Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi teidän lapsenne HUUTAA ilman mitään syytä?? Junassa nähtyä

Vierailija
28.01.2014 |

No huhhu, tuli koettua junamatka joka vahvisti mun päätöksen olla koskaan tekemättä lapsia. Suomalainen kasvatuskulttuuri on kyllä ihan päin p*rsettä. Jaoin siis vaunun about 4-5 vuotiaan kakaran, hänen äitinsä ja noin 5 muun matkustajan kanssa. Koko helvetin matkan, siis ihan koko matkan ajan, lapsi lässytti lakkaamatta, vaikka osasi jo puhua täydellisesti typeriä lauseita, tyyliin "Mikä toi täti on?" kun tuli ruokakärry, ja sen perään alkoi huutaa KALKKIAA KALKKIAAA, vaikka puhui ärrän täysin ilman ongelmia pitkiä lauseita. Vaihteli siis tälläistä vauvalässytystä ja oikeata puhetta. Äiti oli hurmaantunut jälkikasvustaan ja naureskeli lapsen typerille puheille. Mut nyt päästään asiaan, lapsi huusi tasaisin väliajoin täyttä kurkkua ilman syytä. Siis ei mitään syytä. Huus vaan huutamisen riemusta. Tai kiljui. Äiti ei kommentoinut asiaa mitenkään, ignoorasi täysin.

Siis ihan oikeasti. Häneen ei sattunut, hän ei pyytänyt mitään, ainoastaan vain päästi pitkän karjahduksen tai kiljaisun. Tyyliin "joo nyt me ollaan junassa. ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ." Äiti on varmaan turtunut siihen, mutta meitä muita matkustajia kyllä vitutti rankasti. Tätä jatkui koko matkan. Pikkumies kävi myös "humoristisesti" kurkkimassa muita matkustajia, ja sieppasi erään herran paperit ja juoksenteli pitkin käytävää.

Ja ne jotka alkaa lässyttää jostain kehitysviasta, niin ihan täydellisesti se kakara toimi muuten. Mikä teitä vaivaa, miksette kontrolloi lapsianne??

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten rääkynä saa kyllä munasarjat värisemään kauhusta. :D

Vierailija
42/62 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 14:05"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 15:05"]

No huhhu, tuli koettua junamatka joka vahvisti mun päätöksen olla koskaan tekemättä lapsia. Suomalainen kasvatuskulttuuri on kyllä ihan päin p*rsettä. Jaoin siis vaunun about 4-5 vuotiaan kakaran, hänen äitinsä ja noin 5 muun matkustajan kanssa. Koko helvetin matkan, siis ihan koko matkan ajan, lapsi lässytti lakkaamatta, vaikka osasi jo puhua täydellisesti typeriä lauseita, tyyliin "Mikä toi täti on?" kun tuli ruokakärry, ja sen perään alkoi huutaa KALKKIAA KALKKIAAA, vaikka puhui ärrän täysin ilman ongelmia pitkiä lauseita. Vaihteli siis tälläistä vauvalässytystä ja oikeata puhetta. Äiti oli hurmaantunut jälkikasvustaan ja naureskeli lapsen typerille puheille. Mut nyt päästään asiaan, lapsi huusi tasaisin väliajoin täyttä kurkkua ilman syytä. Siis ei mitään syytä. Huus vaan huutamisen riemusta. Tai kiljui. Äiti ei kommentoinut asiaa mitenkään, ignoorasi täysin.

Siis ihan oikeasti. Häneen ei sattunut, hän ei pyytänyt mitään, ainoastaan vain päästi pitkän karjahduksen tai kiljaisun. Tyyliin "joo nyt me ollaan junassa. ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ." Äiti on varmaan turtunut siihen, mutta meitä muita matkustajia kyllä vitutti rankasti. Tätä jatkui koko matkan. Pikkumies kävi myös "humoristisesti" kurkkimassa muita matkustajia, ja sieppasi erään herran paperit ja juoksenteli pitkin käytävää.

Ja ne jotka alkaa lässyttää jostain kehitysviasta, niin ihan täydellisesti se kakara toimi muuten. Mikä teitä vaivaa, miksette kontrolloi lapsianne??

[/quote]

Ottamatta kantaa nyt tuohon "kakaraan" sen enempää, niin mielestäni ei omankaan äitisi kasvatustyö ole ihan nappiin mennyt. Lueppa hieman miten kirjoitat pienestä lapsesta. 

[/quote]

Luepa itse uudestaan ja ajatuksella. Saatat yllättyä siitä, ettei lapset ole mitään maagisia pyhiä lehmiä, joita on yleinen velvollisuus palvoa ja olla kritisoimatta. En arvota lapsiasi korkeammalla kuin papereita kerännyttä herraa tai keski-ikäisiä naisia. Lapset ei ole viattomia, vaan pikemminkin kyvyttömiä empatiaan ja tuskallisen itsekkäitä. Tästä syystä vanhempien pitäisi kasvattaa heitä, eikä lelliä pilalle kuten nykyään. Sul on vissiin kouluajat aika kaukana, kun käsität 5-vuotiaan olevan täysin ilman vastuuta omasta käytöksestään? Annapa kakaroille vähän enemmän krediittia, suuri osa niistä tietää just mitä tekee. ;)

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Oma lapsi yrittää silloin tällöin järjestää jotain älämölökonserttia ja puhua kuin vauvat (3v), mutta kyllä mä siihen puutun. En aina tosin kovin tuloksellisesti.

Vierailija
44/62 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä lapsista, mutta itse aina laulan junassa kovaan ääneen. Kukaan ei uskalla valittaa, joten miksi se lapsi häiritsisi??

Vierailija
45/62 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 16:09"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 16:08"]

Meidän kehitysvammainen huutaa usein huvikseen. Eikä häntä välttämättä vammaiseksi ulkopuolinen tunnistaisi.

[/quote]

no onks sitä sitten niinku pakko viedä ulos muiden ihmisten näkösälle ja kuulolle???

[/quote]

No huhhu. Vaikka tää on anonyymi nettipalsta, nii mieti vähän mitä kirjottelet. Toi oli oksettavinta mitä oon lukenut vähään aikaan. Häpeä itteäs, että ees anonyyminä tollasta kirjottelet.

Joo ja poika ei todellakaan ollut kehitysvammainen. Kyllä hei sen nyt tunnistaa. Oli kieltämättä todella söpö/hyvännäköinen pikkupoika, mutta herranjumala se käytös. Joku tossa kyseli, että miksi et sanonut äidille mitään. Käsi ylös, rehellisesti, kuka meistä suomalaisista kävis sanomassa? Kyseinen herra jolta oltiin viety vitsikkäästi paperit ja levitelty pitkin junan käytävää ei sanonut mitään, ainoastaan poimi paperit ja meni istumaan.

Hämmentävintä oli kyl se "vauvana" olo. "Mikä mun itin nimi olikaa? Emminätiiä mun itin nimee" kysyttiin ensin, sitten täysin normaalilla äänellä, täysin hyvällä suomella "Ja sitten se lentokone muuttu hirveen isoksi, ja ne kapteenit sitä ja tätä ja junan raiteet voisivat katketa ja blaa blaa blaa IIIIIIIIIK hihii!! JIHIII!! ÄITII ÄITII ÄITII ÄITII"  ja ei, toi ei kestäny 10 min vaan pari tuntia. Äiti naureskeli, tarjosi lakkaamatta välipalaa, kyseli onko vessahätä, silitteli, mutta antoi mennä juoksentelemaan käytävälle eikä silloin pitänyt silmällä mut oudointa oli se, että vastas niihin "vauva"kysymyksiin. t.ap

[/quote]

Hyvännäköinen pikkupoika?

Vierailija
46/62 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on ihania kun ovat kohteliaita, rauhallisia , ystävällisiä , vastaavat kun kysytään eivätkä riehu. Tällaisista tulee mallikansalaisia.

Mieleeni tuli eräs tapahtuma, jossa kaksi 2-vuotiasta pikkulasta juoksivat vilkkaalla kaupan parkkipaikalla ja kyllästyneen näköinen äiti pakkasi tavaroita kassalla. Lapset oli villejä, mutta mikä vaivaa tuollaista äitiä?

Vierailija
47/62 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelin joskus, että puheet suomalaisten lasten junakäytöksestä ovat vain urbaanilegendaa. Eivät ne olleet, tuli hyvin selväksi yhden junamatkan aikana...

Matkustin 5-vuotiaan, YLIVILKKAAN (kyllä, lääkärin lausunto löytyy!) lapseni kanssa neljän tunnin junamatkan. Olin varannut hänelle paljon tekemistä, välipaloja ja vielä pelikoneen kuulokkeilla (jottei häiritsisi muita). Matka sujui osaltamme loistavasti ja vaikka poika pariin otteeseen kävi kävelemässä vaunussa, muisti käytöstavat eikä tuijotellut tai koskenut mihinkään. Meitä vastapäätä istui jäykän oloinen "virastotäti". Matkan päätteeksi hän kehui lasta käytöksestä ja kertoi, että ensimmäisen kerran hän pystyi työskentelemään koko matkan ilman että häiriintyy lapsen takia kertaakaan. Ja hän matkusti tämän välin kuulemma kahdesti viikossa...

Vierailija
48/62 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen myös miksi lasten pitää huutaa ilman syytä.

Minulla ja noin junavaunullisella ihmisiä meni yksi junamatka pilalle, kun oma silloin 1.5 vuotiaani huusi koko matkan. Mikään ei auttanut ja väkivaltaan en lähtenyt (ja junastakaan ei päässyt pois), vein sitten lapsen ulkovälikköön huutamaan loppumatkaksi, että muut matkustajat saisivat edes jonkinlaisen rauhan. Tälläinen raivoaminen ei sittemmin koskaan enää toistunut. Eikä lapsella ollut mitään vikana, sairautta tms. Vaikutti siltä, että sitä vain _vitutti_ pahasti.

Jos teitä lasten metelin takia kärsijöitä lohduttaa niin suurin osa huonosti käyttäytyvien lasten vanhemmista häpeää huonosti käyttäytyvää jälkikasvuaan aidosti ja yrittää pitää tilanteen hallinnassa (toki välillä siinä onnistumatta).

Vierailija
49/62 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 16:09"]

Meidän kehitysvammainen huutaa usein huvikseen. Eikä häntä välttämättä vammaiseksi ulkopuolinen tunnistaisi.

[/quote]

no onks sitä sitten niinku pakko viedä ulos muiden ihmisten näkösälle ja kuulolle???

[/quote]

No huhhu. Vaikka tää on anonyymi nettipalsta, nii mieti vähän mitä kirjottelet. Toi oli oksettavinta mitä oon lukenut vähään aikaan. Häpeä itteäs, että ees anonyyminä tollasta kirjottelet.

Joo ja poika ei todellakaan ollut kehitysvammainen. Kyllä hei sen nyt tunnistaa. Oli kieltämättä todella söpö/hyvännäköinen pikkupoika, mutta herranjumala se käytös. Joku tossa kyseli, että miksi et sanonut äidille mitään. Käsi ylös, rehellisesti, kuka meistä suomalaisista kävis sanomassa? Kyseinen herra jolta oltiin viety vitsikkäästi paperit ja levitelty pitkin junan käytävää ei sanonut mitään, ainoastaan poimi paperit ja meni istumaan.

Hämmentävintä oli kyl se "vauvana" olo. "Mikä mun itin nimi olikaa? Emminätiiä mun itin nimee" kysyttiin ensin, sitten täysin normaalilla äänellä, täysin hyvällä suomella "Ja sitten se lentokone muuttu hirveen isoksi, ja ne kapteenit sitä ja tätä ja junan raiteet voisivat katketa ja blaa blaa blaa IIIIIIIIIK hihii!! JIHIII!! ÄITII ÄITII ÄITII ÄITII"  ja ei, toi ei kestäny 10 min vaan pari tuntia. Äiti naureskeli, tarjosi lakkaamatta välipalaa, kyseli onko vessahätä, silitteli, mutta antoi mennä juoksentelemaan käytävälle eikä silloin pitänyt silmällä mut oudointa oli se, että vastas niihin "vauva"kysymyksiin. t.ap

Vierailija
50/62 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mä sit inhoan lapsia.

Vierailija
51/62 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 15:20"]

Hyvä että tiedät etukäteen että et osaa lastasi kasvattaa.. Parempi että jätätkin lapset tekemättä

[/quote]

No eiks ookki hyvä et tiedostan sen asian, ettei mun sisäsiittosten geenien eteenpäinlaitto ois välttämät fiksuin asia? ;D

Vierailija
52/62 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hei se lapsi nyt vaan on sellanen yksilö ja samoin sen idioottiäiti on ikioma, ainutlaatuinen yksilönsä ainutlaatuisine kasvatusmetodeineen, kato ihmiset on erilaisia! Ei saa tuomita paitsi ehkä murhaajia"

Vierailija
53/62 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua tässä ihmetyttää, miksi joku lapseton kiinnittää noin paljon huomiota lapseen ja vaivautuu TÄNNE kirjoittamaan pitkän vuodatuksen. Ehkä sama joka joskus kirjoitti samantyylisen lentokoneesta. Lapsista lähtee ääntä. Anna ihmisten elää.

Vierailija
54/62 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 16:08"]Ongelmahan on tämä:

Miten sellaiset suomalaiset vanhemmat joilta itseltäänkin puuttuu ne alkeelliset käytöstavat, osaavat muka kasvattaa oman lapsen käyttäytymään julkisesti?

[/quote]

Täältä hyvien käytöstapojen tyyssijasta luettuna todella huvittava kommentti!

Vierailija
55/62 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuo lasten vauvailu on outia. Ja typerää. Kai se jotenkin perustuu lapsen ja vanhemman kieroutuneeseen suhteeseen, vanhempi palkitsee lastaan huomiolla kun tämä esittää pientä ja tyhmää ja avutonta ja ehkä joku vanhempi nauttiikin siitä kun saa kohdella lastaan vauvana mahdollisimman pitkään.

Joudun työssäni harvakseltaan lapsiasiakkaiden kanssa tekemisiin ja jotkut yrittävät tuota lässytystä ja venkoilua ja vauvamaista rääkymistä silloinkin. Vaikka ikää todellisuudessa 4-5v eli pitäisi olla jo selkeästi tuollaisen yläpuolella ja enemmänkin yrittää olla iso ja taitava. Lopettavat usein kun ei reagoi tähän touhuun mitenkään, tuijottaa vaan kylmästi kunnes rauhoittuvat ja alkavat puhua ja käyttäytyä järkevästi. Juuri tuo, että kersa osaa nanosekunnissa vaihtaa vajakkimoodista järkevään normaalikäytökseen ja korjata s- ja r-vikansa ja lopettaa rääkymisen ja vinkumisen ja alkaa rauhassa tehdä niin kuin sanitaan osoittaa mielestäni sen, että vika on kotona opituissa vuorovaikutustaidoissa, ei lapsen älyssä.

Vierailija
56/62 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas yllätyin, kun viimeksi olin junassa ja vieressäni istui alle kouluikäinen muksu äitinsä kanssa. Lapsen jalka vahingossa meni vähän väliä oman penkkini puolelle ja toisinaan hipaisi jalkaani, niin heti äiti sanoi rauhallisella äänellä lapselleen, että istuu vähän enemmän häneen päin. Lapsi käyttäytyi todella nätisti ja minä hölmö mietin jo siinä, että uskallako syödä laukustani suklaapatukkaa, jos lapsi alkaa vinkumaan sitä. Eipä noteerannut sitä mitenkään. Suloinen tapaus :)

Vierailija
57/62 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bachelors´ wives and oldmaidens children are always perfect!

Vierailija
58/62 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomausin kerran hississä pienelle kaverille, ikä jotain 4-5 v ja äitinsä puhui kännykkään. Hissin nappi oli jo painettu ja poika alkoi paineleen niin sanoi että ei saa koskea niin äitinsä sanoi että hänen poika osaa ja jatkoi jutustelua kännykkään.

Vierailija
59/62 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen taas, miten hyvin av mammat tietävät juuri suomalaisten lasten käyttäytyvän jotenkin erityisen huonosti verrattuna ulkomaalaisiin lapsiin ja vanhempien olevan jotenkin onnettomampi kuin joidenkin muunmaalaisten. Nämä väitteet perustuvat yksittäistapauksiin, eikä otanta ympäri maailmaa varmaan ole useimpien näin väittävien kohdalla kovin laaja. Oma havaintoni on, että lapset ovat aika lailla samanlaisia ympäri maailman. Olisi absurdia ja rasistista väittää jotain muuta. 

Entä se, että ilmoittaa vihaavansa lapsia? Paljon mielisairaampaa lausetta saa hakea. Kukaan normaali aikuinen ei vihaa lapsia, vaikka he olisivat millaisia tahansa. Normaalilla aikuisella on sen verran ymmärrystä ja empatiakykyä. 

Vierailija
60/62 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 16:22"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 16:09"]

[/quote]

[/quote]

jumalauta, haista sanonkomämitä. Mitä niiden vammaisten lasten kanssa sitten pitäisi tehdä??? Sulkeuta kotiin loppuelämäksi? Vai maksatko kenties heille auton ja ajokortin, jos katsot, että voit kieltää heitä käyttämästä julkisia kulkuneuvoja?

Mietipä tarkkaan. Ja muista, että ihminen - sinä tai lapsesikin - voi vammautua myös onnettomuudessa tai sairauden seurauksena.

[/quote]

Eikö sellaiselle lapselle voisi joskus antaa jotkut rauhoittavat lääkkeet ennenkuin lähtee ulos, siis jos se on noloa muiden ihmisten lisäksi myös lapsen vanhemmille ja lapsen näkymättömän vamman ja sen käytöksen vuoksi heitä luullaan kuitenkin huonoiksi vanhemmiksi, kurittajiksi tai hyväksikäyttäjiksi??? :o