Vauva vuodelle 2021-2022
Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.
Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3
Kommentit (1576)
Mulla on nyt kuukautiset 5 päivää myöhässä, mutta en kyllä usko olevani raskaana :(
Tein apteekin testillä testin aamulla, kun kuukautiset oli päivän myöhässä ja ihan tyylipuhdasta negatiivista näytti.
Kävin täällä kommentoimassa syyskuussa piinaviikoilla ja eihän sillon tärpänny. Nyt Dpo 13 ja uskalsin testata ja plussa sieltä nyt tuli. Dpo 9 tuli vähän vuotoa ja olin varma et kuukautiset alkaa vaan etuajassa. Mut sit ne loppu kun seinään. En tiedä uskaltaako tässä iloita, huomenna piti alkaa menkat. Jännityksessä elellään!
Onnea Helye, toivotaan et plussa vahvistuu! 😍 Mulla kans flunssa päällä, nyt dpo 8. Oon niin hölmön toiveikas, mut samalla tää fiilailu ja toisesta lapsesta haaveileminen on niin ihanaa. Menkkojen alkamisajankohta sattuu just esikoisen 1v synttärijuhlille, voi olla aikamoisen ristiriitaiset fiilikset sinä päivänä. Mut samalla juhlat varmasti piristää, jos ei yrityksen kans tärpänny. Onnea ja voimia kaikille tilanteisiin.
N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023
Voi itku tänään kp1. Tein itselleni nyt listauksen jäljellä olevista yrityskuukausista. Pitäisi tärpätä seuraavan puolentoista vuoden eli 18kk aikana, jotta lapsi syntyisi kun olen vielä alle 40v. Olen haaveillut kolmannestakin, mutta tiedän että se on typerää. Tärppäisi nyt edes tämän toisen kanssa.
Haluaisin niin käyttää letroja joilla saatiin esikoinen alulle, mutta imetyksen lopettaminen tuntuu jotenkin ylitsepääsemättömän julmalta. Juteltiin jo miehenkin kanssa siitä, mutta en kyllä pysty. Just nyt lapsi on flunssainen ja nukkuu suloisena rinnalla tälläkin hetkellä.. Letrot pitäisi aloittaa ylihuomenna ja lopettaa imetys ainakin viikoksi.. en pysty.
Harmittaa tämä oma päätös, mutta samalla tiedän että se on ainoa oikea. Me jatketaan siis luomusti yrittämistä ainakin vielä tämä kierto.
Miten muilla menee? Viime päivät oon höpissyt täällä itsekseen.
N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023
Kysymys ovulaation jälkeisistä lämmöistä 🤔 nouseeko lämmöt aina ovulaation jälkeen? Edellisissä kierroissa lämmöt on ollut koholla aikalailla koko päivän sen viikon ja päälle ovulaation jälkeen, mutta nyt lämmöt alhaiset. Uskon kuitenkin ovulaation tapahtuneen monista merkeistä ja sain tikutettua lh nousua mutta loppui testit kesken ja vahva plussa jäi näkemättä.
Kyllähän ne tuppaa nousemaan, mutta siihen voi lh-huipun jälkeen mennä useampi päivä.
Eemi kirjoitti:
Kyllähän ne tuppaa nousemaan, mutta siihen voi lh-huipun jälkeen mennä useampi päivä.
Okei 🤔 tiedä sitten voiko vaikuttaa se, että asunnossa on todella viileää kun patterit ei vielä ole lähtenyt lämpiämään tai muuta vastaavaa. Mutta toivon mukaan sentään ei olisi kyse siitä ettei ovulaatiota olisikaan tapahtunut. Noh eiköhän se ensiviikon lopulla viimeistään selviä, dpo 4-5 menossa.
Mutta jos et saanut lh-huippua kiinni niin luulisi että on voinut tulla oletettua myöhemminkin? Tietty onhan noita ovuloimattomiakin kiertoja. Mulla ainakin talon viileys voi vaikuttaa kehon lämpötilaan, mutta silloin tulee kyllä peruslämmön ja oviksen jälkeisen lämmön välille silti se ero mikä lämpöisemmässäkin kämpässä.
Eemi kirjoitti:
Mutta jos et saanut lh-huippua kiinni niin luulisi että on voinut tulla oletettua myöhemminkin? Tietty onhan noita ovuloimattomiakin kiertoja. Mulla ainakin talon viileys voi vaikuttaa kehon lämpötilaan, mutta silloin tulee kyllä peruslämmön ja oviksen jälkeisen lämmön välille silti se ero mikä lämpöisemmässäkin kämpässä.
Noh nyt alkanut lämmöt nousemaan ja samalla myös pms oireet nostellut päätään 🤔 yllättävän aikasin tässä kierrossa kyllä. Ei kyllä yhtään ole olo että olisi tärppi käynyt vaikka hommat onkin ajoitettu sopivasti.
Hyvähyvä, ovis varmaan sitten ollut päivän-pari oletetun jälkeen. Ja toivoa on siihen saakka kun menkat alkaa 🙏😊
Eemi kirjoitti:
Hyvähyvä, ovis varmaan sitten ollut päivän-pari oletetun jälkeen. Ja toivoa on siihen saakka kun menkat alkaa 🙏😊
Toivottavasti ei ole ollut myöhemmin 😅 muuten saattaa puuhailut jäädä vähän liian aikaiseksi. Ja kaikki sormet ja varpaat ristissä kyllä ettei ne menkat sieltä alkaisi, seuraavassa kierrossa touhuiluja on todella vaikeata saada onnistumaan ajallaan miehen työkuvioiden takia :/ tämäkin kierto piti jättää yrityksen osalta väliin edellisten rankkojen pettymysten jälkeen, mutta minkäs teet kun sitä raskautta vaan toivoo niin mielettömän paljon 😅 alkaa käymään mielen päälle kyllä koko touhu niinkuin monella muullakin täällä.
No totta tuokin, mutta onneks siittiöt ei vuorokautta vain elä niinkuin munasolu 😊
Tuntuu välillä että koko raskaustouhu ylipäänsä on yhtä toivomista, odottamista ja jopa pelkäämistä.. ensin odotetaan tärppääkö, sitten pelätään keskenmenoa ja toki se syntynyt lapsikin voi sairastua tai teloa itsensä 😂 hullun hommaa, siltä tää välillä tuntuu.. 😁
Eemi kirjoitti:
No totta tuokin, mutta onneks siittiöt ei vuorokautta vain elä niinkuin munasolu 😊
Tuntuu välillä että koko raskaustouhu ylipäänsä on yhtä toivomista, odottamista ja jopa pelkäämistä.. ensin odotetaan tärppääkö, sitten pelätään keskenmenoa ja toki se syntynyt lapsikin voi sairastua tai teloa itsensä 😂 hullun hommaa, siltä tää välillä tuntuu.. 😁
Sanos muuta 😅 sitä jotenkin alussa kuvitteli että helppo homma, senkus touhuilee oikeeseen aikaan, mutta eih sinnepäinkään. Jatkuvaa ovisbongailua ja pelko siitä että tuleeko edes ovista ja tietysti se että on aikalailla sitten pakko touhuilla oikeaan aikaan vaikka mitä olisi 🙈 ja voi luoja ne dpo.t ja testien odotus ja samalla pelko siitä mitä ke näyttää ja milloin.. ennen en osannut pelätä kemiallisia, mutta nyt se pelko on jatkuvasti läsnä. Jos sinne pidemmälle pääsisi niin varmasti pelkäisin keskenmenoa aivan kokoajan 🤔 sen jälkeen mitä ultrissa näkyy, liikkuuko vauva normaalisti, eihän synny ennenaikaisesti, ettei synnytyksessä tapahdu mitään jne. Pelkoja pelkoja ja lisää pelkoja 🙈
Jeeep, ajatella kuinka ison osan elämästään sitä on pelännyt tulevansa vahingossa tahtomattaan raskaaksi ja nyt koko homma kääntynyt päälaelleen ja saa pelätä ettei tule raskaaksi vaikka sitä eniten maailmassa toivoo ja tekee kaikkensa sen eteen.
Niimpä.. kun sitä tietäisikin etukäteen edes vähän siitä mitä elämä tuo tullessaan. Onneksi lääketiede on nykyään niin kehittynyttä että loppuviimein pieni osa lasta haluavista jää lopullisesti lapsettomiksi 😊
Huomenta tännekin :) ajattelin tulla taas piinapäivien vuodatuksia tulla purkamaan 🙈 tuntuu että tämä sivusto on aikalailla ainut paikka jossa näistä voi puhua 🤔
Dpo 8 menossa ja jotenkin jo valmiiksi luovuttanut olo 😅 kaiken lisäksi murehdin jo seuraavaa kiertoa kun ei ole täysin varmaa mihin kohti ovispäivä vielä osuu 🤔 yleensä on aika normaali kierto 30pv, mutta tämä kierto piteni oletettavasti kovan stressin takia. Jännittävää nähdä oliko ovulaatio tosiaan silloin kun olin tuntevani, ainakin ovis testi oli sen verran vahva mutta ei yhtä vahva kun huippu niin tietää ettei ovis ainakaan ennen sitä ollut. Testi olisi jo valmiina mutta en oikein tiedä milloin tässä edes uskaltaisi lähteä testaamaan 🤔 ihan mukavaa kun tulee taas uniin jatkuvasti plussa testit kun sitä niin paljon toivoo 🙄 miten ihmeessä tässä saisi ajatukset muualle pariksi päiväksi..
Niin joo ja onko kenelläkään tietoa allergialääkkeiden vaikutuksesta kiinnittymiseen? Koitin etsiä tietoa ja ainakin jossain sanottiin että voisi haitata 🤔 tarvitsisi ottaa mutta en oikein uskalla ennenkun mahdollisesti ne kuukautiset alkaa 😅
Tsemppiä, nopeesti ne päivät lopulta menee!
Itse ainakin oon syönyt allergialääkkeitä kierroissa milloin sattuu ja raskauduin suht nopeasti 😊 ainakin nuo raskausaikanakin turvallisiksi todetut valmisteet lienee ok.
Alice87, kiinnittymisen pitäisi tapahtua siinä 6-8 päivää ovulaatiosta niin jos sulla dpo8 niin luulisi että on tarrannut jo kiinni jos on tarratakseen niin sen puolesta luulis et uskaltaisi ottaa 🤔 käsittääkseni lääkkeitä neuvotaan välttämään ovulaation tienoilla ettei häiritse ovista ja siitä siihen dpo8-9 paikkeille asti, toki kannattaa katsoa just raskaana oleville sopivia lääkkeitä jos sattuu tärppäämään 🤞🏻 Itse olen koittanut välttää kaikkia tarpeettomia lääkkeitä kun ei sitä koskaan tiedä miten oma kroppa reagoi. Ehkä voit kysyä apteekista tai omasta terveyskeskuksesta mitä suosittelevat?
Hei!
Yritin löytää paikan minne voin tulla piinailemaan. Olen lahjasoluhoidoissa itsellisenä naisena ja takana nyt kolmas inseminaatio. Tänään on dpo 10 ja tyylipuhdas nega herkällä testillä.
Millä dpo-päivänä plussasit? Onkohan vielä mahdollisuuksia.
Oon tällä hetkellä ihan kunnon flunssassa ja keräillyt erilaisia tulehduksia. En osaa yhtään sanoa onko itsellä ollut joitain oireita vai ei. Ehkä rinnat ovat olleet ovulaatiosta lähtien arat enemmän tai vähemmän, ehkä välillä nipistelee alavatsasta.
Tsemppiä kaikille!