Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri suositteli citroenia, nyt auto hajoaa käsiin

Vierailija
27.01.2014 |

Huoh.. En tiedä itkeäkö vai nauraa? Ystävä suositteli ostamaan vuoden 2007 citroen c5:sta, jonka piti olla priimakunnossa. Auto on täysi susi, eikä liike tule vastaan korvauksissa. Onko citroen vain huono merkki?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isälläni on ollut uusia volkkareja, enimmäkseen Boraa ja kaikissa on ollut sähkövikoja. En silti väitä, että saksalaiset autot ovat paskoja, mutta ei se laatu tuohon hintaan ole mitenkään häikäisevä ollut...

Vierailija
42/64 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat ranskalaiset saa grilliltä!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehellä C5 vm. 2010.

Auto on tosi hyvännäköinen, kiva ajaa, hyvät penkit istua, hiljainen... mutta.

Voi helvetti, että on korjattu, eikä mitään pikkuvikoja sulakkeenvaihtoineen, ei. Paras kaikista oli, kun turbo laukesi. Auto kulki just ja just viittäkymppiä, että päästiin kotiin 400 km päästä. Voitte kuvitella, mitä sen vaihtaminen maksoi. Ja kuinka kauan sen vaihtaminen kesti, kun se tietenkin tilattiin jostain maailman ääristä.

Muutaman satasen korjauksia on ollut parhaina aikoina kuukausittain. Mutta nyt alkaa olla kaikki kuluvat osat vaihdettuina uusiin, joten ei sitä enää kannata vaihtaa.

Ei ikinä enää.

Vierailija
44/64 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä OLI tuon vuosimallin C5 ja hirveä kokemus. Jarrut jäätyi pakkasella niin, että niitä autoa ei saanut hievahtamaan ilman että sulatteli ne lämpöpuhaltimella.

Jos sää muuttui esim. pakkaselta lähelle nollaa, alkoi kaasuläppä jumittaa. Auto ei käynyt kaikilla sylintereillä. Jäi milloin millekin parkkipaikalle:( Lopulta vikamuisti täyttyi näistä häikistä ja auto ei käynnistynyt enää ollenkaan ennen kuin oli käyty autoliikkeessä tyhjentämässä ajotietokoneen vikamuisti.

HELVETILLINEN p**ka rottelo. Ei ikinä mulle sitikkaa enää.

Ja ap, jos se Tiina sanoi et sitikka on nii kiva ja punanen, niin sen perusteella ei vielä kannata autokauppoja tehdä. Ei pahalla.

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 00:35"]

Meilläkin sitikka vm -05 ja heittämällä meni läpi katsastuksesta. Ei ollu kuulemma mitään vikoja. :D

[/quote]

Vierailija
45/64 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
46/64 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun autonasentajamies on aina sanonut, että ranskalaiset on hyviä lautasella nakkien kera.. Mutta muuten, kierrä kaukaa ainakin autot! Niin paljon on käyny paskoja Relluja, Sitikoita ja Pösöjä huollossa ja korjattavana.. huh huh... Huoltoakaan ei ole helpoksi tehty, niin vaikeasti sijoiteltu kaikki siellä konepellin alla ja Pösöllä ainakin vielä omat erikoistyökalut, niin niitä sitten hankkia vielä..

Vierailija
47/64 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiasia, että ranskalainen auto on juuri niin huono, kuin sen mainekin. Auto on mukava ajaa ensimmäiset vuodet, 50tkm, mutta sitten viimeistään alkaa merkkivalot palaa viikoittain ja ongelmat kaatuu päälle. Katselkaapa autojen myynti-ilmoituksia. Kuinka paljon on 300-400tkm ajettuja ranskalaisia kaupan. Ei ole, ne on romuttamolla paalattuna. Jo tämä antaa kuvan, mikä ko. Autojen laatu on ollut tai on nyt. Ranskalaiset eivät pysty tehdä mitään normaalia toimivaa, vaan täytyy aina vähän tehdä erilaista, mikä ei sitten oikeasti toimi. 

Mitä sitten tilalle? Vag konsernin mukavia, mutta nykyään myös pikkuvikaisia. Japanilaisten pomminkestäviä, mutta mauttomia toyotia? Tai korealaisia..

Ja ei nykyään enään saa välttämättä kestävää edes rahalla, MB, BMW joissa myös saa helposti kalliit ongelmat, jos huonosti sattuu.

