Ärsyttääkö muitakin kun joku valittaa huonosta palkasta?
Mulla on tuttavapiirissä muutamia henkilöitä ketkä aika ajoin jaksavat muistuttaa / valittaa siitä kuinka huono palkka heillä on. Vaikka heillä oikeasti onkin pieni palkka, niin mielestä se on vähän rasittavaa valittaa siitä
Kenellekään fiksulle ihmiselle ei pitäisi tulla yllätyksenä se mikä on opiskelemansa alan palkkataso. Huono palkka monilla aloilla nyt vaan heijastaa niitä omia päätöksiä mitä on tehnyt kun on lähtenyt opiskelemaan jotakin. Eikö niin?
Eli seuraavan kerran kuin valitat palkastasi, niin muista että se on ammatinvalinta kysymys. Jos alasi palkkaus ei miellytä, niin vaihda hommia. Siitä on turha purnata
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ärsytä jos pienipalkkaiset valittaisivat, mutta yleensä se valittaja on keskituloinen. Sitä valitusta ihmettelen, varsinkin jos on pariskunta kyseessä ja kumpikin hankkii 2500, ei vaan tunnu riittävän.
Eikö 2500e ole juuri pienipalkkainen?
Ei, vaan keskituloinen.
Keskipalkka 2019 3386e/kk. Siten 2500e on kyllä pienipalkkainen ammatti
Eiköhän tuossa puhuttu siitä, että joku sai 2500 käteen. Ei kukaan puhu bruttopalkasta.
Jostain syystä Suomessa puhutaan yleensä bruttopalkasta, vaikka eihän se kerro mitään, koska siitä saa vähentää vähintään viidesosan, että tietää suunnilleen oikean luvun. Itse puhun nettopalkasta, eli tuntipalkkani on 10,36 euroa ja tästähän tulee kuukaudessa reilut 1600 euroa. Veroa tuosta on imetty yli 500 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ärsytä jos pienipalkkaiset valittaisivat, mutta yleensä se valittaja on keskituloinen. Sitä valitusta ihmettelen, varsinkin jos on pariskunta kyseessä ja kumpikin hankkii 2500, ei vaan tunnu riittävän.
No nuohan on helvetin pieniä summia ja on aihettakin valittaa. Ei oikeasti 2500/kk riitä mihinkään nyky-Suomessa!
"Mihinkään".
Ei se ehkä riitä lämmittämään tätä palloa turhalla matkustelulla yhtä paljon kuin isompi palkka.
Itse saan opiskelijana tukia 570e ja vuokra on 500e.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi joku tarkoituksella hakeutuu pienipalkkaiselle alalle yleensä vieläpä julkiselle sektorille ja alkaa sitten kitistä palkastaan. Hakeutukaa yksityissektorille "miesten" hommiin!
Olen yksityisellä puolella näissä "miesten hommissa", eli polttoleikkaan ja happipeitsaan ulkona isoa teräsromua pienemmiksi paloiksi sulatusta varten ja nettoan tästä reilun 1600 euroa kuukaudessa. Onko tämä mielestäsi suuri palkka?
Ei. Ei ne kehtaa mulle valittaa 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi joku tarkoituksella hakeutuu pienipalkkaiselle alalle yleensä vieläpä julkiselle sektorille ja alkaa sitten kitistä palkastaan. Hakeutukaa yksityissektorille "miesten" hommiin!
Olen yksityisellä puolella näissä "miesten hommissa", eli polttoleikkaan ja happipeitsaan ulkona isoa teräsromua pienemmiksi paloiksi sulatusta varten ja nettoan tästä reilun 1600 euroa kuukaudessa. Onko tämä mielestäsi suuri palkka?
Menet suunnittelemaan niitä automaatiojärjestelmiä.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulunkäynnin pilannut tarkaavaisuushäiriö olikin varmaan oma valintani?
Ymmärrän oikeasti että tuo on tuonut sulle lisähaasteita, mutta nyt kun diagnoosi on kunnossa (ja mahdollisesti saanut lääkitystä) niin mikä nyt estää esim. menemästä iltalukioon ja sieltä amk:hon/yliopistoon ja sitä kautta hankkia joku hyvä/ok duuni?
Toki asiat eivät ole noin yksinkertaisia, mutta jos sulla on diagnosoitu tarkkaavaisuushäiriö niin kai se on hoidettukin? Niin silloin mikä estää nyt aikuisena yrittämästä uudelleen?
Riippuu paljon paikkakunnastakin, että otetaanko henkilöä edes tutkimuksiin, hoitamisesta puhumattakaan. Joillakin lääkäreillä on sellainen asenne, että tuo (asiakas) haluaa vain sekoittaa päätään niillä lääkkeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkäainen palkka itselläsi on ap? Kysyn siksi, koska se saisi asian jotenkin kontekstiin.
Nyt ei ollut kyse siitä paljonko minä tienaan, vaan siitä että kukaan ei jaksa kuunnella sitä että joku valittaa pienestä palkasta. Itsehän me kaikki ollaan valittu mitä opiskellaan ja mihin hakeudutaan töihin, joten pulinat pois jos ei oman alan palkkaus miellytä
Sama ulina jatkuu sitten, kun jäävät eläkkeelle. Mulla on niiiiiiiiiiiiiiiiin pieni eläke. Kannattaisi kuitenkin jo ajoissa ottaa selvää, miten eläke lasketaan. Eläke karttuu tehtyjen työvuosien ja työstä saatujen ansioitten mukaan (tietty laskukaava sitä varten). Jos on saanut pientä palkkaa, ei voi olettaa saavansa suurta eläkettä. Palkan ja siten eläkkeen määrä riippuu tietysti koulutuksesta, vastuusta, vaatimuksista, osaamisesta, motivaatiosta jne. jne. Esim. aivokirurgi saa varmasti isomman eläkkeen kuin vaikkapa postinjakaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle jää käteen verojen jälkeen 2005 e ja miehelle 2300 euroa. Joka kuukausi jää säästöön rahaa 300-500 euroa. Ollaan tarkkoja. Suunnitellaan tarkkaan ruokalistat. Viikolla syödään vaatimattomasti keittoja, kanasuikaleita ym. Aamupalaksi kaurapuuroa ja omenahilloa oman puun hedelmistä. Viikonloppuna syödään paremmin. Pullaa tai kakkua teen itse. Meillä ei polteta eikä käytetä alkoholia. Vaatteet ja kengät käytetään loppuun, mutta ostetaan aina uutena, siksi kun elämme aika vaatimattomasti. Harrastuksiin ei juurikaan käytetä rahaa, vaan etsitään ilmaisia kohteita. Kirjastoa käytetään paljon ja lenkkeilyä ja pallopelejä pihoilla. Minä ihmettelen aina, että mihin ihmiset sitä rahaa törsäävät.
Itse taas poltan vitutukseen ja juon. En kuitenkaan osta tupakkaa, vaan kerään sen maasta tumppeina. Poltan piipussa.
Alkoholia teen itse kotona vitutukseen.
Eli ei välttämättä teidänkäään kannata olla juomatta tai polttamatta.
Ei vituta, kun on rahaa tilillä.
Ei ärsytä. Se on oikeastaan vain keskustelua jossa päädytään perustuloon.
Perustulon pohdintaa lähinnä. Jos ei kannata perustuloa niin takulla voi ärsyttää.
Habitus paljastaa ja hampaat kirjoitti:
onneksi on lapsilisät kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä palvelusta olette valmiit maksamaan enemmän, jotta sen tuottajan palkkaa voidaan nostaa? Esim onko ok
- korottaa terveyskeskusmaksua jotta hoitajille saadaan lisää palkkaa
- nostaa päivähoitomaksuja jotta lastenhoitajien palkkaa voi nostaa
- kallistaa ruokaa kaupassa jotta myyjät ja siivoojat saavat lisää
- tuplata postimerkin hinta jotta postin kuljettajan palkkaa voidaan nostaa
- korottaa kunnallisveroa ja kiinteistöveroa jotta lumiaurakuskin palkkaa saadaan isommaksiVai mistä muusta olette valmiit maksamaan enemmän?
Olet hakoteillä.
Yritysten tulee tyytyä pienempiin voittoihin ja johdon ylisuuret palkat ja edut kohtuullistettava. Ei tarvita kymmenien tuhansien golf-osakkeita tai satojen eurojen lounaita muiden piikkiin.
