Merkkilaukuista
Miksi suurin osa merkkilaukuista näyttää mummoveskoilta?
Ja miksi nuoret ihmiset haluaa kulkea mummoveskan kanssa kun kuitenkin muille mummovaatteille ja -asusteille irvistellään ja kauhistellaan milloin kenenkin mummokampausta ja mummo-milloinmitäkin tyyliä?
Tiedän kyllä, että merkkilaukkuja ostetaan siksi, kun ne on kalliita, mutta sekö tekee mummoudesta upeaa ja halvempi mummous onkin epätoivottua mummoilua?
Kommentit (70)
mulle laukku ei ole vain tavaran kantoväline. aivan sama, missä putkikassissa te tatuoituine rakennekyntisine käsinenne red bullinne kannatta, minä kannan omani kauniissa välineessä.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 17:10"]
mulle laukku ei ole vain tavaran kantoväline. aivan sama, missä putkikassissa te tatuoituine rakennekyntisine käsinenne red bullinne kannatta, minä kannan omani kauniissa välineessä.
[/quote]Ällös halveksu putkikasseja! Mun nuoruuteni legendaarisin ja kaunein kassi! Sellaista glamööriä et kuule enää saa.
59, oli mullakin hieno putkikassi :) tuli vaan mieleen nää palstan keeshondit, nastola ja putkikassi.
t. 56
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 17:14"]
59, oli mullakin hieno putkikassi :) tuli vaan mieleen nää palstan keeshondit, nastola ja putkikassi.
t. 56
[/quote]Siksi mä sen tuohon kirjoitinkin. Että jos joku muukin vielä muistaisi ;-)
Ja oli mulla siis ihan oikeasti siisti putkikassi teininä.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 17:07"]
Ajatella, että mä en vähän aikaa sitten tiennyt, että laukkukin on joku statusesine ja sellaisia himoitaan. Ja mä sentään luen joka päivä uutisia ja tapaan ihmisiä. Miten olenkin ollut niin pihalla! Mä en ole tiennyt, että mun pitäisi himoita jotakin 400 euron hintaista laukkua. En mä osaa himoita tavaraa. Laukku on mulle vaan tavaran kantoväline, vähän prisman muovikassia parempi.
[/quote]
Ei, vaan olet pihalla jos et tajua ettei sun pidä tehdä mitään muotiin/tyyliin liittyvää vain siksi, kun joku muukin. Pukeutuminen on itseilmaisua. Jokainen ilmaisee olemuksellaan jotain, onpa olemus harkittu tai ei. He, jotka harkitsevat ja kehittävät tyyliään, saavat sillä samantapaista etua kuin ihmiset, jotka harkitsevat käyttäytymistään ja puheitaan. Mutta yhtään kenenkään ei ole PAKKO harkita. Pakottaminen ja yhden ainoan oikean vaihtoehdon tunnustaminen kuuluvat kommunistisiin tai sosialistisiin kulttuureihin. Toivoisin, ettei Suomi enää olisi sellainen kulttuuri, mutta kai tässä täytyy vielä parikymmentä vuotta odotella.
t. 48
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 17:23"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 17:07"]
Ajatella, että mä en vähän aikaa sitten tiennyt, että laukkukin on joku statusesine ja sellaisia himoitaan. Ja mä sentään luen joka päivä uutisia ja tapaan ihmisiä. Miten olenkin ollut niin pihalla! Mä en ole tiennyt, että mun pitäisi himoita jotakin 400 euron hintaista laukkua. En mä osaa himoita tavaraa. Laukku on mulle vaan tavaran kantoväline, vähän prisman muovikassia parempi.
[/quote]
Ei, vaan olet pihalla jos et tajua ettei sun pidä tehdä mitään muotiin/tyyliin liittyvää vain siksi, kun joku muukin. Pukeutuminen on itseilmaisua. Jokainen ilmaisee olemuksellaan jotain, onpa olemus harkittu tai ei. He, jotka harkitsevat ja kehittävät tyyliään, saavat sillä samantapaista etua kuin ihmiset, jotka harkitsevat käyttäytymistään ja puheitaan. Mutta yhtään kenenkään ei ole PAKKO harkita. Pakottaminen ja yhden ainoan oikean vaihtoehdon tunnustaminen kuuluvat kommunistisiin tai sosialistisiin kulttuureihin. Toivoisin, ettei Suomi enää olisi sellainen kulttuuri, mutta kai tässä täytyy vielä parikymmentä vuotta odotella.
t. 48
[/quote]Hyvin sanoit. Olen aina poiminut muodista vain ne palat mistä olen itse tykännyt. Tämä nykyinen merkkilaukkuhysteria on mulle uutta ja vierasta. Olen aina ostanut laukkuni sen mukaan mitä on ollut rahaa ja mikä on ollut laukun funktio. Tärkeintä laukussa on minusta se, että se on sopiva tarkoitukseensa ja näyttää hyvälle omasta mielestä.
Miksi se feikki on niin kirosana ja paha juttu ?
Feikkikin voi olla laadukas ja kestävä, eikä feikin hankkinut välttämättä edes haluaisi vastaavaa aitoa. Rahansa voi sijoittaa paremminkin, jopa rikaskin, jos vain osaa..? Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa! Mistään!
Tässä ainaki mun mielestä kaunis 'merkkilaukku'
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 17:54"]Tässä ainaki mun mielestä kaunis 'merkkilaukku'
[/quote]
Givenchyn laukussa nyt ei tarvitse enää käyttää lainausmerkkejä kun mainitaan merkkilaukku :) tyylikäs!
laatua on! just kerrottiin että tehdään hikipajoissa mutta laatua on!
...kato ei ehdi kattoo dokareit tai lukee uutisii
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 17:54"]
[/quote]
Juu, samaa mieltä.
Itse pidän pyöreämuotoisemmista laukuista kuin mitä esimerkiksi Kelly tai Birkin edustaa. Mutta joillekin sellaisetkin sopii. Kuten vaikka Victoria Beckhamille, joka on kulmikas itsekin.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 17:42"]
Miksi se feikki on niin kirosana ja paha juttu ?
Feikkikin voi olla laadukas ja kestävä, eikä feikin hankkinut välttämättä edes haluaisi vastaavaa aitoa. Rahansa voi sijoittaa paremminkin, jopa rikaskin, jos vain osaa..? Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa! Mistään!
[/quote]
Olisko vaikka sen takia että se on laitonta, öööö? Vitsi, mikä dorka.
Nimenomaan, tavallisina ei-merkkikasseina ostajat olisi vähissä, koska eihän noita muun takia osteta kuin merkin tai oikeastaan sen, että nyt on muotia kulkea merkkikauppakassin kanssa. Muutaman vuoden päästä intoillaan taas jostakin muusta ja mummokassit on myyty kirpparilla.
Minkälainen on nuorekas ja trendikäs laukku ? Linkkejä!
Joku nätti merkkilaukku kiitos! Laittakaas linkkiä.
Vuittonin denim-kassit on ihan kivoja eikä edes mummoja, mutta nämä nahkaiset kulmikkaat kovat littanakassit lyhyine kahvoineen on kyllä oikeasti takavuosien kauppakassien näköisiä.
Jenkkikassit oli myös takavuosina suosittuja, eikä näytä äkkiä vilkaisten aivan nykypäivän merkkilaukulta, malli, kahvat ja kaikki
EikÖ näytä, oli tarkoitus kirjoittaa.
No tällä hetkellä strukturoidut laukut (eli ne "jäykännäköiset", kulmikkaat) ovat muotia. Toisekseen monet kalliit laukut noudattavat muotoilultaan suht klassista linjaa ja moni mallihan onkin vanha klassikko.
Mutta mielipiteitä on niin paljon kuin laukun kantajiakin. Itse en ikinä koskisi Guessiin kepilläkään, en suostu edes teinityttärilleni niitä ostamaan.
Longchampin nylonkassit kelpaa kauppakassiksi ja teineillä välillä koululaukuiksi.