Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttääkö muitakin kun joku valittaa huonosta palkasta?

Vierailija
22.10.2020 |

Mulla on tuttavapiirissä muutamia henkilöitä ketkä aika ajoin jaksavat muistuttaa / valittaa siitä kuinka huono palkka heillä on. Vaikka heillä oikeasti onkin pieni palkka, niin mielestä se on vähän rasittavaa valittaa siitä

Kenellekään fiksulle ihmiselle ei pitäisi tulla yllätyksenä se mikä on opiskelemansa alan palkkataso. Huono palkka monilla aloilla nyt vaan heijastaa niitä omia päätöksiä mitä on tehnyt kun on lähtenyt opiskelemaan jotakin. Eikö niin?

Eli seuraavan kerran kuin valitat palkastasi, niin muista että se on ammatinvalinta kysymys. Jos alasi palkkaus ei miellytä, niin vaihda hommia. Siitä on turha purnata

Kommentit (134)

Vierailija
121/134 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös yksi kanssamme samaa ikäluokkaa oleva lähisukulainen jaksaa aina valittaa, kuinka epäoikeudenmukaista se on, että minä ja mieheni tienataan niin paljon paremmin kuin hän. No, silloin kun minä ja mieheni opiskelimme korkeakoulututkinnot ja teimme siinä sivussa matalapalkkaisia hanttihommia opintojen rahoittamiseksi, tämä sukulainen nautti elämästään reissaamalla ympäri maailmaa hankkimatta itselleen minkäänlaista koulutusta. Nyt sitten kun me olemme mieheni kanssa koulutusta vastaavassa työssä ja hän matalapalkkatöissä, on se vaan niin epäoikeudenmukaista. Ei ole ilmaisia lounaita, hyvän palkan eteen on usein tehtävä töitä.

En tiedä tuosta mitä kirjoitat mutta sen perusteella tulee mieleen että sinä olet kuitenkin kusipäisempi luonne kuin tuo lähisukulainen.

Sen vain tietää jotenkin että sinussa on vittumaisuutta. Sellaista ällöttävää energiaa. Sen voi aistia tekstistä suoraan silmiin nautittuna :I

Kirjoittajan laiska ja katkera sukulainen bongattu 😆

Vierailija
122/134 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ei selvästikään ole liian pienet palkat vaan liian suuret tuet.

Niin kauan kun työttömyys on tällä tasolla ja pätkätyöt edustaa enemmistöä työmaailmassa nollatunteineen, niin ei ne tuet ole silloin ongelma.

Lähinnä ongelma on jos joutuu työttömäksi ja jää pienille tuille.

Tuet on nyt jo liian pienet että niillä selviäisi.

Palkkojen pienuus on valitettava tosiasia. Pelkästään pieni palkka ei monillekaan ole valituksen aihe.

Sairaanhoitajilta on kuultu, että työssä pitää tehdä jopa neljän ihmisen edestä töitä ja laatu kärsii. Myöskään taukoja ei kerkeä pitämään ja väsyy.

Onhan meillä myös vanhusten hoidossa tapahtunut heitteillejättöjä tämän vuoksi.

Tilanne on kaaoottinen. Suurimpia narinan aiheita ei suonkaan ole alhainen palkka, vaan työolot.

Työolot ovat karmeita. Myös työpaikkojen ulkoasu repsottaa ja näyttää ihan hajonneen Neuvostoliiton jäänteiltä.

Moni terveyskeskusksin on kuin muistokortti 80-luvulta. Taitaa olla viimeksi ulkoasuakin kunnostettu sitten neljäkymmentävuotta sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/134 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös yksi kanssamme samaa ikäluokkaa oleva lähisukulainen jaksaa aina valittaa, kuinka epäoikeudenmukaista se on, että minä ja mieheni tienataan niin paljon paremmin kuin hän. No, silloin kun minä ja mieheni opiskelimme korkeakoulututkinnot ja teimme siinä sivussa matalapalkkaisia hanttihommia opintojen rahoittamiseksi, tämä sukulainen nautti elämästään reissaamalla ympäri maailmaa hankkimatta itselleen minkäänlaista koulutusta. Nyt sitten kun me olemme mieheni kanssa koulutusta vastaavassa työssä ja hän matalapalkkatöissä, on se vaan niin epäoikeudenmukaista. Ei ole ilmaisia lounaita, hyvän palkan eteen on usein tehtävä töitä.

En tiedä tuosta mitä kirjoitat mutta sen perusteella tulee mieleen että sinä olet kuitenkin kusipäisempi luonne kuin tuo lähisukulainen.

Sen vain tietää jotenkin että sinussa on vittumaisuutta. Sellaista ällöttävää energiaa. Sen voi aistia tekstistä suoraan silmiin nautittuna :I

Kirjoittajan laiska ja katkera sukulainen bongattu 😆

juuri näin. Voisin lyödä vetoa pojat, että on vittumainen suku.

Varokaa noita tyyppejä ihan oikeasti!

Vierailija
124/134 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä AP:n pointin. Olen jossain määrin samaa mieltä kyllä.

Vierailija
125/134 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, mutta lähinnä säälin heitä. Jos ei ole itse kyennyt hoitamaan asioitaan paremmin, niin nyt sitten kärsii tuloksesta. Onhan se tympeää kuunneltavaa, kuten mikä vaan kitinä.

Vierailija
126/134 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että joillekin ihmisille ei mikään riitä. Eräs kaverini on hyväpalkkaisessa työssä, eikä valituksen perusteella palkka koskaan riitä hänen toivomaansa elintasoon. Jatkuvasti myös vertailee itseään muihin, joten siinäpä se ongelman ydin onkin.

Vierailija
127/134 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä jos pienipalkkaiset valittaisivat, mutta yleensä se valittaja on keskituloinen. Sitä valitusta ihmettelen, varsinkin jos on pariskunta kyseessä ja kumpikin hankkii 2500, ei vaan tunnu riittävän.

Eikö 2500e ole juuri pienipalkkainen?

Ei. Mun brutto noin 1700, minä olen pienipalkkainen.

Olisin Kroisos jos jäisi 2000 nettona kuussa!

Vierailija
128/134 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ihmetyttää että miksi käy töissä, jos tulot on niin pienet ja kitisee asiasta?

Kyllähän jokainen suomalainen tietää että ei tiettyjä töitä kannata suomalaisen tehdä. Ne on muualta tulleiden hommia, ne kaikki likaisimmat työt.

Miksi ei jää vaan työttömäksi. Meillä on ihan kohtuu hyvät tuet.

Onko sielä töissä sittenkin kivaa, mutta palkka on vaan liian matala.

Siis ihmetyttää se kitinä ja sitten kuitenkin meillä voisi jäädä muiden elätettäväksi ja se on turvattu ja hyväksytty tapa. Muualta tulleet tekee työt joka tapauksessa vieläkin halvemmalla.

???? Ei ärsytä vaan ihmetyttää????

Vierailija
129/134 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ei selvästikään ole liian pienet palkat vaan liian suuret tuet.

Niin kauan kun työttömyys on tällä tasolla ja pätkätyöt edustaa enemmistöä työmaailmassa nollatunteineen, niin ei ne tuet ole silloin ongelma.

Lähinnä ongelma on jos joutuu työttömäksi ja jää pienille tuille.

Tuet on nyt jo liian pienet että niillä selviäisi.

Palkkojen pienuus on valitettava tosiasia. Pelkästään pieni palkka ei monillekaan ole valituksen aihe.

Sairaanhoitajilta on kuultu, että työssä pitää tehdä jopa neljän ihmisen edestä töitä ja laatu kärsii. Myöskään taukoja ei kerkeä pitämään ja väsyy.

Onhan meillä myös vanhusten hoidossa tapahtunut heitteillejättöjä tämän vuoksi.

Tilanne on kaaoottinen. Suurimpia narinan aiheita ei suonkaan ole alhainen palkka, vaan työolot.

Työolot ovat karmeita. Myös työpaikkojen ulkoasu repsottaa ja näyttää ihan hajonneen Neuvostoliiton jäänteiltä.

Moni terveyskeskusksin on kuin muistokortti 80-luvulta. Taitaa olla viimeksi ulkoasuakin kunnostettu sitten neljäkymmentävuotta sitten.

Mitä haittaa on ettei töitä ole kaikille kun ihmisten määrä pitää muutenkin saada pienemmäksi.

Ei tarvitse sen jälkeen maksaa enää liikaa tukia ja palkat saadaan korkeammiksi kun kilpailua tekijöistä eikä paikoista.

Eiku niin sitten otetaan ulkomailta. Eli parasta vain meidänkin lisääntyä liikaa..

Vierailija
130/134 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies valittaa ja pienestä palkasta, kun ennen it-kuplan puhkeamista työskenteli alalla ja palkat oli tosiaan hyvät. Noksun kaaduttua ja pitkän työttömyyden jälkeen sai vihdoin töitä "vain" 3,5 tonnin palkalla. Välillä valittaa, mutta sanon aina, että mitä turhaa valittaa ja kuluttaa energiaa tuollaisen miettimiseen, kun elämä on hyvää pienemmälläkin palkalla, ei ole velkaa ja säästöjä kertynyt enemmänkin vuosien aikana. Ei tarvii murehtia, mistä saa rahaa ruokaan ja muuhun pakolliseen. Ja varaa on ostella ja harrastaa. Itse en ole keskaan päässyt kuin lähelle 3 tonnin kk-palkkaa, mutta kyllä se riittää, yhteisillä tuloilla saadaan kuitenkin ihan hyvä elintaso, vaikka minäkin olen tällä hetkellä vaihteeksi taas työtön. Mutta elämä on valintoja, ei meillä tarvitse olla aina uusinta mallia olevaa kallista autoa. Kannatta ennemmin elää elämää kuin miettiä turhaa tulojen suuruutta, jos kuitenkin ne rahat riittää vähintään perusasioihin. Minusta on kurjaa, että niin moni tekee kokoaikatyötä ja silti joutuu hakemaan esim. asumistukea. Joillakin ei ole työttömyyden tai sairauden takia riittävästi rahaa edes ruokaan. Suomessa ei pitäisi olla näin.

Vierailija
131/134 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä vaihtaisi hommia, jos vain keksisi jonkin homman johon vaihtaa. Mutta minulle oli tarpeeksi vaikeaa keksiä edes yksi työ, jota edes jotenkin voisin kuvitella tekeväni. Ja se työ sattuu olemaan huonosti palkattua.

Vierailija
132/134 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jonkun muun valitukset omista asioistaan ärsyttävät, niin kannattaa miettiä miksi oikeastaan ärsyyntyy sellaisesta. Jokin syyhän siihen on, eikä syy varmasti ole se, että toinen on vain tyhmä ja valittaa turhasta.

Vierailija
133/134 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä firmassa suurin palkasta valittaja oli firman eniten tienaava tyyppi (toimarin jälkeen). 

Vierailija
134/134 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettona 2300e+2400e ja joka kuu pitää olla tarkkana rahan kanssa. Syödään kyllä laadukasta ruokaa, lapsilla suht kalliit harrastukset, vaatteita ostetaan jos tarvitaan. Kaikki saadaan maksettua ajallaan. Mutta mitään ylimääräistä ei pysty säästämättä ostamaan.

Meillä on nettona 1300+2100 ja meillä on varaa 3 lapseen, 2 autoon, koiraan ja uuteen omakotitaloon josta lainaa 230 000€ kummankaan meidän palkkaa ei ole 15€. Ihmettelen ihmisten kallista elämäntyyliä jossa lapsellekkin lasketaan sellainen hinta yli 10 000€ vuodelle ettei kenelläkään olisi vara.