Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies tuli uskoon, eroko?

Vierailija
26.01.2014 |

Uskoon tulo tuli aivan yllättäin...sen jälkeen olemme etääntyneet toisistamme. Nyt ei saa enää kuunnella "maallista" musiikkia, joka päivä pitää rukoilla ym. Kaiken lisäksi Raamatun mukaan ei kuulemma saa mennä uudestaan naimisiin. Ja koska mies oli ennen minua jo kerran naimisissa, en olekaan enää hänen vaimonsa. Meillä on lapsia ja tilanne on vaikea (minulle). Lapset eivät tästä näytä kärsivän.

Mies sanoo, että ei halua erota vaan asuu lasten takia täällä niin kauan kunnes lapset ovat isoja.

Pitäisikö vaan erota vai odottaa vaan että hän tulee joskus "järkiinsä"?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä miestä rukoilemaan puolestasi, jotta löytäisit uskon elämääsi. Teillä voi olla paras elämä vielä edessä.

Vierailija
22/69 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 15:21"]http://www.kotipetripaavola.com/uskovauskomatonavioliitto.html

Taas vastaukset ja selkeetä uskoa.
[/quote]

Toi kyllä auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 18 vastaus on hyvä. Yritä saada mies käymään esim. jossain suuremmassa seurakunnassa, esim. helluntaiseurakunnassa ja puhumaan useammankin pastorin kanssa tilanteesta, jos joku on todella neuvonut häntä noin oudosti olemaan selibaatissa.

Helluntaiseurakunnissa on kyllä paljon uudelleen naimisiin menneitä ja saavat toki elää normaalia avioelämää.

Vierailija
24/69 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mies ei ainakaan paljon parjattuihin lestoihin oo liittynyt. Jehovia veikkaan minäkin.

Vierailija
25/69 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo tuo Raamatun mukaan eläminen kuulostaa niin rankalta touhulta että luulen että parempi on jos annat miehen opetella uutta elämäänsä yksin. Vanha testamentti ei vaan toimi nykymaailmassa, etenkään naiselle joka ei siihen usko.

Luin joskus kirjan jenkkimiehestä joka yritti vuoden verran elää Vanhan testamentin mukaan, enkä todellakaan lähtis mukaan ellemme olisi kumpikin mukana ihan leikki- ja testimielellä. Mutta tosissaan, ei ikinä.

Jos minun mieheni (tällä hetkellä agnostikko, minä taas aktiivinen kirkossa käyvä kristitty) jonain päivänä hurahtaisi kuin toiseksi ihmiseksi, antaisin hänelle tilaa löytää oman tiensä. Tuollaiseen äärimeininkiin en lähtisi, ei ole minun uskoni mukaista. Toista ei  voi velvoittaa mukaan oman elämänsä suuriin muutoksiin. Anna hänelle tilaa ja katso miten asia etenee pitemmällä aikavälillä. 

Vierailija
26/69 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtoikohan AP:n aloitus olla kumminkin pelkkä provo, kun ei kerro mikä srk on kyseessä. Miettii kait parhaillaan, että miten huijaisi lisää ja yrittää keksiä jotain nimeä minkä ilmoittais tänne.

Vierailija
27/69 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko olla niitä koivuniemeläisiä?

Vierailija
28/69 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon on tuollaista vääränlaista opetusta, ja juuri uskoon tulleet ovat hyvin herkässä tilassa ottamaan sen kaiken vastaan ilman minkäänlaista kritiikkiä, koska sitä omaa kokemusta ja itse hankittua tietoa asioista ei vielä ole. ajattelevat, että kaikki mitä joku suuri, pitkään uskossa ollut johtohahmo sanoo, on suunnilleen suoraa jumalan puhetta. sun pitäisi jotenkin saada heräteltyä miestä tutkimaan itsekin sitä raamattua, ja osallistumaan myös muihin tilaisuuksiin kuin tuon pienen seurakunnan.. ihan siksikin, että " jokaisen tulee itse koetella sana" = tutkia onko se mitä joku puhunut, oikeaa jumalan sanaa. - näin sanoo raamattu siis. 

Vierailija
29/69 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleeni lestadiolaisuus, näin ex sellaisena.

Vierailija
30/69 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

What!? Mihin uskonlahkoon hän on liittynyt? Itse ottaisin miehen seurakuntaan yhteyttä ja selittäisin jollekin lafkan auktoriteetille tilannetta, luulisi, että puhuisi miehelle järkeä - Ellei sitten koko seurakunta ole ihan sairas. Kannattaa googlailla myös uskontojen uhrit ry:n sivuja! Tsemppiä!

Vierailija
31/69 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti koko tilanne kuulostaa provolta, mutta valitettavasti on täyttä totta! Tälläistä ei voi oikeasti tapahtua ajattelin minäkin, ennen kuin se siis tapahtui.

ap

Vierailija
32/69 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex-ukko tuli uskoon ja muuttui aivan toiseksi ihmiseksi. En katellut kun puolisen vuotta ja häivyin. Aikaa on jo erosta 12 vuotta ja ei ole löytänyt ketään ... ja en ihmettele. 

Vierailija
33/69 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kirkko noudattaa Raamattua aivan sana sanalta. Pyysin miestä kysymään seurakunnan pastorilta neuvoa tähän tilanteeseen ja tälläisen neuvon hän sai. Ja uskoo tätä, koska he uskovat, että jos ei noudata raamattua joutuu helvettiin.

Olen myös itse yrittänyt etsiä raamatusta kohtia tätä vastaan, mutta miehen mielestä hänen kirkkonsa on se ainoa oikea. Aika avuton olo on...

ap

Vierailija
34/69 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa ukosta, ei hihhuleiden kanssa kannata aikaansa hukata.

Vierailija
35/69 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 21:27"]

Tämä kirkko noudattaa Raamattua aivan sana sanalta. Pyysin miestä kysymään seurakunnan pastorilta neuvoa tähän tilanteeseen ja tälläisen neuvon hän sai. Ja uskoo tätä, koska he uskovat, että jos ei noudata raamattua joutuu helvettiin.

Olen myös itse yrittänyt etsiä raamatusta kohtia tätä vastaan, mutta miehen mielestä hänen kirkkonsa on se ainoa oikea. Aika avuton olo on...

ap

[/quote]

Kirkko itsessään on jo Raamatun vastainen.

J-P

Vierailija
36/69 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä eroaisin heti, jos mies tulisi uskoon, vaikkei mitenkään vauhko olisikaan.

Vierailija
37/69 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hän on naimisissa ja hänen tulee rakastaa sinua vaimonaan. Kyllä Raamatussa lukee, ettei pidä mennä uudelleen naimisiin, mutta nyt kun hän on mennyt, niin kyllä hän naimisissa on ja väärin tekee, jos eroaa. Niin minä Raamattua tulkitsen.

t. uskis

Vierailija
38/69 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko vähän selventää? Tätä olen itsekin yrittänyt sanoa, mutta en osaa perustella tätä väitettä.

ap

Vierailija
39/69 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puuttuu sun tekemisiin, ei ole ok. Jos pitää omana asianaan ja kunnioittaa sinua (ja sinä häntä), on ok.

Vierailija
40/69 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 21:27"]

ap

[/quote]

kuulostaa joltain oudolta lahkolta, jos tuollaisia neuvoja on saanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi