Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2021-2022

21.10.2020 |

Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.

Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3

Kommentit (1576)

1461/1576 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, H! Onhan tässä sulattelemista, kun esikkoa sai yrittää yli 2v, ennen kuin raskaus jatkui loppuun asti. Nyt toisesta kierrosta tärppäsi, niin tuntuuhan se vähän... epätodelle.

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

1462/1576 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa itselläkin olisi tärppi käynyt, en nyt sitten testannutkaan vielä, kun clearbluen sivuilla neuvottiin että kannattaa testata herkälläkin testillä vasta perjantaina eli kp26 ja dpo 11. Googletin myös että harva näyttää saaneen edes haamua ennen tuota dpo:ta. Nyt pitää vaan malttaa..

Kävin kuitenkin jo puhdin kautta ottamassa ferritiinin (se oli 32 eli just ja just viitearvojen sisällä) ja progesteronin luteaalivaiheen puolivälissä, josta odottelen vielä vastausta. Perjantaina on puhelinvastaanotto gynen kanssa, joten jos menkat alkaa silloin, päästään jo suunnittelemaan eteenpäin. Huomaan että kun täytin viime viikolla 38v, kiire saada toinen lapsi alkaa todella tuntua. 😬

N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1463/1576 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Oon kahlannut oko ketjun läpi ja nyt alkaa olla niin kova vertaistuen tuska, etten voi olla enää kirjoittamatta ja liittymättä joukkoon :)

Helvin kanssa samassa tilanteessa ollaan, sillä täällä myös dpo 8 vasta menossa ja aika matelee! Haluaisin testata hetinyt, mutta järki sanoo, että parempi olisi odotella vielä. Sunnuntaiaamu on mun tavoite, katsotaan jaksanko sinne asti.

35v pian mittarissa ja toisen lapsen yritys alkanut tässä kierrossa. Tai oikeastaan viime kierrossa, mutta sehän meni ylimääräisine vuotoineen ihan sekaisin. Kierto tasainen 29 pv viimeiset vuodet ja ovista oon seuraillut kropan merkeistä ja uskon usein sen tunnistaneeni. Tässä kierrossa testit varmistamassa ja CB-hymynaama vahvistikin, että kp 16 ovis on ollut. Oireat liekö oikeita vai kuviteltuja, mutta pari päivää tissit hieman kipeät ja alavatsa tavallista pinkeämpi ja nippailuja/outoja tuntemuksia on ollut. Eilen väsytti illalla tosi paljon ja tämän päivän tuntunut, että olisin tulossa kipeäksi. Hyvin lievät oireet ja selittyvät muillakin asioilla. Yleensä tässä vaiheessa kiertoa ei ole mitään tuntemuksia.

1464/1576 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvi, onnittelut synttäreistä❤!

Hävisi se aiempi viesti bittiavaruuteen 🤦‍♀️ enkä enää muista mitä siinä oli. Tein aamulla digitestin, raskaan 2-3, joten varasin varhaisultraan ajan, pääsee tarkistamaan vähän viikkoja kun ei täsmää menkkoihin. Lisäksi käyn ferritiinin mittauttamassa, niin tiedän joko pitää alkaa syödä rautaa. Sain viikko ennen synnytystä infuusion ja vielä kesällä oli ferrit niin korkea, ettei rautaa saanut syödä.

1465/1576 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Villahuivi!

Helvi, onko sulla oireita?

ON: Dpo 9 tänään. Eilen alkoi kuvottaa voimakkaasti, eikä mennyt syömällä ohi. Alaselkäkipuja ilmaantui myös. Tänä aamuna tein testin ja selvä nega, kuvotuskin oli poissa. Heitin jo kirveen kaivoon, eiköhän tämä ollut tässä. Kuvotus teki kuitenkin paluun aamupäivällä. Nyt tosi ristiriitainen olo ja tuntuu etten haluisi testata ennen tavoiteaikaa eli sunnuntaita, mutta en toisaalta mikä homma tämä on. Kemiallinen pelottaa, mutta pelosta huolimatta se tapahtuu jos on tapahtuakseen.

1466/1576 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marleena kirjoitti:

Onnea Villahuivi!

Helvi, onko sulla oireita?

ON: Dpo 9 tänään. Eilen alkoi kuvottaa voimakkaasti, eikä mennyt syömällä ohi. Alaselkäkipuja ilmaantui myös. Tänä aamuna tein testin ja selvä nega, kuvotuskin oli poissa. Heitin jo kirveen kaivoon, eiköhän tämä ollut tässä. Kuvotus teki kuitenkin paluun aamupäivällä. Nyt tosi ristiriitainen olo ja tuntuu etten haluisi testata ennen tavoiteaikaa eli sunnuntaita, mutta en toisaalta mikä homma tämä on. Kemiallinen pelottaa, mutta pelosta huolimatta se tapahtuu jos on tapahtuakseen.

Minkä testin teit? Täällä myöskin dpo 9 ja monta kemiallista takana. Viimekierto tosin oli puhdas negakierto. Itsellä oireina pms oireiden täysi puuttuminen, jatkuvat alamahakivut ja uutena erikoisen värinen vähäinen vuoto 🤔 itsellä tosin mahakivut ja vuoto saattaa johtua siitä että olin viimeviikolla kolposkopiassa koepalojen otossa ja nyt pelkään kamalasti tulehdusta. Eilen tein rfsu.n herkän joka ei oikein mitään näyttänyt, mutta ei noilla päivillä oikein pitäisikään. Tänään näkyi jo jotain todella todella haaleaa, mutta kokemuksesta tosi haaleat ei tolla merkillä tarkoita vielä yhtään mitään. Olen aikalailla koittanut käyttää samaa merkkiä kun tietää jo suurinpiirtein miten tuo testi käyttäytyy 😅 varmistelen kyllä aina toisilla merkeillä jos epäilyttää.

1467/1576 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sä kans samoilla piinapäivillä! :)

Voisiko olla kiinnittymisvuotoa? Onko vaaleanpunaista?

Tein One Stepin liuskatestin. Paria merkkiä mulla on kyllä kaapissa, mutta tuo oli herkin testi niistä. Muut vaihtoehdot ovat CB viikkotesti ja rfsu:n liuska 25 mlU/ml. Vaikka jostain kyllä olin lukevinani, että CB viikkotestikin olisi herkkä 10 mlU/ml, vaikka toisin tuoteteksteissä sanotaan. Tiedä häntä.

Maltti on valttia tässäkin, harmi kun sitä ei itseltä löydy :D

1468/1576 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marleena kirjoitti:

Tein One Stepin liuskatestin. Paria merkkiä mulla on kyllä kaapissa, mutta tuo oli herkin testi niistä. Muut vaihtoehdot ovat CB viikkotesti ja rfsu:n liuska 25 mlU/ml. Vaikka jostain kyllä olin lukevinani, että CB viikkotestikin olisi herkkä 10 mlU/ml, vaikka toisin tuoteteksteissä sanotaan. Tiedä häntä.

Enemmänkin ehkä rusehtavaa 🤔 ja mietin samaa, mutta tosiaan kun voi johtua muistakin jutuista niin tiedä sitten 😅 päivät kyllä sopisi kiinnittymisvuotoon 🤔 ja joo täältä ei kyllä myöskään sitä malttia löydy sitten yhtään vaikka joka kuukausi itselleni niin sanon että nyt sitten odotan kärsivällisesti 🙈 noi one stepit on kyllä vähän erikoisia testejä kun tuntuu että näyttää välillä ihan mitä sattuu ja monet sanoo että vaikutta enemmänkin 25mlU kuin 10 🤔 itse en kyllä niihin enää koske 😅 viime kierrossa oli liuskat ja puikot mitkä kyllä näytti ihan mitä sattuu

1469/1576 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alice87 kirjoitti:

Marleena kirjoitti:

Enemmänkin ehkä rusehtavaa 🤔 ja mietin samaa, mutta tosiaan kun voi johtua muistakin jutuista niin tiedä sitten 😅 päivät kyllä sopisi kiinnittymisvuotoon 🤔 ja joo täältä ei kyllä myöskään sitä malttia löydy sitten yhtään vaikka joka kuukausi itselleni niin sanon että nyt sitten odotan kärsivällisesti 🙈 noi one stepit on kyllä vähän erikoisia testejä kun tuntuu että näyttää välillä ihan mitä sattuu ja monet sanoo että vaikutta enemmänkin 25mlU kuin 10 🤔 itse en kyllä niihin enää koske 😅 viime kierrossa oli liuskat ja puikot mitkä kyllä näytti ihan mitä sattuu

Hyvä tietää, täytyy hommata muutakin merkkiä sun vinkistä :) En oo kovin montaa r-testiä tehnyt, niin merkit ei oo tulleet tutuiksi. Esikoisen kohdalla en bongannut testeillä kertaakaan ovista eikä oireita ollut ja yritys vaan venyi, niin testaaminen jäi vähälle, ja nyt tässä yrityksessä ei ole testejä tullut vielä tehtyä.

1470/1576 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alice, minulla alkoi pahoinvointi ja mahakivut jo paljon ennen plussaa. Samoin esikosta, hetimmiten kiinnittymisen jälkeen. Tästä päättelinkin, että raskaus on nyt 5+1, kun omakalenteri-sovellus sanoo 6+1 (laskee siis menkoista, ja minulla kyllä ovulaatio oli viikkoa myöhemmin kuin arvio ja täsmäisi tuohon 5+1. ) minun keho reagoi kaikkeen tosi rajusti, joten luotan siihen että 1-2pv kiinnittymisen jälkeen alkavat vatsakivut ja paria päivää myöhemmin alkava pahoinvointi kertoo kyllä raskaudesta. Normaaliin kuukautiskiertoon liittyy itsellä myös pahoinvointia, mutta ei kylläin pahana millaisena se raskauden alusta alkaa 🙈

Itse tein ensimmäisen testin 23.1., nega ja hyvin haalea, melkein haamuplussa sitten 28.1.. tarkensin digillä, ja 1.2. Näytti raskaana 2-3. Oletan siis ovulaation olleen 14.1., vaikkakin ovisoireilua on ollut ennen sitäkin.

1471/1576 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Alice, minulla alkoi pahoinvointi ja mahakivut jo paljon ennen plussaa. Samoin esikosta, hetimmiten kiinnittymisen jälkeen. Tästä päättelinkin, että raskaus on nyt 5+1, kun omakalenteri-sovellus sanoo 6+1 (laskee siis menkoista, ja minulla kyllä ovulaatio oli viikkoa myöhemmin kuin arvio ja täsmäisi tuohon 5+1. ) minun keho reagoi kaikkeen tosi rajusti, joten luotan siihen että 1-2pv kiinnittymisen jälkeen alkavat vatsakivut ja paria päivää myöhemmin alkava pahoinvointi kertoo kyllä raskaudesta. Normaaliin kuukautiskiertoon liittyy itsellä myös pahoinvointia, mutta ei kylläin pahana millaisena se raskauden alusta alkaa 🙈

Itse tein ensimmäisen testin 23.1., nega ja hyvin haalea, melkein haamuplussa sitten 28.1.. tarkensin digillä, ja 1.2. Näytti raskaana 2-3. Oletan siis ovulaation olleen 14.1., vaikkakin ovisoireilua on ollut ennen sitäkin.

Saapi nähdä mitä tämä touhu itsellä oikein on 😅 tuntuu että ei enää niinkään vaikuta tulehdus oireilta kun vuotelut on taas ihan normaalia ja kivut hieman helpottanut 🤔 liikkuessa lähinnä tuntuu kaikkea erikoista. Uskon että huominen testi kertoo jo paljon, koska jos tämän päiväinen super hyper haamu olisi jotain niin huomenna on kyllä selvempi jos taas ei näy yhtikäs yhtään mitään niin selvät sävelet siinäkin. Suht jännittäviä hetkiä taas 😅

1472/1576 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa jännitystä ilmassa teillä piinailijoilla täällä! Kunpa nyt tulis tärppejä. :) Fiilailen kyllä mukana, vaikka itsellä kp1 tänään ja viides yrityskuukausi starttasi. Nyt kuitenkin toiveikkain mielin, kun päätin tänään lopettaa esikoisen imettämisen ja ensi kierrossa seurataan tarkemmin mitä tuolla oikein tapahtuu tai ei tapahdu. Hedelmöitysklinikalle kun tänään soittelin niin oli sitä mieltä että ovuloimattomuus voi hyvin johtua imetyksestäkin eikä välttämättä tarkoita että ennenaikaiset vaihdevuodet olis alkaneet, mitä pelkään.

Tsemppiä kaikille!

N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023

1473/1576 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi Helvi, ettei tullut vielä tärppiä, mutta toiveikkuus kuulostaa hyvältä! Imetys voi vaikuttaa paljonkin kiertoon ja hienoa, että saatte pian tarkempaa tietoa missä kierron kanssa mennään :)

Alice87, laitahan tilanne huomenna miltä aamun testi näytti :) Jännää!

Nyt on mulla testeissä mistä valita, kun kävin hakemassa Pregcheckin ja apteekin herkän testin. Ajattelin, että ennen perjantaita en testaa, mutta taidanpa testata kuitenkin. Nyt kun on noita millä testatakin.. Joka tapauksessa oon näiden olojen kanssa koko ajan miettimässä voisko olla, vai eikö ole, niin tuskin testi tilannetta tästä voi pahentaa :D Kuvotus jatkuu, itkuherkkyys ja repäisykivut alavatsalla ylös noustessa yms. uusina oireina. Kohdun seutua turvottaa koko ajan. Välillä ajattelen, että ei se testi voi loputtomasti negaa näyttää että pakko tän on jossain kohtaa plussa olla, mutta heti perään toinen puoli minusta ei usko tärppiin yhtään ja oon varma että kuvittelen, tai vähintäänkin tää on kemiallinen tai menee nopeasti kesken.

1474/1576 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marleena kirjoitti:

Harmi Helvi, ettei tullut vielä tärppiä, mutta toiveikkuus kuulostaa hyvältä! Imetys voi vaikuttaa paljonkin kiertoon ja hienoa, että saatte pian tarkempaa tietoa missä kierron kanssa mennään :)

Alice87, laitahan tilanne huomenna miltä aamun testi näytti :) Jännää!

Nyt on mulla testeissä mistä valita, kun kävin hakemassa Pregcheckin ja apteekin herkän testin. Ajattelin, että ennen perjantaita en testaa, mutta taidanpa testata kuitenkin. Nyt kun on noita millä testatakin.. Joka tapauksessa oon näiden olojen kanssa koko ajan miettimässä voisko olla, vai eikö ole, niin tuskin testi tilannetta tästä voi pahentaa :D Kuvotus jatkuu, itkuherkkyys ja repäisykivut alavatsalla ylös noustessa yms. uusina oireina. Kohdun seutua turvottaa koko ajan. Välillä ajattelen, että ei se testi voi loputtomasti negaa näyttää että pakko tän on jossain kohtaa plussa olla, mutta heti perään toinen puoli minusta ei usko tärppiin yhtään ja oon varma että kuvittelen, tai vähintäänkin tää on kemiallinen tai menee nopeasti kesken.

Huomenta, negaahan tuo näyttäisi taas 😔 ehkä maksimissaan viivanpaikka ja useemman kuukauden noita testejä käyttäneenä tiedän jo että pitäisi näkyä vähän paremmin jotain 🙄 se on jännä kun joissain kierroissa sitä on ihan varma että nyt ja joissain kierroissa taas varma että ei. Pettymys joka tapauksessa aina. Lauantaina kalenterin mukaan pitäisi alkaa menkat 🤔 itsellä siis alkaa yleensä dpo 12

1475/1576 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi Alice87 😔 Toivon kuitenkin, ettei menkat alkaisikaan.

Mä sain haalean viivan Pregcheckiin tänään. On niin aikaista, että pelottaa vähän jatkuuko tämä ja vahvistuuko viiva, vaikka ainahan on mahdollista että missä tahansa matkaa voi mitä vaan tapahtua. Koko raskautumiseen liittyy kyllä yleensä tosi vahvoja tunteita naisilla kaikissa vaiheissa; voimakkaita nousuja ja kovia laskuja. Usein toki me ovista tikuttavat ja raskautta tosi aikaisin testaavat halutaan sitä vauvaa niin paljon, että onhan se tosi luonnollista. Se on myös niin perustavanlaatuinen tarve usein, saada jälkikasvua, ja hormoneilla on tosi iso voima naisen elämässä ylipäänsä. Näitä aloin pohtia, kun Alice sanoit, että jännä miten on aina voimakas tunne, että nyt tärppäsi tai että metsään meni.

Mieshän ei (tietenkään) nähnyt testissä yhtään mitään ja sain höyryäjän maineen jälleen. Sama se, lähden usein sata lasissa milloin mitäkin kiinnostuksen kohdetta kohti, enkä aio itseäni pienentää 😁

1476/1576 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marleena kirjoitti:

Voi harmi Alice87 😔 Toivon kuitenkin, ettei menkat alkaisikaan.

