Vauva vuodelle 2021-2022
Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.
Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3
Kommentit (1576)
Nounou kirjoitti:
Alice87, itse otin yhteyden gynekologiin kun mulla alkoi tiputteluvuoto aina n. 7-9 päivää ovulaatiosta, tiputtelua kesti 2-3 päivää ja sitten vasta alkoi kunnon menkat. Määräsi progesteronilabrat otettavaksi 7-9 päivää ovulaatiosta. Progesteroniarvo oli ihan ok, osoitti että ovulaatio on tapahtunut mutta olisi voinut olla korkeampikin. Määrättiin siis lähinnä sen tiputteluvuodon takia, vaikuttaa kiinnittymiseen kun progesteronin pitäisi olla korkeimmillaan tuolloin 7-9 päivää ovulaatiosta kun kiinnittymisyritys tapahtuu (tiputteluvuoto = kohdun limakalvo on jo rapistumassa pois).
Labrat saat itsekin otettua ilman lähetettä esim. Puhti.fi kautta, siellä S-Prog (maksaa alle 30€). Mutta toki tuloksesta riippuen saattanet haluta jonkun lääkärikontaktin niin en tiedä toki onko järkeä otattaa itse. Olen siis omaksi huvikseni otattanut muutaman kerran niin en ole tarvinnut tulkintaan apua, kunhan olen halunnut tsekata että on nykyään kunnossa niin eri tilanne, mutta näppärä tuo Puhti semmoiseen.
Kiitos paljon tiedosta :)
Mulla aika sama tilanne kuin sulla Valpur1, mutta en uskaltanut edes haaveilla että tärppäisi ennen kuin kuukautiset vihdoin alkoivat kun lapsi oli 11kk (nyt vuoden). Meillä siis YK2 käynnissä, kp 20/dpo 5. Nyt pitäis vaan koittaa unohtaa koko aihe reilu viikoksi ja tehdä raskaustesti aikaisintaan jos menkat on päivän myöhässä. Lapsi on nyt ollu viikon päivät kipeänä ja yli kymmenen kertaa tissillä päivässä.. en tiedä voiko se vaikuttaa niin että munasolu ei pääse kiinnittymään, vaikka hedelmöittyisikin. Nähtäväksi jää. Iloista yritysmieltä kaikille! 😊
N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023
Osaako kukaan pikaisesti kertoa mihin kaikkeen tuo ovulaatiotesti reagoi? Nyt siis vasta kp 9 ja ovistesti näyttää plussaa, mutta mielestäni ei mitään ovikseen viittaavia oireita ole 🤔 liian aikaista muutenkin kun edellisissä kierroissa ollut kp 17 ja kp 22. Sillä vaan kun en viitsisi miestä hätyyttää turhanpäiten hommiin kun on tämän viikon toisella paikkakunnalla hommissa, mutta sovittiin että jotenkin hoidetaan hommat kyllä kun se hetki on 😅
Mielestäni tuo plussalta näyttää 🤔
LH-hormonia mittaa niin en tiedä/ole kuullut/selvinnyt googlauksella mikä sitä ”hämäisi” eli eiköhän tuo sitten ihan plussa ole 🤔 voit toki kokeilla toisen merkkisellä ovulaatiotestillä mutta varmaan tuttu merkki millä testailet niin tuskin käyttäytyy eri tavalla kuin muina kiertoina. Joka paikassa vaan lukee että jos tulos epäilyttää niin digi 😬😁
Nounou kirjoitti:
LH-hormonia mittaa niin en tiedä/ole kuullut/selvinnyt googlauksella mikä sitä ”hämäisi” eli eiköhän tuo sitten ihan plussa ole 🤔 voit toki kokeilla toisen merkkisellä ovulaatiotestillä mutta varmaan tuttu merkki millä testailet niin tuskin käyttäytyy eri tavalla kuin muina kiertoina. Joka paikassa vaan lukee että jos tulos epäilyttää niin digi 😬😁
Juu päätin ostaa nimenomaan vaan noita PC.n ovistestejä kun tähän mennessä ne on näyttänyt luotettavasti, mutta hieman nyt ihmetyttää 🤔
Ehkä nyt on luvassa lyhyempi kierto ja ovulaatiokin aikaisemmin, mistäs sitä tietää! Itsellä ainakin tässä syksyllä nyt vähän heitellyt, normaalisti ovis keskimäärin kp14 niin viime kierrossa kp17 ja sitä edeltävässä kierrossa kp12. Ei mitään ajatusta mikä olisi kumpaankaan kiertoon vaikuttanut.
Ovistestit edelleen näyttää positiivista tai siis saman vauhvuista ainakin. 🤔 Epäilen että pc.n testit ovat herkempiä kuin esim. Raskauskeijun. Olen siis edellisissä kierroissa huomannut että viikkoa ennen ja päälle ovistetit on aika tummia ja ennen ovista haalenee täysin noin 6pv ennen. Vielä ei siis haalenemista ole. En tiedä mistä lie johtuu. Raskaana en ainakaan ole sen varmistin kyllä.
Äh, mulla alko kauheen kasvojen ihon kutina ja yövuorossa iho punoitti ja kuumotti kauheasti ja rinnatkin tuntuu vähän kipeiltä. Ovis oli Flow:n mukaan viime viikolla ja ihan hyvin onnistuttiin olemaan vällyjen välissä :D
Todennäköisesti iho-oireet johtuu vaan talvesta tai meikistä ja voihan se keho jo valmistautua kuukautisten tuloon... Mutta ainahan sitä saa toivoa :D
Viime kierrossa tein raskaustestin 2 kertaa, kun kuukautiset oli myöhässä. Nyt aion tehdä vasta uuden vuoden aattona jos ei ole kuukautisia kuulunut. Tietääpähän, että voiko uutena vuotena juoda vai ei.
Alice87, kuulostaa erikoiselta että ovistestit toimii sulla ns. käänteisesti, ovat pos kunnäyttävät hailua 😅 en osaa sanoa tuohon mitään, kun mulla ei näytä toista viivaa kuin silloin kun ovis lähestyy, tummuu pikkuhiljaa ja katoaa myös nopeasti LH-huipun jälkeen.
Vader, toivottavasti olisi esimakua just siitä itsestään 🙈
Täällä alkaa tikutus huomenna ja ensi viikolla olis edessä ensimmäinen inseminaatio kun ovis+ bongattu 🤞🏻
Heippa!
Olen taustalla seurannut teidän tilannetta, mutta en ole kommentoinut ennen. Mulla on vähän epäselvä tilanne ja mietin et mitähän on menossa.
Tämä on nyt toinen Letrozol-kierto mulla. Kävin tarkistus ultrassa kp11 ja lääkäri totesi, että ovulaatio oli juuri tuloillaan ja että oli kaksi follia kooltaan 19mm eli kaksi munasolua irtoamassa. Kotona tein ovulaatiotestin samana päivänä ja näyttikin hymynaamaa.
Yleensä mulla on luteaalivaiheen pituus 11päivää (ei kuulemma ongelma lääkärin mielestä). Lämmöt laskivat Dpo 12 ja illalla alkoi pieni tiputtelu joka jatkui myös dpo 13. Dpo 14 luulin että menkat alkoivat kunnolla, mutta vuoto kestikin vain neljä tuntia ja sen jälkeen ei ole tullut mitään. Tuosta dpo12 eli viime sunnuntaista asti olen ollut ihan tolkuttoman väsynyt ja lisäksi rinnat ovat olleet kosketusarat (ikinä ennen ei ole ollut tällaisia oireita menkkojen aikaan), myös lämmöt nousivat uudestaan eilen 37,5.
Raskaustestit negat ja myös verikoe oli nega dpo12.
Onko mulla vain hormonit ihan sekaisin vai mitä tää voisi olla?
Vai onko mahdollista sellainen että toinen munasolu olisinkin irronnut vasta myöhemmin?
_Lila_, en osaa valitettavasti yhtään sanoa kun ei ole ollut letroja koskaan käytössä, mutta päällimmäisenä mietin voisiko johtua niistä, osaisikohan joku muu täällä kertoa kokemuksistaan? En myöskään tunne hormoonitoimintaa tarpeeksi hyvin osatakseni sanoa juuta tai jaata, jos meinaat että toinen kypsynyt follikkeli olisikin lähtenyt myöhemmin liikkeelle kuin aiempi ja siksi sekoittamut kiertoa/kuukautisia? Nopealla googlauksella löytyi esim Clearbluen sivuilta että ovulaatioita voi olla useampi kuussa, mutta tapahtuvat estrogeenin & LH:n takia usein suht samaan aikaan. Siksi ehkä vähän erikoista että lämmöt tippuivat ja nousivat 🤔 mutta tämä on tosiaan vain veikkailua.
Jäätävä vauva kuume. Meijän poika on nyt 7kk ja halutaan kyllä pienellä ikäerolla sisarus❤️
Nounou onko siellä mikä tilanne menossa? Ja millä dpo.illa menet?
Itsellä se vahvempi ovisplussa tuli kuitenkin vasta tuossa 23pv oireineen. Saa nähdä vaikuttaako antihistamiinejen ja särkylääkkeiden jättö tähän kiertoon 🤔 siis histec ja panadol. Kaikesta koittanut pidättäytyä vaikka tälläkin hetkellä koen kamalaa päänsärkyä ja nenä vuotaa 😅
Alice87, inseminaatio tehtiin 21.12 ja gyne sanoi että raskaustestin saisi tehdä 6.1 mutta kuka sinne asti nyt malttaa 😅 nyt siis dpo6 meneillään, ovulaatio oli tässä kierrossa jo normaalisti kp13. Ekan testin ajattelin tehdä tulevana torstaina dpo9, uutta vuotta ennen kun kuitenkin on pakko varmistaa.
Mutta piinaviikot meneillään kuten sielläkin 🤞🏻 On tämä ärsyttävää sinänsä kun pitää elää oletuksessa että jotain voisi olla meneillään juuri lääkkeiden yms suhteen, jouluna kyllä söin ihan normaalisti kaikkea ja join vähän punaviiniäkin etten herätä mitään epäilyksiä turhaan sukulaisissa & tutuissa 😅
Nounou kirjoitti:
Alice87, inseminaatio tehtiin 21.12 ja gyne sanoi että raskaustestin saisi tehdä 6.1 mutta kuka sinne asti nyt malttaa 😅 nyt siis dpo6 meneillään, ovulaatio oli tässä kierrossa jo normaalisti kp13. Ekan testin ajattelin tehdä tulevana torstaina dpo9, uutta vuotta ennen kun kuitenkin on pakko varmistaa.
Mutta piinaviikot meneillään kuten sielläkin 🤞🏻 On tämä ärsyttävää sinänsä kun pitää elää oletuksessa että jotain voisi olla meneillään juuri lääkkeiden yms suhteen, jouluna kyllä söin ihan normaalisti kaikkea ja join vähän punaviiniäkin etten herätä mitään epäilyksiä turhaan sukulaisissa & tutuissa 😅
Tule sitten kertomaan/näyttämään tännekin mitä näyttää 😁 toi dpo 9 on kyllä paha kun joillain testeillä saattaa näyttääkin jotain ja toisilla ei kyllä yhtään mitään🤔 siis herkillä. Tahtoisin kanssa jo heti dpo 9 testailla, mutta lupasin itselleni että vasta kun kahvi alkaa tökkimään 🙈 en kyllä varmaan kuitenkaan pidä tuosta kiinni ja testaan dpo 9 ja saan haamujen haamun ja testailen siitä lähtien jatkuvasti ja sitten menkat alkaa ajallaan 😑 usko positiiviseen on kyllä ihan täys nolla 😅
Jännitän täällä nyt sun puolesta miten käy 😅 koita testata jollain hyvällä ja 10mlu testillä 🤔 onko mitään oireiluja vielä? Kiinnittymis juttuja tai muuta vastaavaa? Tai normaaleja kuukautisia edeltäviä oireita?
Alice87, tuun roiskimaan tänne kuvia jos niihin mitään piirtyy 😅 sepä se, tavallaan ärsyttävää lähteä silloin testaamaan kun nega ei välttämättä ole oikea nega mihin voisi vielä täysin luottaa. En raaskisi ehkä mitään kallista herkkää heti kärkeen tuhlata, 10IU OneStepillä varmaan taas aloitan ja jos siihen yrittää tulla mitään niin sitten 25IU PregCheck. On kaapissa kaiken maailman digitaaliset odottelemassa tositoimia jos on niikseen 🙈 olisiko suositella jotain hyvää herkkää testiä?
Tuo on paha kun joka kierrossa sitä sopii itsensä kanssa että nyt en hätäile ja kuinkas sitten käykään 😂 toivotaan että kahvi alkaa tökkimään toden teolla ja ei jää vain siihen 🤞🏻
Ei ole kyllä mitään oloja, naama kukkii mutta kuuluu asiaan. Kiinnittymiset olis näillä näppäimillä alkuviikosta, mutta en kyllä osaa sanoa että olisi tuntunut mitään poikkeavaa tai vuotanut mitään poikkeavaa 🤔
Täällä kp13/YK3 ja ovistestillä vilkkuva hymynaama nyt toista päivää. Iltaisin talletellaan ja ihan hyvin on onnistunu vaikka ollaan sukulaisilla joulunvietossa. Ite varmaan purisin hammasta ja testaisin vasta pikkasen lähempänä menkkojen alkamisaikaa Nounou. Hulluksihan sitä tulee kun jos näyttää negaa ja sitten pitää jäädä arvailemaan, onko se nyt oikea nega vai ei 😳 Mutta kaikki ollaan erilaisia, niin ymmärrän myös jos ei vaan malta 😅 Kerro sitten miten käy!
N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023
Näin piinapäivien ajankuluksi, onko muita joilla dpo.t 0-14 menossa? Ja mitä mahdollisia oireita ollut? 🤔
Täällä dpo 5 menossa ja tissikivut sekä itkuisuus alkoi ihan ajallaan dpo 4. Taino itkuisuus alkoi jo vähän aiemmin, mutta nyt herkemmässä. Nämä joka kierrossa. Tänään uutena tullut vessassa ravaaminen, voipi olla kyseessä myös joku tulehdus kun vv ollut aika runsasta. Väsymystä löytyy myös, mutta johtuu pitkään jätkuneesta unettomuudesta.
Alice87, itse otin yhteyden gynekologiin kun mulla alkoi tiputteluvuoto aina n. 7-9 päivää ovulaatiosta, tiputtelua kesti 2-3 päivää ja sitten vasta alkoi kunnon menkat. Määräsi progesteronilabrat otettavaksi 7-9 päivää ovulaatiosta. Progesteroniarvo oli ihan ok, osoitti että ovulaatio on tapahtunut mutta olisi voinut olla korkeampikin. Määrättiin siis lähinnä sen tiputteluvuodon takia, vaikuttaa kiinnittymiseen kun progesteronin pitäisi olla korkeimmillaan tuolloin 7-9 päivää ovulaatiosta kun kiinnittymisyritys tapahtuu (tiputteluvuoto = kohdun limakalvo on jo rapistumassa pois).
Labrat saat itsekin otettua ilman lähetettä esim. Puhti.fi kautta, siellä S-Prog (maksaa alle 30€). Mutta toki tuloksesta riippuen saattanet haluta jonkun lääkärikontaktin niin en tiedä toki onko järkeä otattaa itse. Olen siis omaksi huvikseni otattanut muutaman kerran niin en ole tarvinnut tulkintaan apua, kunhan olen halunnut tsekata että on nykyään kunnossa niin eri tilanne, mutta näppärä tuo Puhti semmoiseen.