Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2021-2022

21.10.2020 |

Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.

Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3

Kommentit (1576)

1501/1576 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkin Pregcheckin pakettia ja onhan se 25 🤪 Sotkin varmaan rfsu:n testeihin, joita on 10 ja 25- herkkyyksillä. Ja se apteekin oma on 10. Pc-testitkin on muuten One stepin valmistamia 🤪 Mutta varmaan ostavat heiltä ne, voivat toki olla eri tavalla tehtyjä kuin One stepin omalla merkillä olevat, ainakin ihan erilaiset tulokset toissa päivänä, kun tein molempien yhtä aikaa.

Menkkojen pitäisi alkaa huomenna ja nyt kun tuntuu menkkamaista alaselkäkipua, oon peloissani, että hitto jos ne alkaakin. Eilen tuli ruskeaa vuotoakin vähän, mikä lisäsi pelkoja, vaikka tiedän, että niitä voi tulla vaikka raskaus etenisi normaalisti.

1502/1576 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marleena kirjoitti:

Tutkin Pregcheckin pakettia ja onhan se 25 🤪 Sotkin varmaan rfsu:n testeihin, joita on 10 ja 25- herkkyyksillä. Ja se apteekin oma on 10. Pc-testitkin on muuten One stepin valmistamia 🤪 Mutta varmaan ostavat heiltä ne, voivat toki olla eri tavalla tehtyjä kuin One stepin omalla merkillä olevat, ainakin ihan erilaiset tulokset toissa päivänä, kun tein molempien yhtä aikaa.

Menkkojen pitäisi alkaa huomenna ja nyt kun tuntuu menkkamaista alaselkäkipua, oon peloissani, että hitto jos ne alkaakin. Eilen tuli ruskeaa vuotoakin vähän, mikä lisäsi pelkoja, vaikka tiedän, että niitä voi tulla vaikka raskaus etenisi normaalisti.

Toivottavasti olisi kaikki hyvin :/ olisi kyllä kiva tietää minkälaiset kivut ja vuotelut oikeasti on normaalia 🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1503/1576 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä alkaa kyllä pikkuhiljaa tulemaan hulluksi kun jatkuvasti sitä tarkistaa joko menkat alkaa 🤔 yöllä näin jopa unta että menkat alkoi oikein kunnolla ja mietin että nonniin peli menetetty ellei tämä sitten ole vaan unta. Tosiaan todella vähäistä vaaleanpunaista vuotoa on tullut pe la ja nyt su mutta lähinnä kun on osunut tuohon kohdunnapukkaan 😬 enää en kyllä koske ja ehkä parempi touhuilutkin jättää hetkeksi. Ei siis mitään perus tiputtelua tai muuta vastaavaa.

1504/1576 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh rfsu.n herkkä negaa 😔 täytynee nyt tuohon tulokseen luottaa ja jäädä odottelemaan vuotoa.

1505/1576 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi Alice87 ❤️

Täällä alkoi vuotaa kans. Tänään dpo 13 ja menkkojen alkaminen olisi ollutkin huomenna. Ei alkanut kirkkaalla verellä ja aika maltillista ainakin vielä, mutta eiköhän tää ollut tässä. Jostain luin, että n. 30 % naisista tulee menkat jossain muodossa, vaikka olisi raskaana, mutta eiköhän se tässä kohtaa ole toiveajattelua. Ei lohduta tällä hetkellä.

1506/1576 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä ja aamulla ei vuotanut ja menkkamaiset kivut on poissa. Tämänaamuiset pc- ja apteekin herkkä testipuikko kuvassa, dpo 14. En tiedä olisiko helpompaa olla optimisti vai pessimisti.. Harmi kun hetkessä eläminen ja ”päivä kerrallaan” on mulle aika vaikeita ajatusmalleja 😒

1507/1576 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alice, harmittaa sinun puolesta! 😔❤ onhan tio nyt ihmeellistä, vaikka joskus tuntuukin että hormoonit toimivat ihan oman päänsä mukaan, eikä niin kuin "pitäisi".

Marleena, vuotoa voi tulla. Jos vuoto muuttuu runsaaksi, sitten pitää seurata tarkemmin. Testi on kuitenkin vahva, niin luottaisin siihen ❤ itsehän vuodin runsaasti viikolla 17 kun odotin esikkoa, ja kyllä säikäytti. Ja voin hyvin kuvitella tuntemuksesi nyt, kun on vuotoa vähänenkin määrä ja testi plussaa.

Tsemppiä ja halauksia molemmille! ❤

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

1508/1576 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Alice, harmittaa sinun puolesta! 😔❤ onhan tio nyt ihmeellistä, vaikka joskus tuntuukin että hormoonit toimivat ihan oman päänsä mukaan, eikä niin kuin "pitäisi".

Marleena, vuotoa voi tulla. Jos vuoto muuttuu runsaaksi, sitten pitää seurata tarkemmin. Testi on kuitenkin vahva, niin luottaisin siihen ❤ itsehän vuodin runsaasti viikolla 17 kun odotin esikkoa, ja kyllä säikäytti. Ja voin hyvin kuvitella tuntemuksesi nyt, kun on vuotoa vähänenkin määrä ja testi plussaa.