Näinhän ei toki tule tapahtumaan, koska tilanne on näin, että se piirtää kellä on liitua.
Kerroin vain faktan, että näin se homma toimisi, jos ihminen ei olisi ahne olento.
Sinullekin kysymys että kuinka monta kymppitonnien palkkaa nauttivaa johtajaa kuvittelet normifirmassa olevan?
Toisekseen, ne voitot ovat rahaa joilla yritystä kehitetään, turvataan huonommat ajat, ja ylipäätään turvataan yrityksen toiminta. Jos yritys ei tuota voittoa, se lopetetaan eikä sitten kenelläkään ole töitä.
Miten pihalla ihmiset ovatkaan ihan perusasioista.
Otetaan esimerkkinä vaikka maatalous koronakriisin keväältä.
Meillähän maksellaan maatalouteen mittavia tukia että omavaraisuus säilyisi.
Eräänlaista sosialismia. Jopa firmoja pitää tukea ulkopuolelta käsin, kun ei kannata.
Yksi räikeä esimerkki on ettei näillä tuista huolimatta ole varaa palkata suomalaisia TES:sin hinnoilla töihin. Muualta pitää hakea kyseenalaista hyväksikäyttömateriaalia.
Tuskin hekään haluaisivat muualta epämääräistä oudonnäköistä väkeä. Se on vaan pakko että tulee toimeen.
Suomi on pullollaan yrityksiä jotka ovat konkurssin partaalla ja työnantajia jotka ovat työttömiäkin köyhempiä. Ei heillä ole yksinkertaisesti varaa edes työsuhdeautoon.
Kaikki on maksettu lainalla. Ne kulissit mitkä näkyy, ne on vaan silmänlumetta.
Suomessa yrittäjät on köyhempiä kuin työttömät. Ja siitä se kateus tulee.
Jos itketään alle 1500e kk palkkaa matalapalkka-alalla.
Kokeilkaapa yrittämistä. Se on kuukaudessa alempi kuin opintotuki ja lainalla elellään. Ei sillä alle opintotuen voitolla elätellä edes lapsia.
Tuo on totta. Kun katsoo työpaikkoja ulkoasun perusteella, niin näkyy selvästi ihan neukkulan meininkiä. Kaikki on ränsistynyt ihan kaupunkikuvasta lähtien. Yritystilojen ulkopuolta ei ole maalattu vuosiin tai pesty nokisaasteesta mitä moottoritie tuo tullessaan.
Meno on ihan kuin venäjällä pahimmillaan. Kaikki on rapistunut.
Köyhyys näkyy myös yrittäjien vaatetuksessa. Kengät on halvinta laatua.
Katson aina työhaastattelussa työantajan tai haastattelijan kenkiä. Niistä näkee heti.
Samoin autot pihassa.
Jos puitteet on kuten Suomessa yleensä on, se kertoo köyhyydestä ja heillä ei ole varaa maksaa edes palkkoja.
Suomessa todennäköisesti yli puolet yrityksistä on kannattamattomia.
Yrittäjät ovat helppoheikkejä. Ei heillä ole oikeasti varaa hädin tuskin edes yrityksen ylläpitoon.
Tämä on valitettava fakta siis jos maalaisjärjellä katselee ihan yleisilmettä.
Tietää ettei maalla ja yrityksellä mene hyvin, jos pankin ulkoasu on vuodelta jotain 1980.
Siis tämä on Suomessa hyvin yleistä. Näyttää niin naurettavan köyhältä kaikki, että ei se ihan asiakkaita houkuta sisään sellainen ulkoasu ja epäsiisteys mikä hönkyy varsinkin, kun astuu yritykseen sisään.
Silloin ymmärtää että miksi on tullut ilmaistyövoimaksi työharjoitteluun aikuisena ihmisenä.
Antamaan tekohengitystä näille köyhille yrittäjille.
Heidän pitäisi luovuttaa ja lopettaa. Kun on hävinnyt, niin se pitää tunnustaa.
Itse epäilyttää ihan pankitkin että millaisissa superveloissa ne ovat, kun eivät edes ulkoasua voi päivittää 40 vuotta eteenpäin. Ilmeisesti on pakko säästää kovalla kädellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle jää käteen verojen jälkeen 2005 e ja miehelle 2300 euroa. Joka kuukausi jää säästöön rahaa 300-500 euroa. Ollaan tarkkoja. Suunnitellaan tarkkaan ruokalistat. Viikolla syödään vaatimattomasti keittoja, kanasuikaleita ym. Aamupalaksi kaurapuuroa ja omenahilloa oman puun hedelmistä. Viikonloppuna syödään paremmin. Pullaa tai kakkua teen itse. Meillä ei polteta eikä käytetä alkoholia. Vaatteet ja kengät käytetään loppuun, mutta ostetaan aina uutena, siksi kun elämme aika vaatimattomasti. Harrastuksiin ei juurikaan käytetä rahaa, vaan etsitään ilmaisia kohteita. Kirjastoa käytetään paljon ja lenkkeilyä ja pallopelejä pihoilla. Minä ihmettelen aina, että mihin ihmiset sitä rahaa törsäävät.
Itse taas poltan vitutukseen ja juon. En kuitenkaan osta tupakkaa, vaan kerään sen maasta tumppeina. Poltan piipussa.
Alkoholia teen itse kotona vitutukseen.
Eli ei välttämättä teidänkäään kannata olla juomatta tai polttamatta.
Ei vituta, kun on rahaa tilillä.
Pointti oli ettei tupakasta välttämättä tarvitse maksaa tai alkoholistakaan.
Sehän on hyvä että sulla on rahaa tilillä. Voit ostaa sikaareja ja arvaa miten paljon minä arvostan sellaista herraa, joka jättää puolikkaan sikaarin jämäksi laitapuolenkulkijalle ja tumppaa sen siististi vaikka roskiksen päälle. Minä käyn noukkimassa sen ja kuivaan jos on märkä.
Kotona porisee sitten hyvät viinit ja ei alkoholista tarvitse maksaa. Sokeri on sikahalpaa ja hiivaa voi aina lisätä. Kallista shampanjahiivaa voi pitää vuosikausia elossa ja lisätä uudestaan.
Ei se alkoholi tai tupakka maksa nyky-yhteiskunnassa mitään, jos ihan vähän näkee vaivaa siinä ohessa kun kerää vaikka pantteja. Samalla voi kerätä röökit talteen.
Vierailija kirjoitti:
Habitus paljastaa ja hampaat kirjoitti:
onneksi on lapsilisät kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä palvelusta olette valmiit maksamaan enemmän, jotta sen tuottajan palkkaa voidaan nostaa? Esim onko ok
- korottaa terveyskeskusmaksua jotta hoitajille saadaan lisää palkkaa
- nostaa päivähoitomaksuja jotta lastenhoitajien palkkaa voi nostaa
- kallistaa ruokaa kaupassa jotta myyjät ja siivoojat saavat lisää
- tuplata postimerkin hinta jotta postin kuljettajan palkkaa voidaan nostaa
- korottaa kunnallisveroa ja kiinteistöveroa jotta lumiaurakuskin palkkaa saadaan isommaksiVai mistä muusta olette valmiit maksamaan enemmän?
Olet hakoteillä.
Yritysten tulee tyytyä pienempiin voittoihin ja johdon ylisuuret palkat ja edut kohtuullistettava. Ei tarvita kymmenien tuhansien golf-osakkeita tai satojen eurojen lounaita muiden piikkiin.
Näinhän ei toki tule tapahtumaan, koska tilanne on näin, että se piirtää kellä on liitua.
Kerroin vain faktan, että näin se homma toimisi, jos ihminen ei olisi ahne olento.
Sinullekin kysymys että kuinka monta kymppitonnien palkkaa nauttivaa johtajaa kuvittelet normifirmassa olevan?
Toisekseen, ne voitot ovat rahaa joilla yritystä kehitetään, turvataan huonommat ajat, ja ylipäätään turvataan yrityksen toiminta. Jos yritys ei tuota voittoa, se lopetetaan eikä sitten kenelläkään ole töitä.
Miten pihalla ihmiset ovatkaan ihan perusasioista.
Otetaan esimerkkinä vaikka maatalous koronakriisin keväältä.
