Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2021-2022

21.10.2020 |

Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.

Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3

Kommentit (1576)

1441/1576 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Oon jonkin verran ollu mukana tuolla pitkään yrittäneiden keskusteluissa. Millaisia progesteroni-arvoja teillä on ollu, jos on mitattu? Itselläni kans tiputteluvuotoa useamman päivän ennen menkkoja. Nyt sain letrot ja terolutit tähän kiertoon, jännittävää, että onko niistä hyötyä! Toivotaan parasta❤️ Tsemppiä kaikille!

1442/1576 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dpo 10 ja negaa herkässä One stepissa. Oireilu alkaa muutenkin helpottaa, vielä rinnoissa tuntemuksia ja palelua, kun jostain syystä mulla on koko ajan lämpöilyä ollut ovulaatiosta asti (37-37.5, ei laske ton alle tai nouse yli) liittyiskö sit siihen 🤔 Tänään tuhruttanu, mikä kyllä poikkeuksellista

Toki kurkkasin just millaiset fiilikset ollu vajaa 3v sit kun esikoista alkanut odottamaan, niin hänestäkin dpo 10 neg ja dpo 12 herkällä testillä haamu, ja plussa dpo 14🤷🏻‍♀️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1443/1576 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä muutama päivä piinailua siis H sulla. Toivotaan tietenkin tärppiä!! 😍

Muistatteko Letrozolin syöjät, millasta seurantaa teillä on ollu hoitavan lääkärin taholta niiden kans? Et oliko joku tietty kierron päivä jolloin kävitte tsekkaamassa tilanteen? En muista näistä enää mitään kun sain letrot aikoinaan kun alettiin yrittää esikoista. Nyt alotin niiden syömisen omatoimisesti silloin saamieni ohjeiden mukaan, kun niiden vika käyttöpäivä näytti olevan helmikuun lopulla.

N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023

1444/1576 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas! Edellisellä sivulla kirjoittelin siitä, että mies näytti vihreää valoa toiselle lapselle ja olemme liikkeellä ehkäisyn suhteen löysin rantein. 😄

Noh! Tänään kävi ilmi, että siinä kohtaa kun hän sitä vihreää valoa näytti, minä olinkin jo hedelmöittynyt, kun olen tänään tehnyt kaksi positiivista testiä! Ihan uskomatonta 😂😍 Kuukautiset neljättä päivää myöhässä, joten testit esiin kaapista ja boom.

Meillä oli keskeytys "ehkäisymenetelmänä" siihen asti, kunnes mies vihreää valoa näytti. Vaikea uskoa todeksi, vaikka olen reilun viikon verran potenut vatsan turvotusta, ilmavaivoja (esikoisen kanssa myös heti alkuraskaudesta) ja kipeitä rintoja. Vatsasta ajattelin, että olen syönyt jotakin sopimatonta ja rinnoista vain, että ihan tavallista minulle ennen kuukautisia. Tänään ollut alavatsassa arkuutta, ja esikoinen tuli äsken syliin aika vauhdilla, niin kun sanoin, että äidin vatsa on arka ni pitää olla varovainen, niin hänpä kysyi "Onko siellä vauveli?" Vaihdoin oitis puheenaihetta 😄

Raskauslaskuri näyttää syyskuulle laskettua aikaa ja maanantaina varmaankin varaan ajan neuvolaan. Ihan käsittämätön olo.

Toivon todella, että tämä pikkuruinen pysyy matkassa mukana ❤️ Plussaonnea teille kaikille ja tsemppiä piinailijoille ❤️ Voin palailla kertomaan, miten täällä menee.

1445/1576 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesämamma25 kirjoitti:

Hei taas! Edellisellä sivulla kirjoittelin siitä, että mies näytti vihreää valoa toiselle lapselle ja olemme liikkeellä ehkäisyn suhteen löysin rantein. 😄

Noh! Tänään kävi ilmi, että siinä kohtaa kun hän sitä vihreää valoa näytti, minä olinkin jo hedelmöittynyt, kun olen tänään tehnyt kaksi positiivista testiä! Ihan uskomatonta 😂😍 Kuukautiset neljättä päivää myöhässä, joten testit esiin kaapista ja boom.

Meillä oli keskeytys "ehkäisymenetelmänä" siihen asti, kunnes mies vihreää valoa näytti. Vaikea uskoa todeksi, vaikka olen reilun viikon verran potenut vatsan turvotusta, ilmavaivoja (esikoisen kanssa myös heti alkuraskaudesta) ja kipeitä rintoja. Vatsasta ajattelin, että olen syönyt jotakin sopimatonta ja rinnoista vain, että ihan tavallista minulle ennen kuukautisia. Tänään ollut alavatsassa arkuutta, ja esikoinen tuli äsken syliin aika vauhdilla, niin kun sanoin, että äidin vatsa on arka ni pitää olla varovainen, niin hänpä kysyi "Onko siellä vauveli?" Vaihdoin oitis puheenaihetta 😄

Raskauslaskuri näyttää syyskuulle laskettua aikaa ja maanantaina varmaankin varaan ajan neuvolaan. Ihan käsittämätön olo.

Toivon todella, että tämä pikkuruinen pysyy matkassa mukana ❤️ Plussaonnea teille kaikille ja tsemppiä piinailijoille ❤️ Voin palailla kertomaan, miten täällä menee.

Ihana yllätys! Onnea ja tarrasukkia ❤️

1446/1576 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvi kirjoitti:

Vielä muutama päivä piinailua siis H sulla. Toivotaan tietenkin tärppiä!! 😍

Muistatteko Letrozolin syöjät, millasta seurantaa teillä on ollu hoitavan lääkärin taholta niiden kans? Et oliko joku tietty kierron päivä jolloin kävitte tsekkaamassa tilanteen? En muista näistä enää mitään kun sain letrot aikoinaan kun alettiin yrittää esikoista. Nyt alotin niiden syömisen omatoimisesti silloin saamieni ohjeiden mukaan, kun niiden vika käyttöpäivä näytti olevan helmikuun lopulla.

Piina loppuikin sitten odotettua nopeammin, dpo 11 = Kp 1.

1447/1576 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pohdin, mikä kumma mättää... edelliset menkat joulukuussa, nyt kp28. Ovulaatiosta ei mitään varmuutta, kun oireita oli kahtena päivänä limoineen päivineen (kp16/17 ja kp21). Nyt on hyvin hämmentynyt olo ollu viikon, kun valkovuoto on niin hurjaa (niin kun ois menkat). Tein tänään raskaustestin, niin selvä nega ettei selvempi vois olla. Tod näk menkkojen alkamispäivä pitäisi olla huomenna tai ylihuomenna. Näin siis aiempien kiertojen perusteella sen jälkeen, kun esikoisen raskauden jälkeen menkat on alkaneet.

Niin että mitä nyt, jatkanko vain hermoilua vai oisko kumminki ne menkat 🙈

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

1448/1576 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-H- voi harmi, että menkat alkoivat :( 

Villahuivi, mulla on melko samanlainen olo! Siis sillain että mikä nyt on kun on kiertopäivä 27 ja viimeks mulla oli rinnat tosi kipeet varmaan viikon verran ennen menkkoja. Vai onko tää vaan sitä, että vaihtelee et välillä rinnat kipeytyy ennen menkkoja ja välillä ei.

Oon kyllä aika varma, että ovulaatio oli silloin kun oletin tai vähintään sillä viikolla, ainakin valkovuodon koostumusta kun mietin. Mutta eiköhän selviä asia sitten tän viikon lopussa tai ens viikon alussa että tuleeko ne menkat vai ei. Eniten kyllä taas vituttaa jos kierto taas venyy johonkin 40 päivään.....

1449/1576 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millanenhqn tästä kierrosta tuli, kun menkkoja ei näy ja herkkä testi on nega. Nyt kp32, ja olo on kamala. Niin kuin olisi tuplamenkat, kivut ja pahoinvointi on järkyttävää.

1450/1576 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sun olo on jo parempi Villahuivi. Ja isosti onnea Kesämamma25, miten ihania uutisia!!! ♥️

Vähän omaa napaa: Tänään dpo 1 ja saatiin hyvin talleteltua ennen ovista. Söin tässä kierrossa Letrozoleja, niin jotenkin on aikaisempaa toiveikkaampi fiilis. Nyt laitoin myös kuukupin "hedelmöityskupiksi" kun sen käytöstä oli puhettu tuolla pitkään yrittäneiden ketjussa. Jouduin pitämään imetyksestä taukoa Letrozolien takia ja odotan aivan hulluna ylihuomista kun vihdoin pääsen taas imettämään! Raskaita hetkiä nuo kun lapsi repii paitaa alas ja itkee kun haluais tissille ja en oo voinu antaa. 🙄 Jos nyt ei tärppää niin saan kyllä aika paljon psyykata itseäni että pystyisin heti seuraavassa kierrossa uudestaan tähän imetystaukoon.. Jokatapauksessa kiva päästä nyt piinailemaan seuraavat kaks viikkoa! Onko muita piinailemassa samaan tahtiin?

N 39 M 39

1451/1576 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvi, en ole samaan tahtiin piinailemassa mutta piinailemassa silti!

Mulla on nyt päivän menkat myöhässä. Rinnat on kipeät ja on paleltanut paljon. Varmaan käyn huomenna ostamassa testin ja teen sen torstaina tai lauantaina.

Kauhean toiveikas en oo, ku pelkään vaan että nyt taas kierto venyy niinkuin marraskuussa :( Jos taas käy näin niin varaan varmaan ajan gynelle et saisin terolutit käyttöön ku alkaa jo potuttaa tää kierron temppuilu. 

1452/1576 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tilanne Vader, testasitko jo tänään? Päivät ja tunnit tuntuu niiiin pitkiltä kun pitää odotella et pääsis testaamaan. Nyt vasta dpo 3. Kävin ostaa herkän testin ja ehkä sorrun testaamaan jo sunnuntaina eli sen kuus päivää ennen menkkojen alkua.. parempi olis tietenkin nyt keksiä jotain aivan muuta ajateltavaa elämään ja malttaa odottaa sinne menkkojen mahdolliseen alkuun asti, mutta miten sitä malttaa? 😅

N 39 M 39

1453/1576 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaaaaaapuuuuuuuuaaaaaaa! Tänään kp39 muuttu haaleaksi plussaksi 😶 olen ihan kauhuissani, kun menkat piti alkaa kp29 jälkee , elion "myöhässä" 9päivää. Ovis ei ole ollut silloin kun kuvittelin, mutta milloin se sitten on ollut 🙈 ihana uutinen mutta kauhusta kankea olen silti! Miten tämä menikin nyt näin helposti, kun esikkoa yritettiin useampi vuosi... pelottaa, että tulee ongelmia kun näin helposti alkoi, ja esikostakin oli runsaasti ongelmia 😔

Mutta wow mikä perjantain uutinen 😍😍

Helvi, pahoinvointi on järkyttävää ollut jo pari viikkoa, ja nyt vasta kiertääkin mahassa 🙈 toivottavasti tästä kierrosta tärppää teilläkin, mentäs sitten samoja matkoja kakkostenkin kanssa ❤

Kesämammalle suuret onnittelut ja tarrasukkia matkaan ❤❤

1454/1576 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wauuuu ihania uutisia Villahuivi!!! Onnea! Nyt kassillinen tarrasukkia matkaan! ❤️ Toivottavasti tärppäis meillä muillakin pian! Huomenna pääsen testaamaan herkällä testillä, mutta eipä siinä varmaan mitään näy vaikka tärppi oliskin. Mutta odotan silti huomista innolla 🤭

Ihanaa vikonloppua kaikille!

N 39 M 39

1455/1576 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri tummene tuo raskaustestin viiva 🙄 ovulaatiotesti sentään on tummunut, ihan samalla tavalla kuin esikon raskaudestakin.

Kuvassa vihreä ovulaatiotesti ja punainen raskaustesti. Rfsu testejä molemmat.

Kipuja on vaikka muillle jakaa, ja mieli tuntuu jotenkin epäuskoiselle koko raskautta ajatellessa. Saapa nähdä, mitä tulevaisuus tuo...

1456/1576 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi, mut ei oo viiva hävinnyt tai haalistunut? Toivottavasti pian vahvistuu. Varmasti hämmentävä olo senkin takia kun plussa tuli niin äkkiä, eikä kuukausien (tai vuosien) yrityksen jälkeen.

1457/1576 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hejssan tännekin pitkästä aikaa :) paljon on uusia nimiä näköjään tullut.

Mitä mieltä olette 🤔 yleensä itsellä alkaa kierrossa dpo 4 rinnat kipeytymään ja muut oireilut. Nyt sitten ei mitään oireita missään. Ostin jo kunnon urheiluliivit valmiiksi tätä kiertoa varten. Nyt siis dpo 6 tai 7. Päätin olla tikuttamatta ovista tässä kierrossa, mutta kalenteri ja oireet kertoivat kyllä milloin ovis on 🤔 lämmöt myös nousi niinkuin pitääkin.

Kysymys siis että onko oireettomuus hyvä vai mahdollisesti huono asia? Mietin vaan että nouseeko hormonit nyt tarpeeksi vai mikä on 🤔 en usko että kyse olisi siitä että ovis ei ole ollut

1458/1576 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alice87, ei oireettomuus kerro suuntaan eikä toiseen välttämättä mitään. Joka kierto on erilainen, ja sen myötä myös oireilut. Itse oireilen vähiten kun ei ole stressiä ja mitö suurempi stressitaso, sen voimakkaammat oireilut ihan normikierroissa ollut jo ennen vauvatoiveitakin. Vauvatoive vain voimistaa pienetkin oireet itsellä🙈

Mannapuuro, kyllä, viiva on edelleen samanlainen kuin 3pv sitten. Ei ole haalistunut. Pitänee tilata viikkonäytöllinen CB, niin saa varmistusta. Meidän kylältä ei sellaista saa ja toisekseen kaikki tietäisi heti että on tilausta tehty 😆

1459/1576 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Alice87, ei oireettomuus kerro suuntaan eikä toiseen välttämättä mitään. Joka kierto on erilainen, ja sen myötä myös oireilut. Itse oireilen vähiten kun ei ole stressiä ja mitö suurempi stressitaso, sen voimakkaammat oireilut ihan normikierroissa ollut jo ennen vauvatoiveitakin. Vauvatoive vain voimistaa pienetkin oireet itsellä🙈

Mannapuuro, kyllä, viiva on edelleen samanlainen kuin 3pv sitten. Ei ole haalistunut. Pitänee tilata viikkonäytöllinen CB, niin saa varmistusta. Meidän kylältä ei sellaista saa ja toisekseen kaikki tietäisi heti että on tilausta tehty 😆

Noh höh 😅 ja itseasiassa olen itsekin stressannut paljon vähemmän tässä kierrossa 🤔 noh saapi nähdä mitä ensiviikko tuo tullessaan.

1460/1576 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti lähtee vahvistumaan Villahuivi! Hcg tuplaa itsensä parin päivän välein 👍 Mitäs Helvin testi sanoi tänään?

Itse odottelen ovista ens viikolle ja tallettelut tuottaneet päänvaivaa, kun tuskin ollaan miehen kanssa kotona samaan aikaan🙈 tässä kierrossa en tikuttele ovulaatiota. (Tehny sitä joka toisessa, nyt ei riittäisi tikut muutenkaan)

Kattelin just mun kiertoja viim. 6kk ajalta. Kierrot keskimäärin 32vrk, luteaalivaihe 11-12vrk, ovulaatio yleensä kp 21. Suht tasaista. Edellisessä kierrossa jäi luteaalivaihe 10vrk, mikä myös tais olla omiaan siihen ettei onnistunut.