Mä sain haalean viivan Pregcheckiin tänään. On niin aikaista, että pelottaa vähän jatkuuko tämä ja vahvistuuko viiva, vaikka ainahan on mahdollista että missä tahansa matkaa voi mitä vaan tapahtua. Koko raskautumiseen liittyy kyllä yleensä tosi vahvoja tunteita naisilla kaikissa vaiheissa; voimakkaita nousuja ja kovia laskuja. Usein toki me ovista tikuttavat ja raskautta tosi aikaisin testaavat halutaan sitä vauvaa niin paljon, että onhan se tosi luonnollista. Se on myös niin perustavanlaatuinen tarve usein, saada jälkikasvua, ja hormoneilla on tosi iso voima naisen elämässä ylipäänsä. Näitä aloin pohtia, kun Alice sanoit, että jännä miten on aina voimakas tunne, että nyt tärppäsi tai että metsään meni.

Mieshän ei (tietenkään) nähnyt testissä yhtään mitään ja sain höyryäjän maineen jälleen. Sama se, lähden usein sata lasissa milloin mitäkin kiinnostuksen kohdetta kohti, enkä aio itseäni pienentää 😁

Varovaiset onnittelut 💕 selkeä haamu tuossa sun testissä kyllä näkyy 😁

Olen tässä kuukausien aikana tullut siihen tulokseen ettei oikein mihinkään tuntemuksiin kyllä voi luottaa 😅 tämä kierto on ollut tosin kyllä todella erilainen verrattuna edellisiin 🤔 ja kovasti ihmettelen kun kohdunnapukka on edelleen kova ja selkeästi havaittavissa vaikka yleensä hyvissä ajoin ennen menkkoja alkaa pehmenemään ja aukeamaan. Rintojen kipuilu alkoi vihdoin ja viimein eilen, yleensä tosiaan alkaa aina dpo 4. Tiedä sitten mitähän se oma kroppa oikein sekoilee, mutta tosi tarkasti menkat on alkanut sen mukaan mitä kalenteri näyttää niin saapi nyt sitten nähdä. Vielä olisi yksi testi jäljellä 🤔 varmaan huomenna aamulla käytän sen vielä pois vaikka usko raskautumiseen kyllä taas romahti tämän päivän testin myötä.

1477/1576 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa vaan sellainen olo ettei oikein suostu uskomaan tuota negatiivista 🤔 mutta pakko sen on oikein olla koska nuo rfsu.n herkät on kyllä näyttänyt pienimmätkin nousut. Ovista en tosiaan tässä kierrossa tikuttanut, mutta lämpöjen nousun ja muiden oireiden perusteella oli kyllä 10pv sitten 🤔

1478/1576 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! 🥰 Tänään siis vasta dpo10, joten yritän malttaa olla huomenna testaamatta, että näkisin mahdollisen hcg:n nousun selvemmin.

Alice, tai entä jos säästät vikan testin ja teet parin päivän päästä, jos sun menkat alkaa yleensä dpo12? Selkeyttäisikö se yhtään tilannetta? 😊

1479/1576 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marleena, onnea ja tarrasukkia ❤ samalle näytti minun testi 3x peräkkäin, vaikka dpo oli enemmän. Digi kuitenkin toi varmuutta ja nyt on jo luottavaisempi olosiihen että raskaus on alkanut.

Alice, joskus plussa tulee myöhään. Oletko tehnyt yhtään ovistestiä nyt? Itsellähän näytti ovistesti esikon ja nykyisen raskauden kohdalla jo ennen kuin raskaustesti. (Eli ovistesti oli hyvin vahva, vahvempi kuin oviksen aikoihin oli). Kokeileppa! Tsemppiä oloihin!

Helvi, ompa kurja kun ei tärpännyt! Mutta ihanan valoisa suhtautuminen silti sinulla! Pikaista plussaa ❤

1480/1576 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Marleena, onnea ja tarrasukkia ❤ samalle näytti minun testi 3x peräkkäin, vaikka dpo oli enemmän. Digi kuitenkin toi varmuutta ja nyt on jo luottavaisempi olosiihen että raskaus on alkanut.

Alice, joskus plussa tulee myöhään. Oletko tehnyt yhtään ovistestiä nyt? Itsellähän näytti ovistesti esikon ja nykyisen raskauden kohdalla jo ennen kuin raskaustesti. (Eli ovistesti oli hyvin vahva, vahvempi kuin oviksen aikoihin oli). Kokeileppa! Tsemppiä oloihin!

Helvi, ompa kurja kun ei tärpännyt! Mutta ihanan valoisa suhtautuminen silti sinulla! Pikaista plussaa ❤

Hmm 🤔 voisihan sitä kokeilla kyllä. Ja kiitos täytyy yrittää taas jotenkin tsempata.