Pistelyja polttelu ympäri kehoa ja tukka tippuu päästä
Mikä mua vaivaa? Muutama kuukausi sitten oli ihan jäätävää kihelmöintiä siellä täällä ympäri vartaloa, välillä tuntui kun olisi polttanut jonkun kohdan hellan levyyn ihan sängyssä maatessa jne. Sitten hetki rauhallisempaa ja nyt taas viimeiset pari viikkoa nipistellyt ja poltellut ihan jatkuvasti. Tuolloin pari kuukautta sitten multa alkoi lähteä hiuksia päästä ihan älyttömät määrät, ei laikuttain vain sieltä täältä, ja tähän mennessä harventunut ihan valehtelematta yli puoleen siitä mitä ennen ollut. Mikään ei tunnu auttavan. Labroissa ei mitään vikaa, liikun ja nukun, syön monipuolisesti ja huolehdin vitamiineista. Missä vika?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Olisin varovainen noiden lisäravinteiden kanssa. Kenties jokin "liikasaanti", jotain vitamiinia kertynyt ja varastoitunut liikaa. Samoin kuin puutokset, myös liikakertyminen aiheuttaa moninaisia oireita.
Jos käyttää vitaminoituja tuotteita, ei saa missään tapuksessa käyttää muuta lisää. Syksyllä varsinkin ne varastot ovat täynnä!
https://www.ecowatch.com/why-grass-fed-butter-is-one-of-the-healthiest-…
tuossa margariinien tilalle hyvä korvaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin varovainen noiden lisäravinteiden kanssa. Kenties jokin "liikasaanti", jotain vitamiinia kertynyt ja varastoitunut liikaa. Samoin kuin puutokset, myös liikakertyminen aiheuttaa moninaisia oireita.
Jos käyttää vitaminoituja tuotteita, ei saa missään tapuksessa käyttää muuta lisää. Syksyllä varsinkin ne varastot ovat täynnä!
tuossa margariinien tilalle hyvä korvaaja.
Jepjep, itse syön vain ihan tavallista ruokaa enkä mitään erikoisempaa mihin olis jotain lisätty. Jos nyt on joskus tehnyt mieli energiajuoma juoda, niin oon jättänyt tabut syömättä päiväks tai pariksi. Etten usko et liikasaannista voisi olla kyse..
Ai niin, yks asia mikä on häirinnyt lähiaikoina ihan hirveästi! Tinnitus, sitä on aivan jatkuvasti. Yhtäkkiä piipittää ja hetken päästä loppuu, monta monta kertaa päivässä.. Etten tiedä liittyisikö se jotenkin tähän
ap
Olet käynyt lomailemassa Tšernobylissä?
Vierailija kirjoitti:
No kuule en ole, mutta arvaappa mitä. Olen aina kovasti halunnut siellä käydä! Hyvää illanjatkoa sulle, voit nyt sulkea tämän keskustelun kun jaksoin vastata toiseen esittämääsi kysymykseen.
ap
Liikaa A-vitamiinia? Tai jotain muuta vitamiinia?
Oletko syönyt jotain joka aiheuttanut allergisen reaktion. Oletko vaihtanut suihkusaippuaa. Pesetkö lakanat hajusteettomalla pyykinpesuaineella. Itselläni tummemmat lakanat vaikka pesisin ne niin aiheuttavat kutisevan olon. Käytän vain valkoisia tai hyvin vaaleita. Joskus valtava kutina voi viitata syöpään. Googlaa iho kutisee ja polttelee. Vaikea sanoa. Kannattaa ottaa näytteet ettei ole mitään esim. syöpää. Voi olla muitakin sairauksia.
Älä käytä yhtään suihkusaippuaa, pelkkä vesi, vain kainaloihin hiukan suihkusaippuaa. Jos olet ostanut jonkun uuden vartalovoiteen niin älä käytä ettei johdu siitä. Aloita nyt niin ettei yhtään suihkusaippuaa, pelkkä haalea vesi.
Vierailija kirjoitti:
Liikaa A-vitamiinia? Tai jotain muuta vitamiinia?
En tiedä miten voisin liikaa niitä saada, huolehdin kyllä vitamiininsaannistani mutta en syö niitä päivittäin, enkä koskaan ota maksimiannosta mikä täyttäisi sen päivätarpeen vaan koitan saada loput syömällä monipuolisesti. En syö mitään maksa/maito/tms safkaa mistä esim tuota a-vitamiinia voisi saada että menisi liiaksi, jonkun supervitaminoidun energiajuoman juon ehkä kerran kuussa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuule en ole, mutta arvaappa mitä. Olen aina kovasti halunnut siellä käydä! Hyvää illanjatkoa sulle, voit nyt sulkea tämän keskustelun kun jaksoin vastata toiseen esittämääsi kysymykseen.
ap
Ai ,en huomannut että joku muukin oli aiemmin kysynyt samaa. Pyydän anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Oletko syönyt jotain joka aiheuttanut allergisen reaktion. Oletko vaihtanut suihkusaippuaa. Pesetkö lakanat hajusteettomalla pyykinpesuaineella. Itselläni tummemmat lakanat vaikka pesisin ne niin aiheuttavat kutisevan olon. Käytän vain valkoisia tai hyvin vaaleita. Joskus valtava kutina voi viitata syöpään. Googlaa iho kutisee ja polttelee. Vaikea sanoa. Kannattaa ottaa näytteet ettei ole mitään esim. syöpää. Voi olla muitakin sairauksia.
Ei oo tullut mistään allergisia reaktioita aikaisemmin, ei oo ruokavalio muuttunut mitenkään, ei pesuaineet.. Käytän kyllä kaikessa hajusteettomia ja herkälle iholle tarkoitettuja tuotteita, ihan vaan taloudessa asustavan ipanankin takia. Milläs näytteillä meinasit syöpää lähteä testaamaan? :D
ap
Mitkä sun kilppari- ja ferritiiniarvot oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuossa margariinien tilalle hyvä korvaaja.Jepjep, itse syön vain ihan tavallista ruokaa enkä mitään erikoisempaa mihin olis jotain lisätty. Jos nyt on joskus tehnyt mieli energiajuoma juoda, niin oon jättänyt tabut syömättä päiväks tai pariksi. Etten usko et liikasaannista voisi olla kyse..
Ai niin, yks asia mikä on häirinnyt lähiaikoina ihan hirveästi! Tinnitus, sitä on aivan jatkuvasti. Yhtäkkiä piipittää ja hetken päästä loppuu, monta monta kertaa päivässä.. Etten tiedä liittyisikö se jotenkin tähän
ap
Kyllä liittyy. Älä enää koskaan ota mitään energiajuomaa - itse en ole edes maistanut niitä!
Titaanidioksidista tulee minulle kuulonalenema joten ei semmosia karkkejakaan voi syödä eikä esimerkiksi mozzarellajuustoa. Kivempi kun kuulee normalisti, eikö?
Verenkierto huono, (jopa lihasjäykkyys niskassa voi aiheuttaa huonoa verenkiertoa). Keliakia, ms ja fibrom. voivat tietääkseni oireilla noin, myös atopia vaikka iho ei näyttäisikään kuivalta, aknelääkkeet, kilppari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuossa margariinien tilalle hyvä korvaaja.Jepjep, itse syön vain ihan tavallista ruokaa enkä mitään erikoisempaa mihin olis jotain lisätty. Jos nyt on joskus tehnyt mieli energiajuoma juoda, niin oon jättänyt tabut syömättä päiväks tai pariksi. Etten usko et liikasaannista voisi olla kyse..
ap
Tinnitusta on myös raportoitu pitkää covidia sairastavilla:(
Tinnitus voi tulla ihan vaan liiasta melusta, jos esimerkiksi kuuntelet musiikkia kuulokkeilla. Moni nykyään kuuntelee liian kovalla esimerkiksi työpaikalla jossa on taustamelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo tullut mistään allergisia reaktioita aikaisemmin, ei oo ruokavalio muuttunut mitenkään, ei pesuaineet.. Käytän kyllä kaikessa hajusteettomia ja herkälle iholle tarkoitettuja tuotteita, ihan vaan taloudessa asustavan ipanankin takia. Milläs näytteillä meinasit syöpää lähteä testaamaan? :D
ap
En ole siinä asiantuntija. Kannattaa kysyä lääkäriltä.
Kilpirauhasen liikatoimintaa veikkaisin.
Vierailija kirjoitti:
Kilpirauhasen liikatoimintaa veikkaisin.
Miten? Liikaa jodia?
Jodimyrkytyksen oireet voisi löytyä Betadinen pakkausselosteesta.
Sen tiedänkin, otan lähinnä niitä mitä en 90% kasvispainotteisesta ruokavaliostani saa. Mietoa rautavalmistetta välillä runsaiden kuukautisten aikaan, olin varma että oireiden syy olisi ollut hb/ferrit kun anemiasta ennen kärsinyt, mut arvot hyvät ja edelleen vallan mainiot.
Ap