Nää mielipiteet nyt on vain tulleet n. Miljoonan kilometrin aikana eri autoilla Ja niitä itse korjaamalla.

Vierailija
48/64 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitikka on ihana ajaa, jos se toimii. Näin minulle sanottiin. Siispä ostin 20 vuotta sitten 100 000 km ajetun Volvon ja ajoin sillä 350 000 km, aina heittämällä katsastuksesta läpi. Kun siihen alkoi tulla pikkuvikoja, ostin samanalaisen, nyt 15 vuotiaan Volvon, jolla on ajettu 200 000 km, hintaan 4 000 euroa. Sillä uskon ajelevani seuraavat 20 vuotta, sillä nyt ajan 12 000 km vuodessa. Jos ostat vanhan, osta kestävä auto, uutta ostettaessa kestävyydellä ei ole väliä, kun vaihtaa aina takuuajan umpeuduttua.

Vierailija
49/64 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajanut vuosikausia työnantajan sitikalla ja pösöllä. Voi morjens, kyllä ovat surullisia autoja. Koko ajan jotain pientä ja isompaa vikaa. Viimeksi jäi pakkasilla sitikasta ovenkahva käteen! En ikinä ostaisi omilla rahoilla ranskalaista autoa. 

Oma autoni on Toyota eikä ole koskaan ollut ongelmia. 

Vierailija
50/64 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joissakin mersun sekä volvon malleissa käytetään renunmoottoria ja renuntekniikkaa?ONKO renu tullut paremmaksi autoksi vaikka on ranskalainen.

Vierailija
51/64 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas sitikka vm. 2002 joka ei suostu edes ruostumaan! Eikä sitä ole ruostekäsitelty millään lailla. Ei pilkkuakaan missään.

Kuluvia osia on siihen luonnollisesti vaihdettu: jarrut, pakoputkisto, jakohihna. Ei muuta. Ja kulkee vaan ja menee katsastuksista läpi heittämällä.

Olen ajatellut, että jos alkaa hajoomaan, niin saan ostaa uuden auton, mutta näillä näkymin en saa sitä uutta autoa sitten koskaan.

Samoja kokemuksia, vm.2003

Vierailija
52/64 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain sitikassa takalasin lämmitysvastukset oli laminoitu lasin ulkopuolelle, eli takalasia ei voinut skrapata takalasia ”:D”

Vierailija
53/64 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas sitikka vm. 2002 joka ei suostu edes ruostumaan! Eikä sitä ole ruostekäsitelty millään lailla. Ei pilkkuakaan missään.

Kuluvia osia on siihen luonnollisesti vaihdettu: jarrut, pakoputkisto, jakohihna. Ei muuta. Ja kulkee vaan ja menee katsastuksista läpi heittämällä.

Olen ajatellut, että jos alkaa hajoomaan, niin saan ostaa uuden auton, mutta näillä näkymin en saa sitä uutta autoa sitten koskaan.

Samoja kokemuksia, vm.2003

Missäköhän härvelissä pakoputkisto on kuluva osa?

Vierailija
54/64 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli BX uudesta yli 20 v. Lopulta hydrauliikka alkoi vuotaa ja olisi maksanut liikaa korjata siinä tilanteessa.

Vierailija
55/64 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 vuotta vanha citikka. Ei, en edes blondina en erehtyisi tuohon.

Vierailija
56/64 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri C5 oli suunnittelija Jacques Calvetin viime ponnistus ennen eläkkeelle jäämistä ja sitä valmistettiin vain kahdeksan vuoden ajan, koska se oli täydellisen epäonnistunut. Calvet on vastuussa juuri niistä Sitikan malleista, jotka tunnetaan kaikkein heikoimpina.

Kumpaa C5:tä tarkoitat, sitä pullukkaa vai tätä viimeiseksi hydecitikaksi jäänyttä?

Vierailija
57/64 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalaiset ovat parhaita...lautasella

Vierailija
58/64 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku automies sanoi kerran minulle että ranskalaiset ovat hyviä vain lautasella.

Vierailija
59/64 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli BX uudesta yli 20 v. Lopulta hydrauliikka alkoi vuotaa ja olisi maksanut liikaa korjata siinä tilanteessa.

Ja siis mitään normaalia kulumista kummempaa vikasumaa ei tuona aikana ollut.

Vierailija
60/64 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

C5:stä en tiedä, mutta autoista tietävänä miehenä ajan vain sitikalla ja pösöllä. Ehdottomasti järkevin valinta, koska ovat niin huonomaineisia autoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi