Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksikää työpaikka introvertille

Vierailija
27.01.2014 |

Ja jossain määrin epäsosiaaliselle ihmiselle...Olen ahkera ja tunnollinen työntekijä. Joitakin vuosia olen ollut nyt hoitoalalla töissä, mutta jotenkin se jatkuvasti erilaisten ihmisten kohtaaminen ja sosiaalisena oleminen ja ihan jo pelkästään jatkuva puhuminenkin rassaa.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välinehuoltaja sairaalassa

Vierailija
42/57 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa kun tuntuu että yltiösosiaalisuus on tärkein ominaisuus nykyisessä työelämässä. Sillä ei ole paljoa väliä mitä osaat, ainoastaan se ratkaisee että olet "hyvä tyyppi", eli olet koko ajan höpöttämässä niitä näitä. Muutoin voi olla vaarana että joutuu yt-neuvotteluiden tuloksena pellolle koska ei ollut "hyvä tyyppi." :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen introvertti. Olen hammashoitaja. Potilaalle ei tarvitse sanoa kuin päivää ja näkemiin. Suu täynnä instrumentteja ja pumpulirullia ei voi paljon jutella. Olen viihtynyt työssäni. En jaksaisi hommaa missä pitää koko ajan jutella, viihdyttää ja pitää seuraa.

Vierailija
44/57 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti puuseppä. Nyt työtön mutta pyrin jatkossakin suunnittelu- prototyyppi- ja kokoonpanohommiin.

Vierailija
45/57 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa vielä... suuhygienisti on toinen mitä olen itse ajatellut, joka olisi vähän edes lähellä "omaa alaa" ja suunnilleen sama palkka. Toisaalta en tiedä oikein millaista työ käytännössä on, ja olisiko niitä töitä sitten tarjolla.

Tuo on totta, että kun työpaikkailmoituksiakin lukee, niin tuntuu siltä että haetaan vain erinomaiset sosiaaliset, ryhmätyöskentely- ja asiakaspalvelutaidot omaavia tyyppejä.

Vierailija
46/57 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastohoitaja

Vierailija
47/57 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse introvertti ja suuhygienisti. Asiakkaalle tarvitsee kyllä antaa kotiohjeita suullisesti. Mutta siihen tottuu. Töitä kyllä on tarjolla tulevaisuudessa koko ajan.

Vierailija
48/57 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuhygienisteille on kyllä töitä, jos vaan on valmis tekemään niitä muualla kuin opiskelupaikkakunnalla. Introverttius tuskin haittaa, mutta sellainen ystävällinen suhtautuminen ihmisiin olisi hyväksi, koska hammashoito on niin monille ihmisille pelon kohde.

Noin muuten ei introverteille oikein ole työpaikkoja nykymaailmassa. Melkein alalla kuin alalla on tuurista kiinni, että saisiko jalan jonnekin oven väliin, ja niissäkin työpaikoissa, joissa osaaminen ei ole kiinni sosiaalisuudesta, purskuttavat usein ne, jotka ovat ulospäinsuuntautuneita. Jos aivoja riittää, niin joidenkin alojen insinööreille on vielä kysyntää. Tutkijantöitäkin on, mutta niissä kyllä korostuu tuo suhdetoiminta nykypäivänä aika paljon. Sosiaalityö olisi yksi juttu, tekisi vähän aikaa opintoja ja sitten hautautuisi etuuskäsittelyn pariin, pelkkiä papereita pyörittelemään.

Vierailija
49/57 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastoalalla työpaikat on kyllä kiven alla, ite oon kirjastoon(kin) kouluttautunut, mutta töihin ei ole ollut sille alalle asiaa. Vähissä nuo introvertin hommat (ainakin ne, joissa tekijöistä on pulaa) tuntuu olevan. Itsekin olisin vinkin saantipuolella.

Vierailija
50/57 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasin mainitsema tutkijan työ on nykyään vähemmän kammiossa puurtamista. Kilpailu rahoituksesta ja työpaikoista on kova, toimeentulo edellyttää jatkuvaa itsensä ja aiheensa markkinointia, esiintyminen kaikenlaisilla foorumeilla ja verkostojen rakentaminen ovat keskeinen osa työtä. Ei siis välttämättä introvertin hommaa, vaikka toki ei joudu samalla tavalla jatkuvasti olemaan vieraiden ihmisten kanssa tekemisissä kuin jossain asiakaspalvelutyössä.

Vierailija
51/57 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 21:47"]

Kirjastohoitaja

[/quote]

Asiakkaita, ja heidän tiedontarpeen täyttämistä jatkuvalla syötöllä, ei käy introvertille! Outo käsitys, joka vain elää.

Vierailija
52/57 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introverttejä ei ilmeisesti tarvita tässä maailmassa... :(

Vierailija
53/57 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 21:47"]Kirjastohoitaja

[/quote]

Ei missään tapauksessa! Kirjastonhoitaja työ sisältää kaikissa kirjastoissa, joissa olen ollut töissä päivittäisen asiakaspalvelun lisäksi esiintymistä ja opetusta ryhmille melkein viikoittain. Lisäksi tavallisesti monta kertaa päivässä täytyy käydä huomauttamassa asiakkaille mökäämisestä tai muusta häiritsevästä käytöksestä.

Asiakkaissa yleisissä kirjastoissa on paljon seurankipeitä vanhuksia, mt-ongelmaisia ja muita jotka mielellään jaarittelisivat kanssasi vaikka koko päivän.

Jos olet kiinnostunut opettajan, kassan, päihde-, mielenterveys ja nuorisotyöntekijän sekä mm. järjestyksenvalvojan työstä, sitten ehkä suosittelen työtä kirjastossa.

T: introvertti kirjastonhoitaja, joka kyllä tykkää työstään mutta joutuu venymään siinä koko ajan sosiaalisuutensa äärirajoille (noi muut tädit täällä eivät muuten ole kaltaisiani hissukoita, vaan rempseitä ja remakasti nauravia, paljon ja kovaa puhuvia)

Vierailija
54/57 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän hyvälle ja tehokkaalle kääntäjälle töitä löytyy :) Kotona töitä tekevän kääntäjän työ on introvertin unelma.

Vierailija
55/57 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma käsitys mielestäni suuhygienistin työstä monella :D Itse olen introvertti shg ja työ yhtä helvettiä monesti kun vaaditaan hirvittävän aurinkoista persoonaa.

Vierailija
56/57 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon introvertti ja oon kassalla töissä. Onhan siinä tullut semmonen oma tyyli, ihmisiä toki näkee paljon ja pitää jotain puhuakin. En kyllä tykkää ruveta juttelemaan, mutta ne työhön liittyvät asiat kyllä menee normaalisti. Ei todellakaan unelma työ. Eli en suosittele. Mieluummin joku yksinäinen toimistotyö, mitä saa tehdä rauhassa itsenäisesti.

Vierailija
57/57 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen introvertti, työskentelen ohjaajana psykogeriatrisella osastolla määrä-aikaisessa työsuhteessa, joka onneksi loppuu pian. On aivan järkyttävää joutua työvuoron ajan olemaan sosiaalinen sekä olla tavoitettavissa koko ajan. Olen niin väsynyt kotiin tullessani, että pääni on aivan sumea. Vihaan ajatustakin työvuoroni alkamisesta. En tiedä, miksi tilanne on mennyt tähän, koska opiskellessani alalle,rakastin työtäni. Nykyisin vihaan alaani.