Vauva vuodelle 2021-2022
Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.
Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3
Kommentit (1576)
Villahuivi kirjoitti:
Marleena, onnea ja tarrasukkia ❤ samalle näytti minun testi 3x peräkkäin, vaikka dpo oli enemmän. Digi kuitenkin toi varmuutta ja nyt on jo luottavaisempi olosiihen että raskaus on alkanut.
Alice, joskus plussa tulee myöhään. Oletko tehnyt yhtään ovistestiä nyt? Itsellähän näytti ovistesti esikon ja nykyisen raskauden kohdalla jo ennen kuin raskaustesti. (Eli ovistesti oli hyvin vahva, vahvempi kuin oviksen aikoihin oli). Kokeileppa! Tsemppiä oloihin!
Helvi, ompa kurja kun ei tärpännyt! Mutta ihanan valoisa suhtautuminen silti sinulla! Pikaista plussaa ❤
Ei tullut vahvaa viivaa ovistestilläkään :/ apteekin ovistesti. Kai se täytyy koittaa vähän valmistautua siihen että taas seuraavassa kierrossa joutuu yrittämään. Täytyy vaan toivoa että menkat myöhästyisi edes pari päivää niin ovulaatio saattaisi osua sopiville päiville 🤔
Terveyuloa mukaan Quinn! Mulla oli vauvakuume jo synnytysosastolla ja sama suunnitelma kuin sulla, mutta menkat alkoi siti vasta kun lapsi oli 11kk. Ja nyt tosiaan huomasin että vaikka ovistestit on joka kuussa näyttäneet plussaa, progesteronin mittauksen perusteella ovulaatiota ei ainakaan viime kierrossa tapahtunut. Nyt siis imetyksen kokonaan lopettaminen edessä kun lapsi 14kk ja päätin että se tapahtuu tänään. Aamulla vikan imetyksen jälkeen lapsi peitteli tissin itse paitoihin, kurkkasi perään ja peitti uudestaan. Siitä tuli olo että nyt on oikea aika lopettaa. Imetyksen perään otin letrotsolin joten perääntyäkään en nyt voi.
Kyllä minä ihan selvän haamun nään tuossa testissä Marleena! Varovaiset onnittelut! Ja sama vinkki kuin muutkin antoivat, että ovistestillä kannattaa testata. Esikoisesta sain ekan vahvan viivan kans niillä. 😊
N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023
Kiitos onnitteluista ❤️ Varovaiset onnen fiilikset itsellä.
Tunnit ja päivät on niin pitkiä, että en mä jaksanutkaan odottaa huomiseen seuraavan testin kanssa! Eilen CB viikkonäytöllinen oli nega, mikä vähän lannisti, koska monet on sanoneet sen olevan aika herkkä. Tänään siis dpo 11 ja tein Pregcheckin herkän r-testin (viiva vahvistunut toissa päiväisestä, kuvassa ylin), One stepin r-testin (hädin tuskin havaittava haamu, keskellä) sekä One stepin ovistestin (hyvin haalea haamu) 😅 Foorumille ladatessa kuvien laatu näköjään heikkenee ja viivat erottaa huonommin kuin puhelimen näytöltä katsottaessa. Noilla ovistesteillä oon aina saanut vain tosi haaleaa viivaa, vaikka CB:n hymynaama on/off-testillä ja oireista selvä ovis havaittu.
Parit onnittelut oon jo saanut, kelle oon uskaltanut kertoa, mutta epätodellinen fiilis ja pelko keskeytymisestä läsnä edelleen. Mies ei meinaa uskoa ennen kuin näkee tumman viivan testissä. Huomaan, että tämä kiukuttaa mua, saako tämänkin laittaa raskauden piikkiin? 🤪
Paljon onnea Quinn, toivottavasti tärppää pian ja toivomanne pieni ikäero tulee ☺️
Negalla mennään täällä edelleen 🤔 aina jotain värittömiä himmeitä viivanpaikkoja on näkevinään, mutta näillä päivillä ne on kyllä täysin negoja 😅 ovistestissä oli lähinnä perus viiva ei mitenkään erityisen vahva tai erityisen himmeä. Enään en testaile ellei menkat pahasti myöhästy 🤔
Alice, sanoisin kyllä että raskaus on hyvinkin todennäköinen! Ovistesti saattaa näyttää aiemmin raskauden kuin oikea raskaustesti. Oletko varma ovispäivästä? Voisiko se olla sittenkin ollut myöhemmin? Mietin, että jos menkat ei ala viikonlopun aikana, testaa maanantaina uudelleen? Itse hommasin esikkoa odotellessa mammaksi.fi kautta ison pussillisen ovis- ja raskaustestejä, ja välillä kun menkkoja ei kuulunut testasin molemmilla. Esikoisesta testasin 30.3.illalla vahvan ovistestiin plussan ja 31.3. Aamulla raskaustestiinkin piirty haalea viiva.