Tsemppiä ja halauksia molemmille! ❤

Kiitos Villahuivi ❤️ Millä viikoilla olet nyt?

1509/1576 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan sulla Alice87 myöhäinen ovulaatio? Tai sit kemiallinen 😥

Itse mietin täällä samaa kun perinteisesti kp 20-21 ovis tapahtunut oireineen. Marssin sit kuitenkin apteekkiin hakemaan apteekin ovistestejä kun ovulaatio-oireisto (turvotus, kivut ja lomat) alkoi vasta eilen ilmoittaa itsestään (kp 23) eilen sain kyllä ovistestiin selkeän viivan ja tänään jo lähtisin luokittelemaan positiiviseksi, piirtyi heti selkeästi, eikä tarvinnut viivaa odotella, eli ovis tapahtunee kp 25-26. Kumma tämä kierto 🤷🏻‍♀️

Oon myös kuullut että jos pcos niin ovistesti ei aina oo luotettava ja saattaa antaa loppukierrossa positiivisia

1510/1576 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Marleena! Sen verran vahva viiva, että eiköhän siellä ole kiinnitytty ja alettu istukkaa rakentamaan. Kuten villahuivi sanoi, pieni vuoto on normaalia, jos et ole kipeä ja vuoda runsaasti. ☺️

Oon ottanut tavaksi testata kerran kuussa r-testillä, kun kerran niitä menkkoja ei vielä ole kertomassa missä mennään. Totta kai oli nega, ihan niinkuin odotinkin, mutta ihan uskomatonta että nään testissä siltikin viivan paikan. 😂 Mä luulen että johtuu siitä, että oon tihrustellu niitä testejä viime yrityksellä NIIN paljon, että silmä on harjaantunut. 🙈🙈

♥️♥️♥️

1511/1576 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marleena kirjoitti:

Yöllä ja aamulla ei vuotanut ja menkkamaiset kivut on poissa. Tämänaamuiset pc- ja apteekin herkkä testipuikko kuvassa, dpo 14. En tiedä olisiko helpompaa olla optimisti vai pessimisti.. Harmi kun hetkessä eläminen ja ”päivä kerrallaan” on mulle aika vaikeita ajatusmalleja 😒

Nyt on hienot viivat jo! Paljon onnea 😍

1512/1576 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marleena, todennäköisesti 5+6-6+3, olettaisin että lähempänä jakson alkupäätä kuin loppua.

Quinn, minäkin tein kerran kuussa testin, kun menkat ei vielä olleet alkaneet. Ja minäkin näin ne viivanpaikat 😄

Alice, saitko ostettua lisää testejä?

Ovistesti voi tosiaankin näyttää mitä sattuu, jos on PCOS, oviksen suhteen siihen ei välttämättä ole luottaminen.

Itse aloitin Inocapsin ja Gelee Royalen kun halusin menkkojen alkavan, ja tästä aloituksesta 2vk myöjemmin menkat alkoivat. Esikon raskauskin alkoi kun sain kierron tasaiseksi näillä. Inocaps on erityisen tehokas pcos naisilla.

1513/1576 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukaan yksi uusi haaveilija, yritys on aloitettu meillä 1/21 ja vihdoin 3/22 on ensikäynti lapsettomuuspolilla. Yrityksiä takana 13 kiertoa, nyt 14 meneillään oviksen tultua jo kp9. Ei mitään tärppejä välissä. Mulla on leikattu isoja myoomia 2019 ja nyt niitä on taas kohdussa useampia. Näillä spekseillä saatiin lapsettomuusdiagnoosi ja jännitetään miten edetään. Toki klassikko raskaaksi juuri ennen hoitoja sopis paremmin kun hyvin! Vertaistukea huomaa kaipaavansa kun meillä kaikki kaverit on saanut lapset jo ja me tullaan jälkijunassa.

Yritys aloitettu 1/21 N35 ja M36

1514/1576 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipiriina, tervetuloa joukkoon! Täällä on myös palsta ”Pitkään yrittäneet”. Kannattaa myös kirjoitella sinne tai ainakin lukea, jos vertaistukea toivoo. 😊Tuntuu että tällä vauva vuodelle palstalla jengi raskautuu tosi nopeasti. 😀

♥️♥️♥️

1515/1576 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipiriina, tervetuloa! Itsellä yritystä 28 kiertoa, ennen kuin esikoinen sai alkunsa. Nuihin 28 kiertoon mahtui 4 varhaista keskenmenoa. Nyt esikoinen yli 1v, toisesta kierrosta tulin uudelleen raskaaksi. Hyvin hämmentävää, koska jotenkin olin niin asennoitunut pitkään yritykseen taas.

Täällä tosiaan, kuten Quinn sanoikin, moni tulee nopeasti raskaaksi. Pitkään yrittäneissä saat tukea myös samassa tilanteessa olevilta, täältäkin toki! Luen molempia, ja siirryin jo plussanneisiinkin kun raskaus alkoi.

Kovasti tsemppiä! Ja vahvaa plussatuulta teille! ❤

1516/1576 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Quinn ja Villahuivi, täytyy varmaan uskaltaa laittaa viestiä myös sinne pitkään yrittäneisiin. Jollain kummalla kainoudella ajattelin, ettei meriitit riitä vielä pitkään yrittäneisiin, toisilla kun on hoitoja takana useampia vuosia. Hullusti ryhmien välissä toistaiseksi kun ei ole koskaan saanut yhtään plussaa. Toisaalta vähemmän pettymyksiä kun useiden keskenmenojen jälkeen. Tasaisen tappavaa odotusta tärpistä. Josko täältä tarttuisi jotain nopeasti-raskaaksi-energiaa, vaikka vähän Villahuivin tyyliin!

Yritys aloitettu 1/21 N35 ja M36

1517/1576 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Sipiriina! Meillä tärppäsi esikoisen kanssa seitsemännessä kierrossa, mutta hoidot ehdittiin silloin jo aloittaa, kun mun iän vuoksi (silloin 36v) ja matalan AMH-arvon (0,6) vuoksi suositeltiin hoitojen aloittamista jo puolen vuoden yrityksen jälkeen. Itsekin oon ollut mukana molemmissa ryhmissä. Nyt on meneillään toisen lapsen viides yrityskuukausi ja toinen kierto letrozoleilla eli ovulaation induktiolla. Täällä on tosi monenlaisia tilanteita ihmisillä ja itse ainakin iloitsen siitä kun plussia putkahtelee suht nopeaan. Tulee olo että kaikki on mahdollista! 😊

N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023

1518/1576 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipiriina, ei kannata olla liian ankara itselleen ja verrata toisiin sillä mielellä että ei olisi yrittänyt ”tarpeeksi kauan” jos joku muu on yrittänyt vielä kauemmin tai kokenut enemmän pettymyksiä muodossa tai toisessa. Itse liityin Pitkään yrittäneisiin muistaakseni yk7 koska se tuntui minusta pitkältä ajalta verrattuna vaikka lähipiirin raskautumisiin. Olin ryhmässä aktiivisesti mukana joulu-tammikuuhun saakka jakamassa kokemuksia meidän inseminaatiohoidoista yk 13 asti ja nyt plussan jälkeenkin vierailevana tähtenä. Rohkeasti mukaan vaan 😊

1519/1576 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvi on kyllä oikeassa, kaikki on mahdollista! Jokaiselle se yrityksen pituus on subjektiivinen kokemus, itse en kokenut ensimmäistä 1,5 vuotta "pitkäksi", mutta sitten yhtäkkiä se alkoikin tuntua jäätävän pitkältä ajalta. Yht yli 2v meni, että raskaus alkoi, joka päätyi synnytykseen.

Lyhyempi aika voi silti olla pitkä, tai pidempi aika lyhyt. Sitä ei määrittele kukaan muu kuin se, jonka toiveista ja yrityskierroista on kyse. ❤ ehdottomasti mukaan!

Itse täällä haaveilen jo ultrasta, mutta samalla se jotekin .... pelottaa? En oikein osaa kuvata näitä tuntemuksia, kun tämä raskaus on vähän yllätys koska olin ajatellut että tässäkin kestää.

Miten muilla menee? Alice, onko menkat alkanut vai oletko testaillut? Miten Marleena, onko vuoto loppunut?

1520/1576 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Itse täällä haaveilen jo ultrasta, mutta samalla se jotekin .... pelottaa? En oikein osaa kuvata näitä tuntemuksia, kun tämä raskaus on vähän yllätys koska olin ajatellut että tässäkin kestää.

Miten muilla menee? Alice, onko menkat alkanut vai oletko testaillut? Miten Marleena, onko vuoto loppunut?

Vuotelee edelleen toisinaan. Saattaa olla päivän tai puoli päivää ilman mitään, mutta sitten taas. Määrät on pieniä, mutta kyllä sidettä on tarvinnut välillä. Ruskeaa liman sekaista, mutta eilen illalla tuli lähes kirkasta verta pyyhittäessä. Menkkamaista jomottelua alavatsassa ja alaselässä ajoin kovastikin, mikä yhdessä vuodon kanssa saa pelon hiipimään mieleen. Yritän pysyä positiivisena ja ottaa vastaan mitä tulee ❤️ Illalla taidan taas testata ja katsoa miltä hcg näyttää, varmuuden vuoksi.

Ehkä tunnistan Villahuivi sun fiilikset ultrasta. Mä varasin varhaisultran myös, mutta koska tärppäsi tosi paljon nopeammin, kuin mitä esikoisen yritys ja mihin olin tälläkin kertaa varautunut, tuntuu, että ei kaikki voi olla hyvin. Hassu ajatus varmaan.