Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2021-2022

21.10.2020 |

Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.

Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3

Kommentit (1576)

121/1576 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp28. Viime kuussa oli kierron pituus 27pv, ja mulla tosiaan vähän vaihtelee, mutta enemmän kuin 29pv ei ole ollut vuosiin joten nyt alkaa vähän piinailuttaa. Viime yönä heräsin puol neljä vessahätään ja sitten en mitenkään enää saanutkaan unta, oli kuuma ja alaselkä kipeä (saatto olla vähän rankemmasta vatsalihastreenistä). Tässä kierrossa ei ehditty juuri peittoa heiluttaa, kolmesti puolivälin paikkeilla, ja ekaa kertaa ovistikkuja testaillessa en ovistakaan bongannut ollenkaan. Koitan toistella itelleni että menkat tässä on tulossa. 

N30 (& M30). La 27.10.2021.

122/1576 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki minäkin siirryn nyt tähän ketjuun, olen tuolla aiemmassa ollut mutta nyt taas yrittänyt vähän pysyä poissa että jospa jotain muutakin välillä pyörisi tuolla päässä...no hyvä sitä on yrittää 😬

Hirveä turhautuminen tuli taas kun ovulaation aikoihin ei saatu kuin pari kertaa hommailtua, ja en ole edes varma oliko se ovis siinä kohtaa missä yleensä kun viime menkatkin oli niin ihmeelliset. On siis aika toivoton olo että mitään mahiksia ois tässä kierrossa 😫

Me koitetaan nyt kuitenki yrittää vielä pari kiertoa ja huhtikuussa sitten gyne on luvannut laittaa lähetteen tarkempiin tutkimuksiin. Ei malttais odottaa, kyllä tässä huolettaa jo hirveesti. Vaikka se huolehtiminen ei auta kyllä asiaa yhtään.

Katkeruuden tunteen on karseimpia, ärsyttää kaikki jotka tulevat heti raskaaksi..eihän se multa oo pois! Yksi nuorempi kaverini jonka kans alettiin vauvoista puhumaa silloin parisen vuotta sitten, on saanut jo lapsen ja yrittää nyt jo toista..ja ite en oo saanut mitään. Äh 🙁

36v ja mies 38v. Ensimmäinen lapsi toiveissa, yritys toden teolla aloitettu 4/20.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
123/1576 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Juulia! En yhtään ihmettele jos hiljaa mielessä vähän hatuttaa muiden vauvanteko-onnistumiset. Me ei olla yritetty kauaa ollenkaan mutta nyt jo seuraan osittain haikeana kun mulla siis on kolme kaveria viimeisillään nyt raskaana, tai yksi toissapäivänä jo synnyttikin. Hän laittoi muutaman tunnin ikäisestä nyytistä kuvan ja tippa nousi mulla linssiin. Superonnellinen olen heidän puolestaan, mutta samalla tiedän että hän raskautui ekasta yrityksestä ja omaa naistuntoani alkaa korventaa.

Tää on kyllä kuin tulisilla hiilillä olis, viime yönä heräsin taas neljän aikoihin ja kävin vessassa ja join vettä, sitten lähinnä pyörin kun mikään asento ei tuntunu hyvältä. Alavatsaa turvottanu pari päivää, ummetusta ja ilmavaivoja, jotka sopis kyllä menkkoihinkin mutta yleensä ne olis jo alkanu. Viime kiertokin oli vähän outo tosin eli ei yhtään tiedä mitä tuleman pitää.

124/1576 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Ensimmäistä kertaa lueskelen tätä ketjua. Mulla ikää 24 ja miehellä 26. Meillä haaveissa ensimmäinen lapsi. Viime joulukuun alussa jätin hormonikierukan pois ja olemme siitä lähtien yrittäneet saada lasta aluille. Kuukautisia ei oo vielä kuulunut. Oma kroppa varmaan hakee normalisoitumista, sillä kierukka oli mulla reilu 4 vuotta ilman vuotoja. Kierukan poiston jälkeen tuli tyhjennysvuoto ja 10.1. lähtien tiputellut, erityisesti aina yhdynnän jälkeen. Ensi viikolla aika lääkäriin, kun mun oma kierto ilman ehkäisyä ollut aina hyvin epäsäännöllinen ja vuodot olleet pitkiä ja runsaita. Syytä ei koskaan selvitelty, kun sain kierukasta avun runsaisiin kuukautisiin. Meillä muutenkin asioita hieman hidastaa meidän ristiin menevät työvuorot, kun emme toisiamme kovinkaan usein näe. Kovasti tsemppiä kaikille! 🤭💕

125/1576 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Acaia kirjoitti:

VivaLaVida kirjoitti:

Jännittävää, tulehan sitten koodailemaan miltä näyttää! 🤩 saanko kysyä, on mennyt multa varmaan ohi, mutta oliko sulla PCOS diagnoosi jo ennen kuin aloitte yrittämään?

Mä oon alunperin käynyt ns. hedelmällisyyslekurissa v. 2018, kun halusin tietää uskaltaako vielä hetken odotella. ( Olin sillon 28 vuotias) Siellä mehiläisen gyne sitten totes nää monirakkulaiset munasarjat (toises 26 & 32 tms rakkulaa) Hän sanoi suoraan, että sit kun raskaustoive ni ei kannata vuotta kotona kokeilla vaan herkästi yhteyttä jos kierto ei ala. Mulla siis oli kierukka melkeen 9 vuotta ja ei menkkoja koko sinä aikana. :) Myös jo ennen ensimmäistä raskautta mun kierrot oli ollut mitä tahansa 25-150 väliltä, mutta sillon sitä ei tutkittu mitenkään. Eli varmaan mulla on ollut tää pcos aina. 

Tänäänkään ei mitään tuntemuksia et menkat alkais, mutta ei kyllä raskausoireitakaan. :D kp31 mutta en uskalla vielä testata.

Aivan, mutta toisaalta hyvä että oli jo tässä kohtaa tiedossa niin osasit ottaa jo aikaisessa vaiheessa yhteyttä lääkäriin 🙏🏻 Toivotaan, että teillä olis tässä kierrossa tärpännyt! 😍

Ja Mannapuuro täällä samanlaisia ajatuksia, mulla myös toiveissa imettää tätä esikoista mahdollisimman pitkään, raskaana ollessakin jos vaan mahdollista. Ja tosiaan en jotenkin uskalla vielä iloita että menkat on nyt myöhässä, koska kyllähän se imetys kiertoon vaikuttaa. Mutta, nyt sitten eilen ja tänään on närästänyt ja ollut kummallinen vellova olo 😳 onkohan kuvitelmaa vai olisiko käynyt niin, että olisi tärpännyt. Kp 33 ja menkat viisi päivää myöhässä. Vielä venytän enkä testaa jos ne menkat sitten kuitenkin alkaa parin päivän sisällä.

Toinen haaveissa pienellä ikäerolla, esikoinen 2020.

126/1576 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

VivalaVida miten maltat olla testaamatta! Jännää. Ekat yrityskierrot on aina niin kivalla tavalla jänniä kun ei ole ehtinyt turhautua yrittämiseen. 😉

127/1576 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannapuuro kirjoitti:

VivalaVida miten maltat olla testaamatta! Jännää. Ekat yrityskierrot on aina niin kivalla tavalla jänniä kun ei ole ehtinyt turhautua yrittämiseen. 😉

Kyllä, ei ole ehtinyt turtua koko hommaan vielä 😅 tuoreena muistissa tämän esikoisen kohdalla testailut ja kriiseilyt haamuviivojen ja viivanpaikkojen kanssa, joten nyt maltan odottaa sen aikaa että testi ei varmasti jätä tulkinnanvaraa suuntaan tai toiseen. 🙈

128/1576 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en tosin muutenkaan olisi odotellut hoitoihin pääsyä kun ikää jo se 30 enkä tahdo kovin vanhana lapsia. 

Jännittävää. Mä päätin et testaan huomenna aamulla. Mul on clearbluen digitesti odottamas ni ei tarvii miettii viivoja. :D sit jos testi on nega ja ens viikol ei ala vuoto ni pitää syödä terokuuri. Mut tosiaan en tiedä mitä ajatella kun ei oo mitään oireita, niin olisi jotenki tosi hassua jos oliski raskaana! 

Ja kyllähän se harmittaa kun muut saa vauvoja... Mulla yks kaveri oli just tullut raskaaksi kun otin kierukan pois ja itekki aattelin et hei jee ois sit seuraa vauvavuotena. No hänen lapsi synty tammikuussa ja mä en ole vielä edes raskaana. :( Eli ihan ymmärrettävää tuntea katkeruutta siitä ettei itse onnistu.

Pcos, yritys alkanut 04/20, hoidot HUS 12/20

Vierailija
129/1576 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taisi tämä kierto mennä ohi yrityksen osalta. Vähän tekisi mieli syyttää miestä, mutta antaa nyt olla. Huono päivä ollut muutenkin, ja siitäkin tekisi mieli vähän syyttää miestä, mutta antaa olla. :D

130/1576 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, päätin liittyä tänne muiden kuumeilijoiden joukkoon nyt kun ollaan miehen kanssa päästy järkeilyssämme siihen tulokseen että viimeinen lapsi on tervetullut🙊

Allekirjoittanut siis 24v. ja mies 26v. Edellisestä suhteesta löytyy syksyllä 5v. täyttävä diabetes 1stä sairastava tyttö ja viime elokuussa syntyi meidän ensimmäinen biologisesti yhteinen tyttömme jos näin voi asian ilmaista.

Itsellä on aina ollut vahva tunne että 3 on se hyvä lapsiluku ja nyt nuoremman ollessa puoli vuotias iski uusi (ja tässä vaiheessa jo sovin itseni kanssa, että myös viimeinen😅) vauvakuume. Tässä sitten kärvistellään vielä pitkä tovi ennen kuin oletetut kuukautiset edes pitäisi alkaa, oviskin kun minulla aina hakee paikkaansa +/- jopa viikko.. matemaattisesti siis se oli joko viime la, huomenna tai ensi viikolla, mene ja tiedä 🤷‍♀️

131/1576 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa taasen uusille! 🤩 tulehan Acaia huomenna sitten heti kertomaan mitä testi näytti ☺️

Iski se kuitenkin malttamattomuus ja piti testata kuitenkin tänään iltapäivällä pitkän pidätyksen päätteeksi 😆 negaa näytti, eli kierto edelleen vaan tekee tepposiaan. 😊 toivotaan ettei veny mahdottoman pitkäksi.

132/1576 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Acaia, miten kävi?

Mun pitäis vielä reilu viikko jaksaa odottaa! Toisaalta tää kierto on ollu helpompi. Vähä sellainen "ihan sama" -olo, mitä en uskonut tapahtuvan. Oon niin kauan piinaillu ja haaveillu vauvasta ja seurannu oireita jne. Jotenkin nyt joku välikuukausi, et ei jaksa stressata. Yritetty on kovasti silti! Mut ehkä ihan hyvää tekee mielenterveyden kannalta, et joku kuukausi väliäkin stressin suhteen😄

133/1576 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kierto vaihtui uuteen, vihdoin. 😊

134/1576 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi että tuli negatesti, VivaLaVida!

Täällä pitäisi odottaa vielä useampi päivä, ennen kuin testi kannattaa tehdä. On tuntunut monta kertaa, että menkat voisivat alkaa milloin tahansa, mikä voi mun kokemuksen mukaan viitata kumpaan tahansa vaihtoehtoon. 😏

Täällä on myös esikoisen pitkästä yrityksestä kaikenlaiset tunteen koettu.... Onhan se tosi ymmärrettävää, että kirpaisee, kun näkee että muut saavat sen, mitä eniten toivoo, ja se korostaa sitä omaa tilannetta, vaikka toisen puolesta onnellinen olisikin... Tsemppiä näiden tunteiden kanssa kaikille, antaa tunteiden tulla ja mennä. ❤️

135/1576 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp31 eikä menkoista tietoakaan. Viimeksi ollu kierto yli 30 päivää viisi vuotta sitten parin ekan kierron ajan kun lopetin pillerit (ollaan siis ehkäisty kortsuilla siitä lähtien). Huomenna teen testin jos kaikki on silloin vielä samoin.

Alkaa väsyttää kun nukkunu jo neljä yötä superhuonosti. Vähän pelottaa jos oonkin raskaana että jatkuuko tää tällasena pitkään. Aina välillä tuntuu alavatsan kohdilla sellanen jännä vellova tunne mutta ei kestä kovin kauaa.

136/1576 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille, siirryn vanhasta ketjusta tänne kuumeilemaan. Ollaan vähän päälle 30 v. pariskunta ja meillä on yksi lapsi. Raskautuminen otti aikaa (6 kk) ja viime vuonna puolen vuoden yrityksen päästä saatiin taas plussa, joka päättyi keskenmenoon. Mutta nyt viimeinkin alkoi uusi kierto keskenmenon jälkeen (nyt kp 5/28-30) ja ovulaatiota metsästän aamulämpöjä mittaamalla. Ehkä myös testeillä, kun niitä kaapissa lojuu. Vielä yli viikko aikaa kyllä tässä.

Aikamoista tunnemyrskyä ollut tämä alkuvuosi ja tuntuu itsestäkin, että vauvauutisia tulee joka tuutista. Olen fb:ssa esikoisen "kuukausiryhmässä", ja tuntuu että sielläkin kaikki ovat raskaana tai sitten jo ehtineet synnyttää. Myös he, keillä on ollut lapsettomuusongelmaa (mikä on tietysti ihanaa, mutta mää haluan kans! :D siis raskautua) . Ja itse junnaa tässä samassa tilanteessa kuukaudesta toiseen.

Tsemppiä piinailijoille ja vau niille, ketkä eivät oo heti ekana menkkojen puuttumispäivänä testaamassa 🙈 Pystyispä itekin joskus...

N. 30+ v. pariskunta, 2 v. lapsi ja toinen haaveissa. Yritys aloitettu 6/20, kkm 1/21.

137/1576 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, siirryn tuolta edellisestä keskusteltusta (2020-2021) tänne, kerkesin sinne vaan yhden viestin kirjoittaa. Jätimme ehkäisyn pois pari viikkoa sitten, eli poistatin kuparikierukan. Meille olisi vauva tervetullut! Eilen oli ovulaatio (appin ja ovulaatiotikun mukaan), katsotaan tärppääkö jo ekasta. Miten muilla, kauan meni kuparikierukan poiston jälkeen raskautua? Ajattelin, että en tikuta ovulaatiota, mutta en voinut vastustaa kiusausta kun halusin tietää. Ajoitatteko kuinka monta talletusta ovulaation kohdille?

Puolisoni on kärsinyt kroonisesta vauvakuumeesta vuosia, yhdessä ollaan oltu 1,5v. Ollaan kolmenkympin kieppeillä, mies muutaman vuoden vanhempi. Ollaan ensi kuussa muuttamassa ostamaamme omakotitaloon. Minulla on vakituinen työpaikka ja puolisoni opiskelee vielä, mutta tekee töitä opintojen aikana. Hänellä on varma työllistyminen, joten senkin vuoksi uskallettiin jo aloittaa yrittäminen. Itse teen väitöskirjaa tällä hetkellä, mutta jos raskautuisin, niin katsoisin sitten tilanteen mukaan pitäisikö taukoa vai mitä tekisin.

138/1576 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirsin muutaman päivän testin tekoa kun halusin sitten varman vastauksen puoleen tai toiseen... tuossa se nyt on aika selkeästi! 😍

Stressinaihe vaihtuu nyt uuteen. Siskollani oli useampi keskenmeno ennen kuin kummilapseni saatiin maailmaan, hän sanoo ettei ongelmana ikinä ollut raskautuminen vaan raskauden jatkuminen. Tää nyt on kuitenkin eka kerta ikinä kun olen todetusti raskaana - en voi kuin iloita.

Tsemppiä kaikki, toivon tänne useampia iloisia uutisia :)

139/1576 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lylena kirjoitti:

Ajoitatteko kuinka monta talletusta ovulaation kohdille?

Aiemmissa kierroissa sanoisin että meillä oli todella paljon talletuksia, siis kierron puolivälin paikkeilla joka päivä jonkun viikon ajan. Nyt kun relattiin ja oltiin vähän kiireisempiä ja talleteltiin koko kierron aikana vaan kolmesti, niin on tärpännyt. Laskeskelin että kp15, 17 ja 21 oli talletukset. Ovistikkuja kokeilin joka aamu kp12-20, enkä kertaakaan huomannut ovista. Ihmeellistä hommaa.

140/1576 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tosiaan eilen tein testin ja nyt on oltu ihan sekavissa fiiliksissä sillä ei tätä haamuksi voi sanoa ☺

Ihan epätodennäköinen fiilis, sillä en ois koskaan uskonut, että ekasta letrokierrista tärppää! Mutta onhan toi nyt plussa.. onhan? 🤣

Toki nyt alkoi sitten pelottaa seuraavat 7 viikkoa, että pysyisi pieni matkassa.. nyt menkkojen mukaan alkamassa vk 5. Vielä ei mitään oireita eli vaikea uskoa todeksi.

Tosi kurjaa Vida että testi oli nega. 💚

ja hurjasti onnea lumikko! Jännää kun ollaan ihan samois kohdissa.

Pcos, yritys alkanut 04/20, hoidot HUS 12/20