Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aivan käsittämätön tämä tapa kieltää aikuisten joukkueurheilu!!!

Vierailija
22.10.2020 |

Tässä kohtaa alkaa olla oma kyllästymisenraja!
Jos oma henkireikä, säbähöntsyt, missä porukka käy vain terveenä, viedään taas pois, koko talveksi, sillä verukkeella että lähikontaktia voi syntyä, niin en vaan jaksa enää koko hössötystä. Haluan tietää paljonko ihmisiä on altistunut vastaavassa toiminnassa (harraste, ei kilpa). Tuskinpa paljoakaan.

Kommentit (144)

Vierailija
101/144 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan sitä päivää, kun porukka pikkuhiljaa sankoin joukoin kyllästyy näihin täysin turhiin ja epäloogisiin rajoituksiin. Kun tajutaan laajemmalti, että kyse on hieman rajummasta influenssasta ja sellaisen taudin takia ollaan sulkemassa kaikki ja romahduttamassa koko yhteiskunta. Odotan todella kovasti sitä päivää, kun ihmiset heräävät, sillä tiedän sen päivän koittavan.

Vierailija
102/144 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aikuisilla ihmisillä pitäisi olla valinnanvapaus tehdä mitä lystää oli sitten korona tai ei. Jokainen joka ei halua osallistua voi jättää osallistumatta. Minusta tässä nyt koetellaan aika härskillä tavalla rajoja, kuinka paljon voi ylempi taho kontrolloida tavallisen ihmisen elämää. Ja en puhu nyt pelkästään harrastelajeista.

Olisit oikeassa, jos kyseessä olisi asia joka vaikuttaa vain ja ainoastaan sinuun. SIlloin, kun puhutaan potentiaalisesti vaarallisesta tartuntataudista, joka on tartuttava jo silloin, kun ihmisellä ei ole vielä oireita ilmaantunut, niin jokainen aivoilla varustettu ihminen tajuaa, että tilanne muuttuu täysin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/144 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ne salibandyt voisi jatkua ihan normaalisti, mutta jos sellaisessa sitten jollain on koronavirus ja altistuneet määrätään karanteeniin, se karanteeni olisi sitten nk itseaiheutettu poissaolo töistä. Ei palkkaa eikä tartuntatautilain mukaista päivärahaakaan. Myös työnantaja voisi antaa varoituksen aivan kuten voi antaa silloin, jos työntekijä ei krapulan vuoksi pysty tulemaan töihin. 

Sairaudet ovat lähes kaikki itseaiheutettuja, sairaalle ei pitäisi lähes koskaan maksaa.

Vierailija
104/144 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan ihmettelen jo, miksei kansanopistot, urheiluseurat ym videoi treenejä sivuilleen nettiin niin, että ne lajit, jotka soveltuvat yksin kotona harrastettaviksi, voisi halukkaat harrastaa kotonaan. Näin lajit jatkuisivat vaikka tulisi kieltoja, ja vuosimaksun maksaneet saisivat edes jotain vastinetta rahoilleen. Ja tosiaan myös jonkun huonon kelin tai pikkunuhan takia voisi sitten treenata kotona. Ja vieläpä niin, että treenin voisi tehdä minä päivänä tahansa ja mihin kellonaikaan tahansa, mikä taas palvelisi vuorotyöläisiä, työmatkaajia jne.

Todellakin vaadin maksuni takaisin jos siirtyy kokonaan nettiin. En yksinkertaisesti pysty kotona harrastamaan.

Kerrostaloissa on yleensä ilmaiseksi varattava kerhotila ja omakotitaloissa tilaa. Mikset pysty? Ovi vaan kiinni ja muulle perheelle tiedoksi, että äiti harrastaa nyt.

Ei meillä ole. Minkä oven ehdotat että laitan kiinni? Rapunoven?

Lapsille hoitaja.

Sisältyykö harrastusmaksuun tämä lastenhoitaja joka vie ne jonnekin? Minne? Vai pitääkö siis alkaa maksamaan erikseen? Kotona harrastaminen muuttuu sen verran kalliiksi että pysyn siinä etten minä sitä voi tehdä.

Samaan paikkaan laitat ne lapset jossa ovat olleet silloin kun harrastit kodin ulkopuolella

Eli lapset ovat kotona. Missä siis minä harrastan?

Lapsesi eivät käy ulkona ilmeisesti

Käyvät he ulkona mutta he myös tekevät läksyjä ja syövät.

Mitä harrastat?

Vierailija
105/144 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aikuisilla ihmisillä pitäisi olla valinnanvapaus tehdä mitä lystää oli sitten korona tai ei. Jokainen joka ei halua osallistua voi jättää osallistumatta. Minusta tässä nyt koetellaan aika härskillä tavalla rajoja, kuinka paljon voi ylempi taho kontrolloida tavallisen ihmisen elämää. Ja en puhu nyt pelkästään harrastelajeista.

Olisit oikeassa, jos kyseessä olisi asia joka vaikuttaa vain ja ainoastaan sinuun. SIlloin, kun puhutaan potentiaalisesti vaarallisesta tartuntataudista, joka on tartuttava jo silloin, kun ihmisellä ei ole vielä oireita ilmaantunut, niin jokainen aivoilla varustettu ihminen tajuaa, että tilanne muuttuu täysin.

Noh tu aivoje olemassa olo on vähän niin ja näin. Argumentoimala noin e saa kuin vihaa osaksesi. Koronasta hulissaan olevien aivot on tietenkin täynnä vaa pandemiaa ja valtamedian pelonlietsontaa. Koronasta vähemmän hulissaan olevan aivot ovat ihmeissään miten pulet maailmanvestöstä meni mukaan hysteriaan, jhon ei ole mitään perustetta. Kyllä ne hysteeriset aivot sieltä rauhoittuu vielä. Peace peace.

En tuomitse sinua huolestasi, vaikka varmaan toivotkin että minulle käy jotain pahaa. Massahysteriaan mukaan lähteneet toivovat muille pahaa..

Vierailija
106/144 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme vinkuja. Vaihda harrastusta. Harrastaa voi muutakin kuin liikuntaa.

On mulla muitakin harrastuksia, mutta ei niillä voi noita korvata ja ne eivät ylläpidä fyysistä kuntoa. Ymmärrän, että sohvaperuna-vinkujalle tää ei varmaan aukea kovin helposti.

Vierailija
107/144 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakatkaa tuo vinkuminen, menkää vaikka lenkille mars mars...

Vierailija
108/144 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan ihmettelen jo, miksei kansanopistot, urheiluseurat ym videoi treenejä sivuilleen nettiin niin, että ne lajit, jotka soveltuvat yksin kotona harrastettaviksi, voisi halukkaat harrastaa kotonaan. Näin lajit jatkuisivat vaikka tulisi kieltoja, ja vuosimaksun maksaneet saisivat edes jotain vastinetta rahoilleen. Ja tosiaan myös jonkun huonon kelin tai pikkunuhan takia voisi sitten treenata kotona. Ja vieläpä niin, että treenin voisi tehdä minä päivänä tahansa ja mihin kellonaikaan tahansa, mikä taas palvelisi vuorotyöläisiä, työmatkaajia jne.

Todellakin vaadin maksuni takaisin jos siirtyy kokonaan nettiin. En yksinkertaisesti pysty kotona harrastamaan.

Kerrostaloissa on yleensä ilmaiseksi varattava kerhotila ja omakotitaloissa tilaa. Mikset pysty? Ovi vaan kiinni ja muulle perheelle tiedoksi, että äiti harrastaa nyt.

Lapsille hoitaja.

Sisältyykö harrastusmaksuun tämä lastenhoitaja joka vie ne jonnekin? Minne? Vai pitääkö siis alkaa maksamaan erikseen? Kotona harrastaminen muuttuu sen verran kalliiksi että pysyn siinä etten minä sitä voi tehdä.

Tässä ydintyy suorastaan kympin arvoisesti suomalainen sosiaalidemokratian lopputulos. Vuosikymmenet on totutettu, että elämä on samettia ja kun tulee ryppy, niin yhteiskunta tuo silitysraudan, puhaltaa pipiin ilmaiseksi ja elämä jatkuu hymyillen.

Kun tulee poikkeustilanne eteen, niin heittäydytään lattialle selälleen, kuin aamuisin päiväkotiin lähtiessä 4-vuotias tapa tehdä, potkii ilmaa ja kiukuttelee.

Tunge se sählymaila anneliisi, ilman tummelia.

Vierailija
109/144 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsille hoitaja.

Samaan paikkaan laitat ne lapset jossa ovat olleet silloin kun harrastit kodin ulkopuolella

Mitä harrastat?

Seksiä.

Vierailija
110/144 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakatkaa tuo vinkuminen, menkää vaikka lenkille mars mars...

Ei ole aikaa mennä lenkille. Nyt pitää istua mahdollisesti altistumassa koronalle töissä.

Vierailija
111/144 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ne salibandyt voisi jatkua ihan normaalisti, mutta jos sellaisessa sitten jollain on koronavirus ja altistuneet määrätään karanteeniin, se karanteeni olisi sitten nk itseaiheutettu poissaolo töistä. Ei palkkaa eikä tartuntatautilain mukaista päivärahaakaan. Myös työnantaja voisi antaa varoituksen aivan kuten voi antaa silloin, jos työntekijä ei krapulan vuoksi pysty tulemaan töihin. 

Varmaan sitten ne jotka eivät liiku ja sairastuu sen vuoksu maksavat itse poissaolonsa myös..?

Vierailija
112/144 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh tu aivoje olemassa olo on vähän niin ja näin. Argumentoimala noin e saa kuin vihaa osaksesi. Koronasta hulissaan olevien aivot on tietenkin täynnä vaa pandemiaa ja valtamedian pelonlietsontaa. Koronasta vähemmän hulissaan olevan aivot ovat ihmeissään miten pulet maailmanvestöstä meni mukaan hysteriaan, jhon ei ole mitään perustetta. Kyllä ne hysteeriset aivot sieltä rauhoittuu vielä. Peace peace.

En tuomitse sinua huolestasi, vaikka varmaan toivotkin että minulle käy jotain pahaa. Massahysteriaan mukaan lähteneet toivovat muille pahaa..

Miksipä minä kenellekään pahaa toivomaan, mutta niinkauan kun puhutaan hengenvaarallisesta tartuntataudista, niin on myös aika surullista vähätellä sitä, joko kutsumalla asian vakavasti ottavia hysteerikoiksi (vaikka kyllä, niitäkin on) tai puhumalla pelkästä 'lentsusta'.

Kyllä, se voi olla toisilla lievä tai perus-flunssa, ja kyllä influenssat tappavat ehkä vuositasolla enemmän - sen sijaan COVID:in tekee vaaralliseksi se, että virus on huomattavasti aggressiivisempi kuin aiempi SARS, osalle sairastuneista oireet ovat äärimmäisen vakavat kun oma kroppa ja sen puolustusmekanismi kääntyy ikään kuin itseään vastaan, selviytyneille ei välttämättä synny minkäänlaista immuniteettia vaan COVID:n kakkoskierros voi olla ensimmäistä vakavampi, lisäksi osalle potilaista on jäänyt kuukausien ajaksi jälkitauteja. Mutaatiot vielä tähän sitten päälle.

Edelleenkin, pysyn aiemmassa kannassani, että mikäli tämä asia koskisi vain henkilöä itseään, niin rajoitteet olisivat turhia ja härskejä. Mutta niinkauan kuin kyseessä on potentiaalisesti äärimmäisen vaarallinen tartuntatauti, jonka vaikutusta toiseen ihmiseen et voi etukäteen tietää, niin olisi hyvinkin edesvastuutonta ns. nakata paskat rajoituksille ja suosituksille.

Vierailija
113/144 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ainakin täällä yksi sählyporukka kokonaisuudessaan joutui karanteeniin kun yhdellä pelaajalla todettiin korona ja tartutti pari tiimikaveria. Ja ihan harrastepoppoo. Ja samalla suljettiin kyseinen liikuntapaikka 2 viikoksi...

Missä? Ja olisko uutista aiheesta?

Vierailija
114/144 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakin vähän outoa miten noi jaotellaan. Joko kaikki sit kieltoon tai ei mitään.

Vierailija
115/144 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsille hoitaja.

Mitä harrastat?

Seksiä.

Taisi loppua tekosyyt :)

Vierailija
116/144 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaudet ovat lähes kaikki itseaiheutettuja, sairaalle ei pitäisi lähes koskaan maksaa.

Mutta salibandyn harrastaminen pandemia-aikana on täysin tietoista ja vapaaehtoista ja jos siellä  altistuu, se on sitten voi voi. Sairastunut on eri asia, vaikka toki sekin olisi itse aiheutettua. Mutta mun mielestä altistuneille ei pidä maksaa karanteenin aikana yhtään mitään ja työnantajan näkökulmasta sama asia kuin krapulan vuoksi töistä poissaolo. 

Vierailija
117/144 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän jumpassa ei ole kontaktia, mutta eikö julkisten kulkuneuvojen maskikäytäntöjä perusteltu juuri sillä, että tutkitusti ei ole väliä missä ihminen istuu, kun samassa tilassa ollaan ja sama ilma kiertää.

En aikuisena harrasta mitään joukkuelajia, mutta hieman kyllä ihmetyttää miten saadaan liikuntaharrastukset jaettua turvallisiin ja ei-turvallisiin.

Vierailija
118/144 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olla kieltämässä, ainoastaan suositus.

Kyllä ne kielletään kun suositukset ei tehoa.

Vierailija
119/144 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin! Toivotaan, että ainakin jossain käytetään nyt maalaisjärkeä. Elämän olisi jatkuttava mahdollisimman normaalina muuten ollaan taas kohta uuden aallon edessä.

Ja järkyttävintä on se, että saat matkustella ympäri maailmaa mutta lähikoululla samojen ihmisten kanssa pallon pelaaminen on paha asia!!

Kun se sähläävä lauma sairastuu ja tartuttaa lähipiirinsäkin niin yhden kunnan/kaupungin alueelle kohdistuu paljon sairastuneita. Sitten ainakin menee kaikki paikat kiinni.

Jumppatunnilla ja kuntosalilla näin ei kuitenkaan tapahdu?

Kaveri sai koronan jumpassa varotoimista huolimatta. Tarttui vauvaakin, ei ollut kiva.

Vierailija
120/144 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä iloinen, etten ole koukussa mihinkään "säbähöntsyihin" niin että niiden loppuminen olisi kaiken loppu. Joogatunnit vielä pyörii - toistaiseksi - mutta nytkään en mennyt kun huono ajokeli oli. 

Jooga kuuluu niihin lajeihin, joita voi harrastaa omassa olohuoneessa. YouTubesta löytyy paljon jopa 1-2 tunnin mittaisia ja pilvin pimein 15-30 minuutin erilaisia joogavideoita, joita voi katsoa ilmaiseksi. Löytyy myös lihaskuntotreeniä ja kehonhuoltoa.

On ihmeellinen harha, että liikuntaa voisi harrastaa vain jossain julkisessa tilassa ohjatusti. Hyvin monipuolista treeniä pystyy toteuttamaan kotonakin, jopa ohjatusti ja maksutta. Pienellä maksulla saa käyttöön paljon online-treenipalveluitakin. Ei tarvitse lähteä kotoa mihinkään, aikaa säästyy ja rahaa säästyy verrattuna kuntosalilla tai joogasalilla käymiseen.

Muuten hyvä, mutta jooga ei ole minun juttuni, ei sitten yhtään. Itse olen tehnyt HIIT-treeniä kotona, pitää vain valita videot joissa ei tarvita niin paljon välineitä. Periaatteessa jos talvi olisi lumeton niin voisi treenata ulkonakin.