Vauva vuodelle 2021-2022
Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.
Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3
Kommentit (1576)
Huih, mikä plussavyöry! 😍 paljon onnea kaikille! 💕
Ja niin sitä täälläkin tuli tehtyä positiivinen raskaustesti. Olen edelleenkin aivan ihmeissäni, oli pakko testata tänä aamuna uudestaan kun menkat eivät edelleenkään olleet alkaneet. Tein siis negan silloin n. viikko sitten. Ilmeisesti ovulaatio on ollut _paljon_ myöhemmin mitä itse oireista ajattelin. Soittelen kuitenkin ensi viikolla neuvolaan, että pitäisikö tehdä alkuraskauden uä kun kierto on imetyksen vuoksi ollut niin epäsäännöllinen.
Huh, kuinka jännittävää. Toivotaan että tämä pysyy matkassa ja jos kaikki menee hyvin, meillä olisi ensi syksynä kaksi pientä sylissä. ❤️
Toinen haaveissa pienellä ikäerolla, esikoinen 2020.
VivaLaVida kirjoitti:
Huih, mikä plussavyöry! 😍 paljon onnea kaikille! 💕
Ja niin sitä täälläkin tuli tehtyä positiivinen raskaustesti. Olen edelleenkin aivan ihmeissäni, oli pakko testata tänä aamuna uudestaan kun menkat eivät edelleenkään olleet alkaneet. Tein siis negan silloin n. viikko sitten. Ilmeisesti ovulaatio on ollut _paljon_ myöhemmin mitä itse oireista ajattelin. Soittelen kuitenkin ensi viikolla neuvolaan, että pitäisikö tehdä alkuraskauden uä kun kierto on imetyksen vuoksi ollut niin epäsäännöllinen.
Huh, kuinka jännittävää. Toivotaan että tämä pysyy matkassa ja jos kaikki menee hyvin, meillä olisi ensi syksynä kaksi pientä sylissä. ❤️
Paljon onnea! 😍🥰
Onko muilla, ketä on tikutellu ovista, tikkuun ilmestyny useemmin plussa? Tai kuinka monta kertaa se normaalisti tulee? Mulla on nyt 9 päivää tullu plussa, alussa oli melko haalee mut siitä vaan tummentunu.
Ovistestin haaleat viivat ei käsittääkseni tarkoita plussaa. Ite siirryin digitaaliseen sit ku en enää jaksanu pohtia, onko plussa vai nega. Digitaaliseen tulee sit hymynaama ku on plussa👍
Täällä menkat alkoi....
Onnea kaikille plussanneille! 🥰.
Kävin muutama päivä sitten lääkärissä pitkään ja edelleen jatkuvan tiputtelun takia. Kierukka poistettiin viime joulukuussa ja odottelen tässä kuukautisia alkavaksi. Lääkäri totesi, että hormonikierukan poiston jälkeen voi mennä jopa vuosi ennen kuin oma kierto palautuu. Sovittiin siis, että seuraillaan puolisen vuotta jatkuuko oireilu vielä tuolloinkin. Olisinkin halunnut kuulla kauan muilla on kestänyt hormonikierukan poiston jälkeen, että oma kierto normalisoituu? Toki tiedän, että kierron palautuminen on hyvin yksilöllistä. Mielenkiinnosta silti kyselen, kun aiheesta löytyy vähänlaisesti tietoa 😊.
Heippa!
Nyt on ollut hieman taukoa täältä keskustelusta, kirjoittelin tähän ketjuun viime syksynä viimeksi ja ajettelin hypätä uudestaan tänne mukaan. Meillä on tosiaan yritys aloitettu alkuvuodesta ja pillerit jätin pois viime syksynä. Pillereiden pois jättämisen jälkeen on tullut kolmet menkat, kierto on ollut 30-31 pv.
Nyt helmikuussa kävin gynekologilla ja ultrassa näkyi viite pco tyyppisiin munasarjoihin. Tämä tuli aikamoisena yllätyksenä itselle. Sain verikokeisiin lähetteen jotta nähtäisiin onko ovulaatiota ylipäätänsä tapahtunut. Noh, viime viikolla tulokset tulivat ja progesteroni arvo oli vain 1. Gynekin oli vähän ihemissään että arvo oli noin alhainen.
Sovittiin että kirjoittaa reseptin Letrozoliin kun raskaus on toiveissa ja kierron puolivälissä tarkastetaan että onko toivottua tulosta saatu. Oliko jollain kokemusta tuosta lääkkeestä?
Niin ja tosiaan ikää minulla 25 ja mies vuoden vanhempi.
Vauvahaaveilija345 kirjoitti:
Ovistestin haaleat viivat ei käsittääkseni tarkoita plussaa. Ite siirryin digitaaliseen sit ku en enää jaksanu pohtia, onko plussa vai nega. Digitaaliseen tulee sit hymynaama ku on plussa👍
Täällä menkat alkoi....
Voi ei. Mä taidan kohta kans ilmoittaa saman asian..
Elonroihu kirjoitti:
Olisinkin halunnut kuulla kauan muilla on kestänyt hormonikierukan poiston jälkeen, että oma kierto normalisoituu?
Mulla meni näemmä tasan 20 päivää kierukan poistosta ensimmäiseen vuotoon, ja sen jälkeen on kierto ollut 27 +-1 päivää. Eli mulla kierto normalisoitui saman tien.
Sorruin ja ostin aikaisen raskaustestin, negatiivinen. Ei mitenkään yllättänyt, yritän nyt kyllä malttaa kuukautisiin asti testailujen kanssa.
Ja onnea kaikille plussanneille!
Tein myös aikaisen testin aamulla, negatiivinen oli odotetusti :D Menkkojen pitäisi alkaa to tai pe. Nyt pitää vaan malttaa. Mitään oireita ei edelleenkään oikein ole. Vain rinnat vähän aristaa.
Esikoinen 2018
Toinen haaveissa. Yritys aloitettu 01/21
Mulla oli myös kierukan poisto tammikussa, 2 päivää poistosta alkoi vuoto. Nyt jo kp 34. Aina ennen olleet kierrot 28 pvä. Tein eilen varuiksi raskaustestin, mutta puhdasta negaa näytti.. Eli taitaa myöskin kierto vielä hakea.
Täällä myös yksi vauvasta haaveilija.. Ennestään on reilu 2 vuotias taapero.
Mulla ei kierto ole lähtenyt toimimaan ilman keltarauhashormonia, nyt kokeilen lugesteronia, 2 päivää takana.
Toivottavasti menkat alkaisi kuurin jälkeen, ja pääsisi tikuttelemaan ovista, jos se edes tapahtuu mitä epäilen.. :(
Huh huh, sellaiset PMS-oireet täällä ettei kauheasti epäilytä odotella menkkoja saapuviksi parin päivän päästä.
Onkohan se ikä vai mikä kun nykyään menkkojen aikana väsyttää ihan järkyttävästi. Viime kuussa mies luuli, että mua masensi niin paljon se, etten tullut raskaaksi, vaikka oikeasti olin vain kuolemanväsynyt. Aikaisemmin mulla ei ole ollut oikeastaan mitään oireita. Samaten herkkujen himo on jotain ihan käsittämätöntä. :S
Mulla myös ihan kammottava väsy menkkojen aikana. Ja taas täytyy kaivaa se motivaatio yrittämiseen. Josko nyt menis tuon oviksen ajan joka toisen päivän taktiikalla.. On tämä vaan ärsyttävää aina aloittaa alusta😭
Hei kaikki ja hyvät tsempit omiin tilanteisiin👍😊 Meillä on nyt sitten päätös jatkaa yrittämistä, joten aloitin letrozolin eilen kp 3.
Sain siis klinikalta tuon reseptin läksiäisiksi mukaan, kun hoidot siellä loppuivat. Annostus olisi 1tbl/vrk, mutta halkaisin tabletin ja otan vain 1/2tbl vrk.
Taukoa yrittämisestä on nyt vuosi ja tuntuu taas ihan optimistiselta onnistumisen suhteen😊 Raskaustestit ovat lojuneet kaapissa vuoden päivät, että on jännää alkaa kaivamaan niitä sieltä esille😊🙏
Tähtitaivas☆
Hei kaikille!
Voisin liittyä ketjuun keskustelijaksi. Olen 30-vuotias ja mieheni on 33-vuotias. Päätimme, että meille vauva saa tulla jo kesällä 2019.
Olisin toivonut, että minun ei olisi tarvinnut liittyä enää uuteen keskusteluun mukaan, mutta kaikkeen yrittämiseen liittyvien ongelmien vuoksi emme oikein pääse hakeutumaan hoitoihinkaan, joten täällä ollaan edelleen vertaistuen toivossa.
Aurinkoista kevättä kaikille ja toivon kaikille plussaa ja lasta syliin ☀️
30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.
Mukavaa, kun olette mukana. Nämä keskustelut antaa vertaistukea, kun ollaan samassa tilanteessa. ❤️
Edelleen kiinnostais kuulla, onko joku saanut apua jostain vaihtoehtohoidoista 🙂 oon kuullu akupunktiosta, vyöhyketerapiasta ym, että jotkut ovat saaneet apua.
Mäkin siirryn 20-21 ryhmästä tälle puolelle.. Oon 30 ja mies muutaman vuoden vanhempi. Ensimmäinen on toiveissa. Yritystä on takana vuosi ja huhtikuussa alkaa julkisella hoidot. Nyt mennään dpo 8-9. Herkkä testi nega. Kemiallisissa raskauksissa mulla on näyttänyt positiivista näillä päivillä, joten luultavasti menkat alkavat viiden päivän päästä. Lämmöt ovat kuitenkin ennätyskorkealla. 37,1 äsken, mutta ei oo yhtään kipeä olo. En siis haluaisi vielä luopua toivosta tämän kierron suhteen.
Kiva Tähti, että teillä on taas yritys alkanut! Toivon teille pikaista plussaa!
Muillekin tsempit omiin tilanteisiin! Mulle on myös tuttua väsy menkkojen aikaan ja oikeastaan jo ennen menkkoja..
Mullakin on aina väsy ja varsinkin menkkojen aikaan. Lisäksi menkat tuntuu melkein joka kuukausi aiheuttavan flunssaista oloa, joka on hyvin hankalaa näin korona-aikana.
Eikä ne hormonioireet siihen lopu..Eilen tunsin oikealla puolella vihlomista ja ovislimaakin oli nähtävissä (sori ällötys) Tämä päivä on sitten mennyt kuvotuksen ja päänsäryn kourissa jo totuttuun tapaan.
30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.
Täälläki ollu melko oireeton loppukierto. Nyt parina päivänä ollu mahakipuja. Menkkojen pitäs alkaa nyt viikonloppuna, tai viimeistään maanantaina. Yhen varhaisen testin oon tehny, mut negaa näytti keskiviikkona. Jotenkin sellainen olo, et menkat ne taas alkaa.