Olen kesän katsellut lapsia uimarannalla ja järkytyksekseni todennut,
että lapset ovat PÄÄSÄÄNTÖISESTI hiukan pyöreitä tai pullukoita. Se mielikuva mikä minulla on ollut lapsista (ehkä muistikuva omasta lapsuudesta) että lapset ovat pääsääntöisesti hoikkia, rimppakinttuja, ja joukkoon mahtuu joku pyöreämpi poikkeus, ei pidäkään enää ollenkaan paikkaansa. Ei siis taida olla turhaa huoli lasten lisääntyvästä ylipainoisuudesta. Ja aikuiset on tietysti samaa maata, todella paljon on nykyään lihavia ihmisiä. Näytetään ihan amerikkalaisilta.
Kommentit (54)
Ja herkuttelevat usein (liian usein), pelaavat pleikkaakin aika paljon...
Mutta syövät myös terveellistä ruokaa ja liikkuvat luonnostaan paljon.
Mutta jotkut samoin " elelevät" kaverinsa ovat pullukoita samoilla elintavoilla. Geeneillä siis varmasti myös osuutensa.
Ja SUURIN OSA täälläpäin elelevistä lapsista ovat kyllä laihoja/sopusuhtaisia.
AP:llä ei ole lapsia, ja pitää taaperoiden vauvamaisuutta lihavuutena?
Lasten ei kuulu olla kukkakeppejäkään.
Eli lapsille ostetaan mässyä jotta pysyvät " tyytyväisinä" kun mamma ja pappa huitelee omissa menoissaan ja ovat etäisiä.
Omat lapset ovat hoikkia vaikka itsellä muutama kilo onkin. Vanhempien VELVOLLISUUS on ruokkai lapset terveellisesti ja ohjata harrastuksiin ja liikkumaan yhdessä perheen kesken.
Varsinkin tyttöjen lihavuus on lisääntynyt huolestuttavasti. Kuukautiset alkaa kun nainen on 45 kiloa ja tässä yhteiskunnassa nykyään se tarkoittaa että monella 9-10 vuotiaalla alkaa kuukautiset lihavuuden takia.
: (
Vierailija:
Varsinkin tyttöjen lihavuus on lisääntynyt huolestuttavasti. Kuukautiset alkaa kun nainen on 45 kiloa ja tässä yhteiskunnassa nykyään se tarkoittaa että monella 9-10 vuotiaalla alkaa kuukautiset lihavuuden takia.
: (
itse painoin 45 kun olin 10 vuotias ja 150 senttiä pitkä. Kaikki luokallani olevat tytöt olivat PIDEMPIÄ, että paljonkos heidän olisi pitänyt painaa? En ole tähänpäivään mennessä ymmärtänyt pitää itseäni lihavana mitoilla 150/45 mutta ilmeisesti pitäisi.
Oma POIKANI on 145cm ja on 10v. Painaa 35kg ja on pituudessa +1käyrällä ja painossa 0 käyrällä. Et MITENKÄÄN ole voinut olla luokkasi lyhyimpiä 10 vuotiaana jos olet oikeasti ollut 150cm, tai sitten koko kylässä on ollut kromosomihirviö tauti ; )
Että pysytäänhän FAKTOISSA!
Vierailija:
Oma POIKANI on 145cm ja on 10v. Painaa 35kg ja on pituudessa +1käyrällä ja painossa 0 käyrällä. Et MITENKÄÄN ole voinut olla luokkasi lyhyimpiä 10 vuotiaana jos olet oikeasti ollut 150cm, tai sitten koko kylässä on ollut kromosomihirviö tauti ; )
Ensinnäkin minulla on viisi lasta, toiseksi en syyttänyt ketään mistään, vaan kuten sanoin, järkytyksekseni olen todennut tämän asian. Tampereen seudun uimarannoilla. Ihan omiin silmiini osunut fakta on, että lapset OVAT keskimäärin pyöreämpiä kuin esim. 20 v sitten. En puhu nyt pienistä taaperoista vaan kouliuikäisistä ja lähes.
Vierailija:
Ei nyt tullut otettua kirjalisia todisteita asiasta ja tokihan minun muistikuvani ei tietenkään sinun sanan rinnalla paina mitään... huoh... ja tosiaan puhuin tytöistä, en pojista.
Kyllä 45kiloinen ja 150cm lapsi on pullea! JA 10-vuotiaaksi niin onpahan mitat, huh!
Ja ei minun tietääkseni 10-vuotiaana moni tyttö ole poikia pidempi. Erot näkyy hieman myöhemmin. Säöälin niitä tyttölapsia joilla alkaa menkat ja tissit kasvaa 9-10 vuotiaana ja teidänkin tulisi sääliä eikä antaa moisen tapahtua!
ja katsellut myös aikuisia. Aika vähän näkyy hoikkia, suurella osalla rannalla olijoista on jonkin sortin makkaraa jossakin päin kroppaa, muutamia suorastaan ylilihaviakin näkyy. Minunkaan muistini mukaan ei näin ollut vielä 20 vuotta sitten. Turhia ei huolehdita siitä, että vaikkapa diabetes tulee lisääntymään räjähdysmäsesti muutaman vuosikymmenen aikana.
meillä alkoi jo siinä 10-vuotiaana olla niitä muotoja vähitellen, harmillista, mutta ei sille vanhemmat mitään voineet!
Ja eikös anoreksian yksi syistä ole juuri se, että lapsi alkaa kehittyä naiseksi, ei halua sitä, lakkaa syömästä. Ja nyt täällä joku kannustaa oikein vanhempiakin tarkkailemaan kovasti esimurrosikäisten lasten painoja!
Vierailija:
Ja ei minun tietääkseni 10-vuotiaana moni tyttö ole poikia pidempi. Erot näkyy hieman myöhemmin. Säöälin niitä tyttölapsia joilla alkaa menkat ja tissit kasvaa 9-10 vuotiaana ja teidänkin tulisi sääliä eikä antaa moisen tapahtua!
Minäkin olen tehnyt saman havainnon. Mieheni kanssa ollaan ihmetelty miten nykyään näkee niin paljon lihavia lapsia. Siis todellakin lihavia- lapsen pyöreys on eri asia!
t. eräs, jonka tissit alkoivat kasvaa 10-vuotiaana, menkat tosin alkoivat monta vuotta myöhemmin.
Vierailija:
Säöälin niitä tyttölapsia joilla alkaa menkat ja tissit kasvaa 9-10 vuotiaana ja teidänkin tulisi sääliä eikä antaa moisen tapahtua!
Että lapset saavat terveellistä kotiruokaa ja riittävästi liikuntaa.
Se on jokaisen vanhemmat velvollisuus!
Lapsen lihavuuden tulisi olla lastensuojeluasia! (jenkeissähän esim. se on).
Ja tähän keskusteluun ei nyt tarvitse anoreksiaa repiä.
Ei hänelläkään mitkään menkat tai karvat tulleet silloin. Suurimman osan menkat alkoi vasta yläasteella, jopa ysillä. Syntymävuotena on 1975.
Me oltiin ihan lapsia vielä 10-vuotiaina. On muutos ollut kova, jos jo noin aikaisin kehitytään. Vielähän silloin leikitään nukeilla.
olla se eka, jolla muotoja, kuukautiset jne. Mutta tietääkseni tähän asiaan ei voi ihminen itse vaikuttaa, joten mitähän minun olisi pitänyt tehdä, jotta en olisi kehittynyt. Kai se syömishäiriö olisi ollut varteenotettava vaihtoehto...
Monilla tytöillä hartiat leveämmät kuin pojilla. Maha pyöreä, jalat tikut, ei näy tosiaan mitään muotoja.
ja ihmisten ruumiinrakenteessa ei KOSKAAN voi olla eroja?
Meillä on kaksi lasta, toinen pitkä ja laiha (kylkiluut paistaa, rimppakinttu) ja toinen myös ikäisekseen pitkä mutta vartaloltaan roteva, jonkun mielestä pullukka. Luuletko että Laihemmalle annamme terveellistä ruokaa ja ei herkkuja ja pyöreämmälle roekaruokaa ja herkkuja?