Mietin vain, oletko syönyt esim buranaa, sehän siirtää ovista 1-2pv toisilla. Mitä enemmän luen kirjotuksiasi ajatuksella, sen enemmän tulee tunne että joku ei täsmää, mutta raskaus tulee hyvin vahvasti mieleen. Tsemppiä ❤
Quinn, tervetuloa 😍 ihana kun tuttuja!
Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.
Villahuivi kirjoitti:
Alice, sanoisin kyllä että raskaus on hyvinkin todennäköinen! Ovistesti saattaa näyttää aiemmin raskauden kuin oikea raskaustesti. Oletko varma ovispäivästä? Voisiko se olla sittenkin ollut myöhemmin? Mietin, että jos menkat ei ala viikonlopun aikana, testaa maanantaina uudelleen? Itse hommasin esikkoa odotellessa mammaksi.fi kautta ison pussillisen ovis- ja raskaustestejä, ja välillä kun menkkoja ei kuulunut testasin molemmilla. Esikoisesta testasin 30.3.illalla vahvan ovistestiin plussan ja 31.3. Aamulla raskaustestiinkin piirty haalea viiva.
Mietin vain, oletko syönyt esim buranaa, sehän siirtää ovista 1-2pv toisilla. Mitä enemmän luen kirjotuksiasi ajatuksella, sen enemmän tulee tunne että joku ei täsmää, mutta raskaus tulee hyvin vahvasti mieleen. Tsemppiä ❤
Quinn, tervetuloa 😍 ihana kun tuttuja!
Sama olo ollut täällä kokoajan että joku ei nyt täsmää 😅 ja jos kroppaa on uskominen niin menkat ei kyllä huomenna ala 🤔 kohdunnapukka edelleen kova sun muuta, yleensä tosiaan pehmenee ja aukeaa hyvissä ajoin ennenkun vuoto alkaa. Ja nännit ollut kylmälle herkillä pari päivää, yleensä rintojen kipuilu ja turvotus alkaa hyvissä ajoin ja alkaa helpottelemaan menkkojen lähestyessä ja niiden aikana, mutta tässä kierrossa vasta nyt alkanut pikkasen oireilemaan.
Olen kyllä miettinyt olisiko voinut ovis olla myöhemmin 🤔 mahdollista se on kyllä mutta lämpöily kyllä alkoi hyvissä ajoin. Mutta jos ovis on ollut myöhemmin niin talletukset on jäänyt useemman päivän kauemmas sitten, mutta tietty selviävät useamman päivän elimistössä.
Tiedä sitten mitä tämä taas on, mutta en uskalla kauheasti toiveita nostaa tässä vaiheessa, kun ne pettymykset sitten tuntuu vaan todella kovaa 😕
Mikä tilanne nyt Alice87?
Omaa tilannetta: Kierron mukaan laskettuna ovis olis ollut eilen tai toissapäivänä (kp 20-21), ainoo vaan, että mitään siihen liittyvää oireistoa ei ole ollut. Normaalisti erottanut ovulaatiokivun selkeästi sijoittuvan oikealle tai vasemmalle alavatsalla. Nyt ei mitään, edes sitä turvotusta, joka tuntuu olleen myös aikaan sopiva edellisissä kierroissa. Päätä kyllä särkenyt ja väsyttänyt normaalia enemmän. Tikutellut en oo tässä kierrossa. Kp 16 oli kyllä ovulaatio/menkkakipu tyyppistä oiretta, mutta mistä näistä nyt tietää 😅
Jotenki sellainen fiilis että tais tässäkin kierrossa mennä huti tämän projektin osalta 😅🤷🏻♀️
-H- kirjoitti:
Mikä tilanne nyt Alice87?
Omaa tilannetta: Kierron mukaan laskettuna ovis olis ollut eilen tai toissapäivänä (kp 20-21), ainoo vaan, että mitään siihen liittyvää oireistoa ei ole ollut. Normaalisti erottanut ovulaatiokivun selkeästi sijoittuvan oikealle tai vasemmalle alavatsalla. Nyt ei mitään, edes sitä turvotusta, joka tuntuu olleen myös aikaan sopiva edellisissä kierroissa. Päätä kyllä särkenyt ja väsyttänyt normaalia enemmän. Tikutellut en oo tässä kierrossa. Kp 16 oli kyllä ovulaatio/menkkakipu tyyppistä oiretta, mutta mistä näistä nyt tietää 😅
Jotenki sellainen fiilis että tais tässäkin kierrossa mennä huti tämän projektin osalta 😅🤷🏻♀️
Hyvin omituinen 🤔 menkat ei ole alkanut mutta eilen illalla olin varma että nyt alkaa kun todella todella vähäistä punartavaa vuotoa tuli mutta se oli kyllä yhdynnän jälkeen. Tosiaan olin koepalojen otossa vähän yli viikko sitten niin voi aiheuttaa edelleen vuotoja.
Tein pc.n testin joka meni jotenkin ihan pieleen 🙄ei ensiksi väri lähtenyt liikkeelle ja tuli sitten virtsaa liikaa. Viivanpaikka jälleen kyllä näkyi mutta tuskin kuvassa edes näkyy. Ovis testi mielestäni oli tummempi kuin eilen. Ajoittaisia alavatda kipuja löytyy vähän molemmilta puolilta ja jatkuvasti olen varma että menkat alkaa. Niin joo ja pc.n testi lähti melkein heti kuivahtamaan 🤨
Ja ovistesti. Oon kyllä kauhuissani tän tilanteen kanssa kun samalla kokoajan pelkään että joku tulehdus lävähtänyt päälle sairaalakäynnin jälkeen :/
Huomenna en pääse aamulla testiä tekemään kun ollaan sukulaisilla kyläilemässä ja kotoolta ei löydy kuin yksi ovistesti vielä 🤔 teen varmaan sellasen kun kotiin pääsen ja jos ei huomennakaan menkkoja kuulu niin sitten maanantaina taas testiä kehiin. Olo on kyllä aika huono ollut pari päivää. Väsynyt, itkunen ja kipeinen aikalailla samaa kuin pms.
Piti ihan kattoo kuvankäsittelyäpillä tota sun kuvaa Alice87, kun lisäs värikylläisyyttä ja kontrastia, niin kyllähän siinä ihan hailakka ja värillinen haamu on👍 Pidä ihmeessä ajan tasalla kun oot päässyt testin ääreen, luulis että seuraava sit maanantaina olis jo paljon selkeempi. Noiden pregcheckien herkkyys on 25, omasta esikoisesta kyseinen PC näytti mitään vasta RV 4+5 ja ovulaatiotesti positiivinen päiviä ennen sitä. Herkemmät (10) testit haamuili ja antoi kans hailakkaa positiivista tonne 4+5 asti. CB Digi kyllä näytti jo 4+1: 1-2vkoa
Tää palstalle kuvien postaus syö kyllä reippaasti kuvien laatua 🙈
Onpa erikoinen tilanne Alice87. Mutta ei menkkoja, joten toivoa on vielä 😊 Jospa ei olisi tulehdusta. Kierrot on kyllä välillä mystisiä, ja etenkin kun tarkasti seuraa jokaista merkkiä ja kuulostelee. Peukut täällä edelleen pystyssä ☺️
-H- kirjoitti:
Piti ihan kattoo kuvankäsittelyäpillä tota sun kuvaa Alice87, kun lisäs värikylläisyyttä ja kontrastia, niin kyllähän siinä ihan hailakka ja värillinen haamu on👍 Pidä ihmeessä ajan tasalla kun oot päässyt testin ääreen, luulis että seuraava sit maanantaina olis jo paljon selkeempi. Noiden pregcheckien herkkyys on 25, omasta esikoisesta kyseinen PC näytti mitään vasta RV 4+5 ja ovulaatiotesti positiivinen päiviä ennen sitä. Herkemmät (10) testit haamuili ja antoi kans hailakkaa positiivista tonne 4+5 asti. CB Digi kyllä näytti jo 4+1: 1-2vkoa
No nyt on kyllä hyvännäköinen kuva 😂 ja siis viivanpaikkaa näkyi kyllä melkeenpä heti mutta tosiaan koko testi meni aivan totaalisen pieleen 😅 väri lähti miten sattuu ja heti kun kontrolliviiva tuli niin alkoi jo koko testi kuivahtamaan 🙈 eli ihan mahdoton oli kyllä päätellä mitään.
-H- kirjoitti:
Noiden pregcheckien herkkyys on 25, omasta esikoisesta kyseinen PC näytti mitään vasta RV 4+5 ja ovulaatiotesti positiivinen päiviä ennen sitä. Herkemmät (10) testit haamuili ja antoi kans hailakkaa positiivista tonne 4+5 asti. CB Digi kyllä näytti jo 4+1: 1-2vkoa
Niitä on sekä herkkiä (10) että ”tavallisia” (25) ja nuo mun viivat on saatu herkällä. Ihmettelen kyllä, kun niin monet aina puhuu noista ovistestien reagoinnista raskauteen, että miksei ne sitten mun tapauksessa näytä 🤔 Eilen tei pregcheckin ja viiva samanvahvuinen kuin toissa päivänä. Huomenna testaan uudestaan, kun menkkojen tulisi alkaa. Silloin hcg:n olisi pitänyt nousta toissa päiväisestä ja viivan vahvistua, jos kaikki on ok.
Marleena kirjoitti:
-H- kirjoitti:
Noiden pregcheckien herkkyys on 25, omasta esikoisesta kyseinen PC näytti mitään vasta RV 4+5 ja ovulaatiotesti positiivinen päiviä ennen sitä. Herkemmät (10) testit haamuili ja antoi kans hailakkaa positiivista tonne 4+5 asti. CB Digi kyllä näytti jo 4+1: 1-2vkoa
Niitä on sekä herkkiä (10) että ”tavallisia” (25) ja nuo mun viivat on saatu herkällä. Ihmettelen kyllä, kun niin monet aina puhuu noista ovistestien reagoinnista raskauteen, että miksei ne sitten mun tapauksessa näytä 🤔 Eilen tei pregcheckin ja viiva samanvahvuinen kuin toissa päivänä. Huomenna testaan uudestaan, kun menkkojen tulisi alkaa. Silloin hcg:n olisi pitänyt nousta toissa päiväisestä ja viivan vahvistua, jos kaikki on ok.
Mitähän ne kaupan pc.t on? 🤔 olen siis aina ajatellut että ne on 25 ja että ihmiset täällä saa niillä jo hyvissä ajoin aina viivoja 😅 ja sanoisin että eri ovistetit saattaa kyllä näytellä vähän mitä sattuu 🤔 ei varmastikaan näytä aina raskautta uskoisin.
Marleena kirjoitti:
-H- kirjoitti:
Varsinkin noi one stepin testit on semmosia että harvoin ovisplussakaan noilla näkyy mitenkään vahvana viivana 🤔
Ovistestejäkin pn monenlaisia. Itsellä liuskatestit ei juuri oviksen aikaan tummuneet mutta digi läväytti naaman kyllä. Ja digiin vaaditaan jo korkea lh-pitoisuus, toisin kuin liuskoihin.
Ovistesti ei kaikilla näytä raskautta, en tiedä miksi. Ja toisilla se nimenomaa näyttää sen hyvin. Itse kuulun jälkimmäisiin. Raskaustesti on se, joka vahvistaa raskauden, mutta osviittaa voi saada ovistestillä.
Alice, sanoisin että tee ovistesti ja raskaustesti yhtä aikaa. Pääsisitkö ostoksille, pystyisi vaikka maanantaina tekemään? Niin kuin Marleena sanoi, ei menkkoja niin toivetta on. ❤ onhan se jäätävä pettymys jos menkat alkaakin, mutta kierrot on mitä on. Itsellä ainakin alkuaikoina tuntui ettei mihinkään oloon voi luottaa. Nykyäänkään en luota,mutta on silti jo vähän varmempi tunne kehon toiminnasta.
Tsemppiä ❤
Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.
Heipä hei kaikille! Täällä uusivanha kuumeilija ilmottautuu. Kirjoittelin tuonne aiempaan ketjuun ja tätä oon lukenu aktiivisesti.
Meillä aloitettiin projekti vauva 4/20, yhden km jälkeen tärppäsi yk 11, juuri kun oli lähete tutkimuksiin kourassa. Nyt tuo plussa on 4 kk ja nukkuu tuossa kainalossa. ❤️ Nyt yhtäkkiä on iskenyt vauvakuume. Toivon ettei tarvitse välissä töihin, vaan uusi tulisi pienellä ikäerolla. Imetystä vähennän 6 kk jälkeen, ja toivon että kierto alkaisi palautumaan viimeistään silloin. Vielä ei ole kuukautisia näkynyt. Jännittää että tuleeko tästäkin pitkä projekti vai saadaanko nyt nyytti syliin jo hieman nopeammin. ❤️
♥️♥️♥️