Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2021-2022

21.10.2020 |

Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.

Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3

Kommentit (1576)

201/1576 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt välillä kurkkimassa täällä,nyt aattelin kirjoittaa.Muutama tuttu nimi täällä edellisestä ketjusta vauva vuodelle 20-21 🙂

Lähdin joulun jälkeen palstalta kun oli niin epätoivoinen tilanne..No eipä se ole näiden kuukausien aikana paremmaksi muuttunut ,edelleen odotellaan plussaa😔Yritys alkoi viime huhtikuussa.Ikää tulee kesällä jo 39v,yhtään plussaa ei ole tässä vuoden aikana tullut 😔

Nyt on kp23/25,eilen tehty nega testi jälleen 😔

Tsemppiä kovasti kaikille ❤

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

202/1576 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihana Neiti Kesäheinä, lohdutus❤🤗 Ja mukava, että tulit tänne takaisin.....

Mä olin kanssa poissa, kun on vuoden tauko takana js tosiaan nyt ollaan vihdoin yrittämässä❤

Miten sinun kipujen kanssa, oletko saanut niihin helpotusta?

Plussaa puhaltelen ja jospa nyt pian se sieltä tulisi🙏💕💕💕💕

Tähtitaivas☆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
203/1576 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppään kanssa tähän ketjuun!

Yritys aloitettu syksyllä -20. Ollaan n. Kolmekymppisiä.

N.13 vuotta söin e-pillereitä. Pcos epäily, munasarjakysta leikattu yms.

Nyt yrityskierto 5 menossa.. 🙂 Olispa nyt tähdet kohdillaan. 🥰

On kyllä ollut paaaaljon stressiä ja monet ympärillä raskautuu niin sekään ei asiaa helpota.

Kp 20/29-35

Vierailija
204/1576 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lorna kirjoitti:

Oon välillä miettiny kun oon eri tyyppien yritystä lueskellu että kuinkahan paljon se prosessia pitkittää kun ”tosissaan” yrittävät ja pitävät tarkkaa kirjaa ovulaatiosta ja kiertopäivistä ja kaikki maailman poppaskonstit käytössä ja ajatukset on jatkuvasti siinä projektissa 😅 en väitä ettenkö ite olisi just samanlainen mutta oon kyllä yrittäny ajatella että sittenku yritys alkaa niin koitan ottaa niin rennosti kun mahdollista koska oon varma että se kaatuu siihen stressiin 😂 ...helpommin sanottu kuin tehty - varmaan tikutan ovista kaks kertaa päivässä oikeasti 😅

Samaa olen miettinyt, vaikka eihän se mua mitenkään häiritse jos joku juo greippimehua ja käyttää kaiken maailman vippaskonstit. Nyt tässä toista yrittäessä olen kyllä saanut todeta itsekin olevani taipuvainen stressailemaan "parhaista päivistä" sunmuista.

Esikoista odottaessa mulla ei ollut mitään isoa vauvakuumetta, mutta olin kuitenkin kiertoani merkkaillut ylös ja kun aloitettiin yritys niin oli oikeastaan vähän "huono" päivä, ja sitten tulikin heti kerrasta raskaaksi, ja olin melkein järkyttynyt. 😅 Silloin olin oikeastaan varustautunut jo ennakkoon ajatuksella, että lapsia ei välttämättä tule ollenkaan, kun suvussa aika monella ollut ongelmia asian kanssa.

Nyt sitten, kun on todistettavasti kyennyt ainakin kertaalleen lapsen saamaan, onkin paljon vaikeampaa suhtautua millään "tulee jos tulee"- ajattelumallilla. Nyt on kyllä aavistuksen kovempi vauvakuumekin. Vaikka jos ei toista lasta saataisikaan niin ei se maata kaada kuitenkaan. Kolmestaankin on tällä hetkellä aivan hyvä. 😊

205/1576 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

binaari kirjoitti:

Lorna kirjoitti:

Oon välillä miettiny kun oon eri tyyppien yritystä lueskellu että kuinkahan paljon se prosessia pitkittää kun ”tosissaan” yrittävät ja pitävät tarkkaa kirjaa ovulaatiosta ja kiertopäivistä ja kaikki maailman poppaskonstit käytössä ja ajatukset on jatkuvasti siinä projektissa 😅 en väitä ettenkö ite olisi just samanlainen mutta oon kyllä yrittäny ajatella että sittenku yritys alkaa niin koitan ottaa niin rennosti kun mahdollista koska oon varma että se kaatuu siihen stressiin 😂 ...helpommin sanottu kuin tehty - varmaan tikutan ovista kaks kertaa päivässä oikeasti 😅

Samaa olen miettinyt, vaikka eihän se mua mitenkään häiritse jos joku juo greippimehua ja käyttää kaiken maailman vippaskonstit. Nyt tässä toista yrittäessä olen kyllä saanut todeta itsekin olevani taipuvainen stressailemaan "parhaista päivistä" sunmuista.

Esikoista odottaessa mulla ei ollut mitään isoa vauvakuumetta, mutta olin kuitenkin kiertoani merkkaillut ylös ja kun aloitettiin yritys niin oli oikeastaan vähän "huono" päivä, ja sitten tulikin heti kerrasta raskaaksi, ja olin melkein järkyttynyt. 😅 Silloin olin oikeastaan varustautunut jo ennakkoon ajatuksella, että lapsia ei välttämättä tule ollenkaan, kun suvussa aika monella ollut ongelmia asian kanssa.

Nyt sitten, kun on todistettavasti kyennyt ainakin kertaalleen lapsen saamaan, onkin paljon vaikeampaa suhtautua millään "tulee jos tulee"- ajattelumallilla. Nyt on kyllä aavistuksen kovempi vauvakuumekin. Vaikka jos ei toista lasta saataisikaan niin ei se maata kaada kuitenkaan. Kolmestaankin on tällä hetkellä aivan hyvä. 😊

Ihanaa kuulla etten oo ainoa joka on päässään valmistautunu siihen ettei lapsia tuu 😂 ehkä mulla on toivoa.. 😅

Mutta tuntuu että yhä useammalla on ongelmia raskaaks tulemisen kans vai onko se vaan että ne joilla on ongelmia asian kanssa puhuu enemmän 🤔😅 nuorena sitä ajatteli että kaikki tapahtuu sormia napsauttamalla mutta nyt se kuulostaa ihan ydinfysiikalta 😄

206/1576 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eilen vähän haastava päivä. Oli ihan mukava päivä muuten, näin puolisoni siskoa ja hänen tytärtään, mutta kotiin tullessa iski sellainen hiljainen suru omasta tyhjästä sylistä. En sitten saanut oikein mitään enää tehtyä, vaikka olisi pitänyt, nukuinkin hetken.

Se oli tietysti luonnollista kun oli monta tuntia katsonut ihanaa äidin ja lapsen vuorovaikutusta ja sitten joutuu lähtemään yksin kotiin. Ja tulee jotenkin vastoin kasvoja se tosiasia, että haave omasta lapsesta ei ole lähiaikoina toteutumassa.

Anteeksi synkempi teksti tänään, joku ehkä osaa samastua tähänkin. Kiitos kun sain kertoa.

30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.

207/1576 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilona Eloisa kirjoitti:

Mulla oli eilen vähän haastava päivä. Oli ihan mukava päivä muuten, näin puolisoni siskoa ja hänen tytärtään, mutta kotiin tullessa iski sellainen hiljainen suru omasta tyhjästä sylistä. En sitten saanut oikein mitään enää tehtyä, vaikka olisi pitänyt, nukuinkin hetken.

Se oli tietysti luonnollista kun oli monta tuntia katsonut ihanaa äidin ja lapsen vuorovaikutusta ja sitten joutuu lähtemään yksin kotiin. Ja tulee jotenkin vastoin kasvoja se tosiasia, että haave omasta lapsesta ei ole lähiaikoina toteutumassa.

Anteeksi synkempi teksti tänään, joku ehkä osaa samastua tähänkin. Kiitos kun sain kertoa.

Voin samaistua sen verran että itse koen jonkinlaista kateutta puolisoni siskoa kohtaan joka on itseäni aika paljon nuorempi ja mm. meni ennen meitä naimisiin ja nyt pelkään että tulee ennen mua raskaaksi 😄 en oo koskaan tästä puhunu miehellekkään koska tiedän että tällänen katkera ajattelu on lapsellista mutta sydän varmasti valahtais vatsaan jos kuulisin että saavat lapsen ennen meitä.

208/1576 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryn kanssa tähän ketjuun edellisestä kuumeilemaan. Meillä on siis esikoinen viime vuoden alkuvuodesta syntynyt, sen jälkeen ei olla käytetty ehkäisyä ajatuksena ”tulee jos on tullakseen”. Imetyksen lopettamisen jälkeen on alkanut kierto vähitellen palautumaan normaaliksi. Plussaa ei kuitenkaan kuulu... Ajattelin, etten stressaisi asiaa, mutta täältä se stressi kuitenkin on taas tullut. Matka esikoisen saamiseksi ei ollut helppo, sillä kokonaisuutenaan yritykseen meni melkein vuosi siten, että välissä yksi vauvanalku menetettiin raskausviikolla 16.

Stressittömyys kariutui siihen, että todella, siis TODELLA moni niistä, jotka saivat lapsen samaan aikaan kuin me, on jo hyvällä mallilla uudestaan raskaana. Vauvauutisia tulee ovista ja ikkunoista. Mietityttää se, miksi itsellä ei ole napannut, jos kerran muilla lyhyellä ikäerolla onnistuu.

Tikkuja en ole vielä kaivanut esiin, koska seksiä on kuitenkin normaalistikin 4-5x viikossa. Ovulaatiosta ei ole ollut oireita minkäänlaisia kertaakaan vielä tässä reilu vuodessa, joten täytyy varmaan pian alkaa testailemaan. Viime yrityksessä oireita ovulaatiosta kyllä oli. Myös kierto on ollut jopa viikkoja aiempaa pidempi, mikä kai viittaa siihen, ettei ovista ole välttämättä ollut ollenkaan.

209/1576 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti☆ kirjoitti:

Voi ihana Neiti Kesäheinä, lohdutus❤🤗 Ja mukava, että tulit tänne takaisin.....

Mä olin kanssa poissa, kun on vuoden tauko takana js tosiaan nyt ollaan vihdoin yrittämässä❤

Miten sinun kipujen kanssa, oletko saanut niihin helpotusta?

Plussaa puhaltelen ja jospa nyt pian se sieltä tulisi🙏💕💕💕💕

Kiitos tsempeistä 😍

Täällä odotellaan menkkoja alkavaksi,jomottelee muttei vuoda, testi näytti negaa,nyt päivän myöhässä..toki voi olla että tästä tulee pitkä kierto...Tosin viimeisimmät kierrot ollut lyhyitä..

Ihanaa kun jaksat uskoa raskautumiseen ❤Minulla usko hiipunut omaan onnistumiseen kun aiemmat tulleet suuremmitta ongelmitta mutta nyt ei enää onnistu,toki ikää 10v enemmän nyt😔

Tuntuu että meillä harrastetaan makuuhuoneen puolella vain ovis aikaan,on ihan puhti pois 😪

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

210/1576 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eilen sanoin miehelle, et pitäs varmaa aktivoitua koko kierron aikana. Tuntuu et oviksen ympärillä nii paljo seksiä, et varsinkin loppukierto menee ilman.. Nyt aateltiin korjata tilannetta ja jakaa vähä tasaisemmin koko kierron ajalle. Ja ehkä vähä vähemmän oviksen ympärillä. Et ei ihan joka päivä..

Täällä kp 8 ja ovista kohti mennään.

211/1576 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille tsemppiä omiin tilanteisiin👍💕💕💕💕

Toivon kaikille uskoa, toivoa ja plussaa tasapuolisesti.

Mulla on takana rankka vuosi, en lähde sitä tässä avaamaan sen enempää ja tosiaan taukoa yrittämisestä vuosi. Nyt näkyy valoa tunnelinpäässä, joten on vaan ihan itse tsempattava itseä, asioiden suhteen ja pidettävä uskoa yllä onnistumisen suhteen.

T. Tähti☆

Kp 9/29.... ovista kohden😊

(Ikä ei hirveesti suosi enää 48-v. , joka on mittarissa muutaman päivän päästä, mutta onnellisia stooreja on olemassa raskautumisesta vielä 50+ 😊)

Tähtitaivas☆

212/1576 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mennään kp 25/27-29 ja jännitys kasvaa. Aamulla en malttanut ja tein testin mikä oli sit nega. Olo ollut tosi voimaton ja väsynyt. Noh vielä on toivoa eiks niin🤞🏽

213/1576 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti☆ kirjoitti:

Kaikille tsemppiä omiin tilanteisiin👍💕💕💕💕

Toivon kaikille uskoa, toivoa ja plussaa tasapuolisesti.

Mulla on takana rankka vuosi, en lähde sitä tässä avaamaan sen enempää ja tosiaan taukoa yrittämisestä vuosi. Nyt näkyy valoa tunnelinpäässä, joten on vaan ihan itse tsempattava itseä, asioiden suhteen ja pidettävä uskoa yllä onnistumisen suhteen.

T. Tähti☆

Kp 9/29.... ovista kohden😊

(Ikä ei hirveesti suosi enää 48-v. , joka on mittarissa muutaman päivän päästä, mutta onnellisia stooreja on olemassa raskautumisesta vielä 50+ 😊)

Ai vitsi mua jännittää Tähti sun puolesta kun tiiän että alotitte pitkästä aikaa taas yrittämisen🥰

Tikutatko ovista?

214/1576 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lorna, ajattelin tikuttaa😊😆

Ihana, että olet jännäämässä tässä mukana❤ Jännää on todella..

Oot ihana😘

Tähtitaivas☆

215/1576 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp 10/29 ja lähdin tikuttamaan. Selvä nega, jota odotinkin, mutta plussaksi tuo muuttunee arviolta kp 13-16😊

No, oon hirmu hämmästtynyt siitä, että mies on niin täpinöissään tämän yrittämisen suhteen ja hän jopa yrittää valaa minuun lisäuskoa! Meillä on selvästi suurempi vauvakuume, kuin melkein koskaan aiemmin😋

Laitan tähän lisäksi ihan hyvän videon, joka todella luo uskoa kenelle vaan!😊

Plussaa kaikille tasapuolisesti, iästä riippumatta!👍💕💕💕💕

Tähtitaivas☆

216/1576 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Tähti, haluaisitko kertoa lyhyesti banniisi johtaneet tapahtumat? Omakohtaisista syistä haluaisin kuulla. Sen enempää en tietty ala täällä asiaa puimaan (sori muut) :D

Ja voisimpa itsekin pamahtaa tänne keskustelemaan :)

Lyhyesti: 33v kolmannesta haaveileva ja tällähetkellä tilanne: ovulaatiopäivä! Jeiiiiii :) Huomenna sitten piinapäivät alkaa

217/1576 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Springg, ensinnäkin pikaista plussaa!👍💕💕💕💕 Ja tottakai mukaan vaan!❤

Jospa osaisin sinulle vastata, kun en itsekään oikein tiedä. Ehkä voisit osaltasi valaista, mutta ruotia ei tosiaan hyödytä. Monet jäivät kaipaamaan💗 Samoin itse, ja on jännä miten voikaan tulla tutuksi, vaikka ei ole nähnytkään, mutta jutellut usean kanssa vuosia...

On tietenkin eri asia yrittää raskautta 45++ kuin olisi 20+++ koska elämäntilanteet on usein erilaisia ja elämänkokemusta on karttunut iän myötä, joten asioita katsoo useimmiten eri näkövinkkelistäkin, kuin nuorempana. Myös hedelmällisyys on jo todellakin laskenut ja vaihdevuodet edessä., mutta silti on ihan yhtä oikein toivoa raskautta, jos sitä toivoo. Ei kukaan voi määritellä ikärajoja sillä, että mikä on sallittua.

Mullahan aika alkaa todella olla lopussa, etten varmasti kuumeile sitten sen jälkeen, ellei onnistu ennen vaihtareita. Silti ois ihan kiva voida olla mukana keskusteluissa ja tsempata muita!💜💕💕💕

En osaa tarkentaa sen enempää, mutta uskon, että monet ymmärtävät ajatuksen ja ehkä olen liian kiltti henkilö. Elämäni on muutenkin sellaista omaperäistä, enkä viihdy ns. valtavirrassa, mutta saan hyvin yhteyden muihin ja pystyn yhdistämään ihmisten ajatuksia/maailmoja ja luomaan jotain uutta, sekä valtavirtaa kiinnostavaa😘💕💕💕💕 Joskus tuossa on kääntöpuoli, koska jotkut saattavat olla tahallaan ilkeitä.

En tiedä avasiko asiaa, en toivo silti mitään pohdintaa, vaan itsekseni toivoisin, että osaisin "hyväksyä" ja jatkaa eteenpäin.

Kaikille toivon paljon hyvää tsemppiä omiin tilanteisiin!👍💖💕💕

Tähtitaivas☆

Vierailija
218/1576 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lorna kirjoitti:

Ihanaa kuulla etten oo ainoa joka on päässään valmistautunu siihen ettei lapsia tuu 😂 ehkä mulla on toivoa.. 😅

Mutta tuntuu että yhä useammalla on ongelmia raskaaks tulemisen kans vai onko se vaan että ne joilla on ongelmia asian kanssa puhuu enemmän 🤔😅 nuorena sitä ajatteli että kaikki tapahtuu sormia napsauttamalla mutta nyt se kuulostaa ihan ydinfysiikalta 😄

Niin no, terveystiedon tunneilla yläasteelta lukioon astihan sitä annettiin sellainen kuva, että raskaaksi tulemiseen riittää suunnilleen pojan lähellä seisominen ja nyt sitä saa lukea, että vaikka ajoittaisikin yhdynnät ovulaation yhteyteen niin onnistuminen on silti jotain 1/3 todennäköistä. 😅

219/1576 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa että tänne on löytänyt tiensä lisää vauvakuumeilijoita! Ja tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin.

Täällä kans yks piinapäiväilijä 👋 Menossa on kp 23/29 ja viikonloppuna on varmaan pakko testata, vaikka olo on jotenkin allapäin, tuskin ollaan taaskaan onnistuttu. Oviksen aikaan tuli 2pv tauko tallettelusta ja se on jäänyt vaivaamaan. Sain ovisplussan, mut aamulämpökäyrä on ollut ihan outo, se sai epäilemään onko tässäkään kierrossa kumminkaan ovista. Turhaahan tätä on vatvoa, viikon päästä on kuitenkin tietoa tärppäskö vai ei 🤷‍♀️

N. 30+ v. pariskunta, 2 v. lapsi ja toinen haaveissa. Yritys aloitettu 6/20, kkm 1/21.

220/1576 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

binaari kirjoitti:

Lorna kirjoitti:

Niin no, terveystiedon tunneilla yläasteelta lukioon astihan sitä annettiin sellainen kuva, että raskaaksi tulemiseen riittää suunnilleen pojan lähellä seisominen ja nyt sitä saa lukea, että vaikka ajoittaisikin yhdynnät ovulaation yhteyteen niin onnistuminen on silti jotain 1/3 todennäköistä. 😅

Binaari, samat sanat!😅 Luulin tosiaan olevani raskaana 17-vuotiaana, olin tavannut mieheni siis jo 16-vuotiaana, mutta pelkäsin raskautta niin paljon, että menin käymään neuvolaan ja siellä tehtiin raskaustesti!🤣🤪 No siis ei oltu edes vielä harrastettu sexiä, mutta oltiin halailtu.

Tuosta on aikaa yli 30-vuotta, mutta muistan sen raskauden pelon, koska kouluvalistus oli niin voimakasta🤪 No, meille tuli kuitenkin lapsi, kun sitä paljon toivottiin ja tuo lapsokainen on nyt 4-v. Ollaan oltu koko elämä yhdessä miehen kanssa ja mm. matkusteltu ympäri maailmaa ennen lapsen hankintaa.

Nyt on tosiaan edelleen toiveissa toinen lapsi❤

Mutta muistan sen, kun pelkäsin raskautta nuorena pelkästä halaamisesta🤪 Kiitos koulun ehkäisyvalistukselle🤣

Tähtitaivas☆