elintarviketieteet yliopistossa
Onko kukaan täällä hakenut tai opiskellut? Millaiset on pääsykokeet?
Onko mitään toivoa päästä sisään vaikka ei olisi matematiikassa ja kemiassa hyvä? Minua kiinnostaisi erityisesti ravitsemus, mutta ilmeisesti pääsykokeet tuonne on kemiapainotteiset?
Kommentit (3)
Elintarviketeknologiaa ja elintarvikekemiaa on ainakin suht helppo päästä opiskelemaan, ravitsemustiede vaatii sitten paremmat pisteet. Itse vastasin monivalintatehtävissä kemian ja matematiikan tehtäviin, olin lukiossa lukenut yhden kurssin kemiaa ja lyhyen matikan :p Mutta pitihän sitä jonkun verran päntätä niitä lukion kirjoja sitten. Kysymykset nyt oli mun mielestä aika simppeleitä, mutta väärästä vastauksesta sai miinuspisteitä. En tiedä onko pääsykokeet muuttuneet tässä matkan varrella, kun omistani on jo muutamia vuosia. Ja ravitsemustiede on sitten itsessään aika pänttäämistä eli tyyliin yks paksu opus tulee tenttiin luettavaksi. Eli ei kauhean helpolla tule ne opintopisteet ;)
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 13:22"]Elintarviketeknologiaa ja elintarvikekemiaa on ainakin suht helppo päästä opiskelemaan, ravitsemustiede vaatii sitten paremmat pisteet. Itse vastasin monivalintatehtävissä kemian ja matematiikan tehtäviin, olin lukiossa lukenut yhden kurssin kemiaa ja lyhyen matikan :p Mutta pitihän sitä jonkun verran päntätä niitä lukion kirjoja sitten. Kysymykset nyt oli mun mielestä aika simppeleitä, mutta väärästä vastauksesta sai miinuspisteitä. En tiedä onko pääsykokeet muuttuneet tässä matkan varrella, kun omistani on jo muutamia vuosia. Ja ravitsemustiede on sitten itsessään aika pänttäämistä eli tyyliin yks paksu opus tulee tenttiin luettavaksi. Eli ei kauhean helpolla tule ne opintopisteet ;)
[/quote]
Pääsitkö sisään?
Up