Videopelillä irti masennuksesta?
Jep. Kokeilin yhtä peliä ja alkoi vaan masentaa lisää. Paras lääke masennukseen on hyvä elämä (mielekäs työ, harrastus jne.), tukiverkosto (perhe tai ystävät), riittävä toimeentulo ja sosio-ekonominen asema. Terveet elämäntavat ja ulkona LIIKKUMINEN.
Itse ainakin saan luonnosta pirteyttä ja voimaa 😊
Kommentit (13)
Jaa. Minua videopelit taas auttoivat masennuksen kanssa.
Täyttä hömppää. Terapia on paras apu. Itse maksan terapiastani 400 euroa kuukaudessa.
Mikä peli tuommoinen on? Kymppiuutisissa oli jotain juttua äsken, mutta en kuullut kunnolla.
Hyvät pelit poistaa mulla tehokkaasti masennuksen, sitten kun peli on läpi tulee romahdus.
Itse voisin hyvin, jos saisin hyvätuloisen verran palkkaa, esim. 6000€ /kk, mutta en olisi oikeasti missään töissä, niin että minulta vaadittaisiin mitään. Voisin kyllä käydä harrastuksenomaisesti tekemässä mielekkäitä asioita, ja jos ne muuttuisivat yhtään epämiellyttäviksi, lähtisin vain pois ja alkaisin tekemään jotain muuta. Aina tuo säännöllinen hyvä tulo olisi silti taattu. Nukkuisin pitkään, söisin hyvin, nauttisin luonnosta ja kuntoilusta. Tällä tavalla olisin todella onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Ne oikeat masennus/terapiapelit on ihan eri pelejä, kuin mitä kotona pelaat jotain WoWia tai Dunea pleikkarilla.
Pätkän näyttivät telkkarissa tuollaisesta pelistä niin siinä lenti joku perhonen tai lintu ja toisessa kohtaa ammuttiin joku örkki tohjoksi. Mikäköhän tollaisessa on eron muihin peleihin?
Unteralterbach tekee hyvälle mielelle
Vierailija kirjoitti:
Itse voisin hyvin, jos saisin hyvätuloisen verran palkkaa, esim. 6000€ /kk, mutta en olisi oikeasti missään töissä, niin että minulta vaadittaisiin mitään. Voisin kyllä käydä harrastuksenomaisesti tekemässä mielekkäitä asioita, ja jos ne muuttuisivat yhtään epämiellyttäviksi, lähtisin vain pois ja alkaisin tekemään jotain muuta. Aina tuo säännöllinen hyvä tulo olisi silti taattu. Nukkuisin pitkään, söisin hyvin, nauttisin luonnosta ja kuntoilusta. Tällä tavalla olisin todella onnellinen.
Kuulostaa hyvältä. Stressi ja jatkuvat rahahuolet aiheuttavat masennusta - ahdistuksesta puhumattakaan. Kyllä se raha vaan ratkaisee!
Pelejä pelaavat nuoret masentuneet miehet ovat suurimmassa riskiryhmässä syrjäytymiseen.
Ei se peli poista tai helpota masennusta vaan saa sit keskittämään huomion muualle.
Incelyys on oikein ja luonnollista.
Ne oikeat masennus/terapiapelit on ihan eri pelejä, kuin mitä kotona pelaat jotain WoWia tai Dunea pleikkarilla.