Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanha äitini on alkanut puhua itsekseen, pitäisikö huolestua?

Vierailija
22.10.2020 |

Yli 70v äitini on alkanut puhua itsekseen. Soitin äidille ja luulin lopettaneeni puhelun mutta linja jäikin auki. Kuulin kuinka äiti jutteli ilmeisesti kasveilleen "no niin, otetaas hörpyt vettä ja sinusta minä nypin nuo kuivat lehdet pois"

Myös kun kävin niin jutteli kissalleen joka kuoli kolme viikkoa sitten, tyyliin "älä nyt Miisu tule siihen puskemaan kun mamma lukee lehteä" ihan kuin kissa olisi yhä läsnä ja silitti ilmaa.

Kerran kun kävin, jutteli ruokatarvikkeilleen tyyliin "sinä voisit nyt joutaa jo roskikseen kun päiväys meni jo"

Missä kohtaa itse huolestuisit?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasveille ja ruokapakkauksille puhuminen menee vielä normaalin piikkiin, mutta se ei ole normaalia että juttelee kuolleelle kissalle kuin se olisi vielä hengissä ja jopa puskisi. Veisin lääkärille.

Vierailija
22/34 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kissajuttuhan se on ainoa joka menee vähän yli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä ruokapakkauksille puhumista mutta muut ymmärrän.

Vierailija
24/34 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla masentunut ja ahdistunut ja yksinäinen, sen takia jutella kaikille tai sitten voi olla ihan skitsofreeninen.

Vierailija
25/34 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh. Minäkin huomaan välillä puhuvani ääneen itsekseni. Koiralle totta kai puhun, kyllä lemmikeille pitää jutella.

Ja jos on ikävä edesmennyttä Elämäni Koiraa, saatan sanoa jotain sillekin. Saatan hetken kuvitella että se on lempipaikallaan vieressäni sohvalla, tunnen sen tuoksun ja tunnen miltä sen päälaki silittäessä tuntuu. Annan sille mielessäni suukon ja kuiskaan kuinka sitä rakastan.

Kun minun rampa koira kuoli niin kuolemansa jälkeen se tuli kesken työpäivän luokseni, heilutti häntää ja näytti jalkaansa.  Tuntui sanovan iloisesti ettei  jalkaankaan koske enää vaan sillä voi taas astua. Sitten katosi eikä sen jälkeen näyttäytynyt.

Kun kissa kuoli se tuli vähän ärtyneenä häntää sivuille paiskoen sanomaan ettei tykännyt siitä että lääkäri antoi yllättäen kulemanpistoksen. Ei ollut valmis lähtemään vielä.

Uskokaa tai älkää.

Vierailija
26/34 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli viisikymppinen, ja puhun kissalleni (paljon! lässytän oikein!), kasveilleni, tietokoneelleni, hukassa oleville tavaroilleni kuten avaimille ja puhelimelle, puhun myös kattilalleni ja metsässä sienille ja marjoille joita poimin. Plus että laulelen metsässä yksinäni (siten pysyy karhut ja sudet paremmin loitolla, ei tule yllättäviä äkkikohtaamisia). Mainitsinko jo, että puhelen myös autolleni, kun esim. lähden yksin jonnekin?

Olen tehnyt tätä kaikkea nuoresta asti. Silloin ei tietysti ollut tietokoneita eikä kännyköitä, mutta koulurepulle, laskimelle ja meikkikokoelmalleni kyllä puhuin muistini mukaan... ja pitäisin itseäni tosi tylynä, jos en puhuisi kissalleni, kun sekin viestii minulle.

Sinänsä tämä puhumisen pölpötys ei ole etenemistäni estänyt. Minulla on kaksi akateemista loppututkintoa, hyväpalkkainen  työ asiantuntijaryhmän johdossa ja elän toisessa pitkässä parisuhteessani.

Vierailija
27/34 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Harrastan" myös yksin puhumista. Ohjaan ikäänkuin itseäni kun teen jotain.

Ongelmaksi on muodostunut etten huomaa olla hiljaa esim.kaupassa. Juttelen jauhelihoille. Hieman myös huolestuttaa koska tuon ääneen julki ajatukseni kanssa ihmisistäni.

65v

28/34 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin myös että muut esimerkit olivat täysin normaaleja, mutta olemattoman kissan silittäminen huolestuttaisi minua. Kysyisin häneltä ehkä suoraan, jos jotain sellaista tapahtuisi uudestaan.

Vierailija
29/34 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina puhunut itsekseni. Kasveille ja eläimille nyt ainakin pitää jutella.

Vierailija
30/34 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puhun kanssa vaikka en ole hirveen vanha😬

Välillä ihan säpsähdän...

Vierailija
31/34 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yli viisikymppinen, ja puhun kissalleni (paljon! lässytän oikein!), kasveilleni, tietokoneelleni, hukassa oleville tavaroilleni kuten avaimille ja puhelimelle, puhun myös kattilalleni ja metsässä sienille ja marjoille joita poimin. Plus että laulelen metsässä yksinäni (siten pysyy karhut ja sudet paremmin loitolla, ei tule yllättäviä äkkikohtaamisia). Mainitsinko jo, että puhelen myös autolleni, kun esim. lähden yksin jonnekin?

Olen tehnyt tätä kaikkea nuoresta asti. Silloin ei tietysti ollut tietokoneita eikä kännyköitä, mutta koulurepulle, laskimelle ja meikkikokoelmalleni kyllä puhuin muistini mukaan... ja pitäisin itseäni tosi tylynä, jos en puhuisi kissalleni, kun sekin viestii minulle.

Sinänsä tämä puhumisen pölpötys ei ole etenemistäni estänyt. Minulla on kaksi akateemista loppututkintoa, hyväpalkkainen  työ asiantuntijaryhmän johdossa ja elän toisessa pitkässä parisuhteessani.

😂 Anteeksi..

Vierailija
32/34 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä soittaisin jo valkotakit hakemaan mummelin. 😀🤣

Vierailija
33/34 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole välttämättä mikään skitsofrenia. Saattaa olla Alzheimer kun on iäkkäästä henkilöstä kyse.

Vierailija
34/34 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin puhun välillä itsekseni, kukille ja puhuin myös kissalle aikaisemmin. Sehän on ihan normaalia. Ei 70v vielä kiikkutuolissa istu muistelemassa menneitä, ei ainakasn minun tuttuni. Ihan normaalia elämää viettävät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä