ole antamassa lapsille kaikkeen mitä ne haluaisivat koska eiväthän he ikinä muuten opi rahan arvoa...

Sun on ihan turha vinkua materian perään.. varsinkin jos olet tämä heikkolahjainen joka täällä aina aikaajoin valittaa. Sä et vaan itse ole valmis tekemään mitään sun onnellisuutes eteen vaan odotat että joku tulis oven taakse koputtamaan ja antais miljoona euroa rahaa tai työpaikan missä tienais hyvin mutta ei tarttis tehdä mitään...

Vierailija
58/67 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 10:37"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 09:48"][quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 09:42"]

[/quote]

[/quote]

LAPSI !!!!!!

[/quote]

[/quote]

No todella riittää.

Se on ainut mikä PITÄÄ MUT HENGISSÄ tällä hetkellä.

[/quote]

Sulla noin hyvä niin mä haluan elämältä enemmän kuin vain lapsen ja miehen.

Vierailija
59/67 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 10:42"]

No mun lapsuus oli köyhää ja en mä siitä kärsinyt eikä kyllä mun vanhemmatkaan. Oli talo joo.. sellainen hiilillä lämmitettävä ja lämmintä vettä ei tullut ja ulkosaunassa käytiin missä ei ollut juoksevaa vettä. Meidän matkustelut rajoittui suvun mökille ja kesän kohokohta oli korkeasaari ja lintsi. talvisin lähdettiin pilkille tai hiihtoretkille. Muualle ei päästy, Autoa ei ollut, fillarin pakkarilla mä istuin kun poljettiin tuttujen luokse kylään, kyläiltiin paljon ja sain viettää aikaa serkkujeni ja muiden kavereiden kanssa. Ruoasta en muista että olisi ollut pulaa mutta en mä teininäkään saanut niitä kalliita MicMacin farkkuja vaikka kaverit sai. (kunnes menin töihin 16v opiskelujen ohella) Mun elämän arvot tuon tilanteen takia on kohdillaan ja vaikka meillä on nyt kohtuullisesti raahaa niin en mä sitä suuna päänä ole antamassa lapsille kaikkeen mitä ne haluaisivat koska eiväthän he ikinä muuten opi rahan arvoa...

Sun on ihan turha vinkua materian perään.. varsinkin jos olet tämä heikkolahjainen joka täällä aina aikaajoin valittaa. Sä et vaan itse ole valmis tekemään mitään sun onnellisuutes eteen vaan odotat että joku tulis oven taakse koputtamaan ja antais miljoona euroa rahaa tai työpaikan missä tienais hyvin mutta ei tarttis tehdä mitään...

[/quote]

Niin oli munkin lapsuuteni todella köyhä siksi olisinkin halunnut oman lapseni lapsuuden olevan erilainen. Ja mä kyllä tekisin töitä jos se olisi mahdollista en todellakaan odota että joku raha vaan tippuu taivaasta.

Vierailija
60/67 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko elää. Jos asenne on tuommoinen, mikään ei ole hyvä, kukaan ei rakasta, ei ole rahaa eikä sitä ja tätä yhyy valivali ja mitään ei muka voi tehdä asioille. Sinulla on tasan kolme vaihtoehtoa: 1. lopeta eläminen 2. hyväksi tilanteesi ja lopeta ruikuttaminen 3. yritä tehdä asioille jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme