Vauva vuodelle 2021-2022
Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.
Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3
Kommentit (1576)
Tähti☆ kirjoitti:
Kaikille tsemppiä omiin tilanteisiin ja paljon plussasäteitä!!🙏💕💕 💕💕Odottajille toivotan hyvää raskausaikaa.
En ole ehtinyt paljon lueskella viimeaikoina, mutta nyt yritän katsella enemmän jatkossa. Ollaan siis vuoden tauon jälkeen jatkamassa yritystä, tässä kierrossa.
No viimeaikoina olen kuullut kirpaisevia uutisia, sillä kaksi lähisukulaista on kertonut olevansa raskaana. Toki onnellinen olen, mutta missäs viipyy mun plussa😥🙄 ?
Molemmat saivat plussansa yllärinä, vain parin yrityskerran jälkeen ja ikää naisilla on 26v. ja toisella 46v.
Joillekin raskautuminen on näköjään liiankin helppoa ja hyvä tietysti niin, mutta ei ole kivaa, että toisille asia on työn ja tuskan takana, eikä sekään aina riitä.
Pikaista plussaa kaikille, sekä uskoa ja toivoa tilanteisiin!😊❤💕💕💕
T. Tähti☆
Kp3/kp29
Hei Tähti 😊
Olen jonkun verran seurannut sun taivalta kun olen eri keskusteluja lueskellut pitempään. Todella toivon että säkin saat sun plussan vielä! ☺️ Uskon että se osuu kohdalle just silloin kun vähiten odottaa... 😄
Lorna kirjoitti:
Tähti☆ kirjoitti:
Kaikille tsemppiä omiin tilanteisiin ja paljon plussasäteitä!!🙏💕💕 💕💕Odottajille toivotan hyvää raskausaikaa.
En ole ehtinyt paljon lueskella viimeaikoina, mutta nyt yritän katsella enemmän jatkossa. Ollaan siis vuoden tauon jälkeen jatkamassa yritystä, tässä kierrossa.
No viimeaikoina olen kuullut kirpaisevia uutisia, sillä kaksi lähisukulaista on kertonut olevansa raskaana. Toki onnellinen olen, mutta missäs viipyy mun plussa😥🙄 ?
Molemmat saivat plussansa yllärinä, vain parin yrityskerran jälkeen ja ikää naisilla on 26v. ja toisella 46v.
Joillekin raskautuminen on näköjään liiankin helppoa ja hyvä tietysti niin, mutta ei ole kivaa, että toisille asia on työn ja tuskan takana, eikä sekään aina riitä.
T. Tähti☆
Kp3/kp29Hei Tähti 😊
Olen jonkun verran seurannut sun taivalta kun olen eri keskusteluja lueskellut pitempään. Todella toivon että säkin saat sun plussan vielä! ☺️ Uskon että se osuu kohdalle just silloin kun vähiten odottaa... 😄
Hei Lorna, sanot tosi kivasti.....KIITOS!❤💕💕💕 Ja mielenkiintoista, että olet seurannut minua, tästä tulee ihan tosi superhyvä tsemppi fiilis päälle😋
Tiedät siis kaiken ja enemmänkin. Voisin olla siellä "toisellakin" palstalla edelleen, mutta siinä kävi...miten..kävi,...eikä ollut kyllä mitenkään täysin oma syy, jos suoraan sanon. Harmittaa valtavasti ihan kaikkien puolesta, eikä paluuta taida olla(?), kun siellä mielivaltaisesti on ikuinen bänni...erään "nuoren, kokemattoman ja ymmärtämättömän palstavastaavan" takia.
No, älkää kukaan olko huolissanne... koen, että täällä keskustelun taso on ainakin fiksua ja järkevällä tasolla. Kiitos siitä kaikille!!😊
Mikä on sinun tilanne? En ole ehtinyt asioita seurata, mutta olen kiinnostunut.
Hyvää tsemppiä omiin tilanteisiin ja oikein hyvää kevättä👍❤💕💕💕💕
No, kuullaan....😊👍
Tähtitaivas☆
Lorna.....se on vargynja....en kyllä saanut mitään selvää selitystä, vain ukaaseja tuli, sekä lopputulema oli, että minun syytä kaikki.
Kiusaajat sen sijaan saivat vaan temmeltää, mutta tällä hetkellä osa on sieltä ilmeisesti häipynyt, kun ei ole enää ketä kiusata.
Kukaan ei varmasti ota vastuuta tapahtuneesta ja luultavasti lukijamäärät ovat romahtaneet, koska toi oli ihan perusteetonta. Tosi epäammattitaitoista toimintaa.
Ja missä inhimillisyydessä menee ikuisen ja väliaikaisen raja, onko joku niin "jumala", että voi toiselle tehdä sellaista. Kuka voi ryhtyä laiksi...
Harmittavaa jokatapauksessa, eikä varmaan kukaan voi tehdä asialle mitään😥 Yritin kyllä vähän, mutta ei auttanut.
Anteeksi tää tilitys❤
Tähtitaivas☆
Tähti☆ kirjoitti:
Lorna.....se on vargynja....en kyllä saanut mitään selvää selitystä, vain ukaaseja tuli, sekä lopputulema oli, että minun syytä kaikki.
Kiusaajat sen sijaan saivat vaan temmeltää, mutta tällä hetkellä osa on sieltä ilmeisesti häipynyt, kun ei ole enää ketä kiusata.
Kukaan ei varmasti ota vastuuta tapahtuneesta ja luultavasti lukijamäärät ovat romahtaneet, koska toi oli ihan perusteetonta. Tosi epäammattitaitoista toimintaa.
Ja missä inhimillisyydessä menee ikuisen ja väliaikaisen raja, onko joku niin "jumala", että voi toiselle tehdä sellaista. Kuka voi ryhtyä laiksi...
Harmittavaa jokatapauksessa, eikä varmaan kukaan voi tehdä asialle mitään😥 Yritin kyllä vähän, mutta ei auttanut.
Anteeksi tää tilitys❤
Voi olla että on menny tää sekamelska ohi multa, mutta kovasti harmittaa sun puolesta, että jouduit kokemaan vääryyttä kun ottaa huomioon että vertaistukeahan täällä suurimmaksi osaksi haetaan 😕 toivottavasti sama ei toistu uudelleen 😊 en kyllä haluais itse roikkua palstalla jossa tunnelma on negatiivinen eikä kannustava..
Ja vastauksena kysymykseesi, olen 28v, samoin mies ja esikoisesta haaveillaan (tai minä enemmän tällä hetkellä 😂) - mies ei ole vielä ihan antanut vihreetä valoa, mutta toivottavasti tänä vuonna kuitenkin 😊 puhetta ollut jo viime vuonna mutta nyt lähinnä leikillä aiheesta puhutaan 😄 tulin tänne ekaa kertaa kirjottelemaan ja purkamaan tuntoja etten miestä ahdistelis aiheella 😂 ukko on mulla muutenkin sellanen että jos sen kanssa haluaa edetä jossakin asiassa niin ensin pitää laittaa ajatus sille päähän ja sitten odotella että idea lähtee sen päässä itämään 😄 liekkö monella miehellä sama 😂
Ongelmana on ollu lähinnä epäsäännöllinen kierto, johon en ole vielä nähnyt tarvetta selvitellä sen enempää (ja ehkä osittain pelkuruutta koska pelkään että saan lapsettomuus-tuomion... typerää tiedän 😄) ... olen nyt yrittäny karsia pois todennäköisimmät kiertohäiriöiden aiheuttajat kuten stressi ja liikakilot 😄
Mutta ihanaa kun liityit ketjuun ❤️ Toivon sulle kaikkea hyvää koska vaikutat ihanalta ihmiseltä pelkästään tekstin perusteella 😊
Voi Lorna, kiitos kaikesta. Sinä olet aivan ihana ihminen💖💕💕💕 Tosi ihanaa, että meillä yhteys toimii näinkin hyvin❤
Koin vääryyttä, mutta minkä tälle maailmalle voi(?)... mutta on sellainen, kun karma, joka on kai oikeudenmukainen kaikille. Mä toivon kaikille vain hyvää.
Uskoisin, ettei kannata ajatella kiertohäiriöitä alkuunsa, eikä pelätä muutakaan...on yksilökohtaista.. mutta vaikka kierto olisi epäsäännöllinen, niin raskaus voi onnistua ihan helposti.
Jospa teillä nyt toivomuksesi mukaan lähtisitte yrittämään raskautta👍❤💕💕💕 Miehet on aika "hankalia pakkauksia"...se täytyy niille todella iskostaa, että lapsitoive on ajankohtainen, joten kerro se hänelle selvästi ja aseta aikarajoja.
Nyt jään odottelemaan sitä, että mitä teille kuuluu...
Itse toivoisin, että plussa tulisi pian nyt sitten, kun aloitetaan yrittämään kohta.
Olet kyllä ihana ja toivon sinulle tosi hyvää kevättä!❤💕💕💕💕
T. Tähti☆
Kp3/29
Tähtitaivas☆
Tähti☆ kirjoitti:
Voi Lorna, kiitos kaikesta. Sinä olet aivan ihana ihminen💖💕💕💕 Tosi ihanaa, että meillä yhteys toimii näinkin hyvin❤
Koin vääryyttä, mutta minkä tälle maailmalle voi(?)... mutta on sellainen, kun karma, joka on kai oikeudenmukainen kaikille. Mä toivon kaikille vain hyvää.Uskoisin, ettei kannata ajatella kiertohäiriöitä alkuunsa, eikä pelätä muutakaan...on yksilökohtaista.. mutta vaikka kierto olisi epäsäännöllinen, niin raskaus voi onnistua ihan helposti.
Jospa teillä nyt toivomuksesi mukaan lähtisitte yrittämään raskautta👍❤💕💕💕 Miehet on aika "hankalia pakkauksia"...se täytyy niille todella iskostaa, että lapsitoive on ajankohtainen, joten kerro se hänelle selvästi ja aseta aikarajoja.
Nyt jään odottelemaan sitä, että mitä teille kuuluu...
Itse toivoisin, että plussa tulisi pian nyt sitten, kun aloitetaan yrittämään kohta.
Olet kyllä ihana ja toivon sinulle tosi hyvää kevättä!❤💕💕💕💕
T. Tähti☆
Kp3/29
Voi kiitos 🥰
Ja samoin, ootan kyllä innolla miten teillä yritys jatkuu 😊 Oon ihan varma että teille vielä plussa tulee. - Muistahan päivitellä myös tänne kierron edetessä 😊👍
Hei kaikille uusille ja vanhoille tutuille! ❤️ Josko pidempään kuumeilevat vihdoin saisivat plussat pian ja vauvat ensi vuoden aikana.
Tänään luin kait jotain kaksplussan juttua missä äidit kertoivat missä lapset ovat saaneet alkunsa. Yllättävän moni vauva saikin alkunsa lomamatkalla tai mökillä tms eli siis stressittömämpänä aikana. Meillä oli kyllä kuukaudesta toiseen yhtä kierron ja oireiden kyttäämistä. Plussakierrossa en mielestäni ollut erityisen rennoissa fiiliksissä. Ehkä sen verran, että oltiin miehen kanssa puhuttu juuri lapsettomuudesta. Koko homma siinä jotenkin realisoitui päässä enemmän. Mut kyllä mä rtestiä dippasin jo tosi ajoissa ja stressasin kun välillä testit haamuili ja välillä tuli negaakin. Onneksi tajusin sitten vaihtaa testin merkkiä ja ihan selvä plussa tuli. Nyt ollaan onnellisia vauvan vanhempia ja haaveillaan jo toisesta. 💕
Mut valtasi ihan valtava vauvakuume jo hyvin nopeasti synnytyksen jälkeen. Se ei millään helpottanut. Paitsi nyt! Vauvamme täyttää kesällä vuoden ja elämä alkaa olla aika tasaisen sujuvaa hänen kanssaan. Eikö just nyt sen vauvakuumeen pitäisikin tulla? Mulla vaan koko ajan helpottaa ja olen alkanut jopa vähän epäröimään. Toisaalta ihan hetken päästä olen ihan eri ajatuksissa ja haluanhaluan toisen vauvan. Päätin nyt että en tähtäile talletuksia otollisille päiville vaan jos ja kun tärppää niin se on sitten iloinen yllätys. Kyllähän sitä plussaa silti odottaa vaikka välillä vähän epäröi. Haluan nyt nauttia tästä hetkestä. Minä, mies ja ihana esikoisemme❤️ katsotaan sitten kesällä jos ei plussaa ole ehtinyt tulla, että alanko seuraamaan kiertopäiviä tarkemmin.
Kiitos kun sain avautua❣️
Kp12
Mannapuuro kirjoitti:
Hei kaikille uusille ja vanhoille tutuille! ❤️ Josko pidempään kuumeilevat vihdoin saisivat plussat pian ja vauvat ensi vuoden aikana.
Tänään luin kait jotain kaksplussan juttua missä äidit kertoivat missä lapset ovat saaneet alkunsa. Yllättävän moni vauva saikin alkunsa lomamatkalla tai mökillä tms eli siis stressittömämpänä aikana. Meillä oli kyllä kuukaudesta toiseen yhtä kierron ja oireiden kyttäämistä. Plussakierrossa en mielestäni ollut erityisen rennoissa fiiliksissä. Ehkä sen verran, että oltiin miehen kanssa puhuttu juuri lapsettomuudesta. Koko homma siinä jotenkin realisoitui päässä enemmän. Mut kyllä mä rtestiä dippasin jo tosi ajoissa ja stressasin kun välillä testit haamuili ja välillä tuli negaakin. Onneksi tajusin sitten vaihtaa testin merkkiä ja ihan selvä plussa tuli. Nyt ollaan onnellisia vauvan vanhempia ja haaveillaan jo toisesta. 💕Mut valtasi ihan valtava vauvakuume jo hyvin nopeasti synnytyksen jälkeen. Se ei millään helpottanut. Paitsi nyt! Vauvamme täyttää kesällä vuoden ja elämä alkaa olla aika tasaisen sujuvaa hänen kanssaan. Eikö just nyt sen vauvakuumeen pitäisikin tulla? Mulla vaan koko ajan helpottaa ja olen alkanut jopa vähän epäröimään. Toisaalta ihan hetken päästä olen ihan eri ajatuksissa ja haluanhaluan toisen vauvan. Päätin nyt että en tähtäile talletuksia otollisille päiville vaan jos ja kun tärppää niin se on sitten iloinen yllätys. Kyllähän sitä plussaa silti odottaa vaikka välillä vähän epäröi. Haluan nyt nauttia tästä hetkestä. Minä, mies ja ihana esikoisemme❤️ katsotaan sitten kesällä jos ei plussaa ole ehtinyt tulla, että alanko seuraamaan kiertopäiviä tarkemmin.
Kiitos kun sain avautua❣️
Kp12
Oon välillä miettiny kun oon eri tyyppien yritystä lueskellu että kuinkahan paljon se prosessia pitkittää kun ”tosissaan” yrittävät ja pitävät tarkkaa kirjaa ovulaatiosta ja kiertopäivistä ja kaikki maailman poppaskonstit käytössä ja ajatukset on jatkuvasti siinä projektissa 😅 en väitä ettenkö ite olisi just samanlainen mutta oon kyllä yrittäny ajatella että sittenku yritys alkaa niin koitan ottaa niin rennosti kun mahdollista koska oon varma että se kaatuu siihen stressiin 😂 ...helpommin sanottu kuin tehty - varmaan tikutan ovista kaks kertaa päivässä oikeasti 😅
Tähdelle toivon niitä suotuisia vauvatuulia...parkkeeraan tänne taustalle vakoilemaan kuulumisiasi ja toivomaan parasta onnea kohdallenne❤️
Jos mulla menkat alkavat ensiviikolla, niin ajattelin kokeilla akupunktiota! Kerron sitten kokemuksia 😊 Ja mietin myös royal geleetä kokeilla 😅
Mua vähän harmittaa, että koronarokotteen vuoksi joutuu pitämään aika pitkän tauon yrittämisessä, menee käytännössä syksyyn, että voi jatkaa. Saan ekan annoksen ens viikon lauantaina ja toisen sitten noin 12 viikon päästä siitä.
Oon toki onnellinen, että saan rokotteen. Pitäisi keskittyä vaikka elämäntaparemonttiin tuo väliaika, niin voisi parantaa raskauden mahdollisuutta.
30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.
Marraskuu kirjoitti:
Tähdelle toivon niitä suotuisia vauvatuulia...parkkeeraan tänne taustalle vakoilemaan kuulumisiasi ja toivomaan parasta onnea kohdallenne❤️
Marraskuu, kiitos ja ihanaa, että olet hengesssä mukana❤ ....mua jännittää nyt yrittämisen jatkaminen niin, etten osaa tätä pukea sanoiksi....vasta kp 4, mutta ovista kohden...😊
Kotonakin on taas tukea vauva-ajatukselle, sillä mies on ihan täysillä mukana ja uskoo, että onni vois potkaista ihan uudelleen😘 Sillä on nyt vauvakuumetta taas😋
Lapselle ei olla suunnitelmista puhuttu, mutta hän on ollut kiinnostunut nykyään vauvanukeista, koska leikkivät päiväkodissa kotileikkejä. No, poika on jo taikasauvalla leikkiessä taikonut äidin vatsaan vauvan...oho😅
Mutta siis kyllä poikalapsetkin ovat kiinnostuneita nukeista vähän, siinä mielessä, että haluavat välillä hoitaa nukkea. Pojalla on päiväkodissa kiva tyttökaveri ja he leikkivät hyvin tiiviisti keskenään siellä kotia😅
Marraskuu, sinulle toivon hyvää odotuksen jatkoa❤💕💕 ja osaltani jännään täällä sitä, että kun synnytys alkaa lähestyä😊
T. Tähti☆
Kp 4/29
Tähtitaivas☆
Kaikille tsemppiä omiin tilanteisiin👍🙏💕💕💕💕 ja odottajille hyvää odotuksen jatkoa💕💕💕💕
Plussanneille onnittelut!👍💕💕💕
Kaikille hyvää kevättä!😊
Tähtitaivas☆
Joo, jotenki taas tuntuu, et kierron alku menee nopsaa, toista se on sit oviksen jälkeen. Ens viikolla sit joka toisen päivän taktiikalla mennään. Me ollaa aika usein joka päivä pupuiltu, nii kokeillaa välissä eri taktiikkaa. 🙂 Josko kaivaisi taas ovistestitkin esiin..
Tervetuloa mukaan kaikille uusille haaveilijoille! ☺️
Itsellä alkaa olla kierto lopuillaan.. ehkä. Tänään kp 31 eikä vielä merkkiäkään menkoista. Tilannetta hankaloittaa ettei kierto ole vielä tasoittunut edellisen synnytyksen jäljiltä ja kierrot on ollut kaikkea 27-46 päivän väliltä, eli ei mitään käsitystä milloin tässä uskaltaisi alkaa testailemaan🙈 kohtalotovereita?😅
Ilona Eloisa kirjoitti:
Mua vähän harmittaa, että koronarokotteen vuoksi joutuu pitämään aika pitkän tauon yrittämisessä, menee käytännössä syksyyn, että voi jatkaa. Saan ekan annoksen ens viikon lauantaina ja toisen sitten noin 12 viikon päästä siitä.
Oon toki onnellinen, että saan rokotteen. Pitäisi keskittyä vaikka elämäntaparemonttiin tuo väliaika, niin voisi parantaa raskauden mahdollisuutta.
En ihmettele, että harmittaa.💜 Pitkä tie teillä jo ollut ja nyt koronakin aiheuttaa turhaa hässäkkää. Mulla taitaa olla edessä sama juttu, selviää tässä piakkoin, ja ei ihan yhtään innostaisi kuukausien taukoa pitää. Mutta eipä se auta.
Täälläkin siis menkat alkoi (TAAS) ja ainakin tämä kierto taukoa, mutta varmaan siis jatkuu kunness rokotusasiat ym jutut kohdallani hoidettu.
Toivotan kaikille plussatuulia ja mukavaa alkavaa kevättä!
Poistun täältä, mutta palaan toivottavasti joskus takaisin.
Onnea kaikille plussista ja tsemppiä muiden tilanteisiin! Nuo koronarokotusasiat on kyllä hankalia, tarpeellisia mutta kuitenkin vievät taas lapsihaaveita tulevaisuuteen.
Itsellä nyt kp 16/?, ennen raskautta kierto oli n. 30 pvä mutta näitä kuukautisia edeltänyt kierto oli 69 päivää. Ovulaation olin tunnistavinani limoista su ja ma, mistä miehen kanssa innostuttiin. Ennen edellistä raskautta ovislimat kestivät monta päivää, joten vähän huolettaa oliko tämä nyt varmasti ovulaatio ja ehdittiinkö talletella riittävästi sen suhteen.
No, nyt vaan piinapäiviä elelemään! Toive uudesta raskaudesta on kyllä niin suuri, että on vaikeaa ajatella muuta. Esikoiselle pitäisi päiväkotipaikkaa hakea, jos ei tässä pian tärppääkään...
Nyt mä ymmärrän miksi ovulaation jälkeistä aikaa kutsutaan piinapäiviksi 😄 Ovulaatio oli lämpöjen mukaan ehkä viime la-su, kierron mukaan vasta viime ti. Tekisi mieli tehdä jo tänä viikonloppuna joku varhainen testi, mutta yritän kyllä jaksaa odottaa seuraavaan viikonloppuun. Ei kai ole järkeä turhaan testailla liian aikaisin. Tuntuu vaan ettei nämä päivät kulu!
Nyt tietysti kuuntelee kauhean tarkasti kroppaa, että onko jotai oireita. No, alavatsaa ja alaselkää särkee, mutta saattaa ne johtua ihan muistakin jutuista, ja jos ovis olisi ollutkin vasta tiistaina, tuskin jo parin päivän päästä siitä mitään oireita tulisi.
Eipä tässä höpöttelyssä ollut mitään järkeä, tekipä vaan mieli avautua 😅
N34+M34. Esikoisvauvan yritys 02-2021 alkaen
T. Tähti☆
Kp3/kp29
Tähtitaivas☆