Meillähän maksellaan maatalouteen mittavia tukia että omavaraisuus säilyisi.
Eräänlaista sosialismia. Jopa firmoja pitää tukea ulkopuolelta käsin, kun ei kannata.
Yksi räikeä esimerkki on ettei näillä tuista huolimatta ole varaa palkata suomalaisia TES:sin hinnoilla töihin. Muualta pitää hakea kyseenalaista hyväksikäyttömateriaalia.
Tuskin hekään haluaisivat muualta epämääräistä oudonnäköistä väkeä. Se on vaan pakko että tulee toimeen.
Suomi on pullollaan yrityksiä jotka ovat konkurssin partaalla ja työnantajia jotka ovat työttömiäkin köyhempiä. Ei heillä ole yksinkertaisesti varaa edes työsuhdeautoon.
Kaikki on maksettu lainalla. Ne kulissit mitkä näkyy, ne on vaan silmänlumetta.
Suomessa yrittäjät on köyhempiä kuin työttömät. Ja siitä se kateus tulee.
Jos itketään alle 1500e kk palkkaa matalapalkka-alalla.
Kokeilkaapa yrittämistä. Se on kuukaudessa alempi kuin opintotuki ja lainalla elellään. Ei sillä alle opintotuen voitolla elätellä edes lapsia.
Tuo on totta. Kun katsoo työpaikkoja ulkoasun perusteella, niin näkyy selvästi ihan neukkulan meininkiä. Kaikki on ränsistynyt ihan kaupunkikuvasta lähtien. Yritystilojen ulkopuolta ei ole maalattu vuosiin tai pesty nokisaasteesta mitä moottoritie tuo tullessaan.
Meno on ihan kuin venäjällä pahimmillaan. Kaikki on rapistunut.
Köyhyys näkyy myös yrittäjien vaatetuksessa. Kengät on halvinta laatua.
Katson aina työhaastattelussa työantajan tai haastattelijan kenkiä. Niistä näkee heti.
Samoin autot pihassa.
Jos puitteet on kuten Suomessa yleensä on, se kertoo köyhyydestä ja heillä ei ole varaa maksaa edes palkkoja.
Suomessa todennäköisesti yli puolet yrityksistä on kannattamattomia.
Yrittäjät ovat helppoheikkejä. Ei heillä ole oikeasti varaa hädin tuskin edes yrityksen ylläpitoon.
Tämä on valitettava fakta siis jos maalaisjärjellä katselee ihan yleisilmettä.
Tietää ettei maalla ja yrityksellä mene hyvin, jos pankin ulkoasu on vuodelta jotain 1980.
Siis tämä on Suomessa hyvin yleistä. Näyttää niin naurettavan köyhältä kaikki, että ei se ihan asiakkaita houkuta sisään sellainen ulkoasu ja epäsiisteys mikä hönkyy varsinkin, kun astuu yritykseen sisään.
Silloin ymmärtää että miksi on tullut ilmaistyövoimaksi työharjoitteluun aikuisena ihmisenä.
Antamaan tekohengitystä näille köyhille yrittäjille.
Heidän pitäisi luovuttaa ja lopettaa. Kun on hävinnyt, niin se pitää tunnustaa.
Itse epäilyttää ihan pankitkin että millaisissa superveloissa ne ovat, kun eivät edes ulkoasua voi päivittää 40 vuotta eteenpäin. Ilmeisesti on pakko säästää kovalla kädellä.
Tässä tämä tulikin.
Suurin osa valittajista ei tajua että koko maa on konkurssin partaalla ja yrittäjillä ei yksinkertaisesti ole varaa maksaa työntekijöille palkkojakaan. Ovat köyhiä kuin kirkonrotat. Se on ihan silmiinpistävästi nähtävissä pelkästään vaatetuksesta ja hammaskalustosta. Paskat autot löytyy ja isoja velkoja.
Ei tässä maassa turhaan keskustella aktiivimallista ja sen kaltaisesta kommunismista ihan oikealta laidalta.
Alkaa keinot olla vähissä ja hyvinvointiyhteiskunta on vaarassa luhistua.
Sitten on meitä joilla puolison kanssa tulot yhteensä 2000e. Hyvin pärjätään ja ei valiteta.
Meillä myös yksi kanssamme samaa ikäluokkaa oleva lähisukulainen jaksaa aina valittaa, kuinka epäoikeudenmukaista se on, että minä ja mieheni tienataan niin paljon paremmin kuin hän. No, silloin kun minä ja mieheni opiskelimme korkeakoulututkinnot ja teimme siinä sivussa matalapalkkaisia hanttihommia opintojen rahoittamiseksi, tämä sukulainen nautti elämästään reissaamalla ympäri maailmaa hankkimatta itselleen minkäänlaista koulutusta. Nyt sitten kun me olemme mieheni kanssa koulutusta vastaavassa työssä ja hän matalapalkkatöissä, on se vaan niin epäoikeudenmukaista. Ei ole ilmaisia lounaita, hyvän palkan eteen on usein tehtävä töitä.
Itse valitan jatkuvasti siitä miksi kotihoidontuki on niin pieni. Minua suunnattomasti järkyttää se että yhteiskunta on rakennettu niin että lapsiperheet joutuvat leipäjonoon ja toimeentulotuen piiriin siksi ettei miehen palkalla enää elä, vaan talouden pyörittämiseen tarvitaan kahden palkka.
Olen ikuisesti katkeroitunut tuosta ja valitan siitä vielä haudassakin. Omat läheiseni ovat varmasti osansa jo kuulleet mutta jokainen valitkoon seuransa missä viihtyy.
Vierailija kirjoitti:
Itse valitan jatkuvasti siitä miksi kotihoidontuki on niin pieni. Minua suunnattomasti järkyttää se että yhteiskunta on rakennettu niin että lapsiperheet joutuvat leipäjonoon ja toimeentulotuen piiriin siksi ettei miehen palkalla enää elä, vaan talouden pyörittämiseen tarvitaan kahden palkka.
Olen ikuisesti katkeroitunut tuosta ja valitan siitä vielä haudassakin. Omat läheiseni ovat varmasti osansa jo kuulleet mutta jokainen valitkoon seuransa missä viihtyy.
Itse kyllä elättäisin omat lapseni omilla ja puolison rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi muiden pitäisi maksaa sinulle omien lasten hoitamisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö 2500e ole juuri pienipalkkainen?
Ei, vaan keskituloinen.
Keskipalkka 2019 3386e/kk. Siten 2500e on kyllä pienipalkkainen ammatti
Eiköhän tuossa puhuttu siitä, että joku sai 2500 käteen. Ei kukaan puhu bruttopalkasta.
Mitä hiton järkeä on puhua nettopalkasta? Mitä ketään kiinnostaa oletko sinä sijoittanut ensiasuntoosi vai sielunhoidolliseen kymmenykseesi? Bruttopalkka on ainoa vertailtava luku.
Vierailija kirjoitti:
Meillä myös yksi kanssamme samaa ikäluokkaa oleva lähisukulainen jaksaa aina valittaa, kuinka epäoikeudenmukaista se on, että minä ja mieheni tienataan niin paljon paremmin kuin hän. No, silloin kun minä ja mieheni opiskelimme korkeakoulututkinnot ja teimme siinä sivussa matalapalkkaisia hanttihommia opintojen rahoittamiseksi, tämä sukulainen nautti elämästään reissaamalla ympäri maailmaa hankkimatta itselleen minkäänlaista koulutusta. Nyt sitten kun me olemme mieheni kanssa koulutusta vastaavassa työssä ja hän matalapalkkatöissä, on se vaan niin epäoikeudenmukaista. Ei ole ilmaisia lounaita, hyvän palkan eteen on usein tehtävä töitä.
En tiedä tuosta mitä kirjoitat mutta sen perusteella tulee mieleen että sinä olet kuitenkin kusipäisempi luonne kuin tuo lähisukulainen.
Sen vain tietää jotenkin että sinussa on vittumaisuutta. Sellaista ällöttävää energiaa. Sen voi aistia tekstistä suoraan silmiin nautittuna :I
Ja miksi ei valinnut uutta alaa myös palkkauksen mukaan? Etenkin kun alansa valitsee aikuisena, vs 16v teininä, on siitä valinnasta itsellä vastuu.