Vauva vuodelle 2021-2022
Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.
Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3
Kommentit (1576)
Tämä ihan puhtaasti googletuksen perusteella, tietoa ei allergialääkkeistä itsellä ole 🤔😬
Nounou kirjoitti:
Tämä ihan puhtaasti googletuksen perusteella, tietoa ei allergialääkkeistä itsellä ole 🤔😬
Kiitoksia 😄 täytyy ostaa siis jotain noista. Ainakin nyt siksi aikaa ennenkuin selviää tapahtuuko tässä jonkin näköistä onnenpotkua vai ei 🙈
Tein nyt kuitenkin taas testin kun aiemmissa dpo 9 on jo haamuilut menossa. No ei kyllä tällä kertaa 😅 osasin tosin odottaakin kun rinnatkaan eivät enää ole niin kipeät kun aiemmin. Vähän veikkaan että menkat alkaa parin päivän päästä 🤔 tässä kierrossa ollut aika varmakin siitä ettei syystä tai toisesta tärppää. Eihän tietty peli vielä ole menetetty kun tuo hcg nousee kaikilla yksilöllisesti, mutta en jaksa kyllä uskoa että mitään tapahtuu.
Hei! Jonkun aikaa olen jo seuraillut tätä ketjua ja tunnutte jo varmasti tutummilta mitä minä teille 😊 mieheni kanssa meillä on tällä hetkellä herran haltuun -tilanne, eli jätettiin ehkäisy pois syksyllä. Olen jo monta vuotta seurannut Flon avulla kiertoani ja minulla pitäisi alkaa muutaman päivän päästä uusi kierto. Eilen ja tänään alavatsassa on tuntunut erikoisia viipyileviä nipistyksiä varsinkin jos nousen sohvalta tms. Ei tunnu normaalilta menkkakivulta, joka muutenkin iskee itsellä vasta kun vuoto on jo alkanut. Valkovuotoa on ollut aika runsaasti ja nyt vessassa pyyhkiessä tuli valkovuotoa jossa oli ihan pieni määrä verta. Raskaustestiä en viitsisi vielä tehdä, koska niitä löytyy vain yksi kaapista ja ilmeisesti sitä ei kannattaisi tehdä ennenkuin menkat ovat myöhässä?
Mikä kp ja dpo sulla on? Itse plussasin kp25/28, dpo10. Varminta tietty testata vasta kun menkkojen ois pitänyt alkaa 😊
Kp 28/28 ja tänä aamuna testi negatiivinen. Eli nyt varmaan vain uuden kierron odotusta...enpä tiennyt miten jännää tämä aika voikaan olla, vaikka niin sanottua yrittämistä on ollut vasta viime kierrossa.
Fiona00 kirjoitti:
Kp 28/28 ja tänä aamuna testi negatiivinen. Eli nyt varmaan vain uuden kierron odotusta...enpä tiennyt miten jännää tämä aika voikaan olla, vaikka niin sanottua yrittämistä on ollut vasta viime kierrossa.
Mä plussasin vasta dpo12 ja silloinkin viiva oli juuri ja juuri nähtävissä. Vielä on toivoa!💗
Käyttäjä41108 kirjoitti:
Fiona00 kirjoitti:
Mä plussasin vasta dpo12 ja silloinkin viiva oli juuri ja juuri nähtävissä. Vielä on toivoa!💗
Kiitos kauniista sanoista! Pitää tarkastella alkaako kuukautiset, pientä rusehtavaa vuotoa tänään on kyllä tullut. Huomenna Flon mukaan alkaisi real deal. Katsotaan, katsotaan...
Hei kaikille! Oon tänne ketjuun laitellu joskus jo viestiä mutta meillä siis yk21 menossa ja kk sit aukkarissa käyty. Jännitin tutkimusta ihan hirveesti ja puolisen vuotta vaan tsemppasin itteeni et uskallan varata ajan. Mies tutkittu, ei vikaa. Miut ultrattu, otettu verta ja nyt tehty se aukkari. Aukkarissa huomattiin että munarakkulat ovat pienet. Entiedä liittyykö kierron pituus siihen mutta on ollu sen 34-38päivää. Lääkäri määräs letrozol 2.5mg jota syön kp5-9. Nyt oon ekan kierron sitä syönyt ja nyt on kp24, ens viikolla pitäis jo alkaa menkat ku lääkkeen takia ovis tuli vk aikasemmin! Lääkkeen ansiosta tunsin myös ekaa kertaa ikinä oviskipua vasemmalla puolella, missä ultrassakin sanottiin että irtoaa follikkeli. Toivotaan niin kovasti että nyt tää lääke auttais!!
Tervetuloa mukaan N22! Mulla tärppäsi esikoisen kanssa ekasta kierrosta jossa käytin Letrozolia, pidetään peukut pystyssä että teillä kävis yhtä hyvin!
Mikä tilanne Fiona00 alkoiko menkat?
Meillä nyt kakkosen toinen yrityskuukausi meneillään. Kyselin ympäriinsä ja vaikuttaa siltä että Letrozolia en voi aloittaa niin kauan kuin imetän, joten me yritetään nyt toistaiseksi luomusti. Vähän turhauttaa kun edellisellä kerralla ei luomusti tärpännyt, mutta omapa on valintani tuo imetys.
Tänään kp12 ja toivon että ovis tulis tässä kierrossa vähän edellistä aiemmin. Viimeksi se tuli kp19 mikä on oudon myöhään kun kierto kumminkin vaan sen 28pvää. Plussatuulia ja joulumieltä kaikkien yritykseen! 😊
N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023
Tsemppiä kaikille piinailuun! ❤️ Jäin plussattuani taka-alalle täältä, mutta sillon tällöin käyn lukemassa kuulimisia!
Lohdutuksena, tein ite vielä negatiiviset raskaustestit kp 28 ja kp 30, mutta kp 32 olikin positiivinen ja kp 33 vahvistui 😍 Nyt ollaan onnellisesti rv 13 ja nt-ultrassa kaikki hyvin! Oli vaan tosi pitkä kierto.
Toivon mukaan Eemillä kaikki sujunut hyvin raskaudessa! ☺️
Helou kaikille! Minäkin liityn kuumeilijoiden joukkoon, jonkin verran ketjua tullut lueskeltua, nyt vasta uskaltaudun kommentoimaan tänne: taustatietona olen 32v, esikoinen syntynyt 08/20 ja nyt ois sisarus toiveissa vuodelle 2022. Imetän esikoista yhä eikä yksiäkään menkkoja ole vielä kuulunut, ehkäisyä ei ole ollut käytössä synnytyksen jälkeen ja koska seksielämämme ei kuitenkaan oo ollut mitenkään kuollutta, päinvastoin, niin otin nyt elämäni ekaa kertaa ovistestit käyttöön! Josko selviäisi, ovuloinko edes, vai täytyykö tuo imetys lopettaa jotta plussaisi. Jotenkin vaikea ajatus lopettaa tuon takia, varsinkin kun tissittely tuntuu lapselle niin tärkeältä....
Joka paikassa kun tunnutaan hokevan, ettei imetys ole ehkäisykeino, niin jotenkin minä päässäni kuvittelin, että sisarus tulee kyllä pienellä ikäerolla iiihan helposti. :D ollut hämmentynyt olo tästä, etten edelleenkään ole raskaana. Tiedän, että kuulostaa hullulta ja ehkä jopa "kiittämättömältä" että mitä mä tässä kriiseilen, siksi tästä on livenä jotenkin vaikea puhua...
Vauvakuume on miehellä ja minulla todella kova, haluttaisi myös lapset "samaan konkurssiin" (hehe), vaikka senkin tiedostan, miten rankkaa pieni ikäero voi olla. Mies on myös sitä mieltä, ettei halua montaa vuotta odotella koska "ikä alkaa kohta painaa", :D mikä minusta tuntuu hassulta, mutta faktahan on että hän on "jo" neljänkymmenen. Esikoista ei jouduttu kovin kauaa odotella, jätettyäni ehkäisyn (kierukka) pois keväällä 2019, tulin ekasta kierrosta raskaaksi, mutta se päättyi keskenmenoon rv 9. Keskenmenon jälkeen meni liki 3kk, ennenkuin alkoi edes kuukautiset, sitten plussasinkin nopeasti kierron alettua. Tuolloin en tikuttanut ovulaatiota yms.
Semmosta!
Valpur, imetys & raskautuminen on toooosi yksilöllistä. Jotkut tulee heti helposti raskaaksi täysimetyksestä huolimatta. Mutta esimerkiksi: Meidän kolmas sai alkunsa vasta, kun vähennettiin kuopuksen imetystä reippaasti, 9kk ehdittiin yrittää aktiivisesti ennen sitä. Kuukautiset mulla alkoi vajaa 6kk päästä synnytyksestä ja ovulaatiot tuli myös, mutta tarkasta ja ahkerasta ajotuksesta (greippimehuista ja ym muista kikoista) huolimatta ei vaan tärpännyt. Edelliset lapset sai alkunsa tosi helposti, eikä mitään muuta selitystä tähän tilanteeseen saatu kuin imetys (tosin sen takia kovin paljon ei kannattanu edes lääkärin mukaan tutkia). Imetys väheni noin 8krt/pv 1-3krt/pv niin alkoi tapahtua 😄 Kuopus oli jo tosin aika iso, muutenkin aika vähentää… Tsemppiä, kyllä se toinenkin saa alkunsa vielä ❤️
Helvi kirjoitti:
Tervetuloa mukaan N22! Mulla tärppäsi esikoisen kanssa ekasta kierrosta jossa käytin Letrozolia, pidetään peukut pystyssä että teillä kävis yhtä hyvin!
Mikä tilanne Fiona00 alkoiko menkat?
Meillä nyt kakkosen toinen yrityskuukausi meneillään. Kyselin ympäriinsä ja vaikuttaa siltä että Letrozolia en voi aloittaa niin kauan kuin imetän, joten me yritetään nyt toistaiseksi luomusti. Vähän turhauttaa kun edellisellä kerralla ei luomusti tärpännyt, mutta omapa on valintani tuo imetys.
Tänään kp12 ja toivon että ovis tulis tässä kierrossa vähän edellistä aiemmin. Viimeksi se tuli kp19 mikä on oudon myöhään kun kierto kumminkin vaan sen 28pvää. Plussatuulia ja joulumieltä kaikkien yritykseen! 😊
Joo, menkat alkoivat eli olivatkin ihan normaaleja menkkakipuja. Nyt sanoin miehelle suoraan milloin ovulaatio on ennustettu, tuntuu että hänkin on nyt enemmän puhellut lapsiasioista ja vauvajutuista. En ehkä haluaisi ottaa tästä hirveitä paineita makuuhuoneen puolelle, mutta olen kuitenkin tietoinen faktasta että on olemassa aikaikkuna joka ei hirveästi anna periksi, jos tavoitteena on raskaaksi tuleminen. Tutuilla, joilla vauva on syntynyt hiljattain, yritykseen on kuitenkin mennyt noin vuosi.
Fiona00, ymmärrän täysin ettet halua ottaa paineita makuuhuoneen puolelle! Itse en missään nimessä halua, että seksielämä keskittyy vain ja ainoastaan vauvan yrittämiseen.
En ole nyt vähään aikaan kirjoitellut, kun olen koittanut olla liikaa miettimättä vauva haaveita ettei ne aiheuttaisi stressiä. Viime kierto oli siis 46 päivää..... En tiedä sitten, että johtuiko stressistä (oli remonttihommia jotka stressasi) vai sitten pco:sta. Taisi ekaa kertaa olla tänä vuonna, että kierto oli noin pitkä.
Mutta kyllä täällä edelleen haaveillaan ja yritetään. Nyt koitan vaan olla stressaamatta tästä
Sunnuntaityttö kirjoitti:
Tsemppiä kaikille piinailuun! ❤️ Jäin plussattuani taka-alalle täältä, mutta sillon tällöin käyn lukemassa kuulimisia!
Lohdutuksena, tein ite vielä negatiiviset raskaustestit kp 28 ja kp 30, mutta kp 32 olikin positiivinen ja kp 33 vahvistui 😍 Nyt ollaan onnellisesti rv 13 ja nt-ultrassa kaikki hyvin! Oli vaan tosi pitkä kierto.
Toivon mukaan Eemillä kaikki sujunut hyvin raskaudessa! ☺️
Kiva kuulla että oot plussannut 😊 meillä on kaikki mennyt toistaiseksi hyvin vaikka pahoinvoinkin edelleen. Lauantaina käytiin 14+6 ultrassa yksityisellä ja saatiin varmistus sille että pieni poika sieltä on tuloillaan 💙
Osaisiko joku täällä neuvoa mistä ja miten lähteä hakemaan mahdollista progesteroni tukea, jos tälläistä nyt mahdollisesti tarvitsee? Tai mistä ylipäätänsä lähteä liikkeelle 😅 ei siis pitäisi olla varsinaisesti ongelmia lasten saamisessa kun niitä jo kaksi on mutta molemmat olen saanut todella nuorena.
Alice87, ei ne määrää keltarauhashormoonia jos eioo vajetta todettu. Jos huolettaa kannattaa pyytää lähetettä verikokeisiin!:)
Täällä kp30, dpo15, viides päivä menkka juilintojen kanssa. Tänään pitäisi alkaa menkat.. yk21 , ja eka kierto letrojen kanssa.
Okei 🤔 täytyykin ensikierrossa koittaa pysyä allergialääkkeistä erossa jo ovulaation aikaan. Ja ehkä sinnittelen vielä huomiseen 😅 alkaa niiskuttelu ja silmien kutina pikkuhiljaa jo ärsyttämään 🙈 luulisi että esim. Histeci olisi suht turvallinen 🤔