Minulla on ex-mieheltäni saama sukunimi, nyt uusiin naimisiin...
Eli koska haluan säilyttää saman nimen lapseni kanssa, mutta kuitenkin "kunnioittaa" tulevaa miestäni ottamalla myös hänen sukunimensä, niin voinko yhdistää sen vain tähän nykyiseen sukunimeeni, vaikka se ei olekaan tyttönimeni?
Kommentit (24)
Nimiasialla taatu suosio av:lla.
Kyllä ne lapset ovat edelleen omia lapsia, vaikka sukunimen vaihtaisi, joko omaan nimeensä tai sitten uuden miehen nimeen.
Mutta kyllä ne on pienimpiä ongelmia, jos säilyttää miehelta saadun nimen ja ottaa uuden miehen nimen.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 14:48"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 14:39"]
Kun eroat vielä tuostakin ja lähdet kolmannella kierrokselle, nimirumba alkaa muuttua jännittäväksi :)
[/quote]
No tuskin lähden... Minulla ei olisi muuten mitään tarvetta mennä uusiin naimisiin, mutta jos saamme lapsia, kuten toivomme, toivoisin että syntyisivät avioliittoon, lisäksi haluaisin että heillä olisi kanssani edes osittain sama sukunimi. Mutta esikoisen kanssa haluan joka tapauksessa pitää yhteisen nimen, hän on jo ihan tarpeeksi "ulkopuolinen" avioerolapsena. Lisäksi ex-mieheni nimi on todella kaunis ja harvinainen, aikoinaan otin sen vastaan riemusta kiljuen. :)
Ap
[/quote]
Itse kasvoin koko lapsuuteni perheessä jossa olin ainoa sukunimeni edustaja. Äitini siis otti uuden miehensä sukunimen ja heidän yhteinen lapsi siis myös sai tuon sukunimen. Ei se mua yhtään "ulkopuoliseksi" tehnyt...
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 15:56"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 14:48"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 14:39"]
Kun eroat vielä tuostakin ja lähdet kolmannella kierrokselle, nimirumba alkaa muuttua jännittäväksi :)
[/quote]
No tuskin lähden... Minulla ei olisi muuten mitään tarvetta mennä uusiin naimisiin, mutta jos saamme lapsia, kuten toivomme, toivoisin että syntyisivät avioliittoon, lisäksi haluaisin että heillä olisi kanssani edes osittain sama sukunimi. Mutta esikoisen kanssa haluan joka tapauksessa pitää yhteisen nimen, hän on jo ihan tarpeeksi "ulkopuolinen" avioerolapsena. Lisäksi ex-mieheni nimi on todella kaunis ja harvinainen, aikoinaan otin sen vastaan riemusta kiljuen. :)
Ap
[/quote]
Itse kasvoin koko lapsuuteni perheessä jossa olin ainoa sukunimeni edustaja. Äitini siis otti uuden miehensä sukunimen ja heidän yhteinen lapsi siis myös sai tuon sukunimen. Ei se mua yhtään "ulkopuoliseksi" tehnyt...
[/quote]
Mutta luopuiko äitisi siis siitä nimestä, joka sinullakin oli, vai oliko alunperinkin ollut eriniminen kanssasi? Itse en kyllä hevillä vaihtaisi itseäni erinimiseksi lapseni kanssa, vaikka kuinka ex-miehen nimi olisikin.
Kyllä voit. Ja tämä on varma tieto.