Mistä johtuu, että lapset useimmiten tykkää isän uudesta naisesta?
Olen huomannut lähipiirissäni, että lapset suhtautuvat todella hyvin isänsä uuteen naiseen, halailevat tätä kuin omaa äitiään jne.
Mistähän tämä ilmiö johtuu?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäpä en tykkää.
Oletko mustasukkainen?
En. Miksi pitäisi pitää täysin vieraasta ihmisestä?
Eli vain koska hän on sinulle vieras, et pidä hänestä? Ja sitten vielä väität, ettet ole mustasukkainen. Vähän kyllä vaikea uskoa.
Mustasukkainen mistä? Miksi pitäisi kaveerata ventovieraan ihmisen kanssa.
Tiedätkö, että olisi sinulle itsellesi helpottavaa, kun voisit myöntää edes täällä anonyymisti olevasi mustasukkainen? Tunnistan mustasukkaisuutesi, koska olen itsekin mustasukkainen läheisistäni. Minullekin on tullut inhon tunteita jopa kivojakin ihmisiä kohtaan, jos olen kokenut heidän saavan huomiota minulle tärkeiltä ihmisiltä. Mustasukkaisuus on täysin inhimillinen tunne, ja mitä enemmän yrität kieltää sen olemassaoloa itsessäsi, sitä suuremmaksi möykyksi se kasautuu sisälläsi.
Edelleen, mustasukkainen mistä? En ole, elän omaa elämääni piittaamatta uusioparista. Näin ollen en tutustu tai tykästy.
Vierailija kirjoitti:
Siitä että uusi nainen on vielä alkuhuumassaan onnellinen. Ihmiset tykkäävät olla onnellisten ihmisten seurassa.
Äkkiä se laantuu kun mies alkaa taas juosta vieraissa ja aloittaa uudet vaihtoviikot. Hassua että nämä ei ymmärrä joutuvansa myös kiertoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäpä en tykkää.
Oletko mustasukkainen?
Eli vain koska hän on sinulle vieras, et pidä hänestä? Ja sitten vielä väität, ettet ole mustasukkainen. Vähän kyllä vaikea uskoa.
Tiedätkö, että olisi sinulle itsellesi helpottavaa, kun voisit myöntää edes täällä anonyymisti olevasi mustasukkainen? Tunnistan mustasukkaisuutesi, koska olen itsekin mustasukkainen läheisistäni. Minullekin on tullut inhon tunteita jopa kivojakin ihmisiä kohtaan, jos olen kokenut heidän saavan huomiota minulle tärkeiltä ihmisiltä. Mustasukkaisuus on täysin inhimillinen tunne, ja mitä enemmän yrität kieltää sen olemassaoloa itsessäsi, sitä suuremmaksi möykyksi se kasautuu sisälläsi.
Edelleen, mustasukkainen mistä? En ole, elän omaa elämääni piittaamatta uusioparista. Näin ollen en tutustu tai tykästy.
Eli isäsi nainen on sinulle yhdentekevä. Niin yhdentekevä, että vastasit tähän aloitukseen kuinka et pidä hänestä.
Outo näkemys, en ole koskaan törmännyt tähän. Yleensä lapset eivät pidä uusista, sukupuolesta riippumatta, tai suhtautuvat välinpitämättömästi.
Vierailija kirjoitti:
Lapset voivat ihastua isän uuteen naiseen vaikka siksi, että nainen on heidän omaa äitiään kauniimpi. Sellaisia lapset on, raatorehellisiä.
Just😂😂😂😂🤡🙈👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäpä en tykkää.
Oletko mustasukkainen?
Eli isäsi nainen on sinulle yhdentekevä. Niin yhdentekevä, että vastasit tähän aloitukseen kuinka et pidä hänestä.
Kyllä ja sellaisena pysyy. Vastailen myös muihin aloituksiin, jotka sivuavat elämäntilannettani. Harmittaako sinua kovastikin kun kaikki eivät palvokaan maata uusien puolisoiden jalkojen alla?
Aika moni naisystävä on ns. ottamassa koko paketin ja tutustuu myös lapsiin. Pienet lapset nyt vaan helposti menevät istumaan mukavien ihmisten syliin oli se sitten tarhantäti, isän uusi nainen, perheystävä tai äiti.
Koska isi on vihdoin taas iloinen, hyväntuulinen eikä koko ajan poissa kotoa/töissä/harrastuksissa/kavereiden kanssa/kännissä.
Mikäs syy lapsilla olisi suhtautua uuteen naiseen nuivemmin kuin kehen tahansa muuhun aikuiseen, ellei nainen sitten ole joku mielipuoli?
Mun kaksi parasta ystävää ovat eläneet uusioperhe-elämää ja molemmat sanoivat että lapset olivat tosi huomionkipeitä ja ripustautuvia. Molemmat myös kokivat sen todella uuvuttavana, mutta isän vuoksi esittivät kivaa äitipuolta.
Kai ne lapset ripustautumalla oireilevat sitä pelkoa, että tämä ihminen lähtee heidän elämästään ja heidän elämänsä mullistuu taas. Perusturvallisuus on jo kerran järkkynyt eivätkä halua kokea samaa uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäpä en tykkää.
Oletko mustasukkainen?
Pitäminen on aktiivista tekemistä. Pitämättä jättäminen eli ei-pitäminen on neutraalia. Se ei tarkoita inhoamista tai negatiivista suhtautumista.
Aloituksessakin taidetaan käyttää sanaa "tykätä" neutraalin suhtautumisen eli ei-ole-tykkäämättä synonyyminä.
Itselläni on vain mies ja lapsia, on ei eksiä tms. Suhtaudun äitini uuteen miesystävän neutraalisti ja minusta on hyvä asia silloin kun he ovat onnellisia. Harmi ettei isäni löytänyt uutta.
Okei, tämä olikin ihan uutta minulle. Vai että se, ettei pidä jostakusta on sama kuin neuraali suhtautuminen 😄 Nyt ymmärrän miksi tuntemattomat ihmiset suhtautuvat muihin tuntemattomiin niin ikävästi... Sinulle olisi varmaan myös neutraalia saada kuulla, että esimerkiksi uudessa työpaikassasi kukaan ei pidä sinusta?
On niin kiva saada vaihtelua. Mukava kun isällä on monta tyttöystävää. Yhden kanssa voi käydä shoppailemassa, yhden kanssa leivotaan pullaa, yhden kanssa pelataan jalkapalloa...
Vierailija kirjoitti:
Koska isi on vihdoin taas iloinen, hyväntuulinen eikä koko ajan poissa kotoa/töissä/harrastuksissa/kavereiden kanssa/kännissä.
Miksi se lapsia kiinnostaisi?
Adolfina Mielivalta kirjoitti:
Mikäs syy lapsilla olisi suhtautua uuteen naiseen nuivemmin kuin kehen tahansa muuhun aikuiseen, ellei nainen sitten ole joku mielipuoli?
Miksi pitäisi suhtautua mitenkään? En mene kaupassakaan tekemään tuttavuutta tuntemattomien ihmisten kanssa.
Tiedän lähipiiristä yhden tapauksen jossa isän nykyinen vaimo kohtelee lapsia paremmin kuin heidän oma äitinsä, ei ihme että pitävät kyseisestä ihmisestä.n
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäpä en tykkää.
Oletko mustasukkainen?
Kyllä ja sellaisena pysyy. Vastailen myös muihin aloituksiin, jotka sivuavat elämäntilannettani. Harmittaako sinua kovastikin kun kaikki eivät palvokaan maata uusien puolisoiden jalkojen alla?
Vaikutat hyvin katkeralta. Ikävää, ettet itse tunnista itsessäsi todellisia tuntemuksiasi. En pidä sinusta. Luultavasti ei moni muukaan.
Sinä vaikutat kiukuttelevalta ja katkeralta äitipuolelta, jota harmittaa kun kukaan ei pidä sinusta. Onnea omalle valinnallesi.
Meidän muksut tuntuu tykkäävän molempien uusista kumppaneista, ja hyvä niin! Ei minua auttaisi että ekaän luona olis riitaisaa vaan harmittaisi lasten puolesta, ja luonnollisesti olen tosi onnellinen siitä, että omakin on otettu hyvin vastaan eikä ole turhaa draamaa kellään.
Eikö kenelläkään ole kokemuksia mten lapset suhtautuvat äidin uuteen mieheen?? Ikään kuin vain miehet jatkaisivat elämää eron jälkeen.
Tämä aloitus on vain provo. Tarkoitus saada äidit tuntemaan mustasukkaisuutta lapsistaan. Kyllä kaikki normaalijärkiset toivoo että lasten isällä on hyvä ja tasapainoinen parisuhde ja että lapsetkin tykkää siitä uudesta puolisosta. Se mahdollistaa sen että myös äiti voi ottaa rennosti kun lapset on isällään.
Ap, aloitus oli jotenkin vähän äitelä ja siksi ei niin uskottava. Eikä kaikki lapset valitettavasti hyväksy niitä uusia, mikä on surullista. Ja usein kyllä siihen on ihan hyvät syytkin, isä esim. muuttaa liian nopeasti yhteen jonkun kanssa, eikä lapselle anneta aikaa sopeutua. Sama toki koskee äitejäkin.
Siitä että uusi nainen on vielä alkuhuumassaan onnellinen. Ihmiset tykkäävät olla onnellisten ihmisten seurassa.