poikani seurustelee yh:n kanssa:(
Onko väärin haluta että eroavat? Poikani saisi paremmankin. Kyseessä 25 vuotias poika ja saman ikäinen nainen jolla 4.v tyttö.
Kommentit (214)
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 12:58"]
Ap, mitä muuta "vikaa" naisessa on kuin että hänellä on jo lapsi?
[/quote]
Tässä on nyt käynyt ilmi ketjun mittaan ettei ongelma ole pojan avovaimo vaan se, ettei pojalla ja äidillä ole käytännössä minkäänlaisia välejä. Se saattaa johtua äidin asenteesta (normaali-ihminenhän luonnollisesti häpeäisi tuollaista äitiä), mutta ilmeisesti taustalla on muitakin, pidempiaikaisia ongelmia.
Muistakaahan arvon anopit, että se yh on ainakin todistanut pystyvänsä saamaan lapsia. On kulttuureita, joissa tätä pidettäisiin etuna vaimon valinnassa.
AP, olet hyvällä asialla. Älä anna poikasi joutu yh loukkuun.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 06:04"]
Onko väärin haluta että eroavat? Poikani saisi paremmankin. Kyseessä 25 vuotias poika ja saman ikäinen nainen jolla 4.v tyttö.
[/quote]
Miten voi sanoa kahdesta 25 vuotiaasta, että toinen on "poika" ja toinen "nainen"? Kyllä on kyse kahdesta aikuisesta ihmisestä. Ap:llä on silti oikeus omaan mielipiteeseensä. Sääli vain, että sillä tavalla poikasi vieraantuu sinusta entisestään. Sitten muistuttaisin kaikkia vanhempia sellaisesta asiasta, että mikäli teillä on liian paljon sananvaltaa jo aikuisten lastenne asioista ja elämästä, omat lapset tulevat sitten katkerina syyttämään teitä ja pitämään teitä vastuullisina oman elämänsä vastoinkäymisiin ja takapakkeihin. Antakaa heidän siis elää ja tehdä itse omat ratkaisunsa ja virheensä.
En ollenkaan ihmettele aloittajan huolta, jokainen äiti haluaa lapsilleen vain parasta, eikös se ole aivan selvä!
Meitä ihmisiä on hyviä ja huonompia riippumatta siviilisäädystä.
Uskon että jokaine toivoo lapselleen puolisoa hyvästä ja ehjästä perheestä, ainahan niin ei ole.
Yksinhuoltajiakin on monenlaisia, eri tavalla yksin jääneitä tai jätettyjä.
Kyllä sen pojan kannattaa ihan rauhassa katsella (sama vaikka olisi ei-yksinhuoltaja) toisethan ottaa kiinni kenet saa ja etsivät elättäjää itselleen ja lapselleen. Edessä voi olla selkeät tai sekavat ja riitaisat uusperhekuviot. Kuka tietää mikä on miehiään tämän lapsen isä, onko kuvioissa, hyvä vai huono, vai vaan haihtunut johonkin, entä isovanhemmat, kuuluvatko kiinteästi kuvioihin.
Jos tuo nainen haluaa kiinnittää poikasi äkkiä itseensä niin hankkiutuu äkkiä raskaaksi, onko se järkevää?
Kyllä tälläkin palstalla saa usein lukea miten häikäilemättömiä naiset osaavat olla jos miehetkin.
Olen jonkunverran päässyt seuraamaan vastaavia tilanteita, työnkin puolesta, olen jo vanhempi. Niin se vaan on että sellaiset kiltot, fiksut pojat on monesti aika helposti vietävissä jos jonkinlaiseen soppaan, kumma kyllä monet naiset ovat paljon kovempia kuin miehet, varsinaisia hetoja.
Jos poikasi toivottavasti miettii näitä kaikkia asioita, ehkä voit hellästi ohjata häntä..tutustu tuohon naiseen ja lapseensa, kyllä sen äkkiä vaistoaa onko hyvä ihminen vai taas yksi näitä hyväksikäyttäjiä. Toivottavasti poikasi ei anna vedättää itseään ja miettii tarkkaan mitä haluaa, myös tämä mahdollinen uusperhekuvio kannattaa ottaa huomioon, ne ei aina suju niin hyvin. Onnea matkaan!
Mielestäni nainen ei vaikuta hullummalta pakkaukselta kertomasi perusteella, ap. Hänen ammatinvalintansa kuulostaa vastuuntuntoiselta ja hyvältä ja jos lapsikin on tehty aviossa, niin ei paha ollenkaan.
Poikasi olisi voinut valita paremminkin. Kuvauksesi hänestä vaikuttaa siltä, että olisi saanut ihan kenet olisi halunnut. Niinpä alkaa tuntua siltä että tässä ei ole kyseessä mikään pakkorako, vaan poikasi on todella halunnut juuri tuon naisen. Ymmärrän tuskasi, mutta ehkä se ei olekaan perusteltu? Olisi eri asia, mikäli kyseessä olisi avioliiton ulkopuolella tehty ankkurilapsi ja äiti työtön sossupummi. Nyt ei ole kyse sellaisesta.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 07:30"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 06:04"]
[/quote]
Ei ole väärin ja luultavasti eroavatkin. Poikasi kannalta toivon etteivät eroa liian myöhään. Kyllä tuossa iässä ei kannata poikasi vielä hätäillä, nauttii rauhassa elämästä ja vapaudesta. Etsii sitten rauhassa kunnollisen naisen eikä ota valmista luuseria joka on jo kerran ainakin epäonnistunut vakavammassa suhteessa tai muuten tyrinyt elämänsä hankkiutumalla kevytkenkäisesti raskaaksi. Valmiit lapset suhteessa ovat rasite johon ei kannata sotkeentua kun pojallasi on vielä mahdollisuus ja aikaa hankkia parempikin elämä.
Kannattaa seurailla sivusta ja vaivihkaa koettaa murentaa suhde, suora toimita saattaa näin alkuvaiheessa aiheuttaa vain vastarintaa ja uhmaa pojassasi kun on vielä kiihkeä vaihe suhteessa menossa. Mutta koeta pikkuhiljaa ja kiertoteitse avata poikasi silmät mihin liriin on joutumassa.
[/quote]
Olen 23v, naimisissa ja kohta kahden lapsen äiti. Molemmilla on myös vakkariduunit alla. Jos mieheni nyt kuolisi niin olisinko kevytkenkäinen epäonnistuja?
Tarinoita on niin monenlaisia, aina ei voi itse edes vaikuttaa lopputulokseen. Aikamoisia oletuksia tehdään muiden elämästä. Ja vaikka ydinperhe on varmaan useimmilla se tavoite niin aina asiat ei mene niin.
Kyllä 25v mies saa jo itse päättää että kokeeko suhteen ja olemassa olevan lapsen rasitteena. Uusioperheet ei ole mikään tavaton juttu nykyään, ja hyvin toimii monella. Vai pitäisikö yksinhuoltajan tyytyä olemaan yksin koko loppuelämänsä että ap:n kaltaiset, kapeakatseiset ihmiset eivät järkyttyisi?
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 06:04"]Onko väärin haluta että eroavat? Poikani saisi paremmankin. Kyseessä 25 vuotias poika ja saman ikäinen nainen jolla 4.v tyttö.
[/quote]
Minusta ap voisi mennä itseensä ja vähän miettiä miten ja missä pojan kasvatus meni vikaan, kun poika otti itselleen toisen käytetyn naisen. Ettei teillä ap ollut tapana ostaa käytettyjä vaatteita, leluja tai muuta tavaraa pojan ollessa lapsi ja nyt hän jatkaa vain apn näyttämää esimerkkiä??
Välttämättä ei tuonikäinen mies tule ajatelleeksi miten vastuullista ja vaativaakin ovat uusioperjhekuviot. Onhan tälläkin palstalla ajoittain kirjoituksia ihmisiltä joilla aivan sekavaa, kuka haluaa mitäkin ja kuinka moni inhoaa jopa vihaa puolison aiempia lapsia ja miten ne entiset isät ja äidit tekee kiusaa tavalla tai toisella ja kenen kuuluu maksaa jotain, no ei ainakaan minun! Ja suomalaisten perisynti on puhumattomuus! Asiat on parasta puhua halki ennen sitoutumista eikä sitten vasta alkaa ihmetellä että mitä tässä oikein tapahtuu. Nyt jios apn poika menee ja tekaisee tälle ihastukselleen lapsen ja ei menekään hyvin..siinä sitä mennää taas kohti seuraavaa uusiota, puhukaa ja puhukaa!
Naisellehan tuo olisi suurempi riski alkaa tuosta vain tehdä lisää lapsia ilman takeita uuden suhteen kestävyydestä, koska sitten jäisi yksin kahden eri isille olevan lapsen kanssa. Ihme tyyppejä olette!
Eivät ne uusperhekuviot automaattisesti niin vaikeita ole.
On niitä yliopiston professoreitakin, jotka ovat perustaneet perheen yh-äidin kanssa.
Ja yksi kruununprinssi.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 13:36"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 06:04"]Onko väärin haluta että eroavat? Poikani saisi paremmankin. Kyseessä 25 vuotias poika ja saman ikäinen nainen jolla 4.v tyttö.
[/quote] :D
Minusta ap voisi mennä itseensä ja vähän miettiä miten ja missä pojan kasvatus meni vikaan, kun poika otti itselleen toisen käytetyn naisen. Ettei teillä ap ollut tapana ostaa käytettyjä vaatteita, leluja tai muuta tavaraa pojan ollessa lapsi ja nyt hän jatkaa vain apn näyttämää esimerkkiä??
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 12:33"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 12:12"]Tutulta kuulostaa, lähipiirissä vastaava tapaus. Eipä kovin monta kuukautta ehtineet seurustella niin hupsis, nainen oli "vahingossa" tullut raskaaksi. Sillähän sitä saa elättäjän helposti sekä itselleen että entiselle penskalleenkin :) Saako arvata, ettei aloittajankaan tapauksessa ole paljoa nainen kouluja käynyt?
[/quote]
Vitun idiootit, olisiko siinä miehessä/tulevassa isässäkin vikaa.
[/quote]
Ei tietenkään, koska kaikki vika on aina naisissa! Ja tietenkin 25-vuotiaalle miehelle pitää olla tarjolla viaton mielellään alle 18-vuotias neitsyt, josta voi kouluttaa mieleisensä pikkuvaimon. Yksinhuoltaja on paha nainen, vaikka olisi jäänyt leskeksi tai vaikka adoptoinut lapsen yksin. Nainen ilman miehen valvontaa on yhteiskuntavaarallinen otus.
t. miesaktivisti
Paljon viestejä sekä puolesta että vastaan. Suurimmaksi osaksi naisilta, mitähän miehet ajattelevat asiasta? Onko jollain omaa kokemusta. Toisinaan mietin, mitä poikani kaverit mahtavat asiasta ajatella, luulen että olisivat kanssani samoilla linjoilla.Ap
Joku ehdotti kahvihetkeä jossa voisin tutustua tähän naiseen. Vielä en koe olevani valmis sellaiseen, mutta laitan harkintaan. Poikani hyvinvointi on kuitenkin etusijalla minulle, en vain usko että tämä hänen ratkaisunsa on se paras hänelle. Työpaikallani on paljon nuoria, voisin vaikka järjestää sokkotreffit pojalleni jonkun lapsettoman sinkun kanssa niin hän huomaisi mitä kaikkea voi tehdä kun ei ole sidottu kenenkään toisen lapseen. Ap
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 15:39"]
Joku ehdotti kahvihetkeä jossa voisin tutustua tähän naiseen. Vielä en koe olevani valmis sellaiseen, mutta laitan harkintaan. Poikani hyvinvointi on kuitenkin etusijalla minulle, en vain usko että tämä hänen ratkaisunsa on se paras hänelle. Työpaikallani on paljon nuoria, voisin vaikka järjestää sokkotreffit pojalleni jonkun lapsettoman sinkun kanssa niin hän huomaisi mitä kaikkea voi tehdä kun ei ole sidottu kenenkään toisen lapseen. Ap
[/quote]
Korkea käsitys ap:lla on ainakin itsestään. Kuvittelee, että joku naisraukka kestää ap:tä toisaalta sekä töissä että vielä "päällepäsmärinä" yksityiselämässään. Thanks but no thanks.
Huvittavinta tässä ketjussa onkin tämä asetelma, jossa ap poikineen on esitetty jonain vuosituhannen catchinä, joka korkeasta ylhäisyydestäään esittää vaatimuksia ja arvioitaan mahdollisesta miniästä.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 15:35"]
Paljon viestejä sekä puolesta että vastaan. Suurimmaksi osaksi naisilta, mitähän miehet ajattelevat asiasta? Onko jollain omaa kokemusta. Toisinaan mietin, mitä poikani kaverit mahtavat asiasta ajatella, luulen että olisivat kanssani samoilla linjoilla.Ap
[/quote]
Kysypäs siltä mieheltäs sitä miesnäkökulmaa. Vai onko nyt niin, että ap itse on paljon parjattu yh? Ai ai.
Minulla on kyllä mies, 30 vuotta oltu yhdessä. Mieheni sanoo ettei halua puuttua asiaan, ettei se muka kuulu meille. Tyypillinen mies siis. Ap
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 16:25"]
Minulla on kyllä mies, 30 vuotta oltu yhdessä. Mieheni sanoo ettei halua puuttua asiaan, ettei se muka kuulu meille. Tyypillinen mies siis. Ap
[/quote]
Miehesi on viisaampi kuin sinä.
Olet saanut haasteen kasvaa paremmaksi ihmiseksi, ap. Ota se vastaan.