Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen mielestä mun pitäis laihduttaa ennen raskaaksi tulemista

Vierailija
24.07.2006 |

Olen 165 senttiä pitkä ja painan noin 68 kiloa eli olen vähän ylipainoinen. Olen nuori ja ihan hyväkuntoinen.

Mun mies on jostain nyt lukenut siitä raskausdiabeteksestä eikä suostu yrittämään lasta mun kanssa ennen kuin olen " tarpeeksi normaalipainoinen" . Ja mies ei edes suostu määrittelemään, mikä on tarpeeksi normaalipainoinen.

Ollaan oltu kolmisen vuotta yhdessä ja koko ajan olen ollut tämän painoinen. Mitään puhetta ei ennen ole mun painosta ollut.

Tiedän, että raskausdiabetes on vakava asia, mutta onko se nyt näin vakava asia? Pitääkö mun oikeasti laihduttaa ja kuinka paljon?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä meni polvet lopullisesti kun ylipainon lisäksi tuli vielä raskauspainoa. Ei ole kivaa olla alta kolmikymppisenä polvivammainen. Vaikeuttaa ihan uskomattoman paljon liikkumista ja olo on kuin vanhuksella. :-(

Vierailija
2/28 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin (suhteessa pituuteen) jokseenkin saman kokoinen ennen raskautta ja laihdutin viitisen kiloa. Tein sen ihan sen takia että olisin muuten ahdistunut ihan kamalasti niistä raskauden aikana normaalisti kertyvistä kiloista. En koskaan edes ajatellut että tuo diabetes olisi niin riski minulle...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sun paino ei varmasti merkittävästi edes nouse raskausaikana. Raskausdiabetesriskiin vaikuttaa aina myös perimä. Onko sun suvussa sydän-ja verisuonitauteja? Miehelläs saattaa tämä olla vain tekosyy, jos et ole innokas laihduttamaan, niin sais lykätä lastentekoa vielä??

Vierailija
4/28 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ET sinä nyt niin ylipainoinen ole! Mielestäni voit yrittää lasta tuonkin painoisena Minä olin tuon painoinen, kun aloin odottamaan. Viimeisilläni painoin 73 kiloa. Viikon päästä synnytyksestä 66 kg ja nyt puoli vuotta myöhemmin 57 kiloa.

Vierailija
5/28 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

6

Vierailija
6/28 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne sokerirasituskokeeseen.

Vierailija
7/28 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on ääliö, jos käskee sinun laihduttamaan. Ja niin olet kyllä sinäkin, jos sellaista harkitset.

Vierailija
8/28 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa miehesi käyttää raskautta nyt tekosyynä laihduttamiseen... Sulla on painoindeksi siellä normaalin yläreunoilla , vähän vajaa 25. Normaali painoindeksi on 20-25.

Vierailija
9/28 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

niin sun paino ei varmasti merkittävästi edes nouse raskausaikana. Raskausdiabetesriskiin vaikuttaa aina myös perimä. Onko sun suvussa sydän-ja verisuonitauteja? Miehelläs saattaa tämä olla vain tekosyy, jos et ole innokas laihduttamaan, niin sais lykätä lastentekoa vielä??

Olen aina ollut hieman pyöreä tai oikeastaan opiskeluaikoina tuli noin viisi kiloa ylimääräistä. Ainoa paheeni taitaa olla jäätelö, jota menee useamman kerran viikossa varsinkin kesällä.

Suvussa ei ole sydän- eikä verisuonitauteja enkä tiedä kenenkään sairastuneen raskausdiabetekseen, mutta voihan olla, etten vaan tiedä niistä.

Mun äiti ja sisko on potenut kamalaa raskauspahoinvointia jokaisessa raskaudessa ja ovat joutuneet sairaalaan tiputukseen. Käsittääkseni sekin on perinnöllistä. Äidilläni ja siskollani ei ole siten paino noussut raskauden aikana juurikaan.

ap

Vierailija
10/28 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies taas sanoi ettei voida hankkia lasta kun en osaa hoitaa kotia... minä tietysti nöyränä tyttönä opettelin. Kun halusin toista, hän sanoi että kun ei meillä ole varaa toiseen. Meillä kyllä olisi ollut.

Verukkeita. Mies ei halua lasta.

Vierailija
11/28 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet normaalipainon ylärajalla. Sinulla ei ole mitenkään suurempaa riskiä saada raskausajan diabetestä kuin kellään muullakaan.

Onkohan miehesi vielä valmis saamaan lapsia? Keksii kaikenlaisia tekosyitä, että saa vielä miettiä asiaa?

Vierailija
12/28 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitat 158/61.

Vierailija
13/28 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö itse todellakaan tiedä olevasi normaalipainoinen? Tai no, ei sitä voi ihmetelläkään, kun jatkuvasti ympäristö kannustaa olemaan lähempänä sitä alipainoisuutta.

Vierailija
14/28 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Etkö itse todellakaan tiedä olevasi normaalipainoinen? Tai no, ei sitä voi ihmetelläkään, kun jatkuvasti ympäristö kannustaa olemaan lähempänä sitä alipainoisuutta.

Mutta yksilöllisyyskin vaikuttaa. Minäkin olen tuon taulukon mukaan ihan täysin normaalipainoinen kun olen 170 cm pitkä ja painan 71 kg, mutta silti minulle yksilönä se on aivan liikaa. Olen niin siro luustoltani että itsellä ei tahdo nivelet kestää ja tällä painolla jopa näytänkin ylipainoiselta. Sairaus on lihottanut, normaalipainoni aiemmin oli 56-58 kg.

Vierailija
15/28 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onkohan miehesi vielä valmis saamaan lapsia? Keksii kaikenlaisia tekosyitä, että saa vielä miettiä asiaa?

Se on vaan luonteeltaan tuollainen huolehtivainen... Olen sairastellut aika paljon koko meidän yhdessäoloajan, ollut kerran sairaalassa kuolemaa tekemässä ja kaikenlaista sellaista vakavampaakin. Nyt kuitenkin olen sen verran terve, että vauvaa uskaltaisi yrittää.

Kai mies sitten pelkää, että TAAS tulee jotain sairautta ja siksi yrittää saada mut laihtumaan. Etsin jostain tietoa raskaudiabeteksestä, niin eiköhän se usko, että voidaan yrittää.

ap

Vierailija
16/28 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähes samanpituinen, 159 cm ja tuon painoisena jo aika tuhdissa kunnossa. Sitä paitsi, painoindeksikaava on hieman lempeä meille lyhyille, samalla tavalla kuin se on ankara pitkille ihmisille. Siksi esim. pitkän ihmisen painoindeksi 21 ei ole ihan sama kuin lyhyen 21.

Vierailija
17/28 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen urheilija 162cm ja painan 65kiloa ja olen huippukunnossa ja myös näytän siltä!

Vierailija
18/28 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut raskausdiebeettestä! Niin ja pituus 167

Vierailija
19/28 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pituutta 162cm.

Vierailija
20/28 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- 170 cm ja paino 65 g on hieman pyöreä jos paino on rasvaa (ei siis urheile 3 kertaa viikossa reippaasti tms. (MINÄ NYT)

- 170 cm ja paino 65 kg on laiha jos on himourheilija ja kroppa on lihasta. (MINÄ ENNEN LASTA KUN OLI AIKAA URHEILLA JATKUVASTI)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän